{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.823 visninger | Oprettet:

Tilstandsrapport på hus.. :) {{forumTopicSubject}}

Heej.. smiley Der er jo mange kloge hoveder herinde og så tænkte jeg at i måske havde et svar på mit spørgsmål..? smiley

Vi har været ude og kigge på hus (skidelækkert) og går nu og venter på en tilstandsrapport.. smiley
Men, hvor lang tid tager det at lave sådan en..?

På forhånd tak.. smiley

Camilla.. :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilstandsrapport på hus.. :)
  • #1   2. feb 2009 Det kommer jo an på om den er lavet/fornyet... Min chef laver mange tilstandsrapporter og jeg ved, at han laver den samme dag, som han har været ude... men det er ikke alle byggesagkyndige der er så hurtige...

• #2   2. feb 2009 Okay.. De havde nemlig ik lavet den endnu, fordi sælgeren IKKE ville have den lavet før der var interesserede købere.. smiley (fordi han er nærrig)
    smiley Mange tak for svar..

• #3   2. feb 2009 Den gælder jo osse kun ½ år... og det er meget normalt at mæglerne hænger i telefonen for at få fornyet, fordi der plusli er kommet en interesseret køber :o)

• #4   2. feb 2009 Charlotte: OMG.. Min fejl.. Vidste slet ik den kostede så meget.. smiley

• #5   2. feb 2009 Vores hus har været til salg i et år og vi har IKKE fået lavet en tilstandsrapport endnu. Vil ikke smide 10.000 efter noget, som man kan risikere ikke at kunne bruge

• #6   2. feb 2009 Har to huskøb og et hussalg bag mig. Og ved vores salg fik vi først lavet da der var meget intra. købere. For det er penge ud af vinduet, hvis huste ikke bliver solgt, da den som skrevet kun gælder i 6 mdr.

Da vi solgte vores hus fik vi at vide at der ville gå ca 3 uger før vi fik den at se, men kommer jo også lidt an på om hvor travlt der er på bolig markede lige nu. Så tror ikke du skal vente længe :o)

• #7   2. feb 2009 Tilstandsrapporter ikke dårligt det stykke papir værd, de er skrevet på. Derfor: Er det drømmehuset i fundet, så tag en sagkyndig (tømrer el.l) med ud og få ham/hende til at gå vitale dele igennem. Nu er det jo lovpligtigt med den slags rapporter, og rent juridisk er det derfor smart at have den. Men når alt kommer til alt, så er alle deres k ditten og k datten ikke noget værd.

Næh en fornuftig håndværker, og så kan man jo vurderer på, hvad han siger.

Men det er jo så bare min oplevelse - som vi har haft held med flere gange.

• #8   2. feb 2009 morten det vil jeg give dig ret i !!
    det første hus vi var ude og kikke på var tilstands rapporten fin nok, men vi valgte at finde en byggesagkyndig gennem nettet og betale ham for at tage med os og vudere huset og han fandt MANGE fejl alt el var sjusket taget var slet ikk godt og ja det var meget, fugt skader osv. de ting ser du ikk sådan lige på en tilstands rapport..

det næste hus det vi købte var han os med og sagde det var helt tip top kun en lille fejl som intet gjorde så det bød vi på og fik det:)

det er helt klart pengene værd at tage sådan en med eller et par forskellige håndværkere..

Kommentér på:
Tilstandsrapport på hus.. :)

Annonce