{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.945 visninger | Oprettet:

Shar pei {{forumTopicSubject}}

hej alle.

håber i kan hjælpe mig. mit spørsmål lyder hva kan jeg sælge en Shar pei til.

køn: hun
alder: 1 år til januar.
farve: hvid
har fået alle vac. og har fået opereret sine øjne.
kommer fra holland og har hundepas, stamtavle og er blevet chippet..

skriv endelig hvis jeg mangler noget.

på forhånd tak

vh jannie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shar pei
  • #1   29. dec 2008 Hvorfor skal hun sælges?

• #2   29. dec 2008 en veninde og hendes kæreste er gået fra hinanden og desværre er der ingen af dem der har plads til hende

• #3   29. dec 2008 Jeg vil skyde på omkring 5000. Hun er jo øjenopereret og derved ikke avlsegnet. Det trækker lidt fra..
    Måske lidt mere... 6000

• #4   29. dec 2008 siri R..

hvis ikke hun var blevet øjenopereret så havde hun ikke kunne se ud af sine øjen begrund af øjenvipperne gror ind i øjene og det ska alle shar pei

• #5   29. dec 2008 Men man avler vel ikke på sådan en hund så??

• #6   29. dec 2008 det gør man da, eller det bestemmer man jo selv.. hvordan skulle hun ellers havde været kommet til verden, hendes mor er også blevet øjenopereret begrund af øjenvipperne.

• #7   29. dec 2008 Man avler da ikke på en hund med arvelige defekter!?

Så forstår jeg i øvrigt ikke at man overhovedet overvejer tage mere end kostpris for en brugt hund med distichiasis slemt nok til en operation.

• #8   29. dec 2008 Sabina

Entropi er øjenlåg, ikke øjenvipper.

I øvrigt kan jeg meddele dig at "racetypisk" og "genetisk bestemt" mere eller mindre betyder det samme.

• #9   29. dec 2008 Sabina

Der er ikke så meget at tolke. Hunde får hellere ikke "racetypiske" problemer medmindre forældredyrene er bærere af en eller flere af de gener der skal til. Du har i hvert fald to hunde i direkte linie med hinanden der er opereret for distichiasis, så det giver ikke mening at avle på hunden.. Medmindre man er ligeglad med at hvalpene har en forhøjet risiko for at gennemleve det samme.

Arvegangen for distichiasis er ikke klarlagt endnu (sandsynligvis fordi det er polygenetisk eller sådan noget), men idet det ligger til bestemte racer (bl.a min egen) antager man at det er arveligt. Interessant nok er Shar Pei ikke en af de racer der er listet som værende en af dem der lider mest under sygdommen, så det må betyde at der findes en masse Shar Peis derude der er bedre egnet til avl end lige netop denne her. Man anbefaler at afficerede hunde ikke indgår i avl men der er ingen decideret restriktion fra kennelklubbens side, sikkert fordi det for de flestes vedkommende ikke er noget der er generende nok til en operation.

• #10   29. dec 2008 UNDSKYLD MIG, men dette emne var ikke til diskusion...

mit spørsmål var hvad jeg kunne sælge denne Shar Pei til.

og indtil videre er der kun 1 der har svaret mig på det..

Sabina T
    ved jeg desværre ikke lige på ståene fod, men kan finde ud af det

• #11   29. dec 2008 jannie

Hvad er det egentlig dit spørgsmål går ud på? Det er en hund - du kan tage hvad du vil.
    Hvis du vil vide hvad jeg personligt ville give for sådan en hund, så er svaret 1500kr (kostpris) for jeg ville få store udgifter i forbindelse med sterilisering. Hvis stamtavlen (linien) var noget værd (sundhedsmæssigt) og jeg havde en racekender der kunne bedømme om hun ville fungere til udstilling, og hun i øvrigt ikke var opereret, ville jeg give en hvalps pris. Var hun i forvejen udstillet med gode resultater og sundhedstjekket ville jeg give op mod 2x en hvalps pris (afhængigt af stamtavlen og resultater).

Jeg ved ikke hvad en hvalp går for i dag, men ligger den i nærheden af "standarden" snakker vi 8-12.000kr.

• #12   29. dec 2008 Er hun i DKK vil jeg anbefale at du retter henvendelse til specialklubbens omplaceringsliste (ja, du kan stadig få penge for hende) så du kan finde en ejer der søger hund på baggrund af race fremfor pris.

• #13   29. dec 2008 nej dte var ikke til diskution men sådan er dte her på hg og jeg giver søster mcfluff ret

tænker på din egen sætning :ja da hendes mor er også øjenoperet...siger dte ikke sig selv??

• #14   29. dec 2008 aner ikke hva en shai pai står i fra hvalp af.. men en 1 årig hund der er øjenopereret ville jeg aldrig give 6000 kr for...... det skal længere ned..
    De skal vel heller ikke tjene på den? Bare give den et godt nyt hjem?

• #15   29. dec 2008 Camilla, synes desværre tit at når det gælder omplaceringshunde, så gælder det om at få mest muligt ud af det.....

Trist er det.

Skal dog ikke kunne sige om det er tilfældet her.

Skulle jeg omplacere, så ville det højest sandsynligt blive gratis, vil langt hellere have folk brugte pengene på hunden

• #16   29. dec 2008 NEJ de ska ikke tjene på den.. hun ska bare have et godt hjem, men min veninde vidste ikke hva de stod til af pris, derfor spurgte hun mig om jeg ikke ville lave et indlæg her inde, bare for at hører.......

• #18   29. dec 2008 Emma (hunden) er nu blevet foræret væk til en af ejerens nære venner..

men tak for hjælpen alle sammen

• #19   29. dec 2008 4000 markedsprisen er lav nu fordi folk har mindre mellem hænderne...

Det er ellers synd jeg ikke har plads for er helt vild med Sharpei, har selv haft en smiley

• #20   3. feb 2011 er hunden solgt har selv en han og kan godt bruge en hun ring så til mig på tlf 28485871 med hilsen bjørn

Kommentér på:
Shar pei

Annonce