2.080 visninger
|
Oprettet:
Shar Pei. {{forumTopicSubject}}
Jeg går lidt med tanken om at vi skal have os en hund engang til sommer, og har kigget en del på Shar Pei.
Men, har så kigget en del hjemmesider igennem om racebeskrivelse osv, og fundet ud af der ikke er mange herhjemme i DK der umiddelbart følger følger standarten. Der er blevet fremavlet flere rynker, og der er kommet en masse "skavanker" på dem.
Er der nogle af jer herinde der ved noget om det? Og evt er klogere ind mig, og hvad jeg har læst, på dette område?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 469
De to andre billeder er af to shar pei med "deller" på HELE kroppen som fuldvoksne. Og der er en der skriver at billede nr 2 og 3 er af den slags shar pei som avlere fremavler for at få flere "deller", og at disse fremavlede shar pei har større tendens til sygdomme end den "oprindelige" shar pei.
Ulla, det er ikke en første gangs hund for mig. Har haft mange hunde i mit liv.
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 136 Svar: 816
Der har aldrig været problemer med allergi, ej heller med foder eller andre ting, derudover en fantastisk hund, og ikke sværere end andre at lære standard ting som renlighed og sit, jeg har ingen klager. Men som flere siger, kræver det mere at have hund end at lære den sit og dæk, og man skal ikke lige regne med det er en der som eks. labrador finder sig i alt og gør alt Så kræver det ekstra træning
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 13
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 66 Svar: 469
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 189
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Shar Pei.