{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

Shar Pei. {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt med tanken om at vi skal have os en hund engang til sommer, og har kigget en del på Shar Pei.
Men, har så kigget en del hjemmesider igennem om racebeskrivelse osv, og fundet ud af der ikke er mange herhjemme i DK der umiddelbart følger følger standarten. Der er blevet fremavlet flere rynker, og der er kommet en masse "skavanker" på dem.

Er der nogle af jer herinde der ved noget om det? Og evt er klogere ind mig, og hvad jeg har læst, på dette område?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shar Pei.
  • #4   11. dec 2010 Med hensyn til flest dyrlæge besøg så er West highland white terrier i top 3, men det er en hel anden snak.

  • #5   11. dec 2010 Max's DKK, jeg skrev ikke den ikke følger racestandarten. smiley men var inde på en side hvor en spørger ind til hunden. Der er der lagt 3 billeder ind, af tre fuldvoksne hunde. Den første er hvad de kaldte en rigtig shar pei. Der som fuldvoksen faktisk ikke rigtig har "deller" andre steder i hovedet.
    De to andre billeder er af to shar pei med "deller" på HELE kroppen som fuldvoksne. Og der er en der skriver at billede nr 2 og 3 er af den slags shar pei som avlere fremavler for at få flere "deller", og at disse fremavlede shar pei har større tendens til sygdomme end den "oprindelige" shar pei.


    Ulla, det er ikke en første gangs hund for mig. Har haft mange hunde i mit liv.


  • #6   11. dec 2010 Altså jeg har haft sharpei og har kun haft den til læge en gang udover vacc. og de standard besøg, og det var fordi den var løbet igennem en tjørnehæk og fået rimelig dybe rifter på det ene ben.
    Der har aldrig været problemer med allergi, ej heller med foder eller andre ting, derudover en fantastisk hund, og ikke sværere end andre at lære standard ting som renlighed og sit, jeg har ingen klager. Men som flere siger, kræver det mere at have hund end at lære den sit og dæk, og man skal ikke lige regne med det er en der som eks. labrador finder sig i alt og gør alt smiley Så kræver det ekstra træning


  • #7   11. dec 2010 Har den engelske bullie virkelig så mange sygdomme?? Spørger fordi jeg overvejer at tilføje netop en EB til familien!

  • #9   11. dec 2010 Og Ulla, en gang skal jo være den første til at få en ny race. Jeg sætter mig meget ind i racen og spørger jo nu jer herinde. Det er ikke sikkert det bliver en shar pei, men hvis det gør, vil jeg sætte mig ind i det før jeg får en.

  • #10   24. jan 2011 jeg har en shar pei på 7 mdr, han er simpelthen skøn, men noget anderledes end det jeg er vant til. jeg har haft rottweilere i 12 år og trænet i politihundeforeningen med dem, men jeg kan godt pak mine talenter sammen med ozzy, han er slet ik gearet til det. men det var så heller ik meningen. men en shar pei er ik behagsyg som mange andre racer, de kan virkelig være snoppede og noget reserverede overfor fremmed, men klart en DEJLIG hund. han har været lidt dyr i dyrlægeregninger, da han skulle ha opereret sine øjne, men han er klart pengene værd. har ik fortrudt det et sekund

  • #11   12. feb 2011 Jeg har selv Delle på knap 3 år og min er hverken stædig eller har problemer med hud hun er meget lærenem og slet IKKE reseveret som jeg høre at shar pei er måske har hun glemt hun er shar pei ;-D vi får ros ved dyrelægen hvor de siger at Delle ikke er som andre shar pei hunde så tror på at en hund er hvad du gør den til c") kan kun anbefale den fantastiske race

Kommentér på:
Shar Pei.

Annonce