{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortæl om din bedste forret
  • #1   17. dec 2008 og selvfølgelig med opskrift til

• #2   17. dec 2008 Min Mami laver tit noget honning melon der er rullet ind/omkring med noget parmaskinke:D Alt for najs! eller noget capcio (staveplade):D

ellers er der jo en klassikker som grillet oste sandwich noget:)

• #3   17. dec 2008 Jeg plejer at lave hønsesalat og severe det på en annanas ring, med noget godt fuets til.
    Har ikke lige opskriften her men hvis du er int. kan jeg finde den imorgen.
    Den plejer at være et hit.

• #4   17. dec 2008 uha, jeg er rigtig god til tunmousse(staves?)
    eller også er det faktisk blevet meget porpulært med nacho chips med cheddar ost gratineret i ovnen med salsa og guacemole dip.

• #5   17. dec 2008 man kan også tage en advokado og halvere den, pille stenen ud, og fylde den op med rejesalat, det smager rigtig godt og er nemt at lave

• #6   17. dec 2008 ok er det så hjemmelavet hønsesalat ??
    ja melon og parmaskinke, men den er bar så sommerlig

• #7   17. dec 2008 små pandekager med Flødeost inden i og sampion.. ind i ovnen u wupti smiley

• #8   17. dec 2008 ja men igen rejer og avocado er så traditionel, jeg savner en god gourmet ret som man ikke ser så tit

• #9   17. dec 2008 hvad så med tapas? der kan jo laves mange forskellige varianter

• #10   17. dec 2008 Ja det er hjemmelavet hønsesalat, skide godt.
    Man kan også lave et salat underlag og ligge det der på.
    Skal jeg finde opskriften?

• #11   17. dec 2008 karen: ja tak, og hvis jeg ikke bruger den nu så er den ihvertfald god på påskebordet

ja tapas, men hvad skal jeg komme på ???

• #12   17. dec 2008 eller du kan også lave noget budder dej med feks skinke ost ananas og majs inden i.. i sådan nogle små budder dej breve, lave en Cremefraise souce eller goargemole og dyppe det i det, eller sød Chilli sovs. lidt mexicansk inspireret

• #13   17. dec 2008 Ok, kigger lige efter den:-D

• #14   17. dec 2008 der er nogle forskellige her:(link fjernet) ellers kan du google på tapas

• #15   17. dec 2008 hvordan lyder denne i jeres ører

Lav en flot hjemmeside
    med dine
    opskrifter

Morgenmad
    Frokost
    Forret
    Suppe
    Hovedret
    Dessert
    Natmad
    Drikke
    A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å 123...

Du er her:Forside > Bogstav: R
    Røget laks med mango salsa

2 modne mango frugter
    2 chilipeber
    2 forårsløg
    2 tsk flormelis
    1 bk.frisk basilikum
    saften af 1 1/2 lime

Limeskum:
    1/2 dl kærnemælk
    1/2 dl fløde
    1/2 dl hvidvin
    saften af 1 lime
    150 g røget laks pr. pers.

Salsaen:
    Alle ingredienser renses og hakkes derefter blandes de sammen.. så de trækker smag fra hinanden (kan laves dagen før)

Limeskum:
    Alle ingredienserne blandes og piskes skummende kun boblerne fra skummen skal bruges kan piskes om og om igen..

Anretning:
    Laksen anrettes i tynde skiver på tallerken toppes med lidt ruccula salat og mangosalsen en tynd stribe af skummen kommes rundt om.

nu har jeg surfet rundt efter en opskrift i snart 2 timer..........................

• #16   17. dec 2008 hov det øverste skulle ikke med :0)

• #17   17. dec 2008 ja tapas lyder også meget godt.........hmmm det er svært når der er så mange ting at vælge imellem..........i skal have tusind tak for hjælpen alle sammen nu har jeg da lidt at tænke over til imorgen

• #18   17. dec 2008 et hit her er hønsesalat (snyder og køber den færdig) blandet med fintsnittet kinakål, agurk uden kerner og evt. forårsløg. Den lette udgave er med butterdejsstænger den tidskrævende er butterdejs æsker.

• #19   17. dec 2008 ja det er altså smart med sådan noget budda dej

• #20   17. dec 2008 Til 10per.
    1500g kylling

Den skal koges og pilles og skæres i stykker.

Dressing:
    1/2 L Cremefrese 18%
    200g may
    Paprika
    Salt
    peber.

Det skal blandes sammen og smage sammen til.
    Jeg plejer aldrig at putte alt mayen i.

Så skal du bruge.
    250g championg.
    3-4 stilke blegselleri.

Du kan bruge championg på glas eller friske.
    Det skal skæres i små stykker, for det skal jo være nemt at spise.

Og så plejer jeg at pynte med en cherry tomat, der er delt i to oven på.

Men kan putte ærder i.
    Man kan også skifte blegselleri og championg ud med asparges.

• #21   17. dec 2008 Du kan jo også severe noget suppe og der er jo mange forskellige slags, så det kan jo være noget spændene.

• #22   17. dec 2008 uhmmm tak karen lyder lækkert
    ja suppe er der også og det er da vinterligt..hmmm ja puhaa må tænke over det.
    det er fordi at de gæster jeg får, der har vi en lille indbyrdes konkurrence om at lave den mest avanceret ret, og vi skiftes til at overgå hinanden, så det gør det lidt svært, men sjovt :0)

• #23   17. dec 2008 nå må i seng nu skal tidligt op, men kigger ind imorgen

endnu engang tusind tak for de kreative forslag

• #24   17. dec 2008 Imorgen skal jeg komme nogle forslag til avanceret suppe:-D
    Har en hel bog om supper og nogle af dem er ret vilde:-D

• #25   17. dec 2008 Plejer vi af og til at få til nytår - og det er ekstra fantastisk, hvis man skaffer sig en frisk hummer (og afliver med en kniv i "nakkekrydset" FØR man tilbereder på nogen måde)

Gratineret hummer med selleriragout og limeskum (4 pers.)

2 canadiske hummere
    a 300 g
    50 g blødt
    Engholm smør
    1 bdt. persille
    1 fed finthakket hvidløg
    1/2 æggeblomme
    25 g krummer af ristet sandwichbrød

Selleriragout:
    1 knoldselleri
    1 spsk. citronsaft
    1 spsk. olivenolie
    1/2 liter hummerfond fra Touch of Taste (altså ikke koncentreret fond)
    100 g Engholm smør
    Salt, peber
    Limeskum:
    Saften af 2 limefrugter
    Saften af 1 appelsin
    1/2 liter hummerfond fra Touch of Taste
    3 dl Engholm piskefløde

Pynt:
    Frisk dild

Gratineret hummer med selleriragout og limeskum

Rør smør, hakket persille, hvidløg, æggeblomme og brødkrummer
    sammen. Rul smørblandingen ud på
    et stykke bagepapir i en tykkelse på
    1/2 cm. Dæk det til med endnu et
    stykke bagepapir og læg det i fryseren i et par timer.
    Hummeren deles på langs og tarmen fjernes.
    Skræl sellerien og skær den i små tern
    af 1 x 1cm. Kog sellerien i saltet vand tilsat citronsaft og olivenolie, til den er næsten mør (ca. 5 minutter). Kog hummerfonden ind til 1/4 og pisk smørret i. Smag til med salt og peber og vend sellerien i.
    Kog limesaft og appelsinsaft ind til 2/3, tilsæt hummerfond og kog ind til 2 dl. Kom fløde ved og lad den koge, til den er cremet. Smag til med salt, peber og limesaft. Pisk saucen til skum med en stavblender lige inden servering.
    Anretning:
    Læg den frosne smørblanding oven på hummerne og gratiner dem under grillen i ovnen, til det er smeltet og gylden. Læg de gratinerede hummere på en tallerken og læg selleriragout ovenpå hummeren og pynt med dild og dryp med limeskum rundt om.

Noget andet godt er

Bresaola med Trøffelolie

Man køber blot noget bresaola... Hakker en håndfuld capers og cornichoner og fordeler en smule på hver tallerken ovenpå bresaolanen.. En smule sort friskkværnet peber og så et enkelt drtp trøffelolie på hver skive kød (det er MEGET kraftigt-smagende) - og så en smule olivenolie over tilsidst... VUPTI!!! Tager 5-6 minutter, og er en helt fantasdtisk smagsoplevelse, hvis man ikke har fået trøfler før:-) (men olien koster omkring 50 kr for en lille flaske - men den rækker også til meeeeeeget lang tid)

• #26   18. dec 2008 Min den bedste er røget ørred og dampet grøntsager. Der laves en rigtig stærk dressing til. Jeg har endnu ikke oplevet nogle som ikke kunne lide det. Selv dem der ikke kan lide fisk normalt spiser den. Men det er nok på grund af dressingen. så der skal æman altid lav en del ekstra.
    skriv vs du vil have opskriften.

• #27   18. dec 2008 en lang flutes skæres i ca 1½ - 2 cm tykke skiver, smøres med ganske lidt hvidløgssmør og ristes i ovnen ca 6-8 min.

læg et par 'ruller' røget laks på og pynt af med kaviar, kogte asparges, og en lille dut sennepsdressing tomat skive og et lille stk citron og dild.

• #28   18. dec 2008 Torskeret med creme fraiche sauce

3/4-1kg kogt kold torsk. Sauce 3 1/2 dl creme fraiche, 2 spsk sød fransk sennep, 1/2tsk groft salt, friskkværnet peber efter smag, 1 tsk bearnaise essens, 1 dl piskefløde (pisket til skum) Pynt 100g rejer, 100g caviar, 3 hårdkogte æg, 1 bakke karse

tilbehør Flütes

Anret torsken i et fad. Rør creme fraiche sammen med alle ingredienserne på nær flødeskum, som vendes i til sidst. Smag saucen til og hæld den over torsken.
    Pynt med rejer - caviar og æg skåret i skiver, samt karsen

kan love at det er en læker let forret

• #29   18. dec 2008 uhmmm det lyder rigtig godt alt sammen
    hvad er bresaola ????

• #30   18. dec 2008 Bresaola er tørret , saltet oksefliet - eller mørbrad, skåret i ultratynde stykker - man kan stort set få det overalt - sammen med alm. skiveskåret pålæg - det er bare lidt dyrere.

Kommentér på:
fortæl om din bedste forret

Annonce