{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

De tre tyske hønsehunde - fortæl mig alt du ved {{forumTopicSubject}}

Jeg drømmer om en stående jagthund engang i fremtiden (når jeg får overbevist min mand!)
Jeg kigger på de tre tyske hønsehunde (korthår, langhår og ruhåret hønsehund) og har svært ved at finde forskellen på de tre. Der er selvfølgelig pelstype og udseende, men hvad med temperamentet?
Den langhårede kender jeg godt, den har min far og jeg har både trænet med dem og haft dem med på jagt.
I langhårskredse taler man om den langhårede som noget helt andet end de to andre varianter, men om det bare er fordi man gerne vil skille sig ud ved jeg ikke.

Hvad er din erfaring, mht forskelle og ligheder på de tre racer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De tre tyske hønsehunde - fortæl mig alt du ved
  • #7   25. maj 2018 Haha, du sælger den godt BATDOG, jeg er så godt som overbevist. Og jeg tror også korthåren et lettest at få indenfor dørene herhjemme.
    Er det ikke også noget med at den får i sort? Så er der jo ikke en sjæl der opdager at det i virkeligheden er en hønsehund smiley

• #13   25. maj 2018 Med lidt af hver, så oplever vi forskellen ofte.

Jeg oplever at den korthåret er lidt mere tungnem på den lidt stædige facon. Den kræver mange gentagelser og alligevel kan den godt være stokdøv når den har sat sig noget for. De har også en tendens til at opfatte tingene lidt blødere. De er ikke unormalt at de kan hoppe tilbage og komme med et lille hyl, når de bliver forskrækket eller snoren kommer til at ramme dem når den dingler. Lidt mere ala "jeg gør det aldrig igen, jeg sværger" og to sekunder efter kan de gøre det igen ?? De er også betydelige hurtigere på marken, men ikke ensbetydende med at være særlig grundige. De ELSKER at løbe!

De ruhåret er mere tunge i kroppen men sindet kan være ADHD artigt. De tager ikke ting så tungt og kan tåle lidt mere modstand fra fører. Lidt ala "nååå det ville du ikke have at jeg gjorde, nå men så gør jeg ikke det mere og hvad skal vi så nu?". På prøver er de altid i toppen men der er jo også mange flere af dem så det ved jeg ikke om er en god sammenligning.

Langhåret kender jeg kun 1 og den har intet sagt mig. Den er dødkedelig hver gang, så det er nok ikke den bedste at sammenligne med

profilbillede
  • #16   25. maj 2018 Labben er ikke mit valg men kæresten går på såååå mange andejagter at en labrador er uundværlig. Han er sød men så også "bare" en labrador ??

• #17   25. maj 2018 Nu har jeg ikke fået læst hele tråden, men mangler der ikke fotos af især den korthårede variant?
    Det ville da være skønt, sagde han og tilføjede 'det ville være pragtfuldt', hvis . . . . . .

• #19   25. maj 2018 Randi: hvis du vil have en sort korthåret så tag ikke fat i Korthårsklubben. De vil ikke sælge den særlig godt. Der er en dommer der hedder Kim Staal (kennel staal) og han er nok bedst at tage fat i angående de sorte. Personligt bryder jeg mig ikke om den (lidt for meget tyskere), så jeg kan ikke råde dig til andre end Staal

• #21   25. maj 2018 Jeg vidste jeg kunne regne med jer, i skal bare sættes i gang så vælter det ind med meninger og billeder. Keep it comming!

Jeg tænker umiddelbart ikke jeg går efter en sort, i første omgang går jeg efter at finde ud af hvad der passer mig bedst.
    Jeg går på jagt nogle gange om året, men er på ingen måde afsted hver weekend i sæsonen.
    Jeg kunne godt se mig selv på nogen af de der markprøver, hvis/når/såfremt jeg får mig en stående hund.

Lige nu hælder jeg mest til korthår eller langhår. Langhåren er en fed hund, men der er stor forskel på dem.

• #22   25. maj 2018 Der kommer først markprøver igen til efteråret men der er en masse dyster i apportering her til sommer. Så er der racehold fra hver landsdel op imod hinanden. Det er meget underholdende smiley

• #23   25. maj 2018 Fedt Hijacks, hvor kan man se det? Eller hvor kan man se hvor man kan se det?

• #24   25. maj 2018 Pas ??
    Det kommer an på hvilken forening der står for arrangementet. Er du på Sjælland, Fyn eller Jylland? Så kan jeg lige undersøge det nærmere

• #25   25. maj 2018 Sjælland! Jeg kan også selv undersøge. Er vi mon mest i jagtforening- eller raceklubs regi?

• #26   25. maj 2018 Altså grundlovsdag er der race, hold og enkelt dyst i Køge Herfølge afdelingen

• #27   25. maj 2018 Fedt, det er samme sted jeg træner med labben! Tak for det!

• #28   25. maj 2018 Vi kommer måske senere når gæsterne er taget hjem

• #29   25. maj 2018 Mangler du flere billeder af korthåret Søren?

profilbillede
  • #30   25. maj 2018 Eller tøserne i stolen

profilbillede
  • #32   25. maj 2018 De to drenge er pot og pande. De har været gnidningsfrit at sætte dem sammen og ja, den lille lort af en tæve bestemmer ALT. Hvornår der må leges og hvornår hun skal vaske deres ører (mega ulækkert, men ingen af dem tør sige fra)

• #34   25. maj 2018 Av for dælen, så turde jeg nok heller ikke at gøre mere ??

• #36   25. maj 2018 Hej Jack
    Jeg mangler stadig fotos af rigtige hunde, som folk er glade for. Her er et foto af Homer, som også var en slags hønsehund. Han har hapset hele ryggen af en kylling - vel at mærke uden at behøve at tygge smiley

profilbillede
  • #37   25. maj 2018 Nu har i spammet sådan med billeder, så kan jeg lige forsætte med et par stykker smiley

Jeg har ikke så meget at sige med hensyn til forskellighederne , men min opfattelse stemmer meget overens med hvad de andre har skrevet. Jeg fik rigtig god vejledning og er blevet taget så godt i mod i Ruhårsklubben, så det kan jeg kun anbefale at tage kontakt til klubberne smiley Der er også et par grupper på fb, der er folk også meget søde, og flere har både kort og ru smiley

profilbillede
  • #43   25. maj 2018 Haha ej hvor sjovt smiley

Måtte lige til en computer, Hg appen ville ikke tillade flere billeder hmm.

profilbillede
  • #44   25. maj 2018

profilbillede
  • #46   25. maj 2018 Åh hvor er han nuttet ! Hvor gammel er han derpå ?

Hvor stor er Balder som udvokset ?

• #49   25. maj 2018 Han ser også ud til at have nogle lange stænger smiley ruhår standard går helt op til 68, og jeg har lidt på fornemmelsen at Nones kommer til at gå lige til maks mål.

Tænk sig, at de vokser så meget på bare nogle uger ! Engang når jeg igen har fået hår på hovedet efter oplevelsen med en ung ruhår, så skal jeg helt sikkert have en Korthår også !

• #50   25. maj 2018 Balder er bare total lækker ! Jeg elsker billederne hvor det bare er sådan en flimret krop man kan ane smiley

• #51   25. maj 2018 #48
    Det ser sjovt ud, når øret vender vrangen ud. Her i huset signalerer det narrestreger under forberedelse. Et øre vendt er balladeøre, og når begge er flippet over, så er der tale om double trouble.

• #53   25. maj 2018 Der er faktisk ret mange som har en af hver smiley Jeg tror ikke idéen er så tosset endda smiley smiley

Kommentér på:
De tre tyske hønsehunde - fortæl mig alt du ved

Annonce