Hyggetråd - sjove/ukendte facts om din race? {{forumTopicSubject}}
Inspireret af "Vis mig hvem du er"-tråden, så fik jeg lyst til en hyggetråd mere.
Sååå fortæl noget sjovt eller lidt ukendt om din race.
Jeg lægger ud:
De fleste ser en ulvegrå hund med blå øjne for sig, når man siger Siberian Husky. Men faktisk var den første husky, der blev importeret til Danmark hvid - og den første, der for alvor gjorde sig gældende i show-ringen var kobberfarvet
Den hvide, som det hele begyndte med, gjorde sig iøvrigt bemærket ved på et tidpunkt at få et helt kuld på 7 stk. som kun bestod af hvide han-hvalpe
(Jeg prøvede at få bekræftet antallet i kuldet via hundeweb, men hold nu op registreringerne er sjove, når man går så lang tid tilbage. Én af hvalpene står fx. som DKCH men "Ikke stambogsført" )
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Hæhæ
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
"The poor man's sentinel, the farme's friend and the gentleman's favorite".
Vagabonden i "Lady og Vagabonden" er godt nok grå, men forlægget til ham er en Irsk Terrier.
Om dens oprindelse er der en legende, der beskriver Irsk Terrier som legekammerat for "The Little People" og den havnede hos menneskene fordi den blev væk: "His irresistible impulse after knowledge led him astray from his elfin friends. Lost and hungry, he was found and befriended by some humans who won his affection by their kindness. In gratitude, he swore a great oath that never would he leave his newfound friends. But would always guard and protect them, their belongings and, above all, their little ones."
Så det er altså alfernes hund, der blev i menneskeverdenen
Under første verdenskrig blev racen brugt som 'meldehund'. Kort fortalt; en hund der løb mellem to skyttegrave med meddelser. Det kostede mange irere livet, men det har også reddet en del soldater.
feb 2013
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
feb 2013
.... der er den der med de forskellige hundes attitude til at skifte en pære; irerens er 'jeg går på pubben'
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Jeg aner ikke om det passer, men jeg kender ingen rene samojeder, der ikke har mindst ét sort hår
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.215
Noget de færreste er forberedt på når de får corgi er, at de har en helt særlig lyd, som følger at de er insisterende. Sådan en sjov knurre-gurgle lyd, som egentlig bare betyder "adlyd mig, menneske, du er min tjener". Så det gør jeg
Hyggetråd - sjove/ukendte facts om din race?