Pyh hjemme fra årets sidste udstilling {{forumTopicSubject}}
Og hold kæft hvor fik jeg motion.. en masse af mine skulle op samtidigt på flere forskellige borde - godt man kender en masse af de andre, så der blev uddelegeret svin til alle *G*
Alt ialt der gik det bedst i specialklubben for kæledyr, hvor min hjemmelavede champ fik sit sidste supercert, og når papirerne er fikset er hun superchamp i kæledyr.
Det er sgi da lidt stort ;-D
Mit lille gavemarsvin var på sin første udstilling, vandt sin juniorklasse både på den normale udstilling og specialklubbens. Fik cert og blev kaldt til BIS junior begge steder. Ingen placering på den første, men hos specialklubben rendte hun med BISJ1 og dermed specialklubbens bedste junior (som plejer at blive uddelt til alle udstillinger).
Min lille superchamp blev kaldt op til extrapriser.. sådan noget som blødeste pels, smukkeste øjne og en masse andet.
Her fik en roset og en vandrepokal for at have bedste temperament - hun KYSSER.
Og så var der kampvalg mellem hende og en anden til dommerens favorit - der var to dommere og de skulle jo blive enige. Enige blev de - og min gris blev dommerens favorit (igen), og fik fin roset og den vandrepokal tilbage som vi lige havde afleveret *G*
Skal jeg være helt ærlig, så er jeg allergladest for en 'dommerens favorit', og når man så får den to gange i træk - det er sgu lidt sejt altså
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Jeg er bare en lille smule forvirret.... Er det marsvin du har udstillet...?
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Var ikke klar over at der var organiserede udstillinge for marsvin.... De der "svin" og "grise" forvirrede mig...((0:
sep 2005
Denne gang var vi vel en ca 430 tilmeldte svin, og så lidt salgsbure.
Dommere importeres ofte fra udlandet.. ikke så meget tyskland længere, men sverige, norge og england. Vores egne dommere har været så langt væk som portugal/spanien.
Det er så heller ik kuns de fine racedyr, men osse alt hvad man har lyst til af blandet herkomst kan udstilles som kæledyr - uanset om det har stamtavle eller ej. Jeg havde f.ex. kæledyr med både med tavle, fra dyrehandel og fra internat - ham fra internatet er osse gået hen og blevet kæledyrschamp.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
sep 2005
Pyh hjemme fra årets sidste udstilling