{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

ka det virkelig passe?!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været til dyrlægen med min kat som er blevet bedøvet.. henter ham en time efter og da jeg kommer ned for at hente ham er han stadig bedøvet..

ka det virkelig passe??
jeg troede at man gjorde på samme måde som med mennesker at man fik noget så man vågnede bare nogen lunde..

dyrlægen sagde min kat sover.. Men min kat sover sku ALDRIG med åbne øjne.. slet ik med HELT åbne øjne..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ka det virkelig passe?!!!!
  • #2   5. dec 2008 Min dyrlæge udleverer ikke dyret før den er på benene og "sig selv" igen... Den kan self stadig være påvirket af narkosen (og er det sandsynligvis), men de bliver ikke udleveret så længe de stadig er væk osv...

Så nej jeg vil ikke mene det er normalt...

• #3   5. dec 2008 det er også detj eg mener.. han har godt nok kun været hos dyrlægen i en time.. men jeg har sku også selv været i narkose i under en time så gik også ud fra at det var sådan med dyr..
    ved slet ik hva jeg ska gøre ved ham.. han ligger bare der og ligger

• #4   5. dec 2008 Hmm da vi fik Fiona hjem efter hun var blevet steraliseret var hun vågen. Men hun faldt hurtigt i søvn igen da hun kom hjem. Med lukkede øjne !

• #8   5. dec 2008 Synes tit katte sover længe efter.. når mine er blevet stereliseret henter jeg dem først kl 16, altså 7 timer efter de er opereret, og der er de knap vågne..

• #10   5. dec 2008 Det er der mange dyrlæger der gør ..desværre .

Det er vigtigt du sørger for han ligger varmt , da deres kropstemperatur er nedkølet . Evt på et badeværelse med gulvvarme , men pak ham ikke ind i noget .

• #11   5. dec 2008 Hej..

Min kat Felix, var i narkose i onsdags..
    Han blev afleveret kl 8.30 & hentet igen efter 13.30..
    Han var heller ikke vågen rigtigt, sov med åbne øjne..

Men det er et spørgsmål om hvor hurtigt din kat kommer sig ! !
    Min er altid det meste af et halvt døgn om at komme ud af narkosen igen..

Sådan var det åz da han blev kastereret i foråret..

Min hunkat Amanda er hurtigt på benene efter en narkose...

KnuZz Mette

• #12   5. dec 2008 Jeg får nu godt nok mine hunde med hjem igen med det samme at de trækker vejret fint. Mange hunde får de frygteligste oplevelser når de vågner af narkose og der er min dyrlæge og jeg da heldigvis enige om at de har bedre af at vågne op herhjemme frem for et bur et fremmed sted uden nogen de kender.

• #13   5. dec 2008 Britta -hos min dyrlæge bliver de nu overvåget mens de vågner op... De er ikke bare overladt til sig selv...
    Jeg har været i praktik hos en anden dyrlæge, og her var det det samme. Vet. sygeplejerske holdte skarpt øje med dem.

• #14   5. dec 2008 Susanne: min lej er kold så ka desværre kun ligge ham ind i tæpper..
    har aldrig oplevet at de er bedøvet når man henter dem.. har før haft kat til dyrlægen hvor de bliver afleveret om morgenen og hentet om eftermiddagen så det er fuldstændig chok for mig at jeg får en helt bedøvet kat.. var godt klar over at han ville være træt og rundt på gulvet efter jeg hentede ham men sku ik sådan her

• #15   5. dec 2008 Michelle - ja der har jeg et utal af gange oplevet hos min gamle dyrlæge at dyrene lille og klynker i de bure de bruger til opvågning og der er ikke noget personale hos dem.

• #16   5. dec 2008 Husk at holde øje med om den får tungen ned i halsen. Nogle katte der er bedøvet kan godt få tungen galt i halsen.

• #17   5. dec 2008 han ligger her på sofaen ved siden af mig og her bliver jeg sidene indtil han er nogenlunde frisk igen..
    ska ik risikere noget

• #18   5. dec 2008 Luise.
    Det er mens de er helt bedøvede det kan ske , der er de ikke herre over deres reflekser . Når den er udleveret fra dyrlægen er narkosen så meget ude at de ting ikke burde kunne ske , og at den kan synke og reagere på reflekser selv .

Et lille fif tumling . Prøv med jævne mellemrum at røre ham forsigtigt ved øjenkrogen .. han skulle gerne reagere ved at blinke når du gøre det .. så sover han nemlig kun dybt men er " ikke " i narose smiley

Og ellers lad ham få ro , han skal nok vågne .

• #19   5. dec 2008 han trækker vejret og er begyndt lidt at blinke med øjene.. Så er begyndt at blive mere rolig nu også smiley
    Mange tak allesammen =)

• #20   5. dec 2008 jeg er så af den modsatte holdning. Jeg vil hellere have min hund hjem end at den skal ligge hos dyrlægen. Går dog aldrig hjemmefra når de stadig er skæve :O)

• #21   5. dec 2008 Susanne
    Min kat gjorde det da jeg fik ham hjem. Han var længere tid om at vågne rigtigt end de andre var. Jeg fik dem hjem efter 6 timer så det kan altså godt ske. Og hver gang jeg har haft en af mine katte i nerkose har de forskellige dyrlæger sagt jeg skulle holde øje med det

• #22   5. dec 2008 Hej !!

Det har jeg set flere gange,det er der ikke noget unormalt i med en kat.
    Men du skal sørge for at pakke den ind så den holder varmen, deres system er sat på lavt blus, så de bliver hurtigt kolde.

Den kommer ganske langsomt til sig selv igen. Du skulle måske fugte dens øjne, de bliver tørre når de er åbnet og katten ikke blinker.

• #23   5. dec 2008 en dyrlæge må ikke udlever et bedøvet dyr før de er vågen og kan stå selv. har en kammerat der lige har mistet hans amstaff efter en simpel kastaration fordi dyrlægen sendte den hjem en time efter operationen og den begyndte at bløde og måtte aflives undskylkd mit sprog men dumme kælling tænk dog på dyret, min kammerat er helt færdig over at hans elskede hund ikke er her mere og vil lægge sag an imod dem... så nej du måtte ikke få den udleveret..

• #24   5. dec 2008 jeg er godt klar over at de kommer hjem trætte og groggy og stadig lidt bedøvet.. men sku ik nærmest fuld bedøvet hvor han bare ligge med åbne øjne og ligner en død kat.. det har jeg aldrig prøvet før

• #25   5. dec 2008 jeg er bange for a hun kan have fået en overdosis..
    hun sover ikke, hun er besvimet..

nå okay læste hun var ved at være igang..
    men hun kunne have fået en overdosis, der kunne slå hende ihjel..

• #26   5. dec 2008 Mine katte lå til opvågning da jeg hentede dem efter sterilisationer osv.. De sov stadig som sten, når jeg fik dem hjem..

• #27   5. dec 2008 Min kat sov da jeg hentede hende efter sterilisation. Tror der gik en 3-4 timer før hun vågenede...

• #28   5. dec 2008 han er heldigvis ved at vågne.. synes det er som om han ryger ind og ud af den..
    han vågnede først gang omkring kl 15 ville lige lidt rundt selvom han vælter.. han kom så op i sofaen hvor han gik ud igen og bare lå hos mig på min mave.. har så lige ligget med ham i en time og fået en morfar hvor han igen gør det samme.. nu ligger han igen her ved siden af mig for at sove igen..

• #29   6. dec 2008 Jeg kan se, at de gange det er gået galt, har været med hunde, OK, jeg har aldrig fået udleveret en fuldt bedøvet hund, men det er noget andet med en kat, der er vist noget med, at de helst skal vågne af sig selv, uden at få sprøjte at vågne på, det kan ikke helt sammenlignes. Men indrømmet det er væmmeligt med sådan en "død" kat.
    Håber det hele er endt godt, efter en god nats søvn burde den være (næsten) helt OK igen.

• #30   6. dec 2008 han var stort set vågen kl 20.30 igår..

jeg har før afleveret en kat og ku hente hende om eftermiddagen hvor jeg havde aflveret hende om morgenen.. og der var hun vågen.. self træt og sov en del.. men slet slet slet ik som igår.. der var det som at se en død kat..

• #31   6. dec 2008 godt han er frisk igen

vi afleverede vores 3 katte til neut. og fik 3 bevidstløse karklude med hjem - de blev lagt på et tæpe ved brændeovnen, og der gik nogle timer inden de vågnede ordentlig op. Sjovt nok så var jeg helt rolig ved det, selvom jeg ikke lige havde prøvet det før.

• #32   6. dec 2008 Ja alle mine 4 katte, der er blevet neutraliseret var også helt væk, når jeg fik dem hjem.. (altså det var ikke alle 4 på samme tid *S*)

• #33   6. dec 2008 jeg var allerede ligbleg da jeg så ham hos dyrlægen..
    jeg tror jeg er meget nervøs for det i forvejen da vi engang havde en killing der desværre døde i mine arme en gang.. og hvis jeg ik ka se at mine katte trækker vejret bliver jeg nød til at vække dem for at se om de er i live.. jeg ved jo godt at de ik bare sådan dør men alligevel.. tjekkes det ska de..

vågnede for et stykke tid siden om natten hvor den mindste hun sover oppe i hovedet på mig.. hun reagerede så ik at jeg nussede hende.. da jeg så prikkede til hende reagerede hun heller ik.. så blev pisse nervøs og puffede lidt til hende.. hun vågnede så helt forvirret over at jeg var ond at vække hende.. men jeg sku være sikker på at hun var i live..
    det er virkelig min største frygt at jeg ska finde dem døde.. og er sikker på at det har noget med det at gøre for har aldrig skænket det en tanke før det skete dengang

• #34   6. dec 2008 Jeanette - he he her var det 2 piger og en dreng på samme tid , fåååårk drengen var led, han havde jo ikke skærm på, så de to piger blev snigløbet konstant *GG*

Tumling, ja det er ikke nemt når man er så glade for sine små kræ *S*

• #35   6. dec 2008 Janni: nej.. og hun sku da slet ik dø lige op i hovedet på mig er du tosset da.. hun så nu kær ud da hun vågnede helt desorienteret over at jeg vækkede hende kl lort om natten når nu hun sov så godt..

Kommentér på:
ka det virkelig passe?!!!!

Annonce