{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Min mor's mand er voldig og drikker. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, håber der er nogen der kan hjælpe mig, min mor's mand gennem 14 år er voldig og drikker han er rejse montør, så han er godt nok kun hjemme i weekenden, men når han er hjemme drikker han fra morgen aften, og han er voldig over for min mor det sidste han har gjort ved hende var han havde slået hende og holdt hende nede ved jorden, med kvæler tag min mor for flygtet og vi får hende overtalt til at tage på skadestuen og melde ham, hun kommer så på skade stuen og de laver en journal og da vi skal til afsted til politiet trækker hun i land og vil ikk melde ham og så tager hun hjem til ham igen. Og det her er ikk første gang. Da jeg boede hjemme blev jeg smidt ud den dag jeg sagde fra over for min sted far og tog fat i ham, ved ikk om han blev bange over jeg havde flere kræfter end ham eller fordi jeg brød ind da han slog min mor, efter det sagde min mor jeg ikk måtte bo der mere, men sagen er den at jeg har 2 små søskende boende der hjemme de er 11 og 13 og hver eneste gang min mor og sted far skændes eller min sted far slår min mor og de drikker ser min søskende det jo og det sys jeg ikk er fair og nu har jeg fået nok og vil have min mor til at åbne hendes øjne og da det ikk hjælper at snakke med hende har jeg tænk mig at gøre det på en måde hvor jeg håber hun åbner hendes øjen. Har over vejet at gå til komunen mandag og fortælle hvordan det står til der hjemme og hvad min mindre søskende gennemlever hver weekend og håber faktisk min søskende blir fjernet og at det så kan få min mor til at se hvad der sker. Men er det en forkert måde at gribe det an familien har prøvet at snakke med hende og hun lytter ikk. Og er bange for det går galt en dag og min sted far slår min mor ihjel, eller han ligger hånd på min søskende. Skulle lige ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mor's mand er voldig og drikker.
  • #1   2. nov 2008 Hej Steffen.
    Fy for søren en led mand. Du bekymrer dig om dine søskende og med rette. Du kan ikke overbevise din mor. Hun er i hans magt. Hun bliver nødt tils elv at opdage hvad det er der sker. MEN du bør, efter MIN mening, gå på socialforvaltningen imorgen og fortælle hvilke forhold dine søskende lever under. I vil alle være mærket af disse oplevelser i mange mange år, menb jo hurtigere I får noget hjælp, jo "nemmere" vil det blive for jer fremover. Groft sagt må du lade din mor leve som hun har valgt, men I har ikke valgt et liv med vold og druk, så I skal tænke på jer selv. GODT at dine søskende har dig. Lad os endelig vide, hvordan det går:-)
    Masser af knus og varme tanker herfra Mette.

• #2   2. nov 2008 Meget trist læsning Steffen smiley

Som Mette også skriver, så bør du gå til kommunen for dine søskende´s skyld og gøre dem opmærksomme på hvor galt det står til derhjemme.

Håber du finder en løsning.

• #3   2. nov 2008 Jeg er opvokset i det samme. Hvis du har lyst til at "snakke" eller bare læsse af må du gerne skrive til mig pb.

• #4   2. nov 2008 Hej Steffen...

Meget trist for dine søskene og dig...Jeg er opvokset med en sådan barndom som du beskriver, og ja...du bliver nødt til at gøre noget. Ellers vil de oplevelser forfølge dine søskene langt ind i voksen livet. (Og tro mig..jeg ved hvad jeg snakker om).
    Men inden du tager kontakt til kommunen, som jeg virkelig håber du gør, så syns' jeg da helt klart at du skal gøre din mor opmærksom på, at du gør det.
    Og af hvad jeg lige umiddelbart ved, så skal du ANMELDE sagen til kommunen, for så skal de nemlig tage sagen alvorligt. Ikke alle kommuner tager det seriøst, hvis man "bare" fortæller dem, hvordan situationen ser ud. Det skal være en konkret anmeldelse.
    Det bliver højst sandsynlig en meget hård tid du så går i møde, men jeg håber at du får masser af medgang til at hjælpe din familie.

Mange tanker
    Jeanette

• #5   2. nov 2008 Håber bare det åbner hendes øjene det er blevet værre og værre for hvert år og her sidste gang hvor han havde fat så hun ikk kunne få luft, har gjort jeg har gået og tænk på siden mine søskende skal væk der fra. Og vil ikk kunne tilgive mig selv hvis han en dag kommer til at slå min mor uheldig eller gør noget andet så hun dør, og bare tanken om at det kan ske gør jeg ikk vil have mine søskende skal være der mere for hvad nu hvis uheldet sker imens de er hjemme, kan han så finde på at tage deres liv osse i hans druk rus, eller hvordan de vil blive psykisk hvis de er hjemme og oplever det går galt, og jeg er desværre den eneste i familien der tør det her har snakket med min mormor, hun kan godt se det ikk går osv. Men hun tør ikk gøre noget da det hendes datter, hele familien kan se det men ingen der gør noget og forstår det ikk rigtigt.

• #6   2. nov 2008 Takker for støtten har osse tænk mig at gå til komunen, og håber de gør noget ved det.

• #7   2. nov 2008 Steffen:
    Nej, det er også svært at andre godt kan se at det foregår, men ikke tør gøre noget ved det. Mange mennesker lider desværre af berøringsangst, når det kommer til det psykiske velfærd. Dine søskende har reelt ikke noget hjem lige nu. De har et tag over hovedet, men intet hjem. Et hjem er et trygt sted. Og dine søskende er langt fra trygge og hvis du skal nå at hjælpe dem, skal du reagere nu. Skal jeg være grov kan jeg sige at du kan IKKE hjælpe din mor. Det er der kun EN der kan og det er din mor. MEN du kan hjælpe dine søskende og den vej igennem håbe at din mor indser at HUN også har brug for hjælp. Lav en anmeldelse og lad socialforvaltningen kigge på forholdene og snakke med dig:-)

• #8   2. nov 2008 ja der er vist ik så meget andet at sige end det der er blevet sagt,, held og lykke

• #9   2. nov 2008 Som de fleste skriver steffen skal du kontakte de sociale myndigheder.. Din mor kan ikke tvinges til at forlade ham. Men hun har en forpligtigelse til at hendes børn får en tryk og sikker opvækst. Får de ikke det må de desværre bo et sted hvor de får dette.. Måske hvis kommunen går ind i sagen det kan være hun vågner op og får kræfter til at forlade ham. Hvis det koster hendes børn.

• #10   2. nov 2008 Tager kontakt til de sociale myndigheder mandag skal nok skrive når der sker mere i sagen

• #11   2. nov 2008 Ja som de andre siger, så er det eneste du kan gøre, er at gå på kommunen. Du kan desværre ikke få din mor til at ændre mening.. hvor gerne du end vil:-(

Jeg håber de vil høre på dig.. Dum stodder er han:-(

• #12   2. nov 2008 Mine tanker går til dig og dine søskende, Steffen og jeg håber det bedste for jer:-)

• #13   2. nov 2008 Ja jeg føler virkelig også med dig og dine søskende, men de er heldige at de har sådan en bror som dig, der kun vil dem det bedste og hjælpe dem videre, for dette her er bestemt ikke nemt for nogen af jer...
    Håber på det bedste for jer alle:0)

• #14   2. nov 2008 tal med din mor om det ansvar hun har over for dine søskende.

hvis ikke der sker noget, så må de sociale myndigheder ind over sagen. det er børnenes tarv der vægter højest.

• #15   2. nov 2008 jeg synes det er utrolig flot at du har modet til beskytte din mor og søskende. Hvis ikke kommunen/sagsbehandleren vil tage det alvorligt, skal du holde fast i det og bede om at snakke med socialchefen.

håber det bedste for dig og din familie.

kh. karin

Kommentér på:
Min mor's mand er voldig og drikker.

Annonce