{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Racehunde {{forumTopicSubject}}

Når jeg læser de beskeder der nogle gange er i forum syntes jeg at mange udtaler sig som om de kun har racehund fordi så kan de avle på dem og tjene penge på det.. Kan godt være jeg misforstår nogle gange syntes jeg bare der er givet udtalelser som hentyder til at de kun har hunden som avl og ikke fordi den er sød?
Kan godt være det er mig men syntes bare det er lidt mærkeligt hvis man kun køber en hund for at tjene penge på den :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racehunde
  • #1   19. dec 2005 Hmmm er det mange penge man kan tjerne ved at avle hunde?????

• #2   19. dec 2005 Jeg har altid haft racehunde. Det er først for 10 år siden jeg kom på at jeg gerne ville lave et kuld hvalpe, før den tid var det også kun hanhunde jeg havde. Jeg har selv haft hunde i ca 20 år og før den tid var det jo mine forældre der havde hund. Grunden til at jeg altid har haft racehunde, er at så er jeg rimelig sikker på hvad jeg får.

Jeg har buhunde fordi jeg er helt vild med racen og er også helt vild med mine egne hunde. Jeg avler ikke for at tjene penge, men fordi jeg mener at kunne tilføre racen noget godt

• #3   19. dec 2005 Jeg kan godt se at det kan misforståes, men jeg tror nu at de fleste har hundene fordi de er skønne, og at det at de har stamtavle er bare et plus, samt en sikring for, at de kan lave kontrolleret avl, hvis de skulle få lyst.
    Kontrolleret avl= kan tjekke sygdomme mv tilbage i racen

• #4   19. dec 2005 Sille - Jeg har hund med stamtavle , fordi jeg mener, at man har bedre mulighed ,for at få en sund og rask, hund med en sund psyke, da mange opdrættere ,stræber efter, at lave så sunde hunde som muligt, der med ikke sagt, at en blanding ikke er sund og rask, men man har bare ikke så gode muligheder, for at kontrolere dens forfædre :o))

• #5   19. dec 2005 Nej ved godt du ikke gør susanne smiley
    Men syntes bare nogle giver udtaleser som om de kun avler for penge og det syntes jeg personligt er forkert...

Mette P: Ja man kan vist tjene gode penge hvis man har tæven og der kommer mere end en hvalp men det er også mega meget arbejde og det koster også at have hvalpe

• #6   19. dec 2005 Jeg har racehunde fordi jeg godt kan lide at have en ide om hvordan min hvalp kommer til at se ud som voksen og ikke mindst fordi jeg så har en chance for at kontrollere hundens afstamning i særdeleshed omkring sundhedsstatus.

• #7   19. dec 2005 Jeg har en race ren hund, men han kommer ikke til at avle. Han er lang håret, men jeg fik ham heller ikke med henblik på avl.. Derimod fik jeg ham fordi jeg gerne ville have en hnd jeg kunne træne og hygge mig med smiley

• #8   19. dec 2005 Jeg har kun hund med stamtavle fordi at Kensei's kuld var det eneste kuld af hans race i efteråret og er helt vild med racen Japansk spidse. Jeg har ikke meget forstand på det med hundes hofter kræft osv eller hvordan deres forfædre er.. Jeg har os Zeus som er blandnings hund og har ikke haft et eneste problem med ham selvom han ikke har stamtavle.. Tror bare jeg er så god troende at jeg er sikker på ingen kunne finde på at sælge en "dårlig" hund

• #9   19. dec 2005 Og min avl skal man i hvert fald ikke gøre op i timeløn (jeg tror den ville ligge på 1,25 i timen), men det er jo ikke det der betyder noget. Jeg avler (ganske lidt) fordi jeg går meget op i mine hunde, altså elsker at gå på udstilling, træne dem og nyder at studere stamtavler for (forhåbentligt) at finde en supergod kombination af avlsdyr, som forhåbentlig kan blive til nogle hvalpe som kan være til stor glæde i deres kommende hjem.

• #10   19. dec 2005 Jeg tror kun jeg vil avle på Kensei hvis nogle spørger. Hans mor har vundet stort set alt hun har været med i og det samme med hans far.. Hvis nogle spørger om de må avle på ham hvis han bliver avls godkendt så ville jeg da sige ja også ikke tænkte mere over det.. Tror ikke jeg ville tage penge for det.. Ville bare syntes det var en ære at nogle ville parre med Kensei

• #11   19. dec 2005 jeg har en blanding :o) ..hun er dejlig og har ingen planer om hvalpe.. så det er jo skønt :o)

og niks..ved ingenting om hendes forældre.. men ved at hun er sund og rask ;o)

• #12   19. dec 2005 altså JEG har ingen planer om hvalpe ;o)

• #13   19. dec 2005 Sådan er Zeus også.. HAn er godt nok kastreret fordi han var meget vild som hvalp og dyrelægen mente det ville hjælpe.. HAn er sund og rask har kun været syg ca. 4 gange og det har været lidt med øret og lidt med maven.. intet stort eller dyrt og det syntes jeg er dejligt... Men tror også mange blandings hunde er lige så sunde som race hunde der er bare ikke papir i noget plastik på dem smiley

• #14   19. dec 2005 Sille: Hvorfor ville du ikke tage penge for det, det gør alle? Du vil blive meget upopulær hos de andre hanhundeejere ved at gøre det gratis

• #15   19. dec 2005 Ville bare syntes det var en ære.. Har ingen planer om overhoved at parre ham.. Syntes det er lidt unfair overfor tævens ejer fordi den person vil stå med alle opgaverne og alle udgifterne

• #16   19. dec 2005 Sille<<< jeg ved ikke med andre .Men med de dyrlægeregninger, udstillinger, kørsel, hente hunden i udlandet, evt. købe hanhund, foder osv. så tror jeg nu at det er begrænset hvad man tjerner...

• #17   19. dec 2005 Ja er rigtig nok men jeg har kensei fra danmark har været til dyrelægen med ham en gang og han har været til en udstilling for ca. 200 kr... Og min opdrætter fik 6000 pr hvalp.. Det er alligevel en del

• #18   19. dec 2005 Ja men det er udstilling hver gang. Hvalpene skal reg. hos DKK(evt) de bliver mærket/chippet osv. der er mange udgifter

• #19   19. dec 2005 Nogle opdrættere betaler for HD- billed når hun er gammel nok, der er medlemskab som nogle også tilbyder at betalee det første år der er mange ting

• #20   19. dec 2005 Ja er mange penge... Også derfor jeg ikke kan forstå hvis nogle kun gør det for penge..

• #21   19. dec 2005 Vil da godt lige sige at der er ingen i danmark der bliver rige på at avle alle dem jeg kender og jeg kender en del må alle arbejde ved siden af at have kennelen for at have mad på bordet

• #22   19. dec 2005 Jeg har en race ren Lab,det har jeg valgt fordi jeg godt kan li`Labber og så er jeg sikker på at det er en Lab og ikke en blandingJeg har ikke tænkt mig at hun skal bruges til avl,så det er ikke derfor jeg har stamtavle,kun for at være sikker på at det er en ren Lab.Min kemi passer rigtig godt sammen med Labben,og så syntes jeg at det er en rigtig flot hund.

• #23   19. dec 2005 I misforstår mig.. Det hele startede med jeg ikke forstod hvis nogle gjorde det.. Har ikke beskyldt nogle eller sagt nogle gjorde det eller lever af det men bare at jeg nogle gange syntes som om det lød som om mange fik race hunde med stamtavle for pengenes skyld

• #24   19. dec 2005 Det kan jeg hellere ikke. Jeg ville kun købe en hund der hvor opdrætteren brænder for racen og gør sit for at forbedre den og virkelig elsker racen!!!
    Forstår du hvad jeg mener??? Hvis jeg noglesinde får hvalpe selv, så er det også det jeg ville kikke på ved hvalpekøberene de skal virkelig elske racen!!!!

• #25   19. dec 2005 Kun hunde handlere der er lige glade med hundene der tjener penge

• #26   19. dec 2005 Nemlig... Jeg ville ikke sælge hvalpende til hvem som helst.. Tror jeg heller ikke så mange opdrættere gør.. min familie blev tjekket meget om vi havde hun havde haft hund osv...

• #27   19. dec 2005 Jeg har ingen problemer med at tage penge for en parring på min hanhund, for jeg har da også udgifter på ham.
    Ligeledes har jeg heller ingen problemer med at skulle betale for en parring hos en god hanhund

• #28   19. dec 2005 Syntes bare det virker forkert kan ikke se hvilke udgifter jeg ville få ?

• #29   19. dec 2005 Susanne: sådan skal det også være *SS*

• #30   19. dec 2005 bare et spørgsmål.... når I siger at I ikke vil sælge hvalpene til hvem som helst... hvordan bedømmer I så om personerne godt må få jeres hvalpe eller om de ikke må??

Ikke fordi jeg synes alle og enhver skal have dem... det synes jeg ikke.. ville bare gerne vide det HVIS nu min skulle få hvalpe :o)

• #31   19. dec 2005 Da vi skulle have en hund og havde fundet ud af at det skulle være en mops, gik vi ikke så meget op i det med bog osv, da vi ikke vidste havde vi skulle bruge den til. Det har vi fundet ud af nu. Og at vi gerne vil have et kuld på Tyson, er ikke for pengenes skyld, men for at føre Tyson´s gener videre...

• #32   19. dec 2005 Jeanette:det er jo netop det at det bliver pludselig spændende at se hvor gode hvalpe man kan lave

• #33   19. dec 2005 Sille: Der er udgifter til udstillinger, den ene du har været på giver ingen avlsgodkendelse. der er, for nogen racers vedkommende også udgifter til sygdomsundersøgelser.
    En anden grund er jo også at hvis folk bare kan få en gratis parring, så er jeg bange for at seriøsiteten forsvinder.

• #34   19. dec 2005 Ved godt det ikke giver avlsgodkendelse..
    Jeg vil slet ikke have kensei parret men ville bare ikke tage penge for det.. Kan ikke lide at andre skal betale mig for noget... Tror ikke at seriøsiteten ville forsvinde med lige min race.. Ville mere være med de meget populær race hunde som er opppe i tiden f.eks amstaff der ville det gå galt.. Men tvivler på Kenseis race..

• #35   19. dec 2005 nå .. det var der ingen der ville svare på? :S

• #36   19. dec 2005 Line : Ved ikke helt hvad jeg ville spørge om..
    Arbejdes tider, hvad de vidste om racen om de ved hvad der kræver at få en hvalp udgifterne på træning hvis de vælger det regninger ville vide om de havde pengene til det hvorfor de vælger den race om de har haft hund.. Der er sku så meget jeg ville spørge om

• #37   19. dec 2005 okay...

• #38   19. dec 2005 Line: Det er meget svært at give et præcist svar på.
    Men kemien skal være der og de skal vide hvad de går ind til. Men for det meste har folk virkelig tænkt sig godt om inden de køber en hvalp i den større prisklasse.

• #39   19. dec 2005 Claus B>> lige præcis... hvis han nogensinde får chancen *ss*

Kommentér på:
Racehunde

Annonce