{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frøer
  • #1   27. aug 2008 ja ad jeg syns de er så klamme , men kunne aldrigdrømme om at lade ham lege med dem , det ville være synd

  • #2   28. aug 2008 Jo de er / kan være giftige. Min Taya var tæt på at dø efter at have indtaget sådan en slambert! smiley

  • #3   28. aug 2008 Jo, der er nogle frøer og tudser i DK som er giftige, bl.a. skrubtudse, (som kan give lammelse i mund og svælg, hvis hunden æder den), og klokkefrø. Det er et stof i huden på frøen/tudsen, som udskiller giften, men den er ikke livsfarlig. Som regel kan hundene selv fornemme, at de ikke er rare at bide i og slipper hurtigt, men man skal være opmærksom på, om hunden udviser symptomer og i så fald søge dyrlæge.

    Min hund har tit leget med tudser, men hun tager dem aldrig helt ind i munden - heldigvis.


  • #4   28. aug 2008 ...........alle frøer og tudser i Danmark er totalfredede så hold hundene fra dem.

  • #5   28. aug 2008 tja - min Jessie har engang da hun ikke var så gammel taget en stor tudse i munden - der gik omkring en time - så blev hun bare syg - kastede helt vildt op i ca. 4 timer smiley
    Men mere skete der heldigvis ikke og hun har aldrig rørt frøer/tudser siden - så lidt har hun da lært :-))


  • #6   28. aug 2008 Der var da en der havde en hund der slugte en tudse, en hel en af slagsen! -Der gik nogle minutter, så kom tudsen op igen da hundens mave jo nok ikke synes den var helt fantastisk, og dælme om ikke tudsen stadig var i live :o)

    Tror det var på Ekstra Bladet eller BT´s hjemmeside jeg fandt det...


  • #7   28. aug 2008 Første gang Luna havde haft en tudse i munden og fråden stod ud af hende, snakkede jeg med dyrlægen. Han sagde at tudser udskiller en slags væske, som forsvarsmekanisme. Det er altså det som hundene får i munden. Det smager rigtig ubehageligt.
    Men han sagde at det ikke var giftigt. Det blev først kritisk hvis hunden spiste en tudse.
    Luna har så ikke lært så meget af det, og hun har da haft en tudse eller tre i munden siden.
    Det ser ubehageligt ud når de skummer, men går hurtigt over. Jeg plejer at give hende noget A38 for at neutralisere.


Kommentér på:
frøer

Annonce