{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frøer/gift ????
  • #1   31. aug 2011 mine er ikke blevet syge at det.... så jeg tror ikke umiddelbart du skal være nervøs.

    for mange år siden spiste min schæferhvalp en tudse. SPISTE den.... og savlede og skummede flere dage. var selvfølgelig ved dyrlægen, men blev sendt hjem igen uden noget


  • #2   31. aug 2011 Matsi har også ædt en frø for nogle uger siden... Jeg kontaktede natdyrlægen, og han fortalte mig; Du skal være opmærksom på hundens haleføring de næste par dage, dens aktivitets niveau, og det kan give dårlig mave/diarré. Frøer er tit årsag til hjerteorm, så de kan være potentielt farlige. Men hold øje med hunden, og kontakt dyrlæge hvis du ser adfærdsændring og nedstemthed i hunden. Men held og lykke.. (c:

  • #3   31. aug 2011 ja mine enten bare ryster voldsomt på hovedet meget længe, eller den ene gang skummende det også om munden på den ene og den kastede op.... Men nu her var det havlpen på knapt 3 måneder og tænkte om det var væære når den nu ikke er så stor... Hun er dog holdt opm med at ryste på hovedet og er helt syg for at komme ud igen og snuse rindt efter den, så klogere er hun åbenbart ikke blevet , tosser....

  • #4   31. aug 2011 Du skal nok bar lige være opmærksom på hende... Hvis hun ikk har lært af det! (c:

  • #5   31. aug 2011 frøer er jo giftige for hunde, men hvor lidt/meget ved jeg ikke noget om, ved dog at man altså skal være lidt obs på dette.

  • #6   1. sep 2011 Da Charlie var hvalp legede han også med frøer. Han blev sløv og fik kvalme og savlede helt vildt i et par timer. og så gik det i sig selv igen. Dyrlægen sagde at der ikke var så meget at gøre ved det. At han bare havde kvalme. Tror han gjorde det tre gange inden han lærte at de ikke var nogle gode legekammerater.

  • #7   1. sep 2011 @ tror mine hunde er langsommere i opfattelse, tror ikke 3 gange er nok... ville gerne finde noget ugiftigt at vande med der gjorde haven til et sted frøerne ikke gad komme i,..

  • #8   1. sep 2011 Hvis du ikke vil have frøer i haven så skal du ikke vande smiley Frøer skal jo have et fugtigt sted at være. En havedam. Så jo mere tørt det er jo færre frøer. Hvis det der imod er tudser du har i haven så er det nok lidt mere besværligt. For de lever jo på land men har brug for fugtige steder at gemme sig.

  • #9   1. sep 2011 @ margit, tja på en eller anden måde har det jo været svært ikke at have en fygtig have denne sommer : )))

    Vi bor nær et naturområde med søer, og har selv et lille lille bitte havebassin, bare med lidt spring ingen planter eller noget... tror der er både frøer og tudser...


  • #10   1. sep 2011 Ha ha ja fugten har været meget svært at undgå i år *G* Men hvis du bor som du der beskriver så tror jeg altså at du er nødt til at leve med tudser og frøer. Egentlig MÅ du vel ikke prøve at udrydde dem. De er jo fredede. (kan du forklare hunden det måske?) Nå men min dyrlæge sagde at langt de fleste hunde finder ud af at det er ubehageligt med tiden.

  • #11   1. sep 2011 jo vil prøve at forklare dem at frøer og fødder er fredede områder : )

  • #12   1. sep 2011 frøer er ok det er værre med skrubtudser for de har gift kirtler som kan de kan styrre. Dog er er ikke vildt giftige men er hunden lille eller på en eller anden måde svækket så kan det gå galt endda grueligt galt.

  • #13   1. sep 2011 **jo vil prøve at forklare dem at frøer og fødder er fredede områder : ) **
    Ja altså hvis det er FØDDER han ikke kan tåle så vil jeg anbefale et bad *GGG*



  • #14   1. sep 2011 : ) det er vist snarere føddernes ejere der er lidt trætte.... måske man kunne få frø-gifte duft til at sprøjte på fødderne..... havde glemt hvor meget en hvalp går efter fødderne.... der lyder af og til voldsomme Av Av og neeeeej lyde herhjemme iøjeblikket..

  • #15   1. sep 2011 frøer er ikke giftige men det er tudser derimod men har aldrig hørt om andre problemer end skum-fråde om munden.....mine har lært kun og hoppe på dem ikke bide

Kommentér på:
frøer/gift ????

Annonce