{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Frøer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en terrier, og den kan man altså ikke forklare at den ikke behøver jage, så han jagter alt, lige fra mus til frøer.
Nu har jeg så. tænkt lidt over de der frøer, hvor giftige er de egentlig for hunden, vi har aldrig oplevet han fik det skidt,men jeg mener at have læst et sted, de faktisk kan være giftigt for andre dyr.

Mvh
amanda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frøer
  • #1   3. aug 2008 er det ikke tudser der er farlige?

  • #2   3. aug 2008 hmm jo det mener jeg de er, men dem har vi ikke rigtig her, tilgengæld en masse frøer..

  • #3   3. aug 2008 Vi har også frøer, jeg tror ikke de er giftige- men undersøger det lige

  • #4   3. aug 2008 Hjerte/lunge orm.

    Forekomst: Der er tre aktuelle hjerte- og lungeorm under danske forhold nemlig Angiostrongylus vasorum (fransk hjerteorm), Crenosoma vulpis (rævens lungeorm) og Capillaria aerophila (rævens luftvejs-hårorm).

    Stor rævetæthed og høj udbredelse af orm blandt ræve udgør en står risikofaktor. De to først nævnte orm har en indirekte livscyklus. Voksen orm afsætter æg, der klækkes til larver, der igen optages af mellemvært (snegle). I sneglen udvikler larverne sig til infektive larver, der frigives i slutværts (hund eller ræv) tarmkanal. Larverne vandrer herefter gennem tarmvæg, lever og lymfeknuder til lungekredsløbet og lungerne, hvor de udvikler sig til voksne orm, der lægger æg.

    Hunde smittes hvis de spiser græs, FRØER, snegle eller fæces der er inficeret med snegle.

    Symptomer: Hoste, besværet åndedræt, træthed, anoreksi og anæmi. Til tider kan der ses mave- og tarm problemer samt hjerteproblemer.

    Profylakse: Undgå at hunden spiser græs, FRØER, snegle eller fæces (lort) der er inficeret med snegle. Dette kan undgås ved forskellige luftningsstrategier. Opsamling af hundens afføring så din hund ikke smitter andres!

    Ved symptomer kontakt dyrlæge. Opdages ormen i tide kan hunden helbredes


  • #5   3. aug 2008 Tudser er også fredede. Så er der to gode grudne til at hunden ikke skal æde dem. smiley

  • #7   4. aug 2008 skal hunde æde hele tudsen før det er farligt?

    min sys de er spændende men snuser kun til dem?


Kommentér på:
Frøer

Annonce