{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.923 visninger | Oprettet:

Hævet fod... noget der hjælper? {{forumTopicSubject}}

Er blevet bidt/stukket af et eller andet tror jeg. Har ikke mærket noget stik, så det er nok næppe bier eller hvepse.

Men min fod var i morges lidt hævet, men jo længere vi kommer på dagen jo større bliver den, og nu er den sgu blevet en hel klumpfod *G*

Indersoden hvor der burde være en knogle synlig er bare en stor hævet masse, senerne bag på er blevet usynlige og oversiden af foden er osse blevet et par cm tykkere.

Og det klør som ind i h****** og gør jo ondt fordi huden strammer.

Har købt benadryl på apoteket, samt noget antikløe noget, men uden effekt.

Er der ikke nogen kloge hoveder der ved hvad man kan gøre?

altid noget det er varmt, for kan ikke få sko på...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet fod... noget der hjælper?
  • #1   30. jul 2008 Kunne du ikke prøve at sætte fødderne i et koldt fodbad?? Jeg tror det kan lindre en smule, og den væske du ophober i kroppen - på grund af varmen - vil mindskes..

• #2   30. jul 2008 Hvis noget har stukket dig kan du komme honning på, det suger giften ud og tager kløen.. Ellers så prøv at hæve foden over hjertehøjde og kom en frossen pose ærter/ brun sæbe på.. husk at pakke det in di noget for ikke at få forfrysninger.. Det tager hævelsen hvis det skyldes slag...

• #3   30. jul 2008 Underligt at jeg slet ikke har mærket hverken slag, stik eller at være trådt i et eller andet der kunne forårsage sådan en hævelse...

Men takker for rådet... Noget køligt må da osse lige være sagen her i varmen;o)

• #4   30. jul 2008 Michlle: hævelse kan komme af forstrækninger af ledbånd... Som jeg forstår det er det "Knoen" på siden af foden der er hævet ikke? der sidder to store ledbånd langs siderne som nemt kan forstrækkes hvis man engang har forstuvet/brækket foden.. det kan fx ske ved at du går op af en trappe hvor du overstrækker fodledet.. Du mærker ikke fortrækningen før hævelsen kommer da senerne er svækket af forstuvningen...

• #5   30. jul 2008 Lisette -det er indersiden ved knoen jo, og oversiden af foden (hedder det vristen?) og ved senerne bagpå...

• #6   30. jul 2008 altså mit gæt ville være noget forstrækning, men det bortforklare jo ikke kløen, også er vi tilbage ved noget stikkende noget...
    Noget udslet? røde pletter?
    Tænker umiddelbart du måske kunne have trådt i en giftsumak, men det burde give røde pletter....

• #7   30. jul 2008 Ingen pletter, og intet der ligner stik. Har osse tjekket for splinter osv...

Men npr jeg har haft klemt min fod i et par sko, så bliver den helt mærkerød og lilla hvor den er hævet -det fortager sig dog efter 10-15 minutter, og så er den bare almindelig igen (udover hævelsen jo)

Hele området der er hævet er en smule rødlig i forhold til den anden, men ikke meget...

• #8   30. jul 2008 Måske skulle du forbi en læge i morgen? Det lyder bestemt ikke rart.

• #9   30. jul 2008 hmm, det lyder simpelthen mærkeligt... Tror du må fordi doktoren og få en prof. mening på den pusselanke... Også at den blive blålilla, det tyder jo på du lukker for nogle blodkar, det må gøre nuller naller og klø i sig selv.. ligesom når foden sover

• #10   30. jul 2008 du har nok udviklet allergi over for de dyr, du skal en tur til dokter og have noget pencelin.. det kan også gå i sig selv, men det kan tage lang tid...
    og som du allerede ved, så skal foden op over hjerte højde...

er selv klumpfodet for tiden.. ved ikke hvad det vil sige at have en ankel.. foden er dejlig blå, og hopper på krykker....

• #11   30. jul 2008 Hvis ikke det er bedre er det osse planen Marianne -for nej det er ikke særlig behageligt... Og temmelig underligt synes jeg.

Har så vidt vides ingen allergier overfor bier, hvepse osv, og burde jo osse mærke hvis en sådan havde stukket.
    Bremsebid KAN jo hæve voldsomt men kan jo osse tydeligt mærkes.

Ved ikke af at have trådt i noget, men det kan jo være. Har ikke haft noget slag mod det eller noget.

Så synes altså det er underligt. Men for pokker det kløer, og nå man så endelig giver efter og kløer igen så er huden så spændt så det gør ondt (de DET kan lære en ikke at klø *G*)

• #12   30. jul 2008 Det lyder fuldtændig som noget jeg har prøvet 2 gange. Jeg har nogle gange reageret meget allergisk på myggestik. Især hvis det er i nærheden af et led, såsom ankel, albue, håndled...Det hæver enormt meget og ser direkte vanskabt ud. Der kan gå en del dage før det fortager sig, men lægen kan give dig antihistamin, så hjælper det hurtigere. Det er ikke sikkert du kan se selve stikket hvis det er meget hævet. Jeg husker det nøjagtigt som du beskriver, meget hævet, let rødt og meget kløende. Det kan komme til at gøre helt ondt, fordi huden og vævet er så udspændt. Da jeg havde det de 2 gange kunne jeg overhovedet ikke få sko på.

• #13   30. jul 2008 Pernille -hvad pokker har du lavet???

• #14   30. jul 2008 Xenia -jamen det lyder jo fuldstændig sådan... Så er mysteriet nok opklaret, det er sikkert "bare" en af de modbydelig små bæster

• #15   30. jul 2008 Det skal lige siges at det ikke er altid mine myggestik hæver så voldsomt. Det sker engang imellem, så man kan ikke sige at jeg er allergisk overfor myg. Men som sagt har det måske noget at gøre medhvor stikket er (led)...sådan har jeg i hvert fald haft det en del gange. Min arm var engang meget hævet på ydersiden fra midt på overarmen til håndleddet....pga. en myg. Lægen gloede vantro på mig og troede først det var blodforgiftning. Men som sagt. Få fat i antihistamin.

• #16   30. jul 2008 Xenia -det vil jeg prøve:o)

• #17   30. jul 2008 jeg faldt i et lille huld, så har forstuet foden... så går med de der spasser pinde... er total dårlig til det...

da jeg i sin tid fandt ud af at jeg var allergisk over for myg, blev min fod så stor at jeg også den gang gik med krykker... griner... den jeg fik på låret var så stor at det var svært at komme på wc..
    som barn kunne jeg have 20 på benene, og pludselig fik jeg bare allergi.. jeg bliver sjælden stukket i dag, men når en myg er dum nok til det, så bliver de ca på str med en 5 krone.. måske lidt større...

• #18   30. jul 2008 ov forresten det der smertestilende crem man kan få, det kan afhjælpe kløe fuldstendig....

• #19   30. jul 2008 Pernille -mine myggestik bliver osse ofte omtrent den str (5'eren altså)... Er det ikke meget ormalt?

Og cremen skal jeg da lige se om jeg kan fine i morgen så:o)

• #20   30. jul 2008 syntes ikke de var særlig store da jeg var barn, og dme jeg kan se på min søn er også småll så det er lige stort nok syntes jeg...

cremen er vist ikke anbefalet til det... det var bare mere hvis du havde noget hjemme... vi har altid en tube hjemme.. den slags crem er ginialt...

• #21   30. jul 2008 hehe -må vidst få opgraderet hjemme-apoteket *G*

Har ikke engang et plaster. Mit skab består af gigtmedicinen, en pakke panodiler, og så alt hvad en hund måtte ønske sig til førstehjælpskassen *G*

• #22   30. jul 2008 Jeg blev for 14 dage siden stukket af en hveps ved øjet den nåede at stikke mig to gange og dagen efter var huden omkring øjet hævet voldsomt op, jeg fik antihistaminer i troen om, at det ville hjælpe men øjet hævede yderligt op og tog derfor til vagtlægen og fik at vide at jeg bare skulle tage en pille mere og at det næste dag ville være meget bedre.. men til skræk og rædsel var jeg bare endnu mere hævet dagen efter og kunne slet ikke se ud af øjet.. Det viser sig så at det var antihistaminer jeg reagerede så voldsomt på...

Så når du skriver som du gør er min tanke at du måske også lige nu reagere på de der benadryl og at det er dem der gør at du bliver ved med at hæve op... mit øje kløede også voldsomt meget og det gør det faktisk stadigt selvom det nu er 14 dage siden

• #23   30. jul 2008 den crem jeg har hedder ibutop og indeholder ibuprofen, som er et milt gigt prebasrat.. så den ville måske også kunne hjælpe de steder du har problemer med gigt.
    den virker godt på mit håndled når jeg har problemer med det.. og hol i nakken kan den også hjælpe på, og blå mærker som gør enormt ondt...
    altså alle lorkale inflammatoriske lidelser...

• #24   30. jul 2008 Mandau -kan self ikke vide det med sikkerhed, men har taget benadryl før, uden problemer.

Pernille -aaah det kender jeg godt... Har ikke selv brugt det, men min mor har det, så det kan jeg lge nasse på i morgen:o)

• #25   30. jul 2008 kan varmt anbefales at have i hjemmet, og ja så virker det jo så også ved kløe... måske det ikke er det bedste at bruge, men det går jeg ikke så meget op i...
    og ja så skal du være over 15 for at må bruge det.... men hmm det er du vist.. smiler...
    nat nat.. vil kravle under dynene for at beskytte mig mod alle de dumme insekter... har total mange stankelben lige for tiden ad ad... gemmer mig for dem... smiler

• #27   30. jul 2008 Ja, jeg vil også sige, at enten er det myg eller en bi, du er blevet stukket af. Det gør ikke nær så ondt at blive stukket af en bi, som en hveps. Og normalt er jeg heller ikke allergisk over for bistik/myggestik, men som Xenia skriver, hvis det er i nærheden af et led, så hæver det voldsomt. Og et bistik kløer nemlig også. Men tror desværre ikke at allergi midler hjælper på nuværende tidspunkt, de skal tages med det samme, måske kan de afkorte perioden lidt. Men træls er det skisme.

• #28   30. jul 2008 Jeg reagerer sådan indimellem på myggstik. Det kan kan også være en klæg der har stukket dig.

På apoteket kan man købe anitihistaminer i håndkøb - sådan en pakke har jeg altid i skuffen, og det hjælper i løbet af 24 timer.

Kommentér på:
Hævet fod... noget der hjælper?

Annonce