{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet fod efter tatovering
  • #1   6. apr 2011 Det er slet ikke normalt... tror du skal have fat i lægevagten nu og spørge dem ad, hvordan du skal forholde dig

• #3   6. apr 2011 Det er vigtigt, du får ringet til lægen og jeg ville under ingen omstændigheder vente til i morgen.

• #4   6. apr 2011 Jeg tror altså heller ikke det er normalt..

Ring til lægevagten, og forklar hvad der sker med foden..

• #5   6. apr 2011 Det kan også bare være sådan din krop reagere . Det er forskelligt .. Nogle hæver meget andre gør ikke .. Du modarbejder jo kroppen når du går ind og bliver tattoveret :o)

• #6   6. apr 2011 det kan være en allergisk reaktion, ville også ringe til vagt lægen

• #7   6. apr 2011 jeg har læst lidt på nettet, og det skulle vist være meget normalt at den hæver op, eftersom at det jo er et fremmedlegeme der kommer ind i kroppen ... Men mener i at den bare skal have massere af hvile, og så skal der noget køligt på?

• #8   6. apr 2011 Nej det er ikke normalt man hæver så meget efter en tattoo så ring du til vagtlægen..

• #9   6. apr 2011 smiley smiley :o Jeg har på hele min ene fod.. Eller hele og hele..
    Men fra tæerne og op over foden og op til over anklen.. min fod hævede slet ikke, eller jo de der par mm som alle tusher gør, men slet ikke mere end mine andre... smiley :o

Jeg tror altså ikke det er normalt :S

• #10   6. apr 2011 Jeg ville osse kontakte vagtlægen -det kan jo være en allergisk reaktion e.l.

Nu er jeg ikke selv tusset så kan ikke byde ind med erfaringer, men dem jeg kender med tusser, har i hvert fald ikke haft så voldsomme reaktioner på det.

• #11   6. apr 2011 jeg har også en del blæk i kroppen.. og har aldrig oplevet at hæve voldsomt på nogen måde... kun lige det normale hvor huden hæver i området..... nålen går jo ikke SÅ langt ind igen, at det skulle kunne påvirke din krop så meget....
    Men som en anden har nævnt, KAN det være noget allergisk...

men jeg ville overhovedet ikke tage chancen, da risikoen for infektioner, sygdomme, forgiftning m.m. er så store at det kan have konsekvenser..
    Jeg ville altså bare af stig afsted til skadestuen hvis det var mig..

Også selvom der måske ikke er noget... så er du i det mindste sikker på at der ikke er noget alvorligt galt...
    Puuuha, det lyder ikke rart altså...

Afsted med sig!

• #12   6. apr 2011 Tak for hjælpen venner smiley

• #13   6. apr 2011 min datter hævede vildt op ved den hun fik på foden, der gik infektion i, fordi tatoovøren havde været for dybt inde, hun var hos lægen og kom på penicillin i nogle dage, - og tatooveringen blev aldrig helt flot pga arvæv - og ja det var en rigtig tatoovør smiley

• #14   6. apr 2011 Hvis ikke tatovøren har sagt at du ville hæve op (hvilket jeg ikke kan forestille mig) så er det ikke normalt.

Det kan være en allergisk reaktion, det kan være den er lavet forkert. Jeg synes helt bestemt du skal søge læge.

• #15   6. apr 2011 Må give Karina J ret! min datters fod hævede også for vildt op og der blev der også sagt - at det var fordi tatovøren havde boret FOR dybt og for længe samme sted. hun gik en uge og det gjorde for sygt ondt, trods hun fik noget desinficerende creme at komme på. Du skal sørge for at få det efterset hos lægen og få noget for at tage betændelsen ellers får du et ar i stedet for en tatovering...held og lykke med det..

• #16   7. apr 2011 Da jeg fik en tatovering på foden hævede jeg også op og kunne ikke støtte normalt på foden i 2-3 dage.. Tror jo mere de arbejder på området med skygger, farver osv. jo mere øm og hævet kan den blive..

• #17   7. apr 2011 Camilla - ELLER man har en infektion, der kan ende i blodforgiftning.....

Okker gokker... Hvad vælger du? At læne dig tilbage og vente på at hævelsen falder - eller at der kommer blodforgiftning. Eller tøffer du en tur til lægen for at forebygge en blodforgiftning?

Og endnu vigtigere - hvad vil du anbefale andre at gøre?

• #18   7. apr 2011 Det med at farver og skygger skulle gøre at man hæver mere op kan jeg altså ikke få til at passe..

Min tush på foden tog omkring 4timer at lave da der er mange små detaljer, der er farver osv.. Og jeg var som sagt kun hævet det normale..

Jeg ville simpelthen ikke turde løbe an på at det "bare" er irritation..

• #19   7. apr 2011 En normal tatovering hæver jo kun 1-2 mm. Jeg vil mene at alt udover det er forkert, og man bør søge hjælp.

det KAN være ingenting (kan læse at flere herinde har oplevet lign?) men det kan lige så vel være en blodforgiftning..

Min tus på ryggen tog også noget tid, og der er da en del skygger på, men den hævede på ingen måde mere end en alm. tatovering, så det tror jeg ikke spiller ind..

En update fra TS, ang. hvordan foden er i dag (og om I kom til lægen?) ville være rigtig rart..

• #20   7. apr 2011 Åh gud... folk sidder da bare ikke i ramme alvor og råder til at ignorere en voldsom hævelse efter tatovering???

det er IKKE normalt, og en læge skal kontaktes.... en tatovering bør ikke hæve mere end de omtalte 1-2 mm i selve området hvor der er blevet arbejdet.... uanset hvor det er....

har i tænkt over, at de faktisk findes folk der ikke kan tåle farven? det GØR der.... det er sjældent med den sorte farve, men oftere, når vi snakker kulør....

og til TS..... hvis intet andet bider på... så tænk lige på at hævelse/infektion kan ødelægge din nye tatovering.....

så hvis du ikke allerede har været afsted så.......

• #21   29. apr 2011 Den var kun hævet i et par dage, nu er den helt normal igen.. Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Hævet fod efter tatovering

Annonce