{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

stafilikokker {{forumTopicSubject}}

Mine ridestøvler havde gnavet mig en del, for noget tid siden, men så var der kommet sår på og det var ved at forsvinde.
I fredags tog jeg så et par ballerina-sko på, men de gnavede lidt i såret som mine ridestøvler havde lavet. Desværre ignorede jeg det bare og tænkte, at det nok gik.
I lørdags var vi så til western fest og jeg skulle have nogle cowboy støvler på. Da vi var sent på den, nåede jeg ikke at finde et alternativ, selvom jeg godt kunne mærke, at de også gnavede.
Hen ad aftenen fik jeg mere og mere ondt i min hæl, men tænkte, at det bare var mig, som var lidt pyldret.
Da vi kom hjem igen, kunne det ikke gå hurtigt nok med at få støvlerne af og jeg var ret øm.
Da jeg så skulle op i morges og på arbejde, trådte jeg ud af sengen, men nåede kun lige at placerer min fod på gulvet, før det gjorde sindsygt ondt.

Jeg kiggede på min fod, som var hævet og den "dunkede". Jeg bed smerten i mig og kørte på arbejde, men da kl. blev 13.30 ca. ringede jeg til vagtlægen, som sagde, at der var gået infektion i mit sår og at jeg skulle komme med det samme. Det gjorde jeg så og da jeg endelig kom ind til lægen, var han mere interesseret i at hygge-snakke, særligt da han fandt ud af at jeg red og boede i Dragør.
Han sagde, at der var gået stafilikokker i det og at det ville brede sig, så derfor skulle jeg have antibiotika på flere måder.
Jeg spurgte hvad stafilikokker var, for jeg aner intet om det, men lægen sagde bare at det var en sygdoms virus.. øhm.. ja den havde jeg næsten regnet ud.

Da jeg syntes han var lidt useriøs og en dårlig læge, gad jeg ikke spørge mere, men tænkte at jeg bare kunne søge på nettet. Men til min store overraskelse, så synes jeg ikke at jeg få svar på mine spørgsmål, så jeg vil høre om ikke nogen af jer hundefolk, kan forklarer mig lidt om stafilikokker?
Jeg ved at man ofte får det på hospitaler ved dårlig hygeijne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stafilikokker
  • #1   29. apr 2007 Det er vist en ret heftig bakterie så det skal du tage rigtig seriøst hvis det er det...

• #2   29. apr 2007 Her der står der lidt om det

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/stafylokokker.htm

• #3   29. apr 2007 Jeps. Og det er enormt svært at komme af med igen.
    Men undre mig lidt at han bare kunne stille den diagnose.
    Hvad har du fået for det.

• #4   29. apr 2007 Har lige haft det i halsen.
    Vores ældste tog det med hjem fra børnehaven. I den version sætter det sig i halsen, lungerne og evt. i bihulerne og er ligesom en meeeget kraftig influenza. Du hoster helt vildt og skal have pencillin. Vi nåede desværre at blive smittet alle 4 og farmor og mormor fik det også.

• #5   29. apr 2007 Ej noget øv, god bedring...

• #6   29. apr 2007 Det har en ret lang inkubationstid og er svært at slippe af med igen, jeg hoster stadig og Frank har fået øjenbetændelse. (jeg sluttede min 10 dages pencillinkur i søndags og Frank sluttede sin i torsdags) Ungerne får begge stadig en lille dosis flydende pencillin

• #7   29. apr 2007 Ej, hvor vildt, at det er så smitsomt, når lægen ikke rigtigt sagde noget om det.
    jeg har fået nogle tabeletter som hedder Vepicombin Novum, som jeg skal tage 3 gange dagligt.

derudover har jeg også fået en salve som hedder Fucidin 2% som skal smøres på mit sår 2-3 gange dagligt og så skal jeg også vaske mit hår i håndsæbe et pár gange om dagen.

• #8   29. apr 2007 Stafylokokker er en bakterie ikke en virus. Det er vidst nok også den der kan være skyld i lungebetændelse, halsbetændelse mm.
    Den er ret så smitsom

• #9   29. apr 2007 Charlotte jeg har en KIeffer lec hvis der du stå ogggg skal ha ny

• #10   29. apr 2007 Hvis det virkelig er staff.ko. så er det dybt beklageligt at din læge ikke har fortalt dig om smittefaren.

• #11   29. apr 2007 Mit ben er helt hævet og fyldt med væske, hvor længe kan der gå, før jeg kan gå på det igen. Jeg er nemlig ret handicappet, for efter en rideulykke, for et lille års tid siden, kan jeg ikke længere hinke på mit raske ben, da det gør alt for ondt. (fik åbent skinnebens brud)
    Jeg ville nemlig gerne kunne tage på arbejde imorgen, men det er da umuligt, hvis mit ben lige så ømt og hævet imorgen.

• #12   29. apr 2007 Lisbeth: Hvordan pokker ved du at jeg søger en sadel?
    Eller jeg søger egentligt ikke så meget en sadel længere, men skal alligevel lige høre, hvor meget du skal have for den, hvor gammel den er og hvilken stand og hvad størrelse er bommen?

• #13   29. apr 2007 Hvis du evt. arbejder med madvarer, er jeg sikker på at din arbejdsplads ikke vil have at du kommer!!!!

• #14   29. apr 2007 staffilikokker er en del af vores naturlige hudflora, men hvis de kommer i overtal er der sker en heftig infektion, der er meget alvorlig og ville nok mene du skulle have noget andet antibiotika - kan du se om det "sovser" fra såret? hvis det er grønlig og lugter sødligt et det stafilicocus aureus. Der er mange forskellige staff.baktusser former, men vil nu mene du skulle podes for at kunne finde den rigtige kur. Du har fået et meget bredspektret penicilin, som virker på alt muligt.. ingen tvivl om at der er infektion, men det skal klargøres exakt hvilken form for infektion du har. jeg ville nok gå til en anden læge og få det ordentligt tjekket. Vebicombin giver lægerne når de er i tvivl om hvilken infektion der er tale om..

• #16   29. apr 2007 Tak for de søde kommentarer:-) Jeg tror jeg skal have fat i min egen læge imorgen.
    - ikke fordi han er særlig god, men måske er man heldig denne gang!

Anna: det væsker ikke mere, men det gjorde det i formiddags og så klør det helt vildt og jeg er rød på hele benet og min ankel-knogle (kan ikke lige huske hvad den hedder) er helt væk, fordi mit led er så hævet.

• #17   29. apr 2007 Charlotte prøvede at skrive til dig, meeen det kunne jeg ikke få lov til.sååå se evt. den blå avis under Kieffer dressur sadel, der vil du finde svar.. Har faktisk også næsten nye læder støvler tilsalg, du kan skrive til mig så vi på den måde kan snakke privat

• #18   29. apr 2007 forresten hvad med christian, kan han så ikke blive smittet?
    Jeg ligger her i sengen med dyne på mit bare ben, det må jeg vel så ikke?

• #19   29. apr 2007 uha, ja det har jeg også haft, pas på med at klø i det, og så klø dig andre steder bagefter, jeg fik det i armhulen, og imellem balderne.. av for den da. smittede også min eks med det, så gå lige til din egen læge imorgen....

• #20   29. apr 2007 Lisbeth: det vil jeg lige gøre, så. Læderstøvler søger jeg ikke, de erhelt nye også derfor de gnaver sådan smiley

• #21   29. apr 2007 jo han kan også blive smittet

• #22   29. apr 2007 infektionen kan sagtens være kapslet ind, så hvis der kommer et hul kan det vælte ud med pus - når det klør på den måde du beskriver og er så hævet skal du have en ordentlig undersøgelse og noget ordentligt antibiotika..det lyder skidt at du er så rød på benet, kan du så se at komme til en ordentlig læge så det ikke bliver værre SS god bedring og håber du får den rigtige behandling..

• #23   29. apr 2007 ØØØhhhmmm, det smitter.........

• #24   29. apr 2007 der er jo sindsygt mange, kan du evt. give mig et link?
    jeg ansøger lige venskab

• #25   29. apr 2007 det er ikke alle stafillikokker der smitter, den mest kendte er hospitalsstafylikokker, de smitter af H til, men vikle noget om sårerne om ikke andet så for ikke at risikere pus i sengetøjet..

• #26   29. apr 2007 susanne: Forresten så arbejder jeg slet ikke med madvarer.
    Er ejendomsmægler trainee, så vi har kun papirer, men kan jo ikke gå og halte på fremvisninger osv..

Håber virkelig jeg kan gå på mit ben imorgen-

• #27   29. apr 2007 Ej nu bliver jeg helt bekymret... mest over den ringe behandling jeg fik af lægen.
    Jeg hár kardset og kløet i det og trykket og mast for at få noget af det der pus ud. (jeg ELSKER klamme ting, så piller i alt, hvad man normalt ville syntes var klamt) og jeg har da egentligt ikke vsaket hænder bagefter...

Hold op, hvor er jeg glad for I har informeret mig!
    Tusind tak smiley

• #28   29. apr 2007 du skal vaske såret med noget skrapt sæbe, brug en bruser med varmt vand til at skylle med, så du får masseret blodkarerne, endelig ikke kradse, der sidder mange andre sjove baktusser under dine negle du kan give videre til benet..

• #29   29. apr 2007 Hold op, jeg har da rigtigt fået gjort det værre, end det er!

• #30   29. apr 2007 handsker på så du ikke kan klø, det er skidesvært SS ellers put noget koldt på, det dulmer kløen, frosne ærter eller andet, bare lige huske et klæde imellem SS

Kommentér på:
stafilikokker

Annonce