{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

stafilikokker {{forumTopicSubject}}

var ved dyrlægen med min lille rocky idag, fordi han blev ved med at bide i hans pote.
det vidste sig han havde stafilikokker. og har så ondt af ham. for det både klør og svier.
men heldigvis har han stadig krave på efter han blev kastereret, så han ikke kan komme til. men hvor må det være ulideligt for ham:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stafilikokker
  • #2   25. feb 2008 min dyrlæge sagde at det kun smittede den bette hvis hun kom i nærheden af det. og det sidder mellem hans ^tæer^

• #4   25. feb 2008 det snakkede han så ikke om. det er ikke fedt. ved du hvad symtomer jeg ville få?

• #6   25. feb 2008 Jeg mener da ikke stafylokokker smidter mellem hund og menneske?

• #7   25. feb 2008 Jo, det smitter skam ganske godt!

(link fjernet)

Især mellem mennesker og katte.

• #9   25. feb 2008 fandt det her:
    Huden og pelsen danner hos den normale hund en beskyttende barriere mod alt udefra kommende.
    Selve hudoverfladen består af døde forhornede hudceller, sekret fra sved og talgkirtler, og endvidere findes en række harmløse bakterier. Der er normalt en hårfin balance i hudens økosystem, men enhver ændring i hudoverfladen, uanset om den kommer inde- eller udefra, vil kunne give mulighed for, at sygdomsfremkaldende bakterier slår sig ned og giver hudbetændelse. Den bakterie, der hyppigst forårsager hudbetændelse, er en stafylokok (Staphylococcus intermedius), som ellers normalt især holder til i næse- og mundhulen samt ved endetarmsåbningen.
    Sandsynligvis overføres den til huden, når hunde slikker, men kun når huden er forandret, vil bakterien slå sig ned i huden og hårsækkene og udløse en betændelsesreaktion. Hudbetændelse, og dermed stafylokokker, kan således ikke smitte til andre hunde eller for den sags skyld mennesker, men er hundens helt eget problem

• #10   25. feb 2008 Mette E:

Ja, det er hundens eget problem. Men hvis du har en rift eller sår, hvori disse bakterier kommer, så sker skaden! Tro mig, men veninde har døjet med det i snart 1 år, hun blev smittet af hendes egen kat, som gang på gang havde allergiudbrud.

• #11   25. feb 2008 okay.. lyder ikke rart smiley

• #14   25. feb 2008 hmm kan se jeg skal passe noget på. men heldigvis har jeg ingen rifter eller sår lige pt.

• #16   25. feb 2008 tror lige jeg vil kontakte min læge imorgen- det er godt nok ikke fedt det her

• #18   25. feb 2008 Dyrlægerne tænker ikk over det, desværre. Jeg sendte en mail til min læge, som bekræftede at det kunne smitte. Men samtidig skal man jo være "svag" nok til at modtage bakterierne.

Husk at vaske dine hænder godt, når du har nusset med hunden!

• #19   25. feb 2008 det gør jeg også. meget, men nu snakker jeg med min egen læge i morgen. og så kontakter jeg dyrlægen. for syntes det er for dårligt

Kommentér på:
stafilikokker

Annonce