{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

ang - lille hvalp {{forumTopicSubject}}

Heej alle

Som mange af jer nok ved er jeg MEGET i mod at man avler på sine dyr da der er nok af dem i verden i forvejen - der ikke har det godt !!! Meeen nu sad jeg sidste dag og kom til at tænke på den dag om 200år hvor Sofus er træt og gammel og ikke kan mere - puhaaa ! Men så var det at jeg overvejer at få hans sæd frosset ned så jeg kan få en af hans hvalpe - med en i samme farve som han selv er - da jeg håber på at den hvalp vil få samme sind som han har ;o) Er det en dum ide eller ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang - lille hvalp
  • #1   16. jul 2008 Nææ det synes jeg da ikke det er..
    Bare husk at gem hans stamtavle hvis han har sådan en :o)

• #2   16. jul 2008 Hmmm - jeg har selv haft den samme tanke. Men du skal huske, at selvom du får hans sæd frosset ned - så får du altså ikke en ny Sofus... Jeg ville selv være alt for bange for at sammenligne den nye hvalp for meget med den gamle... Det er der nok ingen lille hvalp, der kan leve op til. Jeg har istedet gjort det, at jeg har fundet mig en ny husky, som langt tilbage stammer fra de samme linier, som hende jeg havde før. Og det er jeg glad for. Han minder mig meget om hende - men er samtidig HELT sin egen.

• #3   16. jul 2008 hmm....... bliver nok gokket i hovedet for det, men FROSSET SÆD???
    Skal man ikke liiiiiige huske og passe på ikke at menneskeliggøre hunden for meget?
    Det er det eneste vi er helt sikre på i denne verden og når man køber hund, det er at den skal dø.......... Lev og nyd ham nu.... Og så drop sådan en ispind der..

• #4   16. jul 2008 Jeg synes det er helt ok at fryse hans sæd ned men henblik på at få en hvalp efter ham. Men hvorfor ikke lade ham lave et kuld hvalpe mens han lever og så få en hvalp defra,en han så kan være med til at præge..

• #5   16. jul 2008 Camilla: Der er nu en del - specielt avlere med virkelig gode hanner - der får frosset sæd. Et af firmaerne hedder CaniCold, så man kan faktisk tjene penge på det :o)

Det er også meget udbredt i heste- og kvægverdenen.

• #6   16. jul 2008 Maj-britt, ja så må du sku række tunge af mig og kalde mig mads, men dét synes jeg er noget mærkeligt noget..........

• #7   16. jul 2008 Jeg synes det er en dum ide

Hvad tror du chancen for at du vil sammenligne den nye hund med den gamle ? Og hvad hvis den nye ikke lever op til de forventninger du har ?

• #8   16. jul 2008 Jeg er glad for min hund og får aldrig en som ham - men jeg vil ikke have en af hans hvalpe af den grund. Vil hellere have noget nyt og spændende, men det er jo også fordi jeg vil avle og lave super-hunde :o)

Hvis jeg bare ville have en hygge-hund, som jeg kunne udstille "til husbehov", kunne jeg godt finde på at tage en Canis-baby.

• #9   16. jul 2008 Camilla... Alberts ´far er lavet af nedfrosset sæd fra en amerikansk newf, som havde været død i 10 år på det tidspunkt.....
    Det er meget " normalt" at man kan finde på at fryse sæd fra en fanastisk han, både temperamentsmæssigt, racemæssigt og sundhedsmæssigt... Hvis nu tæven bare ikke har været der, medens hunden levede....

• #10   16. jul 2008 Frossen sæd bruges jo for det meste når en parring bliver svær at gennemføre pga afstand mellem hundene.
    Jeg kender en der har fået sæd hjem fra USA fordi det lige netop skulle være den hanhund. Og den fik 6 dejlige hvalpe..

• #11   16. jul 2008 Hvis du synes han er Så ualmindelig lækker på alle ender og kanter, du kunne finde på at bruge ham i avlen på et tidspunkt med en egnet tæve, så kan jeg forstå det.
    Men ikke fordi man ønsker en nærved og næsten kopi af sin gamle hund...

• #12   16. jul 2008 Det er så dyrt at få frosset og opbevaret hundesæd at det ikke vil kunne betale sig for dig medmindre hanhunden er specielt eftertragtet som avlshund. 3500 for tapning og yderliger 840 kr pr år for opbevaring, derefter 675 for gynækologisk test af tæven, 1800 for inseminering og 600 for drægtighedsscanning. Hvis man er heldig er hun drægtig første gang, ellers skal man inseminere+scanne igen

• #13   16. jul 2008 når mischa skal ha hvalpe vil jeg da beholde en af dem netop fordi hun er som hun er..
    Men jeg har da bestemt ikke tænkt mig at sammeligne den med hende.
    Håber på en hund med samme sind som hende, og ikke samme personlighed..

Tror da heller ikke det er det Lille my er ude efter.. Ellers har jeg forstået det forkert..

• #14   16. jul 2008 Og i og med at din hund er uden stamtavle kan det slet ikke svare sig...

• #15   16. jul 2008 Tak for alle svar ;o)

Nej jeg er BESTEMT IKKE ude på en ny Sofus - men en af samme sind og farve - bygning !! Han er så ufattelig kærlig og rolig så selv dyrlægen misunder os ham !! Jeg er klar over at det ikke bliver en ny Sofus - og det skal det skisme heller ikke være ! Og er ogsp klar over den kan blive hans totale modsætning ! Men så er der alligevel noget af ham i den lille ;o) Stamtavle er desværre blevet valgt fra af de tidligere ejere - men hun forsøger at få den pt. men de er på ferie ! Så kender desværre ikke hans baggrundsfamilie - men kan da sige at retriever klubben - havde set ham gå med de tidligere ejere - hvor de først spurgte om de måtte leje ham til en parring .- fik et nej og efterfølgende spurgte om de måtte købe ham - for et ret så stort beløb !!! Atter et nej - de fik så et kort fra dem hvis de skulle ændre mening ! Hvilket de heldigvis ikke gjorde ;o)

Meen - det med at få en hvalp mens han stadig er til vil jeg ikke bude ham ! Ville ufattelig gerne have en vaps mere - men det ville han ikke bryde sig om ! Han er meget rolig og det kan blive for meget for ham - når vi har haft besøg med hunde er han glad - den første halve time - men så må de godt smutte igen ;o)

• #16   16. jul 2008 Hvis han var fra retrieverklubben under DKK ville fravalg af stamtavle ikke kunne lade sig gøre. Og mig bekendt køber klubber ikke hunde, slet ikke en parring uden tavle da en parring med sådan en ville medføre udelukkelse af klubben.

• #17   16. jul 2008 Søster - skal ikke kunne sige det - ved bare hvad ejeren har fortalt og han har ingen grund til at sige noget der ikke er sandt - de fortalte det først længe efter vi havde købt ham !! Og jo de ville leje ham !

• #18   16. jul 2008 Lille-My - vi tænker på dig hver dag, du vil ALTID V

Og hvad vil du så gøre af resten af de andre 6 - 8 hvalpe , der kommer ud af det.
    Så har du fået den hvalp du vil have.... men regner du med , at der er færre hvalpe i verden til den tid....... der ikke har det godt.

Er man ikke lidt dobbelt-moralsk her.... ja, jeg spørger bare.

I andre må ikke... men JEG må gerne lave hvalpe.... ... hmmm

• #19   16. jul 2008 NTTIB - jeg gider snart ikke dine sure opstød til mig mere - enten stopper du eller du kommer på mit filter !!!!! Jeg skrev jo NETOP at jeg er i mod det - VED det er dobbelmoralsk - men jeg avler jo ikke ligefrem -. og seævfølgelig har jeg da tænkt på de andre - det skal jo være med en erfaren avler !!!

• #20   16. jul 2008 Lille-My - vi tænker på dig hver dag, du vil ALTID V

Du spurgte jo selv om vores mening.....( i et åbent forum ).....og den fik du bare.

Og jeg lever lige lykkeligt med , at være på din filter-liste....:O)

Kommentér på:
ang - lille hvalp

Annonce