spørgsmål ang lille hvalp {{forumTopicSubject}}
hejsa...
vi har en lille hun pekingeser hvalp,som er 10 uger gammel..
hun tisser utrolig meget indenfor, og vi er meget ude med hende da vi har tre børn der elsker at nyde naturen.
første gang udenfor er
kl: 6 om morgen og der går vi en tur på cirka 30 min hvor hun tisser og skider.. og inden næste gå-tur tisser hun tre steder.
kl:7.45 følger vi den stor i skole hvor hun er med,og det er en tur på cirka 30 min hvor hun tisser mange gange. og igen tisser hun to -tre steder
igen ca : 9:30 på cirka 10 min hvor hun igen tisser.
også kommer hun op i skoven cirka kl 11.30 og leger hvor hun os gør sig ren oppe og der kan vi være i tre kvarter også er hun hjemme i ti min også tisser hun på gulvet igen flere steder..???
når vi henter den store kl cirka 14.30-15 kommer hun igen med på tur i cirka 30 min og hun gør sig igen ren udenfor.. og intil hun kommer ud igen ved 17 tiden har hun tisset flere gange og der går vi over på en stor bane og leger med hende i cirka en time,hvor hun bagefter sover i en times tid og kommer ud igen når hun vågner... når vi kommer ind og har været inde oi en halv time tisser hun igen hun er ude ved 20 tiden og igen 21.30 og igen 23 cirka... når vi vågner om morgen har hun tisset seks-syv steder...?????
hva gør vi forkert her,har været i telefonisk kontakt med en dyrlæge,som mener hun ikke kommer nok ud og hun drikker for meget(sys ikke hun drikker for meget)
så bliver der leget med hende indenfor om formiddagen og igen
nogen forslag til hva vi kan gøre????
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 882
lige noget andet det er godt nok LANGT den stakkels lille hvalp skal gå om dagen
min hvalp har ikke mad/vand efter 20 men får igen kl 6:30 om morgen og det har hjulpet rigtigt meet.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
En hvalp på 10 uger skal ud mange gange om dagen i kort tid. Som regel vil de helst kun gøre sig rene hvor de er meget trygge.
Min Dina startede med, at hun kun ville tisse på vores terrasse, men langsom rykkede hun længere og længere ud i haven. Vi gik små korte ture med hende på ca 10 minutter så hun kunne snuse og opleve ting, og blive tryg, stille og roligt. Hun var god til at sige til, når hun blev træt, men det er ikke alle hunde som er det. Mange hunde vil gøre alt for at følge "flokken" også selv om det er alt for langt.
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 121
Det er bare såååå fustrerende, når man lige har været ude med hunden, kommer hjem og den så sætter sig og tisser på gulvet.
Jeg tror du skal være meget mere tålmodig. Hvis den kun er 10 uger, så er det flot, at den også både tisser og skider udenfor.
Hvalpen har en lille blære og kan ikke holde sig så længe af gangen.
Jeg luftede min egen ca. hver anden time, bitte små ture og masser af ros, godbidder og dygtiiiiii, når den tissede og sked udenfor.
Jeg vil lige fortælle, at jeg også var nede på gaden, hver anden time om natten, hvalpen var vågen. det var rigtig hårdt. Det betalte sig efter fjorten dage, havde den fattet konceptet, om at det skulle gøres udenfor.
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
men så ved vi det hun ikke må gå så langt for snakkede med en dyrhandler da vi hentede kurv til henda da hun kom og hun fortalte hun selv havde sådan en hund at hun godt komme gå lange ture....
men ved vi nu så kommer hun på mindre ture og ud flere gane evt.... vi roser hende os rigtig meget når hun kommer udenfor og gør sig ren udenfor...
når hun tisser er det helt gult,men jeg har fået tid ved en dyrlæge til hende nu så hun kan tjekkes for om det er blærebetændelse... tålmodighed har vi masser af,men er bare bekymret for om hun fejlede noget....
tager alt til mig som i skrev ang gå turen og takker rigtig mege,for jeres svar og håber jeg har svaret på alle jeres spørgsmål... (har kun gjort hva avlern sagde vi skulle gøre )
ha en god dag allesammen derude:-)
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
På den måde lærer den hurtigt, at man er DYGTIIII når man besørger udenfor.
10 uger er ingen alder, og det kan sagtens være, at den lærer det inden for de næste dage.....det kan også være at der går måneder, inden den sidder der helt.
Så I må ruste jer med tålmodighed, sæt et par dage af til det (ha fodtøj og overtøj hængende ved havedøren, så I går med ud HVER GANG!!) og så pris jer lykkelige for at det er en lille bitte race, der kun "leverer" yderst begrænsede mængder på gulvet.
Hos en GD-hvalp blir der fluks afleveret en ½ liter, og det fylder meget på gulvet;O)
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Hun har aldrig skidt indenfor, og efter to uger tissede hun kun udenfor.
Så hun var helt renlig da hun var 10 uger gammel.
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
- Vores går max 10min. Men det sker ikke hver dag. Hun vil helst bare ud og tisse/høm høm. Og så hurtigt ind igen ' hun sys det alt for koldt lige pt.
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
spørgsmål ang lille hvalp