{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang lille hvalp {{forumTopicSubject}}

hejsa...

vi har en lille hun pekingeser hvalp,som er 10 uger gammel..

hun tisser utrolig meget indenfor, og vi er meget ude med hende da vi har tre børn der elsker at nyde naturen.

første gang udenfor er

kl: 6 om morgen og der går vi en tur på cirka 30 min hvor hun tisser og skider.. og inden næste gå-tur tisser hun tre steder.

kl:7.45 følger vi den stor i skole hvor hun er med,og det er en tur på cirka 30 min hvor hun tisser mange gange. og igen tisser hun to -tre steder

igen ca : 9:30 på cirka 10 min hvor hun igen tisser.

også kommer hun op i skoven cirka kl 11.30 og leger hvor hun os gør sig ren oppe og der kan vi være i tre kvarter også er hun hjemme i ti min også tisser hun på gulvet igen flere steder..???

når vi henter den store kl cirka 14.30-15 kommer hun igen med på tur i cirka 30 min og hun gør sig igen ren udenfor.. og intil hun kommer ud igen ved 17 tiden har hun tisset flere gange og der går vi over på en stor bane og leger med hende i cirka en time,hvor hun bagefter sover i en times tid og kommer ud igen når hun vågner... når vi kommer ind og har været inde oi en halv time tisser hun igen hun er ude ved 20 tiden og igen 21.30 og igen 23 cirka... når vi vågner om morgen har hun tisset seks-syv steder...?????

hva gør vi forkert her,har været i telefonisk kontakt med en dyrlæge,som mener hun ikke kommer nok ud og hun drikker for meget(sys ikke hun drikker for meget)

så bliver der leget med hende indenfor om formiddagen og igen

nogen forslag til hva vi kan gøre???? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang lille hvalp
  • #2   8. feb 2011 Som med alle hvalpe tager det tid at gøre dem renlige. Nogen er bedre forprægede end andre. Hver gang hun har leget, sovet eller spist, så skal hun ud. I starten hver time og med en masse ros når hun gør sig ren udenfor.

• #4   8. feb 2011 tålmodighed.

lige noget andet det er godt nok LANGT den stakkels lille hvalp skal gå om dagen

min hvalp har ikke mad/vand efter 20 men får igen kl 6:30 om morgen og det har hjulpet rigtigt meet.

• #5   8. feb 2011 En hvalp må gå 1 min pr antal uger den er gammel siger man som tommelfingerregel, så synes også det er meget langt din hund går.

• #6   8. feb 2011 Jeg synes det er nogle lange gåture, som hun får, med mindre du bærer hende det meste af tiden. En så lille hvalp, kan som regel ikke holde til at gå i mere end 10-12 minutter. Så er den både mættet i krop og hoved.
    En hvalp på 10 uger skal ud mange gange om dagen i kort tid. Som regel vil de helst kun gøre sig rene hvor de er meget trygge.

Min Dina startede med, at hun kun ville tisse på vores terrasse, men langsom rykkede hun længere og længere ud i haven. Vi gik små korte ture med hende på ca 10 minutter så hun kunne snuse og opleve ting, og blive tryg, stille og roligt. Hun var god til at sige til, når hun blev træt, men det er ikke alle hunde som er det. Mange hunde vil gøre alt for at følge "flokken" også selv om det er alt for langt.

• #7   8. feb 2011 Ja som de andre også skriver, ud en masse gange, af små og korte ture, synes 3 x 30 min + 1 time er MEGET lang tid for så ung en hvalp, og så skal det også siges at min hund først var rigtig renlig da hun var omkring 6-7 mdr., så masser af tålmodighed smiley

• #8   8. feb 2011 Åhh... jeg kan godt huske hvalpe-tiden.

Det er bare såååå fustrerende, når man lige har været ude med hunden, kommer hjem og den så sætter sig og tisser på gulvet.

Jeg tror du skal være meget mere tålmodig. Hvis den kun er 10 uger, så er det flot, at den også både tisser og skider udenfor.

Hvalpen har en lille blære og kan ikke holde sig så længe af gangen.

Jeg luftede min egen ca. hver anden time, bitte små ture og masser af ros, godbidder og dygtiiiiii, når den tissede og sked udenfor.
    Jeg vil lige fortælle, at jeg også var nede på gaden, hver anden time om natten, hvalpen var vågen. det var rigtig hårdt. Det betalte sig efter fjorten dage, havde den fattet konceptet, om at det skulle gøres udenfor.

• #9   8. feb 2011 oki var ikke klar over den ikke måtte gå så langt,for dem vi købte dem ved fortalte de gik meget længere med hende end vi gør,så de var sure over hun ikke kommer nok ud....

men så ved vi det hun ikke må gå så langt for snakkede med en dyrhandler da vi hentede kurv til henda da hun kom og hun fortalte hun selv havde sådan en hund at hun godt komme gå lange ture....

men ved vi nu så kommer hun på mindre ture og ud flere gane evt.... vi roser hende os rigtig meget når hun kommer udenfor og gør sig ren udenfor... smiley

når hun tisser er det helt gult,men jeg har fået tid ved en dyrlæge til hende nu så hun kan tjekkes for om det er blærebetændelse... tålmodighed har vi masser af,men er bare bekymret for om hun fejlede noget....

tager alt til mig som i skrev ang gå turen og takker rigtig mege,for jeres svar og håber jeg har svaret på alle jeres spørgsmål... smiley (har kun gjort hva avlern sagde vi skulle gøre smiley )

ha en god dag allesammen derude:-)

• #10   8. feb 2011 Mit råd, er, at I går udenfor i haven (i går MED UD) med den minimum en gang i timen. Når den sætter sig og tisser eller laver bummelum, så roser i den helt vildt og går straks ind med den.
    På den måde lærer den hurtigt, at man er DYGTIIII når man besørger udenfor.

10 uger er ingen alder, og det kan sagtens være, at den lærer det inden for de næste dage.....det kan også være at der går måneder, inden den sidder der helt.

Så I må ruste jer med tålmodighed, sæt et par dage af til det (ha fodtøj og overtøj hængende ved havedøren, så I går med ud HVER GANG!!) og så pris jer lykkelige for at det er en lille bitte race, der kun "leverer" yderst begrænsede mængder på gulvet.

Hos en GD-hvalp blir der fluks afleveret en ½ liter, og det fylder meget på gulvet;O)

• #11   8. feb 2011 Vores Dina kom ud når hun havde leget, sovet, spist, drukket og....ellers hver time. Bare lige en smuttur ud i haven sammen med hende. Når hun var derude og hun begydte at sætte sig, så sagde vi "tisse" og når hun gjorde det, så roste vi hende helt vildt.
    Hun har aldrig skidt indenfor, og efter to uger tissede hun kun udenfor.
    Så hun var helt renlig da hun var 10 uger gammel.

• #12   8. feb 2011 Tålmodighed hun er jo kun 10 uger gammel. Da Monty var lille gik jeg ud med ham rigtig mange gange om dagen og kun små korte ture. Han blev meget hurtig renlig og sage til når han vil ud.

• #13   8. feb 2011 Du kan evt ligge aviser og så rykke dem længer og længer ud mod døren og tilsidst helt ud, så vil hun stå og pive ved døren når hun skal tisse tilsidst smiley

- Vores går max 10min. Men det sker ikke hver dag. Hun vil helst bare ud og tisse/høm høm. Og så hurtigt ind igen smiley ' hun sys det alt for koldt lige pt.

• #14   8. feb 2011 Jeg synes personligt at aviser er en dårlig idé, hellere lærer hunden at det er udenfor den skal gøre sig ren, ikke indenfor på aviser..

Kommentér på:
spørgsmål ang lille hvalp

Annonce