740 visninger
|
Oprettet:
? ang vores lille hvalp {{forumTopicSubject}}
Vi har lige fået vores dejlige lille rotte hjem i søndags. Hun er rigtig sød. Hun piver stort set hele tiden. Også selvom vi leger med hende. Ved godt hun savne sit gamle hjem, men er det normalt hun skal blive ved??
Hun gør også en del. Det gjorde vores den gamle aldrig! Heller ikke som hvalp. Hvordan vænner vi hende af med det??
Og til sidst. Vi vil gerne ha at hun skal sove i bryggerst om natten. Min mand sover nede sammen med hende. For at vænne hende til det. Hvor længe er det en god ide? Er det synd hun skal ligge der helt selv, når hun hvalp?
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Begge vores sover ved siden af vores seng i soveværelset *ss* men hundehold er jo så forskellig
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 77
jan 2006
Er der en speciel grund til at hun skulle være der egentlig ? Vagthund eller andet ?
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 77
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
derudover kan i jo heller ikke høre, hvis hun skal ud. den nemmeste måde at få en hund renlig på, er ved at få den ud, når den skal, så den ikke får vane med at gøre det indenfor.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
M.h.t natten.....jeg har altid haft min hund i soveværelset (sengen)....jeg har aldrig haft problemer med urolige nætter. Hvalpen har bare puttet sig tæt op af en af os og snork sovet.....man vågner også hurtigt hvis den bliver urolig og skal tisse.....Efter en 3-4 mdr oplever jeg, at hvalpen bliver mere selvstændig og finder andre sovesteder og får mindre og mindre brug for os som sovekammerater :o)
Jeg siger ikke i skal tage den op i sengen, men måske ville hvalpen finde mere ro og tryghed, hvis den sover i soveværelset hos jer....
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
jan 2006
Jeg syntes man skal finde en god ballance mellem den tid de er alene, samt deres aktiveringsniveau.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
Det kræver jo selvfølgelig også at hunden bliver aktiveret og er sammen med sine mennesker hele dagen. Syntes også det ville være synd hvis den skal sove i bryggerset hele dagen og så være alene hjemme hele dagen, der skal jo tages hensyn til at det er et flokdyr :o)
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 1
Buster har klaret det utrolig flot med alt .han for også utrolig mange ros når han gør noget godt. han bjeffet også meget og vi sagde nej mange gange og hver gang han stoppet fik han ordet dygtigt hvilket har hjulpet meget.det samme gælder hans napperi .det er et nej hver gang han prøver foruden vi giver ham hans tov som er godt at gnave i.han er nu snart 10 uger .går fint i snor .ikke så langt endnu er jo en lillemand .vi går på faste tider så han har noget at forholde sig til..de er nogle små nogle der skal til at lære den store verden at kende hvor vi deres mennesker er deres tryghed vejleder .jeg vil ønske jer held og lykke til
? ang vores lille hvalp