Problemer med arbejdet.. {{forumTopicSubject}}
Halløj
Jeg er ved at være rimelig frustreret over denne situation, og jeg ved snart ikke hvad der er den rigtige måde at handle på, derfor ønsker jeg nu din/jeres vurdering..
Det handler om, at jeg d. 1 April startede på et nyt arbejde. Jeg er 16 år gammel, så det er naturligvis et ungarbejde. Jeg fik at vide at de rundede timerne af d. 20 hver måned..
Da det så blev d. 1 Maj undrede jeg mig over at jeg ingen løn havde fået, og snakkede med min chef om det.. "Det er fordi du ikke har sendt din ansættelseskontrakt ind" var svaret, og jeg måtte så fortælle ham at jeg altså aldrig havde fået en ansættelseskontrakt. Den fik jeg så, og den blev sendt ind straks.
D. 1 Juni skete samme nummer, jeg fik ingen løn.. Jeg følte lidt at min chef prøvede at pralle den af på mig selv, ved at bringe den ansættelseskontrakt på banen igen, men den var jo blevet sendt ind, så jeg accepterede ikke det som en undskyldning denne gang. Jeg fik så et midlertidigt akontobeløb, der dog slet ikke var tilsvarende den løn jeg burde have fået.
D. 1 Juli fik jeg løn for hele juni-perioden (læs: jeg manglede stadig løn for maj og april) dog med mit akontobeløb MINUSSET. Så jeg fik kun 200 kr. udbetalt i løn, og jeg begyndte at blive lidt muggen over at have arbejdet der for kun 200 kr. på de tre måneder..
Jeg forklarede min chef at der måtte være et problem, men det kunne han ikke se der skulle være.
Jeg lavede så et regnskab og skrev ham et brev, og gav ham det sort på hvidt at der altså havde været et problem med min løn. Så kunne han endelig se at jeg da nok havde ret, og sagde at jeg ville få hvad jeg manglede næste gang jeg fik løn.
Men jeg begynder sgu lidt at tvivle på at det passer denne gang.. Jeg spår lidt, at der bliver klokket i det igen..
<b>Hvad burde jeg gøre hvis der endnu engang bliver rod, og jeg ikke får min løn?
Kan jeg tillade mig at kræve en lønseddel der beskriver alt det virvar der har været?</b>
Udover problemet med at få min løn, så er jeg super glad for at arbejde der. Mine kollegaer er smadder søde, og arbejdsformen passer mig skide godt.. Hvis jeg så også bare fik den løn jeg skulle have, ville det være lækkert =)
Håber der er en venlig sjæl eller to der ved hvordan jeg bør reagere i sådan en situation, for jeg er sgu ved at blive helt blind på det punkt.. Føler bare ikke rigtigt jeg bliver taget serisøt..
(det mest ironiske er, at jeg arbejder i en bank :b)
På forhånd tak!
Mvh. Line Madsen
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Jeg ved godt at det er svært, når du ikke er ældre, men du skal IKKE vente til d. 1 med at få dine penge. Du skal have dem NU!
Hvis ikke din arbejdsgiver kan se det rimelige i det, så går du videre med sagen til rette instans. Jeg har lige hørt om at der er nedsat en ungdomspatrulje, som tjekker op på at ungarbejdere bliver behandlet ordentligt. Dem ville jeg tage fat i, hvis ikke arbejdsgiveren fik fingeren ud af måsen.
feb 2006
http://www.jobpatruljen.dk/
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Jeg håber virkelig jeg får mine penge næste gang, men hvis ikke, vil jeg helt sikkert hive fat i dem dér du skriver om. Hedder det bare "ungdomspatrulje" eller har de et specifikt navn?
Jeg glemte at skrive at jeg her i juli måned, igen fik et midlertidigt akontobeløb, men jeg vil jo gerne have den løn jeg burde få, og en lønseddel så jeg kan holde styr på om jeg er blevet snydt (...)
maj 2004
feb 2006
Og så synes jeg at du skal sige til dem at du har ændret mening og at du godt vil have samtlige penge du har tilgode udbetalt med det samme.
feb 2006
Du kan jo evt. prøve at ringe til dem (jobpatruljen) og vende din situation med dem. Det kan være at de har en tilgang til tingene som du eller vi andre ikke har tænkt på. Husk at de er de professionelle og er til for at hjælpe dig som ung medarbejder.
Held og lykke med det!
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Har du ikke en fagforening/akasse som kan hjælpe dig?
Jeg havde taget fat i chefen og sagt - penge eller rend og hop...
Han misbruger jo din gode arbejdsindsats...
maj 2004
Mie - tak skal du have, og tak for hjælpen =)
Mette - nej, jeg har ingen fagforening. Har jeg aldrig tænkt over at anskaffe mig, når jeg jo "bare" er ungarbejder
Problemer med arbejdet..