{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp marsvin spørgsmål
  • #1   10. jul 2008 Nej det gør de ikke. Den kan være knækket. Du skal nok ringe til dyrlægen

Du risikerer at kindtænderne kokser, fordi han ikke kan tygge rigtigt. Den burde vokse ud.

• #2   10. jul 2008 hvad vil dyrlægen gør ved det?

• #3   10. jul 2008 Det er forskelligt.

Men er den ene helt væk og den anden "normal" kan den normale også blive for lang. Og så kan grisen ikke tygge ordentligt.

Ring og hør dem, hvad du skal gøre.

• #4   10. jul 2008 jeg har bare ikke penge til dyrlæge, har lige fået hankatten til dyrlægen i denne månede

• #5   10. jul 2008 Ginnie.. din dyrlæge kan vel give dig det på regning ? det gør min hvis det kniber..

• #6   10. jul 2008 det er hvis kun den ene af dyrlægerne der gør det, men kan man ikke vente og se hvordan det går med ham?

• #7   10. jul 2008 inde på hestegalleri siger de det her
    (link fjernet)

• #8   10. jul 2008 Ginnie - undskyld hvis jeg svare surt - men altså ! JA det er SKI*E ærgeligt at ens dyr skal til dyrlæge samme måned - men det måtte man F**** have tænkt på INDEN man anskaffede sig sine dyr !!!! NEJ det kan IKKE vente - tænk hvis du have ondt og måske havde knækket en tand !!!!

• #9   10. jul 2008 ginnie... som der bliver sagt er det største problem at den tand der sidder modsat nu ikke har noget at slibe imod, så den vokser, og det gør den altså hurtigt... dyrlægen vil nok klippe den tilbageblevne tand og gøre det et par gange indtil den knækket er vokset ud.... mener altså ikke det koster alv. at få klippet en tand..

• #10   10. jul 2008 Lille-My - vi tænker på dig hver dag, du vil ALTID V
    og du har aldre været på røven, tag dig sammen. hvis jeg så skal tag et lån i banken, så for jeg ordne mine dyr, men hvis der ikke grud til det som de andre skrive de taber dem, så er der ingen grund til det vel?

• #11   10. jul 2008 Jeg har oplevet et par gange at mine har knækket deres tænder. De er altid vokset pænt ud igen, uden de er blevet klippet.
    Ring og hør hvad dyrlægen siger, jeg har altid fået at vide at jeg skal se tiden an.

• #12   10. jul 2008 jeg ringer i morgen og høre

• #13   10. jul 2008 Jeg har opdrættet marsvin i 7 år.
    Marsvins tænder vokser hele deres liv.
    Jeg har oplevet at de har gnavet i noget hårdt, hvor tand så bliver løs, og til sidst taber den. Allerede om et par dage vil du kunne se at en ny tand er på vej ud.

• #14   10. jul 2008 Ginnie - du kan godt tale pænt !!! Men når man anskaffer sig dyr må man tilgode se denne ekstra udgift ! Hellere en gang for meget en en gang for lidt !!!!!!

Ellers burde man IKKE have et dyr !!! Og et opkald koster ikke noget !! Better safe than sorry !!!!

• #15   10. jul 2008 Uha uha..... hvem startede med at tale grimt her...... :O?

• #16   10. jul 2008 NITTIB - Jeg var IKKE personlig og sagde at hun skulle tage sig sammen og hvad har vi ikke alt ! Jeg brugte bandeord - men var IKKE personlig !!! Jeg synes det er dybt uansvarligt at anskaffe sig et dyr og ikke kan betale når det så koster ! Det er jo ikke noget der kommer som en overraskelse !!!!!!!

• #17   10. jul 2008 Hvor må det være dejligt at være perfekt.....og være SÅ sikker på , ikke selv komme til at stå i en dum situation......Tillykke med det....

Jeg pudser glorier for en 10'er...... :O)

• #18   10. jul 2008 jeg har også haft marsvin i mange år og haft en han der knækkede fortænderne, første gang den ene og anden gang begge samtidig. som der allerede er sagt så vokser tænderne ud igen. bare sørg for at de har noget at gnave i, en god gren til at holde tænderne ved lige og for at styrke dem.

du spurgte om han var ved at skifte tænder: nej marsvin skifter tænderne i moderens mave, så det er klaret inden de bliver født.

• #19   10. jul 2008 NITTIB - Dette har IKKE en fløjtende fis med at være perfekt at gøre !!! Men det handler om at have alle kopperne i skabet INDEN man anskaffer sig et dyr !!!! Hvad hvis et af hendes dyr løb ud på vejen om en time og brækkede benet !!! Neej så må vi hellere vente til næste måned for vi har skam ingen penge nu !!! Så kan brækkede ben ellers bare få lov til at være brækket !!!! Du får da heller ikke et barn uden at kunne forsørge det - ja - midlerne kan være små til tider men når det drejer sig om sådanne ting må man jo have en plan B i baghånden - hvis ikke burde man helt lade være med at anskaffe sig et dyr !!!!

• #20   10. jul 2008 Lille My
    Som Ginnie også sagde så har vi alle hårde måneder og ja man bør have penge men sommetider sker der ting uforudset, og jeg tror næppe at du i alle de år dine dyr lever, ikke har prøvet at det kunne knibe, og nu er det så desværre lige Ginnie der er lidt på røven. Derfor spurgte hun også herinde før hun gjorde noget forhippet, tror ginnie er så voksen at hun selv kan regne ud at man bør have penge hvis man har dyr.

Og ginnie som Jannie skriver så se tiden an, evt. ring til dyrlægen for en sikkerheds skyld, men du kan rolig stole på at tanden er ude hurtigt.
    En af mine marsvin i sin tid, den hoppede fra en dommer til en udstilling og mistede begge fortænder og der fik jeg klippet dem i undermunden for at de ikke blev for lange, men hold endelig øje. Og tænk på hvad for noget grønt du giver marsvinet for at den ikke får problemer med at indtage grønt.

Held og lykke.
    Håber du snart har et lykkeligt marsvin med hele perlerækken igen..hehe.

• #21   10. jul 2008 Lille my
    Men så lad os kalde det at ginnies midler er små, og hun nævnte sådan set også tidligere at hun var parat til at låne pengene hvis det var nødvendigt.

• #22   10. jul 2008 Solvejg Ø - Selvfølgelig har vi alle hårde perioder - men jeg mener blot at man burde have denne recurse tilrådighed ! Da man aldrig ved hvad der kan ske når man har dyr - ja dette er et basalt tilfælde ! Men hvad gør hun hvis det pludselig er akut ? Jeg bliver så harm og folk der anskaffer sig dyr og så ikke har mulighed for at give dyret det den har behov for - i dette tilfælde dr.dyr !!! En af mine bekendte har en lab - den har haft en knude på issen i snart 1år nu ! Knuden bliver større og de har ikke råd til at komme til dr. dyr med den !! Det Pisser mig godt og grundigt af !!!

• #23   10. jul 2008 mange tak for svarne (:
    og rådene alle sammen, og skal jeg nok huske Solveig Ø XD

• #24   10. jul 2008 Lille-My - vi tænker på dig hver dag, du vil ALTID V

Håber bare for dig , at du ikke kommer i en situation, hvor een af alle dine " kopper i skabet " smadrer.....så kan vi jo snakke sammen , når du bliver lige så gammel som mit barnebarn er..... og se om alt stadig foregår så " fornuftig " hos dig.....Held og lykke...:O)

• #25   10. jul 2008 Lille my-Kan sagtens forstå din harme og ja man bør have penge til sine dyr, men nu var dette spørgsmål ganske harmløst og havde slet ikke behøvet at være pisket op til at ginnie skulle have tænkt på sådan noget inden hun anskaffede sig dyr. Nu fortæller hun jo heller ikke hvad hankatten er behandlet for, men tænkt nu hvis hun rent faktisk havde været inde og fået sat sin hankat sammen efter en påkørsel, og havde lagt mange penge der, så kan jeg sgu godt forstå man er lidt på røven og marsvinet var trods alt ikke døden nær.

• #26   10. jul 2008 NITTIB - Hvorfor så personlig ? Du synes måske det er okay at man anskaffer sig dyr uden egentlig at have råd til dem ? Som jeg tidligere har skrevet kan vi ALLE have hårde tider - men så må man altså have en back-up plan !! Jeg ville gøre alt for mine dyr ville kunne få hjælp penge eller ej ! Jeg har gennemtænk de situationer grundigt inden jeg anskaffede mig mine dyr !! Hvad har min alder med dette at gøre ? Jeg er 21år bor i rækkehus med min kæreste ! Ehm - hvilke andre udgifter skulle jeg have når jeg bliver ældre ? Anden end et evt. barn - Men til den tid er jeg ikke på SU mere ! Så det fornærmere mig at du tror du kan sidde og sige at vi får se når jeg bliver ældre !! Jeg kan håndtere min økonomi - og vil ikke ryge ud i sådanne problemer ! Det kræver at man vælger noget fra og andet til ! Jeg er i den heldige situation at min kæreste tjener godt og vi derfor ikke behøver vælge noget fra ! Men jeg har da tænkt på at vi kunne gå fra hinanden ! Jeg er kun på SU - men jeg ved da stadig hvordan jeg vil skaffe penge til eventuelle dyrlæge besøg - basale eller ej - better safe than sorry - kan ikke siges ofte nok !!! Men i må da meget undskylde hvis i bliver stødt over min holdning - men jeg siger tingene som de er fra MIT synspunkt - så må i bruge det eller lade være !!!

• #27   10. jul 2008 Ja Ja..... godt for dig så.... :O)

• #28   10. jul 2008 Solvejg Ø - Jeg kan sagtens se at dette ikke burde blive pisket op - og dette ER en MEGET basal ting - men hvor ofte høre man ikke at folk anskaffer sig en hund og ikke har råd til dyrlæge besøg !! Jeg kom ud med min mening om tingene - tror min dyrlæge er godt og grundig træt af alle mine opkald ! Men heller en gang for meget end en for lidt !!

• #29   10. jul 2008 Lille My- Men vi er stadig nødt til at forholde os til ginnies spørgsmål og ikke alle de andres.

• #30   10. jul 2008 Solvejg - det er rigtigt - men tror jeg trækker mig for jeg har min holdning og den ændre sig ikke ! Om så det var hendes tip oldemor der skrev til mig !

• #31   10. jul 2008 Lyder fornuftigt

Kommentér på:
hjælp marsvin spørgsmål

Annonce