Træning af1-årig gårdhund {{forumTopicSubject}}
Hej HG (:
Jeg har en 1-årig hund der hedder Ole, som egentlig blev købt fordi min lillesøster ville have hund.
Hun er for ung til at træne ham, og jeg har ikke altid haft tiden. Han kan kommandoerne "sit", "dæk", "giv pote", "skam dig" og "high five".
Kun to af disse kommandoer er "nødvendige".
Jeg har nu sat mig for at lære ham noget mere, så vi kan få en dygtig hund ud af ham.
Hvordan kan jeg lære ham at gå på plads ved siden af mig?
Hvordan lærer jeg ham at enes med mine marsvin?
Jeg har en milliard spørgsmål, men hvad mener i, at en almindelig hund bør kunne af kommandoer?
Vi har også haft lidt problemer med, at han ikke slår at hvis han skal ud og tisse. Vi har ikke mulighed for at åbne en dør ud til haven, da vi bor op til en farlig vej, og kun har en bitte, bitte have til rådighed. Han kommer ud mange gange om dagen, men det sker alligevel at han tisser eller laver stort indenfor.
Hvordan kan jeg lære ham at slå an, når han skal?
Undskyld de mange spørgsmål, håber på hjælp fra nogle kloge mennesker! (:
-Jenny Z.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
For at opdrage og træne en hund på 1 år, der ikke er renlig endnu, er nok for stor en mundfuld til, at du lige kan klare det med en håndfuld gode råd herinde.
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Jeg vil mene at det mest basale som at gå pænt, have tillid til omverdenen, menneskerne i huset, og evt vide hvad nej betyder er det vigtigste at kunne. Indkald er og en dejlig ting hvis en hund kan. det er også rart at kunne klippe negle på dem, børste dem, rense ører osv uden problemer.. Så kan alt det andet sit, hop, osv jo altid komme.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
At vænne ham til marsvin skal du gøre stille og roligt, lær ham at ''det er mors''. Min jack russell kunne ligge med mine mus, rotte og ørkenrotte
mar 2011
Han kommer pt. ud hver 3. time, da han også er meget aktiv.
"Klikkertræning" kender han godt til, udover at jeg ikke bruger klikker men en almindelig kuglepen (:
Han har stiftet bekendskab med mutterne, men jeg kan ikke sætte en af dem fra mig uden at han skal snuse og slikker og jeg ved ikke hvad. Jeg opdrætter marsvin, så det er noget af et problem når jeg lige har dem oppe.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Komme når jeg kalder
Gå pænt i snor
sit
dæk
stå ( når han skal børstes)
nej
værsgo / ja
slip
flyt dig
bak
Stille ( ti stille)
Vent ( vent med at springe ud af bilen indtil du får lov)
Op ( på trimmebordet / sofaen/skødet af mig)
ned ( fra ovenstående )
Gå ud
Gå ind
det var sådan det mest nødvendige.. der kommer automatisk mere på efterhånden som man lærer hinanden at kende.. Nogle hunde laver noget som gør at man har brug for en ny kommando
mar 2011
men ja, kan godt se nødvendigheden.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 290
Træning af1-årig gårdhund