{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

En kat mere? - (ikke hund)! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt det samme indlæg ind på Kattegalleriet, men har endnu ikke fået noget svar og jeg tænkte at der nok var mange af jer herinde der også har kat... Håber på svar! :o)

Jeg skrev for noget tid siden (på Kattegalleriet) om vores hunkat som virker ret stresset efter hendes bror er løbet væk og vi er flyttet... Hun ryster ret meget. Ligesom os, når vi fryser. Det er vidst den bedst mulige måde at forklare det på. Vi har været til dyrlæge med hende, og de siger at vi bare skal vente til hun falder mere til - så kommer hun til at slappe af, men vi har altså boet her i 2 måneder nu og det er ligeså slemt som det var i starten.
Hun var udekat før, men nu hvor vi bor på 1. sal er hun kun ude ca. en gang i ugen i sele. Det nyder hun, indtil der kommer nogen eller der kommer en høj lyd.

Lige da vi var flyttet, havde vi hende kun i et rum, så hun kunne vænnes til lydene i vores nye lejlighed. Hun mjavede en del i starten - virkelig højt! Og hun gør det stadig nu, fx. ved støvsugeren og vaskemaskinen og kan slet ikke finde ud af hvor hun skal gå hen. Hun har aldrig før "brokket" sig over høje og ukendte lyde, men det er altså begyndt nu.

Mit spørgsmål er så først og fremmest, om nogen har haft samme problem? For det er ikke særlig behageligt og vi frygter virkelig for at det ikke bliver bedre, og vi vil virkelig prøve hvad der skal til før hun får det bedre/godt.

Og så tænkte vi måske om hun kunne have brug for en legekammerat, i form af en killing? Hun blev på et tidspunkt drægtig da hun var yngre (og vi tror det var med Odin, som var hendes bror), så vi valgte selvfølgelig at hun skulle have dem aborteret. Derefter kunne vi tydeligt mærke at hun manglede noget omkring sig og da hendes bror så noget tid efter løb væk, var hun jo mere alene... Vi har en hund, men de er jo slet ikke på samme "talefod" som hvis hun havde en anden kat at tage sig af.

Håber virkelig der er nogen der læser så langt og kan hjælpe os, for vi aner virkelig ikke hvad vi skal gøre længere ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En kat mere? - (ikke hund)!
  • #1   25. mar 2008 det er ikke sikkert at hun kan omvendes fra ude til indekat,hvis det var mig ville jeg nok se om jeg ikke kunne finde et godt sted til hende på landet,langt fra veje og biler

• #2   25. mar 2008 Hmm... En udekat der bliver flyttet ind vil ofte have svært ved at tilpasse sig...
    Har i prøvet med feliway? Det er sådan noget der udgiver noget der beroliger katten og gør den mere tryg...
    Jeg er ikke så god til at forklare det men her er et link så du kan læse mere om det:
    (link fjernet)

Og så skal i huske at katten skal aktiveres meget mere når den er inde... Det er en god ide at gøre en leg ud af fodringen fx... Lade den arbejde lidt for det smiley
    Og sørg for at der er noget for den at lave... Klatre/lege-anordninger er ofte et hit smiley

Mht til en killing kan det jo gå begge veje... Hvis de ikke kan lide hinanden er det jo et problem.
    Men sådan som du fortæller om dens bror så vil jeg tro det godt kunne hjælpe.
    Da mine var indekatte havde de hvert fald meget ud af at lege og hygge med hinanden smiley

• #4   25. mar 2008 Det er utrolig svært at vænne en kat til at være inde, når den har været vant til at kunne rende ud og udforske. Har selv været i sammme situation engang vi flyttede fra landet til en lejlighed. Vi havde 6 katte men fik dem afsat til andre hjem inden vi flyttede men beholdt 1 han på knap 1 år, som var den mest rolige af dem. Efter en måneds tid med konstant mjaven og kradsen, blev vi enige om, at han ville få det bedre på landet, ligesom et han var vant til, så han blev solgt.
    Jeg tror ikke en ny kattekammerat vil løse problemet.
    En indekat skal være det lige fra den er killing. Har de først fået smag for livet udenfor vil de konstant søge det. En af mine er hoppet ud af vinduet fra 1. sal fordi den bare VILLE ud - og den vaar ikke i løbetid smiley
    Bare mine erfaringer....

• #5   25. mar 2008 The Westjyde: Har nu læst siden... Hun gør det der med kinden og hun virker tryg og rolig, selvom hun ligger og sitrer. Hun kan sagtens ligge og halvsove med lukkede øjne og samtidig sitre. Hun virker fuldstændig rolig - som om hun ikke selv "vælger" at være sådan og hun bare gerne vil slappe af.

Miemiv: Hun længes ikke efter at komme ud og det virker til at hun trives her indendøre. Hun står ikke og venter ved døren og selvom hun godt ved at hun skal udenfor, når vi kommer med selen, så gider hun ikke altid og vi kan endda åbne døren udtil uden at hun går ud... Hun gider det ikke.

Helle: Det lyder spændende, men hvor meget kan der egentlig gøres for en kat? Jeg tænker ... det er jo helt anderledes med en hund fx. Jeg kan måske prøve at filme hende, hvis det er muligt at se når hun sitrer? :o)

• #7   25. mar 2008 Ja, så ved jeg ikke, men måske har du alligevel ret i at det er en form for savn. Mht. lyde, så har den jo som udekat altid haft mylighed for at løbe sin vej, hvis der var noget den blev utryg ved. Det har den ikke inde - eller i en sele. Ved ikke om det kan stresse den.

• #8   25. mar 2008 kunne I ikke gå noget mere ude med den? 1 gang om ugen, er ikek meget, når den er vant til at være ude. Har I altan, så sæt tråd om, så den kan være derude.

• #9   25. mar 2008 Doggymom: Hun har ikke lyst til at komme ud. Her på det sidste vil hun bare ind igen med det samme! Og vi har kun en lukket "altan", men der bruger hun meget tid ude og sidder og kigger ud smiley

Kommentér på:
En kat mere? - (ikke hund)!

Annonce