{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Endnu en kat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Min mor synes at vi skal anskaffe os en kat mere, da hun gerne vil have en langhåret kat - og egentligt synes jeg også at det er en god idé. Dog har vi en 2 år gammel européblanding, meget kælen men lidt underlig. Er der nogen af jer, der har erfaring med sammenføring af killing med en kat herhjemme? Jeg vil gerne, at de bliver gode venner til at starte med, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe sagen an :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en kat?
  • #1   30. jan 2010 Som Stine skriver så er det bare at sætte dem sammen fra start. der kommer helt sikkert nogle konflikter imellem de to, men de skal nok med tiden finde ud af det.
    Jeg selv har 3 en misse mor og hendes killing og så kom vores norske skovkat til. Han var allerede voksen da vi fik ham og jo dobbelt så stor som vores voksne hunkat. For killingen tog det omkring en uge at vænne sig til hans selvskab, og der kan stadig være komflikter her 5 måneder efter da de leger forskelligt (hun tumler og er rolig og han er vild og bruger gerne klør og tænder i leg), men den store var 1½ måned om at acceptere ham herhjemme. Hun fik dobbel størrelse og hvæsede og knurrede af ham, men han er heldigvis tålmodig og viste hende ingen interesse og eftersom det ikke havde den ønskede effekt så gav hun lige så stille op.
    Alle katte har sin tilvænningsperiode for nogle tager det længere tid end for andre, men giv ikke op, de skal nok acceptere hinanden når de er klar til det begge to...

Og igen giver jeg Stine ret... I skal finde en race der vil passe godt temperamentsmæssigt med den i har i forvejen.

• #2   30. jan 2010 Mange tak for rådene! Vi har snakket om main coon eller norsk skovkat, da jeg har hørt at de er gode med andre dyr og andre katteracer i det heletaget.

Stine, hun er en sød og meget kælen kat, men til tider har hun en meget kort lunte og har især en tendens til at angribe min mor hvis hun så meget som rør hende. Det gør hun ikke ved nogen andre i familien. Hun er blevet taget for tidligt fra sin mor, men det vidste vi ikke da vi købte hende smiley

• #3   30. jan 2010 Vi har 5 katte der går ud og ind som det passer dem.. De er i alderen 1-9år. Der har aldrig været problemer med dem, de acceptere altid den lille ny med stor interresse !!!
    synes personligt det er synd kun at ha en kat, vores har stor fornøjelse af hinanden !!

• #4   30. jan 2010 Vi har bare haft rigtig dårlig erfaring med to katte, men det kan måske skyldes at det var en af vores egne killinger vi beholdt, mormissen flyttede hjemmefra da killingen var ca.10 uger, vi har ikke set hende siden. Derfor er vi lidt bekymrede for hvordan vores nuværende kat vil reagere.

• #5   30. jan 2010 Jeg vil råde jer til at købe en hankat, hvis hun er lidt af en skrabbedisse...

• #6   31. jan 2010 Stine, vi ved at hun flyttede da vi fik opkald et par gange fra nogle der boede et par gader væk, fordi hun åd deres kats mad. Vi hentede hende hjem, men hun smuttede igen :o) Til sidst gav vi op.

• #7   31. jan 2010 Kelly er ikke neutraliseret, da hun er meget lille af sin alder og vi ville vente til hun var fuldt udvokset så hun kunne få sin øretatovering samtidig smiley

• #8   31. jan 2010 Dyrelægen sagde at vi skulle vente, da hendes øre var for lille til at det kunne lade sig gøre. Men ja, hun er fuldt udvokset nu.

Kommentér på:
Endnu en kat?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce