Endnu en kattetråd... {{forumTopicSubject}}
Del endelig ud af råd...Hvis I har nogle gode råd i.f.t. at vænne en kat til at komme indenfor, så sig endelig til...
Jeg har jo - som nogle ved- fået mig en ekstra kat - naboens, som har valgt at bo her (og det er aftalt med ham)
I lang tid har jeg om aftenen lukket døren, for at håbe på, at katten løb hjem til ham, men hun vandrede bare rundt udenfor og ventede på, at døren blev åbnet, så hun kunne blive nusset lidt...
Hun har i lang tid været forment adgang til huset, men dørene er nu åbne, men hvor er det svært at få hende ind.
Når hun kommer ind, vil hun ud, og når hun kommer ud, vil hun ind. Når hun så endelig er kommet ind, så nyder hun det i fulde drag og ligger og spinder og sover en hel nat igennem.
Det er 5-10 forsøg hver aften med at få hende ind - selvom hun opholder sig i en radius af 5 meter fra hoveddøren.
Hun vil - uden tvivl - gerne ind, men hun er bange alligevel. Hvordan kan det afhjælpes?
-Havde det været en vovse, havde jeg bedre kunne arbejde med det, men har endnu ikke helt gennemskuet kattenes hjerne:-)
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.419
Det med kattelemmen er overvejet, men kræet vil ikke gå ind, selvom døren står åben i flere timer. Hun sidder gerne på dørtærsklen i laaaang tid, og når jeg så kommer, stryger hun ud... Hun kalder også, når jeg går igen, og kalder, når jeg er ude i haven (for man skal jo ikke bevæge sig væk fra tryghedsradiusen af 5 meter fra hoveddøren)...
Tålmodighed ejer jeg ikke så meget af, men er måske nødt til at bide det i mig, og leve med det en stund.... -Håber bare det er blevet lidt nemmere til vinter, for kan forestille mig, hvor glad jeg bliver efter 10. forsøg på at hidkalde hende - liggende på alle 4 ude i sneen...
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Så gooooood tålmodighed, og så bare vent
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Endnu en kattetråd...