574 visninger
|
Oprettet:
ingen hund mere:-(kat istedet? {{forumTopicSubject}}
hej ..jeg har desværre ingen hund mere,men sidder lidt og overvejer en kat istedet..har i som hunde elsker prøvet at gøre det istedet?
katte har ikk rigtigt sagt mig noget,men syntes da de er søde..så mit spørgsmål er:har nogle herinde prøvet da jeres hund gik bort,at anskaffe jer en kat istedet?ligeså meget på grund af ensomheden?..og kommer man til at holde lige så meget af en kat?fordele og ulemper?...uhhhh det svært det her,når man savner sin hund så meget.men inders inde også ved at det vil være synd for en hund at man har fuldtidsarbejde:-(har jo mest løst til bare at få en ny hund..
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 114
Vis jeg var på et stadie i mit liv hvor jeg var i tvivl om jeg kunne give min 100% opmærksomhed til en ny hund så havde jeg klart heller valgt en kat... Desuden kan man også nemmere indtroducerer en ny hundehvalp for en kat end omvendt...
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.810
Og man kan gøre mange ting med en kat.
Mht det med at det er synd at have hund, hvis man har fuldtidsjob, så er jeg ikke enig.
Luna trives og har det godt, og jeg arbejder fuldtid.
Jeg har lige kunne skære noget tid af transporttiden efter jeg har skiftet job, men derfor er Luna stadig alene hele dagen.
Jeg har pt både hund og kat, og jeg får ikke kat igen, når Oliver ikke er her længere (om maaange år). Det er ikke fordi jeg ikke ville kunne holde af en anden kat, men jeg gider ikke kattebakkerne længere..
Jeg ville få mig en hund, hvis det var mig..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Jeg anskaffede mig samme uge en rotte i bur, og kort tid efter "faldt" jeg over en stakkels kat som var vild og udmagret.
- Fodrede katten og en dag kom den ind.
Her knap 9 år efter ligger den kat stadig på min hovedpude om natten ; )
Jeg holder af både hunde og katte (og mange andre dyr), og kan kun sige, at hunden giver flere muligheder for samvær, men katten er et kærligt og loyalt dyr =)
Fordelen ved en kat er jo, at den ikke kræver nær så meget træning, tid og pasning som en hund (men det er jo det vi elsker ved hundene *GG*), men den er levende og nærværende; og godt selskab =)
Gør hvad du føler for.. Men en kat er herlig og fuld af personlighed; ikke en hund, men stadig et dejligt dyr =)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 194
jul 2008
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Eneste forskel har primært været, at jeg også har haft samvær med hundene udenfor på gåture og til træning og besøg hos folk ;o)
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.733
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 104
men hvis du i virkeligheden hellere vil have en hund så skal du da købe en hund.. en kat lever i rigtig mange år så man ska være sikker på at det er det man vi inden man anskaffer sig en...
jul 2008
min tvivl har så hele tiden været vil jeg komme til at være lige så glad for en kat som min hund..
jan 2008
Det ved jeg ikke, men det var da også en underlig ting at gøre. Som Lille-My skriver, tror du hunden ville blive boende, hvis ikke den fik mad.
Katten var måske den nærmeste til at blive, da han også nu hvor han får mad, fanger og spiser mus.
sussie L
Det lyder som en god ide, at overveje det endnu en gang. Om DU vil blive lige så glad for en kat, som for en hund, kan kun du selv svare på. Jeg foretrækker at have begge dele.
jul 2008
jan 2008
Du kan også besøge et internat for at se om der lige er en du falder for. Som andre har skrevet er katte meget forskellige.
http://kattensvaern.dk/ har internater flere steder i landet.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.255
Min den ene kat fulgte mig alle steder som en hund. Når jeg skulle i kiosken eller på tanken, gik hun troligt med og sad udenfor og ventede indtil vi skulle hjem igen
ingen hund mere:-(kat istedet?