{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

ingen hund mere:-(kat istedet? {{forumTopicSubject}}

hej ..jeg har desværre ingen hund mere,men sidder lidt og overvejer en kat istedet..har i som hunde elsker prøvet at gøre det istedet?
katte har ikk rigtigt sagt mig noget,men syntes da de er søde..så mit spørgsmål er:har nogle herinde prøvet da jeres hund gik bort,at anskaffe jer en kat istedet?ligeså meget på grund af ensomheden?..og kommer man til at holde lige så meget af en kat?fordele og ulemper?...uhhhh det svært det her,når man savner sin hund så meget.men inders inde også ved at det vil være synd for en hund at man har fuldtidsarbejde:-(har jo mest løst til bare at få en ny hund..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen hund mere:-(kat istedet?
  • #1   20. dec 2008 Katte er lidt mere deres egen, hvor hunde er en tro følgesvend i tyk og tyndt, så man skal ikke forvente den samme gode ven i en kat som en hund, men set på den anden måde så kræver katten heller ikke det samme arbejde, men besider stadig en del af de samme egenskaber ang. kælen og nærvær...

Vis jeg var på et stadie i mit liv hvor jeg var i tvivl om jeg kunne give min 100% opmærksomhed til en ny hund så havde jeg klart heller valgt en kat... Desuden kan man også nemmere indtroducerer en ny hundehvalp for en kat end omvendt...

• #2   20. dec 2008 Jeg havde kat før hund. Og ja du holder lige så meget af din kat, som af din hund. Det gør jeg ihvertfald.

Og man kan gøre mange ting med en kat.

Mht det med at det er synd at have hund, hvis man har fuldtidsjob, så er jeg ikke enig.

Luna trives og har det godt, og jeg arbejder fuldtid.

Jeg har lige kunne skære noget tid af transporttiden efter jeg har skiftet job, men derfor er Luna stadig alene hele dagen.

Jeg har pt både hund og kat, og jeg får ikke kat igen, når Oliver ikke er her længere (om maaange år). Det er ikke fordi jeg ikke ville kunne holde af en anden kat, men jeg gider ikke kattebakkerne længere..

Jeg ville få mig en hund, hvis det var mig..

• #3   20. dec 2008 Da jeg flyttede for mig selv som 18-årig flyttede jeg fra et hjem med 2 hunde - den ene passede og trænede jeg med; så det var ensomt og tomt =/

Jeg anskaffede mig samme uge en rotte i bur, og kort tid efter "faldt" jeg over en stakkels kat som var vild og udmagret.
    - Fodrede katten og en dag kom den ind.

Her knap 9 år efter ligger den kat stadig på min hovedpude om natten ; )

Jeg holder af både hunde og katte (og mange andre dyr), og kan kun sige, at hunden giver flere muligheder for samvær, men katten er et kærligt og loyalt dyr =)

Fordelen ved en kat er jo, at den ikke kræver nær så meget træning, tid og pasning som en hund (men det er jo det vi elsker ved hundene *GG*), men den er levende og nærværende; og godt selskab =)

Gør hvad du føler for.. Men en kat er herlig og fuld af personlighed; ikke en hund, men stadig et dejligt dyr =)

• #4   20. dec 2008 tak for svarene..min hund var også meget alene de første mange år pga arbejdet,og virkede til at trives med det :-)det var først de senere år da hun blev gammel at jeg fik hende passet hos mine forældre..det vil også klart være en fordel hvis jeg havde en lille hund jeg kunne ha med flere steder også i stalden..det egnede min maxi sig ikke til,hun var lidt speciel at ha med også overfor børn..

• #5   20. dec 2008 ja det rigtigt det i skriver mht fuldtidsarbejde :-)..det var langt værere for min hund hvis jeg kom og gik flere gange.end jeg blev væk hele dagen også kom hjem og var der med den..

• #6   20. dec 2008 Jeg har haft to katte før jeg fik hund, de to er meget forskellige men min kærlighed og tilknytning til dem har ikke været mindre eller anderledes end de har været til mine hunde.

Eneste forskel har primært været, at jeg også har haft samvær med hundene udenfor på gåture og til træning og besøg hos folk ;o)

• #7   20. dec 2008 Jeg havde min ene kat, som mit allerførste dyr der kun var MIT ! Ham fik jeg da jeg flyttede hjemmefra - han var min bedste ven, han er som en hund ! Følger mig overalt hvor jeg er, og kommer når jeg har brug for trøst ! Nu har jeg to katte og Sofus smiley

• #8   20. dec 2008 Tja jeg har 5 katte og 2 hunde og elkser dem da alle, men stod jeg og skulle vælge i dag, blev det klart en hund, man får meget mere igen fra en hund end en kat, men du er selvfølgelig også mere fastlåst med hund end en kat...

• #9   20. dec 2008 Det er altså ikke rigtigt at man ikke kan få det samme nære forhold til en kat som til en hund...tror det kommer helt an på katten og dens sind. de 2 af mine er som små hunde, de følger mig over alt i lejligheden, kommer når jeg kalder, er altid frisk på en nussetur hvor de ligger og kigger med store tilbedende øjne... nøjagtigt lissom Luka gør...

• #10   20. dec 2008 Jeg har nu et mindst lige så tæt, om ikke tættere, forhold til min kat. Han er både loyal og trofast, han bliver boende selvom han kan rende sin vej. Det sker også tit når jeg går tur med hundene, at han går med.

• #11   20. dec 2008 Nat - hvis du stoppede med at give din hund mad - tror du så DEN ville blive boende ? Katte og hunde er forskellige dyr, men de knytter sig lige meget til deres ejer ! Det er jeg SIKKER på !

• #12   20. dec 2008 vi har fem katte og en hund og må sige at vores to udekatte ikke ved de er katte men tror de er hunde... hvis du kommer ud og kalder er de der med det smme... de venter gerne i indkørslen når jeg kommer hjem og når jeg laver havearbejde eller ellers er udenfor følger de mig i tykt og tyndt og så snart de ser snittet til det ( hvis jeg bukker mig lidt ned ) så hopper den ene op på skulderen... vores indekatte er mere reserverede men de tilbeder mg men ikke fremmede de trodser endda hunden der er i køkkenet og hopper over børnegitteret for at være tæt på mig når jeg kommer hjem.. man kan elske en kat lige så meget som en hund.. men ligesom hude er katte alle forskellige nogen reserverede, nogen sociale, nogen meget aktive, nogen snakker meget osv det handler om at finde den der passer til dig...
    men hvis du i virkeligheden hellere vil have en hund så skal du da købe en hund.. en kat lever i rigtig mange år så man ska være sikker på at det er det man vi inden man anskaffer sig en...

• #13   20. dec 2008 jeg tror at det nok er bedst at vente med at beslutte det til jeg har fået det med hunden på afstand....men tanken omk at anskaffe mig kat var der længe inden aflivningen,da jeg hele tiden har tænkt at en hel tom lejlighed er ikk rar at være i..og vidste at hunden var gammel og det var et spørgsmål om tid..
    min tvivl har så hele tiden været vil jeg komme til at være lige så glad for en kat som min hund..

• #14   20. dec 2008 Natascha F
    Det ved jeg ikke, men det var da også en underlig ting at gøre. Som Lille-My skriver, tror du hunden ville blive boende, hvis ikke den fik mad.
    Katten var måske den nærmeste til at blive, da han også nu hvor han får mad, fanger og spiser mus.

sussie L
    Det lyder som en god ide, at overveje det endnu en gang. Om DU vil blive lige så glad for en kat, som for en hund, kan kun du selv svare på. Jeg foretrækker at have begge dele.

• #15   21. dec 2008 en veninde har tilbudt mig at låne hendes kat et par dage,for at prøve det og ha en kat,så det overvejer jeg meget kraftigt :-),da det er en kat der trænger til opmærksomhed smiley

• #16   21. dec 2008 Det er så en mulighed.

Du kan også besøge et internat for at se om der lige er en du falder for. Som andre har skrevet er katte meget forskellige.
    http://kattensvaern.dk/ har internater flere steder i landet.

• #17   21. dec 2008 Jeg blev på et tidspunkt nødt til at skille mig af med en hund, fordi jeg var indlagt i flere måneder, og efterfølgende stadig ikke kunne magte at have hund. Jeg fik så kat og senere flere, da jeg alligevel syntes det var noget tomt i huset. Det har jeg aldrig fortrudt og jeg var utrolig glad for mine katte. Efter nogle år, da jeg var parat igen, købte jeg så Keesha, mens jeg stadig havde katte. Nu har jeg kun en af mine kattes killinger, som dog bor hos min kæreste, men jeg nyder ham rigtig meget. Katte kan give en meget, og de er rigtig hyggelige at have at lege med og putte sammen med i sofaen eller bare at iagttage, da de alle har hver deres små særheder.
    Min den ene kat fulgte mig alle steder som en hund. Når jeg skulle i kiosken eller på tanken, gik hun troligt med og sad udenfor og ventede indtil vi skulle hjem igen smiley

Kommentér på:
ingen hund mere:-(kat istedet?

Annonce