{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Åhh Så trist en tur jeg lige har haft. {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og lufte tøserne på "Vores" store Idrætsplads hvor de kan løbe løst, pludseligt styrtede de afsted hen til nogle træer og buske og der lå en rigtig smuk lysegår/hvid kat stendød "Kold", den var højt sandsynligt blevet påkørt og havde slæbt sig derind for at dø, jeg kiggede ørerne efter for at se om den skulle ha en tatoo, men nej ikke noget, jeg har så tjekket efterlysninger fra mit område, men der var ingen der passede på beskrivelsen og jeg er sikker på at den er væk meget, snart da vi har mange ræve derovre og det er jo et let måltid, men det er så sørgeligt at finde så smukt et dyr ligge sådan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhh Så trist en tur jeg lige har haft.
  • #1   21. feb 2008 kunne du ikke ringe til falck eller noget?

• #2   21. feb 2008 Ja jeg ville ringe til falck.. Den kan jo være chippet

• #3   21. feb 2008 De vil ikke gøre noget, jeg har prøvet det et par gange før, det er faktisk kun et par mdr siden sidst, de tar kun levende indfangne dyr fik jeg at vide, dumme Falck. Jeg stod med 3 hunde og var bare ked af det syn, og hundene ville slet ikke lystre og komme med mig, jeg måtte gi dem snor på og flå dem væk, de rørte ikke katten, de rendte bare gøende rundt om den..

• #4   21. feb 2008 Øv øv.. stakkels misser

• #5   21. feb 2008 Ja jeg har set en kat der ligner meget i et vindue overfor hvor jeg bor, men de sætter sedler op hvis den smutter, det har den nemlig været en gang før. Men øv det er altså så trist..

• #6   21. feb 2008 så ville jeg ringe til falck at sige jeg havde en kat der var ved at dø, og når de så kom, sige at den altså var død nu, så er de vel næsten tvunget til at tage den med...

• #7   21. feb 2008 Patricia, læs hvad jeg skrev, den var STIV, ergo den havde været død længe, og jeg har ikke råd til at betale over 1000kr for en "falsk opringning" ville i andre gøre det ???

• #8   21. feb 2008 okay rolig nu... jeg skrev jo bare hvad jeg ville have gjort...

• #9   21. feb 2008 Anita J.: det er altså ikke min erfaring med falck, jeg har altsi sådan nogle falck mærke liggende i min bil, hvorpå deres nummer står, og jeg har også haft brug for dem et par gange, og der var de meget intereseret og kom gerne efter også døde dyr!

• #10   21. feb 2008 Jamen hvad skal jeg stille op, jeg har som sagt prøvet det et par gange og det er samme svar hver gang, en gang var det en levende kat, men den var ikke indfanget, og hvem går tur med sine hunde med en kasse under armen i tilfælde af at man støder på et skadet dyr, jeg kan ihvertfald ikke. Jeg kan kun gentage hva Falck siger de gange jeg har fået dee dumme svar fra dem...Jeg er ked nok i forvejen, jeg skrev det ikke for at få af vide at jeg handlede forkert. Jeg har hele mit livarbejdet med at rede dyr, så tror nogen at jeg nyde at stå magtesløs..Hopper af nu.. Det var en hårdere oplevelse end jeg regnede med.. Men tak for jeres kommentarer..Knus..

• #12   21. feb 2008 Vil Falck ikke hente katten, så ringer du til kommunens tekniske forvaltning. Det er nemlig dem der betale Falck for at fjerne døde dyr, med mindre kommunen selv gør det, som her i kommunen.

Fortæl kommunen at Falck nægter at hente katten, og hvorfor det er vigtigt at katten bliver tjekket for en chip, så en evt. ejer kan få besked. Det var intet problem da jeg i sommers fandt en død kat. Fik et direkte nummer til vejmanden, det ville køre dyret til dyrlæge og få det tjekket.

• #13   21. feb 2008 Hej igen. Jeg gik ned med en kasse for at hente missen, for selv at ta den til den med ud på Poppelstykket så de kunne tjekke om den havde en chip, lige efter jeg havde skrevet her, men da havde ræven eller en eller andens hund allerede taget den, for væk var den, og den var ihvertfald ikke gået selv.
    Jeg sidder bare og føler mig så tom og dum inden i ,fordi jeg ikke kunne gøre noget da jeg så den, pga. jeg havde min nye hvalp under frakken "inde på maven", og de 2 "store" var jo helt tossede, de har aldrig været set en død kat på så tæt hold før, de kender dem kun som sjove løbene skabninger, men nu er der ihvertfald ikke så meget mere jeg kan stille op, for den var ikke på området, så havde hundene fået færten med det samme. Tak for rådet Liza.. Det vil jeg gøre, så kan en evt. ejer da se at den er "væk"

Kommentér på:
Åhh Så trist en tur jeg lige har haft.

Annonce