805 visninger
|
Oprettet:
*Kristine* Proud Danish Kennel & Katteri *
17. sep 2005 Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
17. sep 2005 Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
Ingen respekt for © {{forumTopicSubject}}
Det pisser mig så meget af nå der er © på et billed og folk så bare er ligeglade og gør med billeder/billederne som det passer dem.
Jeg tror faktisk jeg for engangs skyld vil anmelde det, for nu har jeg fået nok af at folk tager mine billeder for givet!
sep 2005
Følger: 156 Følgere: 159 Hunde: 20 Emner: 798 Svar: 2.779
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
sep 2005
Det er ikke første gang at folk bare tror det er iorden at jeg tager billeder af deres hund, og så kan man bare lave om på det, hvis man bare spørger om lov er det ok, men gider sgu ikke gang på gang at finde mine billeder rundt om på nettet som så er blevet lavet om eller redigeret i/på.
Ved du ikke hvad © betyder???
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.269
Som du selv skriver " Det er et billede !! "
Ja men vi er altså nogle stykker som går op i både vores billeder + digte og så vidt jeg er klar over så er der noget der hedder ophavsret til den person der har taget billedet / skrevet et digt.
Så jo jeg kan godt forstå *GDF*Kennel og Katteri Proud Danish *'s udmelding *SSS*
*GDF*Kennel og Katteri Proud Danish * :
Jeg kan sagtens følge dig og håber inderligt at du gør noget ved det.
Pøj pøj herfra :o)
sep 2005
feb 2006
feb 2006
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.640
okt 2006
Den tror jeg du ændrer den dag det går ud over dig selv..ss..
Tina L :
Deri har du helt ret.. det er hammer ulovligt..ss..
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
jeg forstår hvordan du har det.
Mine billeder flyder rundt lidt overalt, bliver beskåret på de mest underlige måder og nu har jeg også fået nok.
Med tilladelse fra bjerringfoto.dk har jeg fået låne deres totalgode copyrighttekst som jeg sat på forsiden af min hjemmeside ...som tekst oppe på forside billedet!
Jeg er nu også begyndt at være dygtig til at informere dem som får et foto af mig hvad betingelserne er ..så de ikke er i mindste tvivel hvad de må og ikke må med mine billeder.
Jeg har også tænkt mig at sætte en stopper hvis jeg ser en af mine nyeste billeder ulovlig brugt på en site...fordi jeg er træt af alle dem som mangler respekt for mit fotoarbejde.
okt 2006
Kapitel 1
Ophavsrettens genstand og indhold
Beskyttede værker
§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.
§ 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur‑ eller kunstart eller i anden teknik.
link : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12014
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Mange af mine billeder af hundene er taget af andre, men ikke brugt uden tilladelse.
Man kan da ikke være andet bekendt end, at spørge om tilladelse til at bruge dem, jeg har aldrig fået et nej
okt 2006
Det er der desværre nogle mennesker der ikke gør.. De tager det mere som en selvfølge at "jamen det er oki...."
Så kan godt forstå den reaktion der kommer her i denne tråd..ss..
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Det er simpelt hen manglende respekt at gøre sådan noget
okt 2006
Kan ikke være mere enig..ss..
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Jeg havde ved et agilitystævne taget et billede af en hund på banen. Jeg synes at billedet var rigtig godt og derfor sendte jeg det ind til en fotokonkurrence i DKK medlemsbladet HUNDEN. Jeg satte også billedet i et album på min hjemmeside. Ejeren af hunden så billedet og spurgte om hun måtte få det, og det måtte hun gerne, jeg sendte billedet til hende i fuld opløsning.
Redaktionene på HUNDEN synes godt om billedet og det bliver placeret i konkurrencen og jeg vinder en månedspræmie. Herefter bliver jeg kontaktet pr. mail af hundeejeren, som ikke vil have at jeg bruger et billede af hendes hund, fordi hun mener at det kan skade hende med henblik på hendes sponsor, hvis billedet bliver nævnt i sammenhæng med det foderfirma, som er hovedsponsor til konkkurencen. Hun har endda kontaktet redaktionen på HUNDEN og bedt dem om at trække billedet tilbage, så foderfirmaet ikke må bruge det... Jeg bliver derefter kontaktet af en fra redaktionen på HUNDEN, som fortæller mig sagen og at de er blevet nødt til at trække billedet tilbage, på trods af at de også mener at jeg har de fulde rettigheder til billedet og da billedet er taget på et offentligt sted kan ejeren ikke brokke sig over det.
Jeg er senere blevet spurgt om dette billede måtte blive anvendt i en bog, men der sagde jeg nej, for ikke at få flere problemer med hundeejeren...
r der nogen der har været ude for noget lignende?
okt 2007
Jeg talte med en fotograf fra HUNDEN, som bekræftede mig i at jeg havde ret til at bruge billedet, da det var taget til en offentlig agility konkurrence. Hvis det f.eks. var en fotograf fra HUNDEN/Wiegården, som havde taget fotoet og det ville sætte det på forsiden af HUNDEN, skulle de heller ikke spørge om lov.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Ville også blive stik hamrende tosset... selvom det "bare" er et billede.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
jul 2007
Så forstår jeg hvorfor Wiegaarden spurgte mig om hundene på billedet jeg sendt ind til Hunden konkurrencen var mine...ellers skulle jeg spørge ejerne til hunden på billedet om lov... pgaf en eller anden sag de havde været ude for med en anden hund i konkurrencen ....
okt 2007
Ja, det er helt sikkert på baggrund af den sag.
Jeg synes det er ærgerligt at nogle folk reagerer på den måde. De fleste ville da være stolte hvis det var et billede af deres hund der vandt.
Og her havde ejeren endda fået billedet af mig i fuldt format og helt uredigeret stand.
Jeg har heller ikke spurgt om lov hos alle ejerne til hundene, der er på mine billeder som er brugt i to agility bøger. I flere af tilfældene kender jeg jo slet ikke ejerne.
jul 2007
Ingen respekt for ©