{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

ingen respekt for mig - hjælp {{forumTopicSubject}}

Vi har et problem med vores hund Fie (blanding af golden, labrador, kliner münsterländer) på 7 mdr.
Fie har ingen respekt for mig (Louise), hun hopper op og ned som en kinguru og napper mig så jeg har blå mærker på begge arme. Hvordan får vi hende til at holde op med det ?
Vi er begyndt at lære hende at hun skal sidde på sit tæppe når vi laver mad, mens vi spiser og når vi har gæster. Når vi har fået hende til at sidde på tæppet vuffer hun af os og bliver ved med at løbe væk fra tæppet, så vi skal fange hende og få hende til at sidde på tæppet igen - dette bliver gjort mange gang i løbet af blot et enkelt måltid.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen respekt for mig - hjælp
  • #2   2. apr 2009 Det med at hun hopper og napper mig er ikke noget der er begyndt nu, det har faktisk varet et stykke tid.

• #3   2. apr 2009 Vi går skam til træning med hunden, det har vi gjort siden hun var 4 mdr.

• #4   2. apr 2009 ••• Rotterne ••• :
    Det med "når hunden rejser sig skal i konsekvent sige NEJ. kun en person, ikke begge. derefter rejser i jer, tager fat i hunden og fører den hen til tæppet", gør vi også, men hunden er hurtig og vi når ikke at få fat i den, derfor tror den at vi leger fange.

• #5   2. apr 2009 ••• Rotterne ••• :
    Glemte lige noget.. Vi sidder i køkkenet og spiser, hvor hunden også sidder i hjørnet på tæppet. Så vi kan ikke rejse os og tage tallerknerne ud i køkkenet (bare en detalje).

Når hunden rejser sig siger en af os NEJ og får fat i hunden og siger PLADS, SIT, roser for at den sidder, BLIV og går over til spisebordet og sætter sig ned.

• #6   2. apr 2009 Hej Louise

Det gjorde vores også meget længe i sin hvalpetid, det med at hoppe op af os og blive vild og bide i vores tøj. Det bedste råd fik vi ved en der sagde, at man skulle ignorere hunden og bare gå fra den så snart den begynder! Det hjalp, for vores ville lege og have opmærksomhed og hun fik ingen af delene.
    Så gå ud til den når den er faldet til ro og gå igen hvis den begynder igen!
    Nemt og effektivt:-)

Kommentér på:
ingen respekt for mig - hjælp

Annonce