Ingen respekt fra mig længere! {{forumTopicSubject}}
Ååååååh hvor er jeg sur!! Idag da jeg skulle med bussen så var den meget fyldt, men jeg fik heldigvis en plads, et par stoppesteder længere nede stod en gammel dame med stok på bussen. Dame. Gik hen til mig og bad mig om at flytte mig da hun var gammel og fortjente pladsen mest. Jeg prøvede høfligt at forklare hende at jeg havde et dårligt knæ og derfor har svært ved at stå op i en bus. Den ældre dame sladrede til busshufføren så han bad mig om at flytte mig, jeg flyttede mig til sidst og måtte stå og have smerter.
Tror i så ikke at hun stige af bussen to stop længere henne, og som hun stiger ud af bussen kommer en mand løbende og stjæler hendes taske og stikker af da hun smider stokken og stikker i spurgt efter ham. Så kører bussen igen og jeg rejser mig aldrig for gamle onde damer igen!!
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 152
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Selvfølgelig burde hun have respekteret dit svar og bare spurgt en anden i bussen, men altså synes bestemt stadig man skal rejse sig for de ældre, selvom du har haft en dårlig oplevelse, synes jeg nu de fleste ældre er venlige og forstående. At hun så har løbet efter en tyv der stjal hendes taske tror jeg mere er en form for chok og adrenalinrus og så kan man altså bare meget mere...
Jeg synes nu det var mest synd for den gamle dame, sorry to say
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 152
apr 2009
Nu ved jeg ikke om knæet er permanent, men det lød bare lidt som om at du ikke gad at rejse dig for ældre igen
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg synes så generelt man skal rejse sig for ældre og dårligt gående. Men jo ikke hvis man selv hører til gruppen
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
De gamle, som VIRKELIG har svært ved at stå op, de spørger nemlig sjovt nok altid meget høfligt om de kan få lov.
Så nej, jeg må tilstå, at kommer der sådan en alderdomsnazi som KRÆVER en plads, så ligger min respekt for dem på et meget lille sted. Den type forlanger jo at vi sørme skal vise respekt for dem udelukkende fordi de er gamle.. nåmen, jeg har altså lært at respekt er noget gensidigt, og noget man skal gøre sig fortjent til. såeh....
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
Jeg bar dengang stadig Don joy og havde mange smerter. Jeg sad "på de gamles plads" med høredutter i ørene på højeste volume.
Da jeg sidder og skriver en SMS bliver jeg afbrudt af et gammelt ægtepar der konstant hev i min trøje. Da jeg tog høredutterne ud af ørene, blev jeg bedt om at fjerne mig. Jeg forklarede min situation med mit dårlige knæ - og det blev slået hen med at der var noget galt med alle unge. Det endte med at jeg måtte rive mit bukseben op for at vise min skinne, for at blive skubbet til siden alligevel. Ej hvor blev jeg arrig!!
sep 2005
Og MANNER nogen blikke man fik, fordi hunden optog den gulvplads som 'nisserne' havde udset sig til deres mimrevogne med klirrende ølflasker.
Man kommer rigtigt langt med høflighed - og bliver jeg ikke tituleret høfligt, så skal man ihvertfald regne med at jeg returnerer som jeg bliver tiltalt.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
Andre gange (uden krykker og skinne he he) har jeg rejst mig med det samme en ældre person stod på bussen, det går der ikke noget af mig for.
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
og havde heller ik gjort det hvis jeg ik havde dårlig ryg, hvis der ik blev snakket pænt til mig.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Ih, hvor blev hun gal Og skældte udover ungdommen som ingen respekt havde for andre mennesker.......
apr 2009
Synes godt nok ikke jeg har oplevet sådan noget, men kan sagtens forstå det er mega træls for jer andre
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2005
sep 2005
men du føler dig måske truffet?
sep 2005
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jeg sad med net op den frygt at nogen skulle se en ung kvinde på en forkert plads - og ikke tænke videre at mine smerter ikke er synlige for andre end mig.
Det var en MEGET travl 5A og jo, der kom en ældre mand og ville have min plads - jeg forsvarede mig , halvt i gråd fordi jeg ikke på det tidspunkt kunne overskue de andres tanker omkring mig "Jamen, jeg er handikappet, jeg er gangbesværet ( kigger rundt med tåre i øjnene på de andre i bussen ) , kan godt være du ikke kan se det - men jeg har fibromyalgi som er en smertesygdom der gør meget meget ondt , jeg kan ikke rejse mig og holde fast imens bussen køre... ( snøøørft ) " - manden, som er lidt for stiv til faktisk at forstå hvad jeg siger gentager bare sig oprindelige "Min plads" - Dog , til min store lettelse rejser en anden sig og guider den ældre mand over på hans plads også var der ro , eller - ro afbrudt at mine snøft..
Jeg HADER at være i vejen ! , havde jeg kunne hænge i loftet i bussen så havde jeg med glæde været der, og jeg har aldrig før eller efter været nød til at kræve min plads dernede for simpelthen ikke at ænde for langt tilbage i bussen Eller med en ståplads hvor jeg så ville vælte.
Kan godt forstå dig det er skide irriterende at opleve ,- heldigvis var det en løsning i min historie men ja... øv
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Gensidig respekt er noget der burde ligge i os alle ! !
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
Det værste er jo så bare at hun har stået der og pylret over hvor ondt det gør at være gammel med stok, så vælger at smide stokken og løbe efter en tyv?
Jeg vil da for fremtiden stadig rejse mig for de ældre, men som jeg skriver bare ikke de "onde" ældre som kræver deres plads.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Og da jeg kommer ind i toget gør jeg stille og roligt krav på min plads da der sidder en herre med han 2 børn.. (De var ikke så store så de kunne uden problem sidde på de 2 sæder)
Jeg vil hellere end gerne give ham pladsen hvis min hund havde kunne være andre steder men det kunne hun altså ikke, men han blev meget sur over det, hvor jeg tilsidst måtte sige at det jo ikke var mit problem at han ikke havde brugt de 40 kr det koster for en plads i toget når han ovenikøbet ikke sku betale for at han 2 børn var med men at jeg altså havde betalt for min hund!
Ingen respekt fra mig længere!