{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Ingen respekt fra mig længere! {{forumTopicSubject}}

Ååååååh hvor er jeg sur!! Idag da jeg skulle med bussen så var den meget fyldt, men jeg fik heldigvis en plads, et par stoppesteder længere nede stod en gammel dame med stok på bussen. Dame. Gik hen til mig og bad mig om at flytte mig da hun var gammel og fortjente pladsen mest. Jeg prøvede høfligt at forklare hende at jeg havde et dårligt knæ og derfor har svært ved at stå op i en bus. Den ældre dame sladrede til busshufføren så han bad mig om at flytte mig, jeg flyttede mig til sidst og måtte stå og have smerter.

Tror i så ikke at hun stige af bussen to stop længere henne, og som hun stiger ud af bussen kommer en mand løbende og stjæler hendes taske og stikker af da hun smider stokken og stikker i spurgt efter ham. Så kører bussen igen og jeg rejser mig aldrig for gamle onde damer igen!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen respekt fra mig længere!
  • #1   5. nov 2012 Ja almen høflighed er der ikke meget af i Danmark længere..

• #2   5. nov 2012 Hm både og...
    Selvfølgelig burde hun have respekteret dit svar og bare spurgt en anden i bussen, men altså synes bestemt stadig man skal rejse sig for de ældre, selvom du har haft en dårlig oplevelse, synes jeg nu de fleste ældre er venlige og forstående. At hun så har løbet efter en tyv der stjal hendes taske tror jeg mere er en form for chok og adrenalinrus og så kan man altså bare meget mere...

Jeg synes nu det var mest synd for den gamle dame, sorry to say smiley

• #3   5. nov 2012 Selvfølgelig skal man respektere de ældre, er da også sikker på at hun ville have rykket sig hvis damen havde spurgt hende høfligt ad smiley

• #6   5. nov 2012 Jeg sagde heller ikke hun skulle rykke sig, jeg sagde at jeg synes MAN stadig skulle rykke sig og have respekt for ældre smiley
    Nu ved jeg ikke om knæet er permanent, men det lød bare lidt som om at du ikke gad at rejse dig for ældre igen smiley

• #7   5. nov 2012 Jeg synes faktisk du skal påtale det overfor busselskabet. Hvis du har dårligt knæ, skal du ikke rejse dig, men har faktisk forret til en siddeplads. At chauføren tvinger dig synes jeg er forkert..
    Jeg synes så generelt man skal rejse sig for ældre og dårligt gående. Men jo ikke hvis man selv hører til gruppen smiley

• #8   5. nov 2012 sorry, men jeg går efter at har de energi til at lave så meget ståhej for deres 'rettigheder', så har de osse energi til at stå op.
    De gamle, som VIRKELIG har svært ved at stå op, de spørger nemlig sjovt nok altid meget høfligt om de kan få lov.

Så nej, jeg må tilstå, at kommer der sådan en alderdomsnazi som KRÆVER en plads, så ligger min respekt for dem på et meget lille sted. Den type forlanger jo at vi sørme skal vise respekt for dem udelukkende fordi de er gamle.. nåmen, jeg har altså lært at respekt er noget gensidigt, og noget man skal gøre sig fortjent til. såeh....

• #9   5. nov 2012 Ha oplevet noget lign...
    Jeg bar dengang stadig Don joy og havde mange smerter. Jeg sad "på de gamles plads" med høredutter i ørene på højeste volume.

Da jeg sidder og skriver en SMS bliver jeg afbrudt af et gammelt ægtepar der konstant hev i min trøje. Da jeg tog høredutterne ud af ørene, blev jeg bedt om at fjerne mig. Jeg forklarede min situation med mit dårlige knæ - og det blev slået hen med at der var noget galt med alle unge. Det endte med at jeg måtte rive mit bukseben op for at vise min skinne, for at blive skubbet til siden alligevel. Ej hvor blev jeg arrig!!

• #12   5. nov 2012 jeg kan huske dengang jeg havde min store hund.. hun havde osse buskort fordi jeg tog hende med ud til hesten - og strengt taget betalte hun mere for sit buskort end en mimrekort kostede dengang.
    Og MANNER nogen blikke man fik, fordi hunden optog den gulvplads som 'nisserne' havde udset sig til deres mimrevogne med klirrende ølflasker.

Man kommer rigtigt langt med høflighed - og bliver jeg ikke tituleret høfligt, så skal man ihvertfald regne med at jeg returnerer som jeg bliver tiltalt.

• #13   5. nov 2012 Jeg blev gudhjælpemig også engang bedt om at flytte mig, og jeg sad med krykker og skinne på benet!! Heldigvis tilbød en ung mand bag mig at rejse sig, men der blev jeg også lidt chokeret over sådan en gammel kone kunne tillade sig det!
    Andre gange (uden krykker og skinne he he) har jeg rejst mig med det samme en ældre person stod på bussen, det går der ikke noget af mig for.

• #15   5. nov 2012 nu har jeg dårlig ryg og havde ik flyttet mig hvis en spurgte mig.
    og havde heller ik gjort det hvis jeg ik havde dårlig ryg, hvis der ik blev snakket pænt til mig.

• #16   5. nov 2012 I de perioder jeg har gået med krykker er jeg hver gang blevet overrasket over hvor få og hvilke grupper af folk der har rejst sig op i bussen så jeg kunne få en plads, hvilket har betydet at jeg mange gange har opgivet at få en plads. Generelt har der været turister, danskere med andet etnisk baggrund samt ældre (som selv havde brug for en plads) som har rejst sig, selvfølgelig med undtagelse.

• #17   5. nov 2012 Sidste sommer skulle min nevø, niece og jeg fra Nordjylland til Kastrup med toget. Jeg havde naturligvis købt pladsbillet til os alle 3. På et tidspunkt kommer der en ældre dame ind i toget, som ikke har købt pladsbillet. Men hun gør krav på at få min nevøs plads, med besked om, at han sagtens kunne sidde ved mig. Nu ville det altså være ret anstrengende både for min nevø og jeg, hvia han skulle sidde på knæet af mig i flere timer, han er trods alt 14 år......... Så nej, jeg sagde til ham, at han bare skulle blive siddende, og til damen sagde jeg, at hun bare kunne have gjort som os og købt en pladsbillet.
    Ih, hvor blev hun gal smiley Og skældte udover ungdommen som ingen respekt havde for andre mennesker.......

• #18   5. nov 2012 Hold da op der er mange episoder I alle har oplevet - og må sige at jeg "holder" med jer alle. Ærlig talt synes jeg aldrig jeg har oplevet at ældre gjorde krav på deres plads eller lign. kun at unge mennesker har ignoreret at gamle mennesker kom ind i bussen, der rejser jeg mig altid op!

Synes godt nok ikke jeg har oplevet sådan noget, men kan sagtens forstå det er mega træls for jer andre smiley

• #19   6. nov 2012 Nogle gamle folk tror bare de kan tillade sig alting pga. alderen.

• #21   6. nov 2012 ja jytte det bliver vi da... men derfor behøver man bestemt ikke blive ubehøvlet og krævende blot fordi alderen trykker. Det er absolut ikke ting der hænger sammen.

• #23   6. nov 2012 hvem har påstået det?
    men du føler dig måske truffet?

• #25   6. nov 2012 så kan du jo teknisk set heller ikke udtale dig om folks generelle opførsel i det transportmiddel, medmindre det er rent teoretisk.

• #27   6. nov 2012 Jeg har også oplevet en enkelt gang at være så forfærdelig plaget af smerter at jeg nuppede en af de pladser der er til "ældre og gangbesværerede (mig)" -
    jeg sad med net op den frygt at nogen skulle se en ung kvinde på en forkert plads - og ikke tænke videre at mine smerter ikke er synlige for andre end mig.

Det var en MEGET travl 5A og jo, der kom en ældre mand og ville have min plads - jeg forsvarede mig , halvt i gråd fordi jeg ikke på det tidspunkt kunne overskue de andres tanker omkring mig "Jamen, jeg er handikappet, jeg er gangbesværet ( kigger rundt med tåre i øjnene på de andre i bussen ) , kan godt være du ikke kan se det - men jeg har fibromyalgi som er en smertesygdom der gør meget meget ondt , jeg kan ikke rejse mig og holde fast imens bussen køre... ( snøøørft ) " - manden, som er lidt for stiv til faktisk at forstå hvad jeg siger gentager bare sig oprindelige "Min plads" - Dog , til min store lettelse rejser en anden sig og guider den ældre mand over på hans plads også var der ro , eller - ro afbrudt at mine snøft..

Jeg HADER at være i vejen ! , havde jeg kunne hænge i loftet i bussen så havde jeg med glæde været der, og jeg har aldrig før eller efter været nød til at kræve min plads dernede for simpelthen ikke at ænde for langt tilbage i bussen Eller med en ståplads hvor jeg så ville vælte.

Kan godt forstå dig smiley det er skide irriterende at opleve ,- heldigvis var det en løsning i min historie men ja... øv

• #28   6. nov 2012 om man er ældre og fyldt med livserfaring eller ung og fyldt med mod -

Gensidig respekt er noget der burde ligge i os alle ! !

• #29   6. nov 2012 Det gjorde mig bare så sur, fordi hun sagde det med sådan en flabet tone som om at jeg bare pylrede og det var meget være at være gammel med stok, hvis jeg ikke lige havde været opereret i knæet pga løbe skade, ja så havde jeg da med glæde rejst mig frivilligt, men at hun skal stå der og lave et stort nummer ud af at jeg sidder ned og ikke vil flytte mig og derfor henter busshufføren smiley som så kommer ned og beodre mig at have respekt for de ældre.....

Det værste er jo så bare at hun har stået der og pylret over hvor ondt det gør at være gammel med stok, så vælger at smide stokken og løbe efter en tyv?

Jeg vil da for fremtiden stadig rejse mig for de ældre, men som jeg skriver bare ikke de "onde" ældre som kræver deres plads.

• #30   6. nov 2012 Jeg har oplevet at jeg sku til Jylland og havde min hund med.. Og så er det vare sådan at man skal betale børne og pladsbillet for hende.. Desuden var hun ikke særlig tryk ved at køre så jeg havde et tæppe med så hun kunne sidde på sædet.
    Og da jeg kommer ind i toget gør jeg stille og roligt krav på min plads da der sidder en herre med han 2 børn.. (De var ikke så store så de kunne uden problem sidde på de 2 sæder)
    Jeg vil hellere end gerne give ham pladsen hvis min hund havde kunne være andre steder men det kunne hun altså ikke, men han blev meget sur over det, hvor jeg tilsidst måtte sige at det jo ikke var mit problem at han ikke havde brugt de 40 kr det koster for en plads i toget når han ovenikøbet ikke sku betale for at han 2 børn var med men at jeg altså havde betalt for min hund!

Kommentér på:
Ingen respekt fra mig længere!

Annonce