{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

8 Gravhunde og ingen respekt .. {{forumTopicSubject}}

hold nu fast, i anledning af det dejlige vejr har vi været på stranden til formiddag, hvor vi ellers normalt er afsted hver aften hvor der ingen hunde er .. men nu gjorde vi det alligevel og kun lige ud af bilen kom vi da kato blev overfusset af 8 arige gravhunde som eget af samme mand, jeg tager kato til mig som naturligvis er i snor på parkerings pladsen og venter på at manden henter sine hunde men dette gør han ikke ? han begynder da at pakke bilen som holder 2 pladser væk .. tilsidst bliver kato frustreret på de små hunde og udviser truende adfærd, end ikke her henter han sin flok til sidst løber hundende selv da katos grænse var nået, manden kigger på mig og ryster på hovedet ? ingen undskyld eller det der ligner tvært imod lignede han en der tænkte skøre kælling .. hvorfor have så mange hunde løs når man ikke kan styrer dem og hvorfor er de overhovedet løse på en parkerings plads .. da vi så har bandet og svovlet ham langt væk og kommer ned på stranden kommer der gudhjælpende en kæmpe labradore løbende, ejerne kigger til 200 m fra og råber at hunden kan med alle, jeg vælger at slipper kato da hundene ikke have problemer med hinanden, og går over til ejerne og siger at det er muligt at deres hund kan med alle men tænk nu hvis min ikke kunne ? kvinden svarer så at hun stærkt formoder at alle der kommer på stranden med deres hund ikke har en hund med adfærds problemer og ellers må lufte hund et andet sted ? .. WHAT TÆNKER JEG .. aldrig lufter jeg hund sådanne steder om dagen igen .. tsk

Andre der har været ude og nyde vandet ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8 Gravhunde og ingen respekt ..
  • #1   20. aug 2012 det er syg verden vi lever i! og det er nærmest umuligt at have hund sådan som det lyder til at du ønsker det.. (og som jeg selv ønsker det) der er ingen respekt overhovedet. jeg kan simpelthen ikke tåle sådan nogen hundeejere, jeg får røde knopper af dem!! :-S

• #3   20. aug 2012 Ja! Og det er så irriterende!
    Jeg har så ikke kommenteret eller lukket min/e hund/e ud før han/hun var kørt........med et meget sigende blik i nakken fra undertegnet.

Det er i reglen spildte kræfter at indlede en diskussion

• #4   20. aug 2012 maj- britt, tror folk uden respekt er skide ligeglade med den gule sløfe men vil da give den en chance .. kato må gerne lege med andre hunde men under FORHOLD jeg er med på og ham selv, jeg kan jo ikke ane om den hund der kommer flyvende komme med hensigter om leg eller bare skal have lidt frokost ..

Da jeg havde fatty forekom disse problemer ikke for folk løb altid bort med deres hunde trods hendes fantastiske sind, men det kan ikke være rigtigt at man skal eje en hund der ligner en dræber maskine før folk tager hensyn .. vild træls ..

Det er ikke just fordi det er besværligt at kalde dyret til sig og spørge om lov til leg ?

• #6   20. aug 2012 gravhundene kom først da vi var kommet ud og de så kato, de er jo ikke så store så de kunne skimte ham under bilen imellem os, jeg var desværre ikke opmærksom nok da vi parkede og så dem ikke ..
    Jeg valgte også at tie i denne situation med parret med labrodoren, kunne jeg ikke dy mig andet end at kommentere overfor

• #7   20. aug 2012 Øv , mod dumhed kæmper selv guderne fiorgæves.
    Maj - Britt tror jeg maler Peanut gul eller køber en gul labbe som næste hund smiley

• #8   20. aug 2012 Maj-britt hvad er der galt med dig?! du bryder dig ikke om gul bånd, (er forstået) men hvorfor skriver du så sådan? er det for at få opmærksomhed?

• #9   20. aug 2012 En sød lille historie...
    I nærheden af os er en park, hvor jeg godt ved at nogle folk lufter deres hunde løse, men antog at der så var styr på dem. For noget tid siden, klokken kvalme en søndag morgen, bevæger bomben og jeg os over i parken og jeg ser godt at ovre på den anden side går der en del hundeejere med 10-15 små hunde. De er over 100 meter væk og går modsat os, så jeg tænker "fint så kan vi passe os selv". Pludselig tager fanden eller instinkterne over flokken af hunde og de begynder at løbe over mod os. Jeg råber til menneskene at de skal kalde ders hunde til sig, det lykkedes for 2 og pludselig er vi omgivet af ca 10 8 kilos hunde der gør og bjæffer i et væk, og jeg har de 40 kilo hoppende rundt. Sveden haglede af mig, da jeg var pissebange for at hun skulle lande på en af dem. Ejerne får efterhånden snøvlet sig tværs hen over plænen og jeg siger i et roligt toneleje at det ikke er acceptabelt at de ikke kan kalde dem ind, og at de nok skulle være glade for at jeg indtil videre har en glad hund, men i mine øjne er det et lykketræf at der intet skete. En mumler noget med at de nok skulle blive bedre...Et par uger efter tager vi parken igen, og igen ser vi de samme hunde langt væk, jeg laver kontaktøvelser og hun er god til at holde fokus, da samme scenarie igen udspiller sig...10-15 hunde kommer løbende over mod os, igen er der god afstand, jeg råber igen at de skal kalde deres hunde til sig...og SÅ tog fanden ved mig...jeg begyndte at løbe! Så jeg løber med trunten ned af en sti der fører ud af parken (der ligger og til en ret trafikeret vej), efterfulgt af 2 mopser, 4-5 pudler, en foxterrier og en del andet- da jeg kigger bagud har ejerne nu pludselig RIGTIG travlt og et hold af madammer knokler nu efter deres hunde og undertegnede, der naturligvis stopper inden vi kommer HELT ud på vejen, men det kan de ikke se pga bevoksning. Vi står så pænt og venter på dem da de kommer frem. NU er jeg rigtig spændt på næste parktur.

• #10   20. aug 2012 kato er heldigvis en alt elskende hund og skal tirres til en hvis grænse før du opnår reaktion og dette er første gang jeg har set ham reagere truende overfor en anden hund/e, han sad pænt og så til mens de skabte sig og reagerede truende som den flok de nu var, men tilsidst fik han nok og jeg gad ærlig talt ikke bede ham stoppe når situationen var som den var .... men men forrige havde reageret på samme måde som jackie

• #11   20. aug 2012 ** men min

• #12   20. aug 2012 Mette J: fedt nok.. ikke at din hund skulle opleve dette, men det du gjorde på sidste tur, jeg tror de hundeejere havde hjertet solidt plantet i halsen der smiley

• #14   20. aug 2012 tihi mette .. gad jeg godt have set smiley SMIL !!

• #15   20. aug 2012 Marina: Misha kan indtil videre også med ''alt og alle'' men med lidt flere af sådan nogen episoder som du skriver her, så kan der jo hurtigt blive lavet om det og det ville jo være forfærdeligt smiley synes det er helt iorden han sagde fra.

• #16   20. aug 2012 Jeg gør det gerne igen, men jeg forstår bare ikke at folk tør? Altså at lade deres hunde rende over på den måde. Min største bekymring lå i at sådan en samlet flok kan virke truende, men heldigvis skete der ikke noget.

• #17   20. aug 2012 Nå, ja og jeg kan jo godt se HVIS der skete noget hvem der ville stå med problemet, og det ville højst sandsynligt være mig.

• #18   20. aug 2012 Mette J: jeg tror ikke disse hundeejere er klar over hvad det kan have af konsekvenser for både deres og din hund smiley

synes den her er ret sigende og meget sød.

(link fjernet)

• #20   20. aug 2012 Jeg har små hunde, og jeg syntes det er skide irriterende at der ikke er nogen steder man kan slippe dem fri ud over i sin egen have, jeg kommer ikke i hunde skoven med mine, da de store hunde tramper dem ned, og vi har prøvet at der er været aggressive hunde, og hvad er mulighederne så når man bor i byen? der hvor jeg boede før havde vi også en park hvor alle os med små hunde mødtes hver aften kl 6 og så kunne hundene løbe og lege, og alle som boede i området vidste at kl 6 var der træf, og ja det er da skide upraktisk både for os og de andre for ikke alle kunne kalde deres unghunde til sig hvis der kom en ny hund. og så kan man jo sige at folk kunne blive hjemme med deres hunde indtil de har lært det 100 % ja. jeg stemmer for hundeskove for de små!

• #21   20. aug 2012 Michelle: den var fin, og ja, det ville være så forfærdeligt hvis der skete noget

• #23   20. aug 2012 Nu var det jo små hunde. Kunne du ikke have taget dem i hoved og røv en af gangen? *GG*

Ej jeg forstår det godt! Det er skide irriterende.

• #25   20. aug 2012 G.S: sikke en lille røver du har dig der! smiley

• #26   20. aug 2012 og fra oktober til april må de være løse nede ved vandet.... loven giver ikke tilladelse til at de må være uden snor /uden styring oppe på p-pladsen smiley

Jeg tænker bare på hvis jeg ankom på p-pladsen og jeg ud over at skulle parkere også skulle holde øje med 8 lavbenede hunde i div. blinde vinkler... som jo helst ikke skulle køres ned men som sandsynligvis var over alt lige meget hvor man kigger hen..

• #28   20. aug 2012 jeg vil så træde frem og sige at kato bliver sluppet helt nede ved vandet vel og mærke hvis vi er alene, hvilket vi altid er da vi lufter hund når andre spiser normaltvis, dog er vi 9 ud af 10 gange i hundeskoven og her er det lovligt at have dem løse ved stranden all year round smiley men lidt fræk er jeg altså også :-S

• #29   20. aug 2012 1 gange har vi oplevet en familie på stranden samtidigt med os og her spurgte vi pænt om det var okay med dem at vi slap ham, hvilket var helt okay smiley * vi var godt 200 m fra dem med ham *

• #31   20. aug 2012 Sådanne hundeejere er møgirriterende! Og ligefrem 8? Hold da op!

Bugsy:
    Forstår ikke du vil bringe din hund i den situation. Hvis det var min hund ville jeg da forsøge at beskytte hende fra de fremmede, og ikke få hende til at flå de løse hunde.

• #32   20. aug 2012 han havde mere end de 8 for nogle af dem var i bilen, formoder det var noget opdræt men vides ikke .. ville aldrig slippemin hund og risikere han skulle aflives på bekostningen af 8 hidsige dyr

• #34   21. aug 2012 Bugsy, jeg havde beskyttet min hund og så mener jeg at selvom gravhunde ejeren er en klaphat der mener han ejer det hele, så ville jeg ikke synke ned på hans niveau og forøvrigt heller ikke være vidne til at min hund bed en anden uanset om jeg havde retten på min side, men jeg havde givet ham et møjfald og fortalt ham hvad jeg mente om ham og hans ansvarlighed smiley

• #35   21. aug 2012 Bugsy

Ja undskyld mig, men jeg forstår overhovedet ikke, at du lader din hund gøre det, og selvom retten måske er på din side. At du vil sætte din hund i den situation. Tror du ikke hellere den helt vil undvære det? Uanset om andre hunde opsøger din uden kontrol, så giver det ikke dig ret til at lade din hund gå løs på den anden. Hrmpf..

Kommentér på:
8 Gravhunde og ingen respekt ..

Annonce