Til jer med gravhunde- aktivering {{forumTopicSubject}}
Jeg opretter dette emne, men skal ud af døren og træne hunde om et øjeblik. Håber dog at mange af jer kan komme med nogle gode ideer, som jeg nok skal læse når jeg kommer hjem i aften.
På forhånd tak.
Hvad gør I for at aktiverer jeres gravhunde- udover gåture.
Har ikke selv gravhund ( og skal heller ikke have ) men har lovet at hjælpe en med tre gravhunde, som har nogle problemer med lige pludselig at fare ud efter folks ben.
Hundene bliver gået med, men ellers bliver de ikke aktiveret. Svømning er ikke løsningen. Det er kun den ene der gider at svømme og når den har været i svømmehallen, er den godt nok træt en times tid, hvorefter den er i fuld gang igen. Den yngste af hundene, er 2½ år. En på fire år og den ældeste er nok omkring 7- 8 år gammel.
Jeg har tænk på at lave lidt snudeaktivetet med især den yngste og så noget hjernegymnastik.
Men hvad gør I med jeres ?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Blodet......... køber jeg det hos slagteren, eller kan jeg bruge blodet der svømmer rundt i en bakke med rå lever ?
Hvad bruger jeg som slut på sporet- råt kød ????
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
aug 2008
aug 2008
Andre former for aktivering, er mere end hjertelige velkommende
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
aug 2008
Tror jeg prøver hos slagteren først, inden jeg prøver at køre et sagsløst dyr ned med bilen
Kender godt det klip fra YouTube, men tror altså ikke at disse tre gravbasser skal lære den slags ting. Det er lidt af en problem, at de mennesker der ejer de små hunde her, ikke bruger voldsom meget tid på dem pga arbejde oa. De vil dog gerne have dem aktiveret og opdraget lidt på og jeg håber meget på, at der dukker nogle gode forslag op til bla. indendørs aktivering, som selv travle mennesker kan få tid til.
Sporene tager jeg mig så af, et par gange om ugen, men jeg har jo også mine ejne hunde som skal have deres dosis af aktivering, plus at jeg er instruktør i schæferhundeklubben.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
Altså gemme lidt godbider som de skal finde, mad i en flaske osv.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Eller hvad med gravtræning ( jeg ved intet om det ud over at det findes)
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 429
Maden kan spredes på græsplænen eller gives i aktivitetsbold. En tom sodavandsflaske (plastik) er også god nok.
Det med at de farer ud efter folks ben, på gåtur? Er et spørgsmål om opdragelse....næppe kedsomhed.
apr 2007
Men min far fik det altid bare ved en slagter..
aug 2008
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
Jeg er lykkelig opdrætter af gravhunde og er træner i DGK regi.
Jeg kan helt klart anbefale flere ting. hvalpemotivation, alm. lydighed, blodspor, gravoplæring m.m.
i dagligdagen har jeg gemmelege med godbidder i haven. skiftende arealer til vores gåture. på gåturene er det også sjovt at udfordre gravhunde til at gå op på feks. træstammer og balancere eller lokke dem igennem huller.
mange andre ting er sjove at udfordre dem med feks. at fange et stykke skind du har bundet i en snor forenden af en pind så du kan få skindet til at bevæge sig.
Man kan også tage en god stor papkasse og putte et godt rådt kødben i, luk kassen og lad gravhunden selv klare at komme indt til benet, den vil elske at rive kassen itu og derefter kravle ind og nyde benet i fred.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.246
apr 2007
Til jer med gravhunde- aktivering