{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere! {{forumTopicSubject}}

Nu har mig og min kæreste i noget tid fundet den hund vi gerne vil have og snakke med en masse opdrættere omkring stamtavle og reglerne inden for hunde.
De er meget mere stramme end i ilderverdene, hvorfor er der ingen regler eller foreninger der tager sig af stamtavler lige som ved hunde..?
I Dansk Kennel Klub (DKK) findes der en del regler som jeg syntes virker meget godt og gør at der ikke bare blive avlet på hvad som helst
En tæve må f.eks. højest få 35 hvalpe og det samme må en han ikke være far til.
Samtidig skal man som opdrætter ikke kunne "lave" sine egne stamtavler på computeren det er klubben der gør det og man skal have deres stempel for at stamtavlen er ægte.

Det kan også være at disse ting ikke findes fordi at der ikke er nogen foreninger og mennesker der har sat sig ind i det og gået i gang med at lave det.. Det kan jeg ikke svarer på..

Samtidig syntes jeg det er underligt at vi ikke kan få et kulb blad eller noget op at køre for nu kender jeg en islandsk fårehunde opdrætter og der findes ikke særlig mange af disse hunde i DK, men de fået et kub blad 5 gange om året hvor der er reklamer for de enkelte opdrætter, parringsplaner, træf og gå turer, atrtikeler og mange andre ting..

Ved godt at dette er et hundeforum, men vil gerne diskutere det alligevel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere!
Kommentér på:
Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere!

Annonce