777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere! Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere!

Nu har mig og min kæreste i noget tid fundet den hund vi gerne vil have og snakke med en masse opdrættere omkring stamtavle og reglerne inden for hunde.
De er meget mere stramme end i ilderverdene, hvorfor er der ingen regler eller foreninger der tager sig af stamtavler lige som ved hunde..?
I Dansk Kennel Klub (DKK) findes der en del regler som jeg syntes virker meget godt og gør at der ikke bare blive avlet på hvad som helst
En tæve må f.eks. højest få 35 hvalpe og det samme må en han ikke være far til.
Samtidig skal man som opdrætter ikke kunne "lave" sine egne stamtavler på computeren det er klubben der gør det og man skal have deres stempel for at stamtavlen er ægte.

Det kan også være at disse ting ikke findes fordi at der ikke er nogen foreninger og mennesker der har sat sig ind i det og gået i gang med at lave det.. Det kan jeg ikke svarer på..

Samtidig syntes jeg det er underligt at vi ikke kan få et kulb blad eller noget op at køre for nu kender jeg en islandsk fårehunde opdrætter og der findes ikke særlig mange af disse hunde i DK, men de fået et kub blad 5 gange om året hvor der er reklamer for de enkelte opdrætter, parringsplaner, træf og gå turer, atrtikeler og mange andre ting..

Ved godt at dette er et hundeforum, men vil gerne diskutere det alligevel

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere!
  • #1   5. jan 2008 tror du ikke at du vil få en bedre diskussion om dette i et forum om ildere?

• #2   5. jan 2008 Udstiller man ildere?

• #3   5. jan 2008 min veninde har en dansk svensk gårdhund og to ildere.. og de leger perfekt sammen.. og de kan sagtens gøre tamme da...

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #4   5. jan 2008 hehe.. Det gør ikke noget at folk ikke ved noget om ildere..

Christina R: Ja man udstiller ildere og man gør meget ud af det. Lige som ved hunde

Brian og Pablo E: Man prøver (for det meste, der er undtagelser) at avle de roligste og selvfølgelig også de smukkeste frem. Men der er desværre mange som abre vil ahve nogle penge ud af det og avler på vhad som helst derfor sýntes jeg at der mangler en klub lige som DKK ved godt at ikke alle vil være medlemmer men så de dem der gerne vil gøre noget godt for de næste ejere ihvertfald eller hvad

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    dec 2007

#5   5. jan 2008 Mette R:
    Det er jeg meget glad for at høre.
    Undskylder hvis jeg skriver fra min kærestes profil men siden vil ikke logge af.. hehe
    Vi vil gerne slev have hund men ville derfor gerne finde en som har det rimeligt med små dyr, jeg troede dansk svensk gård hund var en jagt hund som tog mus og rotter og som derfor ville se ilderene som et byttedyr..

• #6   5. jan 2008 tror bare det handler om at præsentere dem for hinanden på en god og ordentlig måde.. og når hvlapen kender dem fra den er helt lille tror jeg ikke der vil være nogle problemer...

• Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    dec 2007

#7   5. jan 2008 Mette R
    Det tror vi også, derfor vil vi gerne have vores kommende hund fra hvalp af

• #8   6. jan 2008 det er nok det bedste hvertfald..

• #9   6. jan 2008 Er der ikke også en klub eller to for ildereopdræt?
    Synes jeg da at have hørt om...

• #10   6. jan 2008 dansk ilder union og dansk ilder forening - mener jeg udsteder stambøger og afholder udstillinger... smiley
    Eller de gjorde de i hvert fald engang - ved ikke om de stadig er aktive foreninger...

• #11   6. jan 2008 Disse to foreninger eksisterer hvis ikke længere. Man kan ihvertfald ikke kontakte dem og ingen af deres hjemme siden fungere

Kommentér på:
Hvofor så lidt opmærksomhed om ildere!

Annonce