{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

en ansvarligs tanke:) {{forumTopicSubject}}

ja i starten da loven trådte i kraft med mh osv havde jeg et meget stort personligt dilemma med min samvittighed og min hunds livskvalitet....

jeg indrømmer gerne uden nogen former for skam jeg først tænke nej satme nej om jeg vil smide en mundkurv på min elskede pige/pølseprut.

tænkte det vi alle nok som hunde ejere ville tænke, hvor er det synd den gør sikkert ondt, den kan da ik være glad i låget med det modbydelige tingest på....

men så læste jeg mer om loven osv... så folk der skrev mindre pænt til os osv...

OG VUPTI JEG FIK EN ÅBENBARING JEG IDAG VIL TAK MIG SELV FOR RESTEN A MIT LIV.

jeg tænkte hvofor er jeg dog så egoistisk at ville turde lege med MIN elskede hunds liv?
hvorfor så have fået hende hvis jeg ikk ville gøre alt for hende.?
og er den mundkurv grimmere end hendes sele? med den rette træning og masser a pølser?

jeg syns nu at ja jeg var dybt egoistisk og tænkte blot på mig selv om min holdning! dette kunne ende med de tog min elsked pige fra mig, som jeg ikk kan leve uden!! var jeg virkelig villig til dette? NEJ!!

så når folk spørg mig hvorfor jeg dog ikk stiller mig op og kæmper imod den lov sir jeg blot det gør jeg skam os! JEG kæmper men min hund skal det ikk gå udover! smiley lige lidt kloge tanker en mandag aften:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en ansvarligs tanke:)
  • #1   12. jul 2010 Well Spoken - Og flot du tager ansvar! : )

  • #2   12. jul 2010 *bukker på emmas vejne* det ik et valg som sårn syns jeg det bar noed man bør hvis man har sin hunds liv kært... er glad for jeg ser anderledes på dette.... nu..

  • #3   13. jul 2010 Godt tænkt og flot formuleret smiley Thumbs up!

  • #4   13. jul 2010 Din hund Emma er heldig at have dig som ejer;)

  • #5   13. jul 2010 Lige på sømmet!

  • #7   13. jul 2010 umulig> må sige din udtagelse ryster mig som ejer af en hund!
    ja du har da ganskje ret i de ik 1 gang tar ens hund men hvad nu hvis:
    fler folk i byen ser sig ondt på dig? og melder der fler gange???
    fler folk tar billeder af dig og går til politiet med dem? (er jo sket)
    igår for 1 gang i byen så jeg to politibiler paltruljere over ved parken!!!!!! jeg sagde til jonas fy for satan det godt vi ik var der uden en mundkurv på emma...!

    tænk hvis jeg blev taget mer end 3 gange på en dag uheldet kan altså ske! jov så tar de emma! er det uansvarligt? nej det syntes jeg satme ik det er!

    hvis du følger med i divs aviser kan du os læse der allerede er fler ejere der har mistet deres hunde!!!!!!!!

    udover det så kender jeg landbetjenten og han sagde godt nok det ik var et problem for ham men fik han anmeldeser måtte han desværre gøre sit job.

    og eftersom jeg allerede inden jeg valgte min beslutning blev truet af en her i byen som har en hund emma altid haR Leget med som hvalp ikk engang kan regne med sårn mennesker tar jeg bar ikk nogen chancer!


  • #8   13. jul 2010 og jeg retter lige;) godmorgen folkens heheh (emma ligger stadig med sin far og snorkbobler inde i sengen)

    det ansvarligt? nej det syntes jeg satme ik det er!


  • #9   13. jul 2010 Respekt. sejt nok Loui:)J

  • #10   13. jul 2010 Bum bum... en ansvarlig tanke..

    Det ved jeg ikke rigtig... Mere end fuldstændig logisk tanke. Synes ikke det er ekstraordinært ansvarligt at overholde loven.

    Men det er naturligvis ekstraordinært uansvarligt ikke at gøre det....


  • #11   13. jul 2010 Jeg som en af de meget få kan jeg se..*g* må jeg altså give Umulig ret... det har længe undret mig, at der er blevet skabt en hel skræmmekampange herinde omkring den lov.

    Der bliver simpelthen kastet om sig med diverse gloser til dem som ikke har mundkurven på..

    Man er en skæntsel for sin race
    Man er totalt uansvarlig
    Man er egoistisk
    Man "leger" med sin hunds liv
    Og man har nok også en hæklefejl i kysen...

    Jeg tror simpelthen ikke på at disse hunde bliver aflivet hvis de bliver "taget" uden kurv...MEDMINDRE - de har opført sig agressivt eller er en del af en uheldig episiode.

    Jeg har simpelthen så svært ved at se for mig at en politimand med respekt for sig selv og sit arbejde, opsøge en listehund uden kurv og snor og kræve den aflivet.. bare fordi den ikke have snor eller kurv på





  • #12   13. jul 2010 Hvordan ved man, at hunde er blevet aflivet pga. de ikke har brugt mundkurv? Har det stået nogle steder?

    Jeg spørger fordi det jo netop står i loven, at man ikke kan aflive listehundene ved overtrædelse heraf, men at det kun straffes med bøde og bøden stiger hvis man bliver ved med at overtræde loven.

    Selvfølgelig skal loven overholdes, det er der ingen tvivl om!


  • #13   13. jul 2010 M Hysted, hvor står det i loven, at overtrædelserne kan straffes med aflivning?

  • #14   13. jul 2010 og det kan jeg også spørge Anne om? smiley

  • #15   13. jul 2010 Anne: Men det er jo lige netop forkert!!

    Det du har sat ind, gælder for ALLE racer, ikke kun for listehundene, som jo har deres egen paragraf. Så den gælder jo ikke!


  • #16   13. jul 2010 M Hysted, jeg har netop hørt modsat dig. De vil ikke aflive hunden, men giver højere bøde.

  • #17   13. jul 2010
    § 3

    Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. juli 2010.

    Stk. 2. Ved lovens ikrafttræden ophæves bekendtgørelse nr. 748 af 14. november 1991 om forbud mod hold af særligt farlige hunde.

    Stk. 3. Bestemmelsen i § 1, stk. 1, 1. pkt., i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, omfatter hunde, der er født efter lovens ikrafttræden.

    Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

    Stk. 5. Med bøde straffes den, der overtræder stk. 4.

    Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.


  • #18   13. jul 2010 Paragraf 3 er netop den der omhandler listehundene, og der står meget klart i stk. 5, at overtrædelse af stk. 4 (mundkurv og kort line påbud) straffes med bøde...

  • #19   13. jul 2010 Nå, glemte lige et link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132416&exp=1


    Og beklager, men kan ikke tage facebook grupper seriøst lige med hensyn til dette her. Måske hunden er aflivet fordi den er ulovlig pga. tilbagevirkningskraften?


  • #20   13. jul 2010 Men Anne, det er jo 2 forskellige paragraffer? Man kan jo ikke bare blande lidt af det hele og så passer det nok.

    Hvis de går ind og bruger den paragraf du taler om, så er det rigtig, at de kan bruge aflivning som straf, men det er jo ikke ved overtrædelse af § 3 stk. 4.



  • #21   13. jul 2010 Beklager, arbejdet venter, så vender tilbage i aften

  • #22   13. jul 2010 Så folkens nu har jeg lige snakket med politiet i Århus!!! Hvis jeg blir taget 3 gange uden kurv vælger de at aflive hunden for så ser de den som potientielle farlig da den har chancen for netop a bude og som politi manden sagde går jeg ikk ind for mundkurv hvordan kan de så vide jeg går ind for ikk a have den løs på gågaden i Århus? Eller impoteret en Pitt!?? Det jo rigtig det jo dem de vil a med og de kan ikk de om jeg blot ikk følger loven i kun det henseende

  • #23   13. jul 2010 loui:) J

    DEJLIGT med et konkret svar, på hvad der sker, for der er dælme mange der ikke tror på, at der kan ske dem noget.

    Jeg vil nu fortsætte med, at synes det er dybt uansvarligt, at folk gambler med deres hundes liv, for det er præcis dét folk gør, når de vælger at ignorere loven, selvom de nok så mange gange påstår det modsatte.


  • #24   13. jul 2010 -M Hysted

    Jeg håber du har ret!


  • #25   13. jul 2010 Kanont I har kunne tilbagevise de tåbligheder Umulig har fremsagt!

  • #26   13. jul 2010 Thumbs up til dig Loui! Sørgeligt, hvis man lytter til folks tåbelige fortolkninger...og hunden mister sit liv på den konto:-(

  • #27   13. jul 2010 Hold da op hvor er I hurtige til at dømme andre mennesker...

    Det sørgelig er da netop, at politiet tolker den nye lov forskelligt, og at man får forskellige svar alt efter hvilken politibetjent man taler med, og Justitsministeriet siger hvis man ringer til dem, at politiet ikke må aflive fordi man ikke overholder mundkurv påkravet!

    Igen vil jeg sige, at selvfølgelig skal man overholde loven, men det er da utroligt skræmmende, at loven bliver tolket forskelligt af Justitsministeriet og politibetjentene er heller ikke enige!!

    Det skal nok blive spændende...


  • #28   13. jul 2010 Jeg gad bare ikk høre mer på hvad folk tolket udfra en tekst så hellere få det sort på Hvidt mundtligt a en fra politiet!!!! Min hund kommer ihvertfald levede hjem fra Parken nu;) mon din gør hvis du får fler på nakken i din by!??? Selv private tyr til de mest modbydelige ting for a få dig (mh ejer uden kurv) hængt op på det der kan gøre din hund lider under din egoistiske holdning!!! Når det så er sagt kan jeg os mærke folk nu tror Emma er farlig jeg smiler bare og Sir højt til Emma neeej skat det ikk alle der vil ha en møsset af dig smiley så smiler de fleste dog! Ogi den her tid hvor mange er stride mod os med disse hunde kan et smil gøre mig lidt glad i hjertet

  • #32   13. jul 2010 Oh ny f**#%#ing god! Dem der frygter deres hunde blir taget med og aflivet r dem hvis hunde laver ballade??????? Hmm hvis Emma går tur med sine andrvenner hver morgen laver ballade fordi jeg frygtede politiet kom om hver hjørne da jeg ikk gik med mundkurv???

  • #36   14. jul 2010 Jeg har i hvert fald set kommentarer (i profilerne) fra folk der allerede har fået bøder, så helt ligeglade er politiet ikke. De penge var nok bedre brugt på noget træning, foder eller eller legetøj til hunden.

  • #37   14. jul 2010 Udover det de damer smiley er det egentlig ikk det som tråden skal handle om . Men blot at man kan ændre holdning og faktisk få noget positivt ud af en lov som berører rigtig mange. Os unge som mig som altså sagtens kan udvise modenhed omkring valget af min hund;) det jeg nok mest har oplevet i hg s tråde er at rigtig mange dømmer os unge og ja jeg var træt af det smiley hele mit liv er jeg blevet dømt fx min mor drikker ergo gør jeg os NEJ der beviste jeg alle de tog fejl . Min p mor sagde hvis jeg flyttes hjemmefra som 18 år ville jeg ikk få kørerkort. Kæreste, egen lej eller job/ udd idag griner jeg a det jeg bor i egen lej med kæresten på snart 5 år og er igang som sosu hjælper Udd smiley se mig!!! Jeg skal dælme vise jer jeg kan! Og jeg kan og har formået a opdrage min muskelhund til en jeg kan være stolt ag og vise frem:) det nok min største bedrift og nu vi igang med mundkurven smiley

  • #38   14. jul 2010 Hatten af for dig Loui.


  • #39   14. jul 2010 Og jeg stemmer i med koret - dyb respekt Loui:-)

Kommentér på:
en ansvarligs tanke:)

Annonce