{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Svært at forstå.?? {{forumTopicSubject}}

Tyson kan godt ha´ det lidt svært med nogle hanhunde .... hvis de er meget dominante og ikke forstår den hentydning med en vognstang om at de skal lade være med at hoppe på ham bare fordi han er kastreret ... så snerre han en del af dem. Jeg mener så at Tyson skal ikke undvære det samvær med andre hunde han kunne mødes med i en hundeskov f.eks.
Når vi er i hundeskoven har jeg ham ALTID i en længere snor så han kan tumle rundt, men aldrig længere væk fra mig end at jeg har fuld kontrol over ham altså jeg kan gribe ind, hvis det skulle blive nødvendigt. Så er det så der popper noget op i min lille hjerne af en ært som jeg undre mig en del over....

Når nu du går ind i en hundeskov, hvorfor slipper du så din hund løs med det samme INDEN du ved, hvilke hunde der er der i forvejen??
Passer du ikke på din hund da?

Hvorfor lader du din hunde rende de andre hunde i møde tværs gennem hundeskoven mens du selv lunter afsted i et alsidigt tempo når du ikke ved, hvordan de andre hunde vil reagere på den nye hunde der kommer til??
Bekymre den uvidenhed dig slet ikke??

Hvorfor syntes du det er så grinagtigt at din hanhund hopper op på ryggen af en anden hanhund selvom den på alle måder fortæller/viser den ikke vil ha´ det??

Hvorfor er det lige at du står og klapper dig på lårene af grin uden at gribe ind??
Fralægger du dig altid 100% dit ansvar overfor din hund når der er andre tilstede??

Denne tråd er ikke oprettet fordi jeg vil påstår alle andre i hundeskoven end jeg selv er nogle fjolser, men det sker bare så tit at der bliver tumult netop af de årsager jeg her har nævnt og jeg begriber det ikke helt. Jeg kunne ikke drømme om at slippe Tyson løs i hundeskoven uden først at ha´ sikret mig at der intet ville ske ved det .... ikke kun for Tyson´s skyld, men også for de andre hunde der er i skoven. Jeg ville da blive forfærdelig ked af det, hvis Tyson forvoldt skade på en anden hund fordi jeg var så hjernelam at jeg fralagde mig ansvaret for min hund ... og andres hunde .... med det samme jeg gik ind af lågen til skoven. Der skal så lidt til sommetider for at hundene tænder af og tit er folk ikke opmærksomme på de signaler hundene sender hinanden ... som oftest fordi de ikke ved, hvad de skal være opmærksomme på ... at de ikke når at gribe ind inden balladen er der .... og der skal ikke meget til for at forhindre det sker, hvis bare lige man tænkte sig en lille smule om inden man slap sin hund løs som f.eks ikke slippe sin hund af syne eller være helt tæt på sin hund når den hilser på nytilkommende ... og det gælder både for dem der er der og for dem der kommer.

Måske jeg bliver klogere i dag? =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at forstå.??
  • #1   12. dec 2007 Hvad er en "fornuftig" hund så?? Og en "ufornuftig"??

  • #2   12. dec 2007
    Merry Fucking Xmas ;

    Mener ikke der er noget der hedder fornuftige eller ufornuftige hunde, men der imod fornuftige og ufornuftige hundeejer.


  • #3   12. dec 2007 Merry Fucking Xmas ;

    Det vil sige .. fordi jeg ikke er 100% enig med alt, hvad du skriver så skal jeg holde mig HG??

    Det er lidt det samme med Tyson ... det er ikke alle hunde han kan med, men de fleste og jeg er fornuftig nok til IKKE at slippe ham løs med det samme jeg kommer ind i hundeskoven... det er ikke engang sikkert jeg slipper ham løs overhovedet. Skal jeg holde ham isoleret fra andre hunde bliver han sgu da først sippet og utilnærmelig .. og det ikke kun overfor hunde, men han bliver det også overfor mennesker da dén kontakt også vil forsvinde.


  • #4   12. dec 2007 Merry Fucking Xmas ;


    De gange, hvor vi har været der med Tyson har det så vidt vi kunne se ikke påvirket de andre hundes leg i skoven ... de har undgået ham og leget indbyrdes som om han ikke havde været der og deres ejer har nikket anerkendende fordi jeg åbent har fortalt, hvorfor han er i snor og har fået end del kommentarer med på vejen om at "Det sgu i orden" fordi jeg forstår Tyson´s "problem" og tager fat om det ved at ha´ ham i snor.


  • #5   12. dec 2007 Skrevet: 12-12-2007 14:04:00

    Så spørger jeg hvad pokker laver man i en løs-hundeskov hvis éns hund ikke kan med andre hunde... ødelægger chancen for leg for andre hunde ?



    Ergo, hvad gør jeg i hundeskoven med Tyson??


  • #6   12. dec 2007 Kan kan ikke føkge at man lufter hund i snor, i et "løs hund område" hvor andre lufter uden snor.

    Du stiller din hund rigtig dårligt...


  • #7   12. dec 2007 J. K


    På hvilken måde??


  • #8   12. dec 2007 Bare så jeg er sikker på vi ikke taler forbi hinanden. =)

  • #9   12. dec 2007 Som Merry skriver.

    Derudover er chancerne for du ødelægger de signaler han sender meget store.


  • #10   12. dec 2007 Det er taget til efterretning. =)

  • #11   12. dec 2007 Jeg mener bestemt også at hundeskovene er for løse hunde, der findes mange skove hvor man SKAL have hunden i snor. Hvis man går med en hund på et friluftsområde, og den pludselig støder på en hund i snor, hvis skyld er det så hvis den løse hund bliver bidt? Nej jeg synes bestemt at hunde der ikke kan med andre hunde skal holde sig fra friluftsområderne.. og hvis det ikke er friluftsområde og i møder hunde i snor, så er det på med snoren i en fart...


  • #12   12. dec 2007 Jeg går aldrig i hundeskove eller andre "løsområder". Jeg VED at Blackie ikke er glad for andre hanner og at Lotus er en rapkæftet kælling, som hurtigt kan få pisket en stemning op. Vi har nogle hunde som vi kender og som vi mødes med og træner og leger med. Det er det. JEG vil ikke være skyld i at hverken mine eller andres hunde kommer til skade. Og jeg VED at de har et problem, hvorfor så opsøge ballade?? :-)) Ingen kritik af nogen. Bare MIN erfaring:-))

  • #13   12. dec 2007 Vi går faktisk aldrig i hundeskoven mere, efter at Aiko blev beskyldt for at være farlig, selvom det var den andens hund der for lige i flæsket på ham.

  • #14   12. dec 2007 jeg går tur i skoven, men på gangstier der er til det og selvf, med mine hunde i snor, og så benytter jeg kun vores hundeskov, hvis jeg er alene, kommer der nogen tager jeg mine hunde i snor og forlader den, ved at der kan opstå problemer og vil ikke risikere noget


  • #15   12. dec 2007 Jamen, mine hunde render søreme da også løs. Vi bor ud til marker, marker og atter marker (og så liiiige Lotus`bæk......*GG*). Her sker det en sjælden gang imellem at vi møder andre, men når jeg ser en anden hund, kommer mine hunde i snor med det samme. Jeg kunne i realiteten sagtens gå i en hundeskov hvis jeg var 100% sikker på at andre hunde ville lade mine være. Mine hunde farer ikke i hovedet på andre hunde. Men de finder sig heller ikke i at andre hunde forsøger at være frække. SÅ giver Blackie igen. Lotus har det meste i munden. Men når jeg nu VED at der findes mennesker, som ikke er ansvarlige hundefører i disse skove, vil jeg ikke opsøge problemerne. Den der med at "Det gør ingenting at din hund hakker ud efter min, for så kan min hund bare lære at holde sig væk", den køber jeg ikke. Det er hverken MIN eller MINE hundes opgave at opdrage på andre folks hunde!
    Men JO, mine hunde får skam lov at strække ud og lege. Bare ikke sammen med hunde, som jeg ike kender:-)


Kommentér på:
Svært at forstå.??

Annonce