13. nov 2006 Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Svært at forstå.?? {{forumTopicSubject}}
Tyson kan godt ha´ det lidt svært med nogle hanhunde .... hvis de er meget dominante og ikke forstår den hentydning med en vognstang om at de skal lade være med at hoppe på ham bare fordi han er kastreret ... så snerre han en del af dem. Jeg mener så at Tyson skal ikke undvære det samvær med andre hunde han kunne mødes med i en hundeskov f.eks.
Når vi er i hundeskoven har jeg ham ALTID i en længere snor så han kan tumle rundt, men aldrig længere væk fra mig end at jeg har fuld kontrol over ham altså jeg kan gribe ind, hvis det skulle blive nødvendigt. Så er det så der popper noget op i min lille hjerne af en ært som jeg undre mig en del over....
Når nu du går ind i en hundeskov, hvorfor slipper du så din hund løs med det samme INDEN du ved, hvilke hunde der er der i forvejen??
Passer du ikke på din hund da?
Hvorfor lader du din hunde rende de andre hunde i møde tværs gennem hundeskoven mens du selv lunter afsted i et alsidigt tempo når du ikke ved, hvordan de andre hunde vil reagere på den nye hunde der kommer til??
Bekymre den uvidenhed dig slet ikke??
Hvorfor syntes du det er så grinagtigt at din hanhund hopper op på ryggen af en anden hanhund selvom den på alle måder fortæller/viser den ikke vil ha´ det??
Hvorfor er det lige at du står og klapper dig på lårene af grin uden at gribe ind??
Fralægger du dig altid 100% dit ansvar overfor din hund når der er andre tilstede??
Denne tråd er ikke oprettet fordi jeg vil påstår alle andre i hundeskoven end jeg selv er nogle fjolser, men det sker bare så tit at der bliver tumult netop af de årsager jeg her har nævnt og jeg begriber det ikke helt. Jeg kunne ikke drømme om at slippe Tyson løs i hundeskoven uden først at ha´ sikret mig at der intet ville ske ved det .... ikke kun for Tyson´s skyld, men også for de andre hunde der er i skoven. Jeg ville da blive forfærdelig ked af det, hvis Tyson forvoldt skade på en anden hund fordi jeg var så hjernelam at jeg fralagde mig ansvaret for min hund ... og andres hunde .... med det samme jeg gik ind af lågen til skoven. Der skal så lidt til sommetider for at hundene tænder af og tit er folk ikke opmærksomme på de signaler hundene sender hinanden ... som oftest fordi de ikke ved, hvad de skal være opmærksomme på ... at de ikke når at gribe ind inden balladen er der .... og der skal ikke meget til for at forhindre det sker, hvis bare lige man tænkte sig en lille smule om inden man slap sin hund løs som f.eks ikke slippe sin hund af syne eller være helt tæt på sin hund når den hilser på nytilkommende ... og det gælder både for dem der er der og for dem der kommer.
Måske jeg bliver klogere i dag? =)
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
nov 2006
Merry Fucking Xmas ;
Mener ikke der er noget der hedder fornuftige eller ufornuftige hunde, men der imod fornuftige og ufornuftige hundeejer.
nov 2006
Det vil sige .. fordi jeg ikke er 100% enig med alt, hvad du skriver så skal jeg holde mig HG??
Det er lidt det samme med Tyson ... det er ikke alle hunde han kan med, men de fleste og jeg er fornuftig nok til IKKE at slippe ham løs med det samme jeg kommer ind i hundeskoven... det er ikke engang sikkert jeg slipper ham løs overhovedet. Skal jeg holde ham isoleret fra andre hunde bliver han sgu da først sippet og utilnærmelig .. og det ikke kun overfor hunde, men han bliver det også overfor mennesker da dén kontakt også vil forsvinde.
nov 2006
De gange, hvor vi har været der med Tyson har det så vidt vi kunne se ikke påvirket de andre hundes leg i skoven ... de har undgået ham og leget indbyrdes som om han ikke havde været der og deres ejer har nikket anerkendende fordi jeg åbent har fortalt, hvorfor han er i snor og har fået end del kommentarer med på vejen om at "Det sgu i orden" fordi jeg forstår Tyson´s "problem" og tager fat om det ved at ha´ ham i snor.
nov 2006
Så spørger jeg hvad pokker laver man i en løs-hundeskov hvis éns hund ikke kan med andre hunde... ødelægger chancen for leg for andre hunde ?
Ergo, hvad gør jeg i hundeskoven med Tyson??
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
Du stiller din hund rigtig dårligt...
nov 2006
På hvilken måde??
nov 2006
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
Derudover er chancerne for du ødelægger de signaler han sender meget store.
nov 2006
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
sep 2004
Følger: 20 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 120 Svar: 1.156
okt 2007
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 122
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Men JO, mine hunde får skam lov at strække ud og lege. Bare ikke sammen med hunde, som jeg ike kender:-)
Svært at forstå.??