{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Er det svært at forstå? {{forumTopicSubject}}

Det er en lidt lang og lidt indviklet historie, men jeg prøver. smiley

Jeg har jo Tinke på lige knap 2 år, Tinke er meget glad og MEGET livlig, især når vi er ude og gå tur. Før hen var det altid mig der luftede hende, og jeg elskede det.
Nu tør jeg ikke mere.
Tinke er med tiden blevet utrolig stærk og kraftfuld i sine udfald. Samtidig tror hun at hun skal lege vildt med ALLE hunde vi møder. Jeg er flere gange faldet fordi hun er så vild i snoren. Hvis vi møder en anden hund, så KAN jeg fysisk ikke holde hende. Og ja jeg bruger begge hænder, jeg prøver at berolige hende, jeg prøver at gå den anden vej, jeg prøver at stoppe godbidder i næsen på hende. Jeg prøver ALT og det er en FYSISK umulighed for mig at holde hende ved mig.
Folk kan bare ikke forstå problemet, "så hold dog ved snoren med begge hænder" - ja det gør jeg også! Selv min kæreste - som jo har det tunge ansvar altid at lufte hende i snor, tror ikke det er så slemt. Og han har sågar selv set hvordan jeg har kæmpet med hende.

De sidste par dage har jeg arbejdet meget med min psyke, fordi jeg VIL gå tur med hende. Jeg har de sidste par dage gået nogle korte turer med hende, men i dag gik det så galt. Vi mødte en anden hund - jeg tror faktisk jeg har forstuvet to fingre. smiley Jeg vrælede da jeg kom hjem...
Af en eller anden grund bliver jeg simpelthen så bange og så flov når jeg ikke kan holde hende. smiley

Jeg vil bare så gerne, men ejg KAN ikke. Hverken fysisk eller psykisk.
De hundetrænere jeg har talt med forstår heller ikke helt problematikken. Altså folk er helt med på at hun skal lære at ignorere andre hunde, men de kan ikke se problemt i at jeg er et nervevrag så snart jeg bevæger mig udenfor døren med hend ei snor... smiley

Og ja jeg skal bare tage mig sammen, men det er altså lettere sagt end gjort....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det svært at forstå?
  • #1   8. aug 2011 Åh ja det er lidt en ond cirkel, kender det fra mig selv og min tidligere hund. Hvis man allerede er på mærkerne inden man går ud af døren, kan hunden klart mærke det. Jeg løste problemet via træning, træning og atter træning. Gik på et "problem-hunde-hold" hvor vi trænede kontakt og lederskab. For os handlede det meget om, at jeg skulle udvise mere lederskab, for min hund kunne helt klart mærke hvis jeg var nervøs. Derudover hjalp det mig meget at bruge en grime til ham, jeg ved der er folk der er både for og imod brug af grime til hund, men for os havde det en virkelig god effekt. Det hjælper helt klart på ens nervøsitet når man ved at man ved hjælp af grimen kan holde sin hund.

  • #2   8. aug 2011 Kan du ikke prøve at lære hunden ...." STOP "..... så skal hunden stå stille , mens den anden hund passerer.
    Det har jeg lært mine.... og de står lige så pænt , indtil jeg begynder at gå igen .................Det bruger jeg også , når vi når til en vej, så stopper de ved vejkanten, indtil jeg siger ...." kom så "....:o)


  • #3   8. aug 2011 I dit tilfælde ville jeg anbefale en halti, udelukkende fordi du så KAN holde hunden - og den onde cirkel brydes.

    Du skal så gå med 2 liner, en i halsbånd/sele du plejer at gå med og en i haltien.
    - Haltien tages kun i brug (linen stammes) hvis du ikke kan holde hunden.. Lidt som et nødstop =)


  • #4   8. aug 2011 Nu ved jeg ikke hvor i nordjylland du bor, men du er velkommen til at komme ud til os i DKK Aalborg, på træningspladsen, så du har nogle hunde at træne ved siden af. Det er svært at arbejde med problemet, uden at stille en situation op, hvor problemadfærden til nogen grad bliver synlig.



  • #5   8. aug 2011 Tusinde tak for den positive respons jeg har fået. Jeg er klar over at det kræver træning, det er bare hulens svært, når jeg knap nok tør forlade matriklen med hende... smiley
    Men nu vil jeg i hvert tilfælde drøne afsted efter en Halti, jeg havde faktisk selv overvejet det, men vidste ikke om den virkede.
    Jeg bruger i forvejen kvæl til hende, ja jeg ved godt at de fleste synes det er synd osv., men hun rykker sig ud af alt andet, vi har haft en K9 sele og et hav af andre seler, og hun kan komme ud af dem alle. Almindleigt halsbånd kan hun også komme ud af. Vi har valgt et læderkvæl, men det har ingen effekt på hendes voldsomhed i snoren.
    Men nu vil jeg prøve emd en Halti, og så se om ikke jeg kan komme i gang med noget mere målrettet træning.

    S.R. Jeg bor faktisk tæt på Aalborg. I første omgang tror jeg ikke jeg har mod på at komme ud til jer, men når det (forhåbenlig) går lidt bedre, så kan det godt være jeg vil takke ja til tilbuddet.. smiley


  • #6   8. aug 2011 *I første omgang tror jeg ikke jeg har mod på at komme ud til jer, men når det (forhåbenlig) går lidt bedre, så kan det godt være jeg vil takke ja til tilbuddet.. :)*

    Var det så ikke en ide at få kæresten med derud? Så kan han gå med hende de første gange og I kan få råd og vejledning indtil du selv bliver tryg nok til at gå med hende?


  • #8   8. aug 2011 Du er i hvert tilfælde velkommen, hvis du vil. Så kan du få forstyrrelser at træne med.
    Kan godt forstå at det må være enormt frustrerende og også skræmmende at mærke, at man ikke har styr over sin hund!


  • #9   8. aug 2011 Jeg synes også det var "svært" at komme afsted til træning i den periode hvor in var svær at holde - men for hver gang der gik med flere og flere positive oplevelser blev det jo sjovere og sjovere, og jeg trænede faktisk med min i alle de år jeg havde ham.... Både han og jeg elskede det jo ")

  • #10   8. aug 2011 Altså vi går skam til træning... Vi har dog lige haft en længere pause, men vi starter igen om et par uger. smiley
    På træningsnpladsen har jeg ikke de store problemer med hende, der ved hun godt hvad det handler om. smiley


Kommentér på:
Er det svært at forstå?

Annonce