{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

Det er SÅ svært!! {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg kender en der har denne dalmatinere hund, på 2 1/2 år.
De købte hunden grundet de var vilde med dens udseende.

Hun er simpelthen så "vild", og man bliver nærmest kastet i gulvet når man er derhjemme, og man skal ind af døren. Det er dog ikke så galt for mig mere, da jeg ignorerer hende og vender mig om. Men al den energi, det er helt sørgeligt at se på. De kan ikke gå tur med hunden, så hun er aldrig blevet gået tur med. Det eneste hun har prøvet er at være i hundeskoven, hvilket hun heller ikke komme mere, grundet hun er for vild at få ind og ud af bilen.

Jeg er ikke sippet, men hold kæft hvor bliver jeg harm når sådan en "familie" ikke kan indse at det ikke er en hund for dem, og at de ikke giver den hund noget af det den har brug for.

Manglen på motion, stimulering osv, gør at hun er oppe i det vilde felt konstant. Men når hun så gør noget hun ikke må, slår de hende!! Lige i hovedet, og hun er så håndsky, stakkels hund. Får så ondt i maven når jeg ser det smiley

Desuden siger hun selv der er tjek på tingene. Hun ser dagligt Cesar millan i tv et, og dette hjælper hende meget med konsekvensen. Ååååååårh!!!

Ville i sige noget, hvis i så nogle af disse ting, hvor hun bla slår hunden. Skal lige siges det nærmest, eller faktisk er familie, så vi er der tit i løbet af uge.

Hilsen Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er SÅ svært!!
  • #1   3. mar 2013 Undskyld stavefejlene. Det er skrevet fra iPad.

  • #2   3. mar 2013 Jeg ville ikke sige så meget . Jeg havde bedt dem underskrive at de frasagde sig alle rettigheder på den hund frivilligt , og ellers havde jeg bare fjernet den. Hvad hulen ligner det?

  • #4   3. mar 2013 Der er tusindvis af hunde rundt om i DK som ikke bliver gået med og ja det er synd og tit og ofte følger folk aldrig helt cesar milans metoder, eller han SIGER han kun lige præcis rammer så det prøver folk også..

    Du skal også huske hvad du tager kampen op for.. Er du parat til at skændes med familie i flere år for en hund? - Eller kunne det måske være at du bare lige skulle tage den med et par gange, når du selv går?.. det er jo ikke direkte dyrmishandling, bare dårlige vilkår


  • #5   3. mar 2013 Ved helt sikkert med mig selv, at jeg ikke ville kunne holde min mund, familie eller ej.

  • #8   3. mar 2013 Dyrenes Beskyttelse

  • #9   3. mar 2013 Har du prøvet at finde en racebeskrivelse af en dalmatiner ?

    De er smukke, ja... Men energiniveauet er ikke for hvem som helst.
    Måske hvis de læser om racen kan de indse hvorfor hunden er så vild


  • #12   3. mar 2013 Hmm. Det synes jeg så kan diskuteres, når du siger det ikke er dyremishandling. Nej hunden er ikke mager, og har sine folk omkring sig. Men de slår den, og her mener jeg ikke et lille dap, men så det er tydeligt at se at det gør ondt på hunden.

    Har haft hende med ude og løbe, har hende altid med når mine hunde er ude at svømme om sommeren. Men jeg har også to hunde, som begge kræver meget motion og træning, og da hun er så svær at ha med, kan jeg ikke have dem alle tre med på samme tid.

    Har endda tilbudt at jeg gerne vil starte til træning med hende, men nej,

    Vi har snakket om opdragelse, og tro mig hun er sikker på at det hun gør er den eneste vej frem, og de ting jeg har prøvet at komme med af input, ryger ind og ud med det samme.

    Jeg HAR sagt noget til hende, og ja har så svært ved at lade det stå til.

    Men nej uvenner med så nær en del af familien, er jo heller ikke holdbart, men så må det blive noget anonymt. Ved det ikke,


  • #13   3. mar 2013 Maiken. Det har jeg også. Og hun kan sagtens se det virker på mine. Men hun mener ikke det er det der virker bedst på hendes. Så kan mine jo være nok så skønne og lydige.

  • #14   3. mar 2013 Hun ved forresten udemærket hvad en dalmatinere kræver. Hun fik en kæmpe beskrivelse med fra opdrætter.

  • #15   3. mar 2013 Kim S. Kan sagtens se hvad du mener med om det er det værd.

    Men ville du kunne holde din mund? Jeg synes det er svært.:(:(



  • #16   3. mar 2013 smiley smiley

  • #17   3. mar 2013 Åhh jamen stakkels hund smiley
    Jeg kan virkleig godt forstå, at du får ondt i maven af at være vidne til det!
    Og jeg "beundrer" dig for at du kan holde ud at se på det så ofte, nu du skriver i er der hver uge..

    Jeg er ikke helt sikker på, at jeg havde kunne tie stille, hvis det var mig - heller ikke selvom det var familie.
    Men jeg ville nok gøre mit bedste for at prøve den lidt mere udspørgende/interesserede/forklarende tilgang fremfor måske at komme til at virke MEGET chokeret og sige det noget hårdt...for det ville jeg til gengæld have lyst til, tror jeg.
    Simpelthen fordi det er så forfærdeligt at se sådan noget..

    Og så synes jeg, du skal pointere overfor hende (nu hvor hun åbenbart går op i hvad cesar millan gør), at han netop aldrig kunne finde på at slå hunden, da det ødelægger tilliden ml hund og ejer.
    Og før alt andet (i grove træk i hvert fald) kommer motion ifølge ham..dernæst kan man træne osv..
    Konsekvens er jo blot noget man med god grund kan være generelt overfor en hund, så den ikke bliver alt for forvirret over at den må noget den ene dag men ikke den næste.
    Du kan jo evt. spørge om I ikke skal se nogle af de afsnit sammen, så kan det jo være en oplagt mulighed for dig at pointere de ting du ser, som hun jo tydeligvis har misset .. f.eks. det med motion! smiley
    Stakkels søde vovse..


  • #18   3. mar 2013 Pernille. Ved nu ikke om det er noget at beundre mig før, har det altid SÅ skidt med mig selv når min kæreste og jeg tager hjem derfra. Kan næsten græde på vej hjem i bilen, fordi det har gjort så ondt indeni, ved godt det lyder åndsvagt.

    Problemet med hende er at hun godt ved at den skal motioneres, hun gider bare ikke. Det er simpelthen der problemet er. Jeg har sagt gang på gang at hun kunne lave spor ude i haven osv - hun gider ikke. Hun forventer hunden skal opføre sig VOKSENT som hun siger, på trods af at den ikke får noget som helst stimulering eller motion. Intet.

    Men hvis den så ikke makker ret, kan hun jo fanme jagte hunden rundt i stuen med knyttet næve. Da hun gjorde det, kaldte jeg på hunden og skyndte mig at lukke døren op ud til haven. Ups. Så slap hun da. Stakkels hund.


  • #19   3. mar 2013 Nej det var også derfor jeg skrev det i citationstegn..jeg vidste ikke lige, hvilket ord jeg skulle bruge.
    Det lyder SLET Ikke åndssvagt..jeg ville have det på helt samme måde.

    Aj men hvad ligner det også, at være vidende med bedøvende ligeglad!..Og det med at jagte hunden rundt?!...ajj men altså

    Jo mere du fortæller, jo mere er jeg sikker på, at hvis det var mig - familie eller ej! - så havde jeg sagt noget..og hvis den mere pæne tilgang ikke hjalp, som det lyder som om, du har prøvet smiley så var jeg blevet meget kontant!
    Det der er simpelthen så forfærdeligt synd for hunden.

    Føler med dig og ikke mindst med hunden ! smiley
    Det er en svær situation at stå i når det er familie og når du samtidig gerne vil have muligheden for måske at kunne hjælpe hunden bare en gang imellem også...som du måske ikke ville have mulighed for, hvis du konfronterede hende.. ?


  • #20   3. mar 2013 Sikke da en idiot af en hundeejer.
    Hun er jo fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde.

    Er helt sikker på, at mine diplomatiske evner ville blive pakket væk, hvis jeg overværede sådan en opførsel.


  • #21   3. mar 2013 Uhhhh en frustreret dalmatiner er et nightmare... min datter har en og selvom den bliver motiveret, får lange ture og leger med andre i timer, er den stadig totalt på om aftenen....

    Jeg ville ta et alvorsord, familie eller ej.... det er skidesynd for hunden...


  • #22   3. mar 2013 TS - Jeg gør nu også alt for at der ikke skal være stridigheder i familien medmindre det er 1000% absolut nødvendigt hvilket det sjældent er.. i dette tilfælde ville jeg nok bide sådanne nogle ting i mig, og selv sørge for hunden så den har det godt osv osv

  • #23   3. mar 2013 Her bliver man også "kastet" i gulvet som gæst , af en overivrig hund....

    Gad vide om jeg også skal anmeldes til DB .....


  • #24   3. mar 2013 Det er ikke hvorvidt den er vild når der kommer nogen, der er problemet.

    Det var for at illustrere at den havde så meget indebrændt energi - problemet er mest hendes fysiske måde at straffe hunden på.

    Men nej, svært uden at skabe problemer. Jeg har aftalt med mig selv, at 3 gange i ugen tager jeg den med. Lad os håbe hun vil nyde at blive brugt lidt.



  • #26   3. mar 2013 Som gæst her vil man også mene Floyd ikke får noget aktivering, og når gæsterne vender ryggen til ham og han nærmest kravler op på skulderne af dem, ja, så bliver han fjernet fysisk .....



  • #28   3. mar 2013 Jamen der er da så milevis forskel på hvordan man er fysisk.

    Det her er ikke at fjerne hunden, eller noget i den stil det er at sparke den i maven, slå den i hovedet osv. Har aldrig set en hund som er så håndsky, og det kommer ikke ved ingenting.


  • #29   3. mar 2013 Saxo - er så enig. Jeg har, tror det er 2 gange i Watsons liv fortalt ham hvor skabet står, men jeg har aldrig og kunne aldrig finde på at slå mine hunde.

    Kan slet ikke følge tankegangen.


  • #32   6. mar 2013 Der kommer flere og flere ting frem, eller bliver ændret? Det gik fra cesar milan metoder som når udføres af folk, faktisk er ganske harmløs som handler mest om chock effekt (siger han) bruger dem ikke selv..

    Til at den bliver sparket slået og alt mulig vildt + alt muligt andet?


  • #33   7. mar 2013 Kim S . Har aldrig sagt at hun udførte de ting Cesar Milan gør. Hun bruger hans program med de ting hun føler hun kan bruge med konsekvensen, og udfører ikke hans øvelser osv korrekt. Så nej, det har aldrig været harmløst.

    Ved ikke om jeg ændrer i tingene, skriver jo selvfølgelig når folk skriver, hvad hun gør udover. Men den fysiske del, har før mig været det jeg har haft det største problem med. Skrev i start indslaget at hun slog den, og at den var håndsky, beskriver så nogle episoder hvor hun har jagtet den, og sparket den i maven.

    Saxo. Jamen jeg har ikke gjort noget ved sagen, men har derimod kørt derhjemme de tre sidste dage efter arbejde, og gået med hende, og lavet et spor. Føler ikke jeg er klar til at ødelægge familien, som jeg ved jeg gør. Og har heller Ingen anelse om hvordan det kunne gøres bedst,



  • #34   7. mar 2013 Smid en anmeldelse til DB og håb på at de gør noget. Det er jo svært andet, hvis du gerne vil undgå konflikt med dem smiley

  • #36   7. mar 2013 Jeg har taget en snak med min kæreste, som vil tage snakken med hende.

    Så håber det går, og at jeg måske får lov til at tage hende med til en ugentlig træning.


  • #38   8. mar 2013 Du skriver, at I har snakket om opdragelse, og at hun kan se, at din metode virker på dine. Og det mener hun ikke de gør på hendes...
    Jamen så burde hun da godtnok lige kigge på sin egen hund engang og se, om hun synes hendes metoder virker! (?)

    Iøvrigt, selvom det ikke ligefrem er CM's metoder hun bruger, så står der altid i starten af hans programmer, at der advares imod at bruge de viste metoder uden professionel eller kyndig vejledning! (kan ikke lige huske formuleringen)

    Stakkels stakkels hund smiley


  • #39   8. mar 2013 Snakken er taget med hende, og det foregik meget roligt. Hun skal nu have en konsulent ud fra dch, til at hjælpe hende lidt, og jeg har fået lov til at ta hunden med til træning en gang om ugen også.

    er virkelig lettet altså, håber det kommer til at være anderledes nu.


  • #40   8. mar 2013 Hvor er det dejligt, det må være meget lettende for dig at vide!

  • #41   8. mar 2013 Dejligt at høre. Så har du i hvert fald gjort dit. Håber det hjælper smiley

  • #43   8. mar 2013 Det er det smiley

    Det føler jeg jeg har. Og bliver også rart at kunne starte til træning med hende, og få lidt ud af hende,
    Tak for alle rådene.


  • #44   8. mar 2013 DcH er Danmarks civile Hundeførerforening.

    De tilbyder hundetræning på hold og så har de uddannet nogle hundekonsulenter man kan bruge ganske gratis ( kørepenge hvis konsulenten skal komme ud til en ).

    Du kan se mere om DcH her.

    www.dch-danmark.dk


Kommentér på:
Det er SÅ svært!!

Annonce