{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Stakkels lille mis {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Igår aftes fik vi et lille nyt medlem af familien. Normalt er jeg ikke noget katte menneske og har aldrig haft kat men igår kunne jeg ikke forbarme mig.

Det hele startede lørdag aften, hvor vi hørte en kat der sad og græd udenfor(det lyder seriøst som en lille baby). Vi kiggede ud og tænkte ikke videre over det. Søndag morgen sad den der stadig og vi var hende og snakke med den fine lille killing. Utrolig sød og kælen, men meget lille og sød. Vi kørte så på tur og da vi kom hjem kl 17 sad hun der stadig. Og græd. uhh det gjorde ondt at se. Hentede noget tun og wow hvor var hun sulten og tørstig. senere på afteen da jeg lukkede Bailey ud smuttede hun med ind. Vi lod hende gå lidt rundt og hende og Bailey kunne sagtens enes. Efter en times tid gik vi ind til vores nabo for at høre om det var deres (de har 7) men nej det var det ikke. De sagde at det højst sandsynligt var deres nabos, han har 7 hun katte som får killinger som skidt og når han ikke gider dem mere får de sprøjten.

Så nej vi har ikke været henne ved ham for der skal denne fine lille skabning ikke hen. Vores rare naboer hjalp os med kattebakke og mad og fortalte os lidt om killinger. han skød hende til at være ca 10 uger gammel.

Vi ved ikke om vi skal beholde hende eller hvad vi skal med hende. Hvad ville i have gjort? skal vi aflevere hende til ejermanden hvor der i forvejen går ca 15 killinger rundt og passer sig selv. Tror i han ser der er en der er væk??? Vi synes bare det er så synd for den - den var helt dehydreret.

Det ligner umiddelbart en blanding af Main Coon og huskat

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels lille mis
  • #2   19. nov 2007 beholde den smiley

• #3   19. nov 2007 ja hvis i har lyst til at give denne kat et godt liv så behold den, han ser ski ikke den er væk, han tænker nok bare at den er død også er det såmen det....

• #4   19. nov 2007 christina - ja men vi tænker også på at finde en familie til hende. men vi kan ikke rigtig få os til det før hun er 12 uger da jeg har hørt at det er der killinger normalt først kommer fra moderen. Er det rigtigt?

• #6   19. nov 2007 Hvis han alligevel giver dem sprøjten hvorfor så ikke få en snak med ham om at beholde den?

Der kan da komme en masse ballade ud af det senere der kan undgås ved at spille med åbne kort.

• #8   19. nov 2007 Dorthe - samme her er normalt heller ikke til katte. men den er så ssød når den går rundt på vores mave og stamper. vores nabo siger det er tegn på at den ikke er sså gammel.... og den har de fineste farver

• #11   19. nov 2007 Jeg er så ikke tilhænger af, at man bare tager en kat til sig, når man ikke har forsøgt at opsøge ejermanden...

Synes faktisk det er lidt urimeligt og jeg ville da selv blive voldsomt ked af det, hvis andre gjorde overfor mig alene fordi de mistænker mig for diverse grimme motiver...

Jeg synes du bør fremlyse katten som det sig hør og bør, og hvis der findes en ejermand til den, så fortæl at katten bør bære kendetegn, når den nu får lov at gå for sig selv.

Juridisk set tilhører katten ikke nogen, hvis den ikke bærer kendetegn - ejeren er den, der fodrer den. Men moralsk set har katten sandsynligvis en ejer...

• #12   19. nov 2007 Har slet ikke i sinde om at aflevere den tilbage og vil helst heller ikke over til ham da han mildest talt ikke er rask oven i hovedet.

Indtil videre beholder vi den i hvert fald og lige får den ovenpå igen. Får den fodret op og gjort lidt mere tam og så må vi se hvor glad vi er blevet for den dejlige skabning smiley Hun har allerede fået navn - Chili

• #13   19. nov 2007 Den mand er simpelthen er ussel sakbning. Kattene parrer sig på kryds og tværs og det gør mig så rasende og ked af det når man går forbi og ser hvilke forhold disse lever under. Uhh hvor det skærer i hjertet

• #14   19. nov 2007 Katten kan i teorien være ejet af andre end den grumme mand ;o)

• #15   19. nov 2007 CH - det ved jeg men er 99% sikker på at det er hans for de er alle ens i samme farver og vores nabo har også taget en til sig da den søgte ind til dem og de ligner hinanden på en prik. og katten var misrøgtet - sådan havde en killing ikke set ud hvis den kom fra en faamilie som elskede den

• #16   19. nov 2007 Uha... det lyder som om der kan være en masse indavl..

min første kat var resultat af indavl.. Skingrende sindssyg var hun:-(

Jeg håber det bedste for den bette mis

• #17   19. nov 2007 Ja, min blev så aflivet da hun var 4 år gammel, der havde jeg forsøgt alt.. Hormonbehandlinger endda.. Det eneste de gjorde, var at ændre lugten af hedes tis til at stinke som en hankat i brunst.. Ikke sjovt, når hun satte sig i tasker og håndvaske og tissede...

Min daværende overfor-bo kom en dag ind og skulle låne en vin proptrækker, der jagtede katten hende ud af lejligheden.. Den episode, der gjorde udfaldet var, da hun jagtede mig rundt i min egen lejlighed.. Der var jeg sgu bange...

• #18   19. nov 2007 Man kan ikke bare tage andre menneskers dyr!
    Du er da nødt til at gå over og snakke med ham, og hvis han er for gal må du melde det til myndighederne at han mishandler dyrene.....det du er igang med er selvtægt og kan måske udlægges som tyveri.......det eneste rigtige er at fremlyse dyret som man skal.
    Det allernemmeste var da at spørge ham selv om han eventuelt gerne vil af med katten, hvis det i det hele taget er hans.
    Håber problemet løser sig og missen får et godt hjem hos jer....

• #19   19. nov 2007 vil gerne tage billeder og hænge en seddel op men har desværre kun dårlige minder og historier om dette. hvem som helst kan komme og sige de ejer katten og så ved man ikke hvor den kommer hen.... vil ikke risikere den bettes liv, den har allerede haft det meget svært...

Hvis i forstår

• #20   19. nov 2007 Man må ikke bare beholde katten.... det KUNNE jo være , der går en anden familie og savner den....
    Jeg ville gå rundt i nabolaget og spørge ( også hos den "grumme " mand" )...... så kunne det jo være han ville af med den ( hvis det er hans)...så er du på den sikre side.
    Det er jo ikke heller ikke sikkert "mandens" katte har det dårligt , fordi de parrer sig , og han har mange katte.... Det kan man ikke udtale sig om , før man har været derovre , og set det med ens egne øjne.
    Man kan ikke bare beholde katten.... :O)

Kommentér på:
Stakkels lille mis

Annonce