21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Stakkels mis :( {{forumTopicSubject}}
I dag fik min Snehvide-kat desværre lov at sove ind..
På det sidste har jeg bemærket at hun har tabt sig en del, hvilket jeg har været bekymret over.
Forleden dag opdagede jeg så at hendes hjørnetænder slet slet ikke havde det godt, men var helt sorte i spidserne. Ville til dyrlæge med hende i dag eller i morgen, hvor jeg har lidt luft arbejdsmæssigt.
Da jeg så stod op i morges, lå hun foran indgangen til mit soveværelse, og så helt forkert ud.. Hun lå med bagbenene spredt ud på hver sin side, og var helt flad.
Lige da jeg så hende, frygtede jeg at hun var død!.. Jeg satte mig og snakkede lidt med hende, og forsøgte at få hende til at gå rundt.. Hun virkede ikke til at have ondt, men var meget apatisk og ville ikke rejse sig, selvom jeg irriterede hende lidt.
Jeg ringede omgående til dyrlægen, og aftalte at jeg bare skulle komme ind med hende hurtigst muligt.
Med min kørsel er der ca. 6-7 minutter fra mig, og på vejen lød det som om hun lå og krampede i kassen, for der blev sparket til den.
Jeg måtte parkere et stykke væk fra dyrlægen, da der var fuld af kunder og deres biler, og mens jeg gik fik hun et til krampeanfald.
Jeg skyndte mig ind og sagde at hun krampede, og de tog hende straks ind i et undersøgelsesrum og gik i gang med hende..
Efter 5-10 minutter kom min dyrlæge og sagde at det så rigtig skidt ud og at hun allerede havde haft 3 krampeanfald på bordet.
Vi besluttede hurtigt at hun skulle have lov at sove ind..
Helle hentede Snehvide, og vi kom ind i et seperat undersøgelseslokale hvor hun lå på sit tæppe. Hun fik sprøjten, og efter få sekunder var hun helt væk. Der var slet ikke noget kamp, og det var helt klart det bedste..
Min lille hvide kat var helt gullig over det hele, og ifølge Helle var leveren stået helt af, og kredsløvet var helt galt. Hendes mund var også grim indvendig, gullig og hendes spyt var slimet :S
Øv altså, ikke en rar ting at vågne til.. Da jeg bemærkede hendes vægttab og tandfarve, havde jeg besluttet at hvis det var noget omfattende skulle hun sove ind, men det her var meget pludseligt og gik godt nok hurtigt!...
Men jeg er glad for at jeg skulle møde sent i dag, så jeg var her til at få hende hjulpet igennem det, fremfor at hun skulle være gået bort selv og måske i smerter..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
tak.. Ja, heldigvis gik det stærkt..
I foråret var jeg inde at få aflivet mine forældres gamle kat, og den kæmpede bare imod og ville ikke give slip.. Skulle have flere sprøjter, og ville ikke give sig..
Snehvide tog imod efter få sekunder, og sov så ind.. Så er bare glad for at det hurtigt, og hun ikke virkede smerteplaget
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Hun var så kongelig og graciøs at se på !!!! Vores meget korte møde i din lejlighed , Mig og Snehvide var så hyggeligt - selvom hun flere gange skubbede computermusen ned for at komme til at være der hvor hånden der
RIP Smukke Snehvide !!!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det gik pludselig meget hurtigt, jeg nåede knap at stå op før jeg var på vej ud af døren..
Min liller kattemis.. Har haft hende fra hun var 3 uger.. Men det er jo helt klart for det bedste..
Stakkels mis :(