13. sep 2006 Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Stakkels lille mis {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Igår aftes fik vi et lille nyt medlem af familien. Normalt er jeg ikke noget katte menneske og har aldrig haft kat men igår kunne jeg ikke forbarme mig.
Det hele startede lørdag aften, hvor vi hørte en kat der sad og græd udenfor(det lyder seriøst som en lille baby). Vi kiggede ud og tænkte ikke videre over det. Søndag morgen sad den der stadig og vi var hende og snakke med den fine lille killing. Utrolig sød og kælen, men meget lille og sød. Vi kørte så på tur og da vi kom hjem kl 17 sad hun der stadig. Og græd. uhh det gjorde ondt at se. Hentede noget tun og wow hvor var hun sulten og tørstig. senere på afteen da jeg lukkede Bailey ud smuttede hun med ind. Vi lod hende gå lidt rundt og hende og Bailey kunne sagtens enes. Efter en times tid gik vi ind til vores nabo for at høre om det var deres (de har 7) men nej det var det ikke. De sagde at det højst sandsynligt var deres nabos, han har 7 hun katte som får killinger som skidt og når han ikke gider dem mere får de sprøjten.
Så nej vi har ikke været henne ved ham for der skal denne fine lille skabning ikke hen. Vores rare naboer hjalp os med kattebakke og mad og fortalte os lidt om killinger. han skød hende til at være ca 10 uger gammel.
Vi ved ikke om vi skal beholde hende eller hvad vi skal med hende. Hvad ville i have gjort? skal vi aflevere hende til ejermanden hvor der i forvejen går ca 15 killinger rundt og passer sig selv. Tror i han ser der er en der er væk??? Vi synes bare det er så synd for den - den var helt dehydreret.
Det ligner umiddelbart en blanding af Main Coon og huskat
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Og de forhold de lever under er slet ikke acceptabelt så har slet ikke lyst til at gå hen til ham.
Ikke for at være ond men for killingens bedste
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 439
Ej det mener jeg sgu da ikke.... *GG*
Kan godt forstå i ikke kunne stå for det... Jeg har selv haft kat - men har fundet ud af at sådan en skabning slet ikke passer til mig. :o) Men kan du ikke gå over til ham uden killingen og høre om han mangler en - hvis han siger ja og du ikke føler for at aflevere den tilbage igen - behøver du jo ikke sige du har den - bare sig at i har set den rende rundt udenfor. ;o)
Men på den anden side... Man kan heller ikke bare beholde andres dyr - bare fordi man ikke bryder sig om deres måde at ha dyr på (hvis der ikke er snak om "mis"handling hehe...) Så skulle jeg hente ti hunde om dagen.. Selv om den er stukket af må man ikke bare beholde den/dem..
sep 2006
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 382
Åhhh kender det alt for godt Vi har lige taget en lille mis til os om ingen ville kendes ved. Vi forstår det bare ikke, for han er kælen og gå i kattebakke, han er rød med lyse striber - bare så dejlig en kat.
Men mennersker er mærkelig - forstår ikke man kan ha' dyr og så være så ligeglad med dem.
Men hvis jeg var dig, ville jeg da lige sætte en seddel på og se om der er nogen som mangler den. Og er det naboens kat, så kommer han helt sikkert ikke efter den.
Held og lykke med det lille pus
okt 2007
Og du behøver jo som sagt ikke fortælle ham du har den killing - men tænk nu hvis det IKKE er hans og en lille pige/dreng går og leder efter deres lille misseTatter....? Du ved det jo ikke med sikkerhed..? Normalt ville den blive ved sine søskende når den er så lille - så det kunne jo være fra et andet sted - og den så er kommet på afveje....?
sep 2006
okt 2007
Bare en ide. ;o)
sep 2006
feb 2007
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg tror også, at jeg ville hænge et billede op af den lille killing...
En ting er sikkert...jeg kunne ikke sætte den på gaden igen...eller aflevere den til naboen...
Hvis I ikke vil beholde den...så er der jo kattensværn...(hedder det ik godtnok såen..??!!)...e
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 107
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
sep 2006
sep 2006
her er hun
feb 2007
Nååå hvor ser hun dejlig ud
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Nøøøj....hvor er katten bare rigtig flot... :o)
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.558
Katte er MEGET nemmere end hunde, de kræver altså ikke helt det samme og de er kærlige og trofaste...
Desuden ville jeg melde din Nabo for vanrøgt hvis det er så slemt som du skriver meld det til kattensværn og kan de gå videre med sagen....
Stakkels lille mis
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside