{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Uddannelse! Så svært at vælge! Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Ihhh hvilken uddannelse skal jeg vælge? Det spørgsmål kaster jeg snart op af. Jeg tænker ikke på andet hele tiden og jeg bliver bare mere og mere forvirret! Det er så skide svært!

Jeg vil rigtig gerne uddanne mig til dyrepasser, men det er jeg jo ikke den eneste der vil. Jeg ved det er skide svært at få en praktikplads og næsten lige så svært at få et arbejde bagefter...Jeg vil simpelthen føle jeg har spildt nogle år hvis jeg ikke kan ender som arbejdsløs bagefter...

Jeg har også overvejet at søge ind som finanselev/forsikringselev i en bank eller sådan noget. Det synes jeg også kunne være spændende og det er da i det mindste store chancer for at få et job bagefter. Men hele tiden har jeg tanken i hovedet om at inderst inde i hjertet heller vil være dyrepasser...men det er jo næsten umuligt...

Hvad skal jeg gøre i sådan en situation synes i? Følge hjertet og risikere at ende som arbejdsløs eller tage den mere fornuftige uddannelse med en fremtid i? Og hvordan ville i reagere og vælge i sådan en situation?

Håber i vil hjælpe en stakkels fortvivlet mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse! Så svært at vælge! Hjælp!
  • #1   28. okt 2007 I det mindste kan jeg dog være lidt rolig da jeg først skal søge noget engang til næste år smiley

• #2   28. okt 2007 jeg er blevet udlært for et år siden og jeg kan se ja det hårdt og det svært men hvis du viser hvad du kan og hvorfor de lige skal være dig kan alt lykkes........ kæmp for dine drømme det gjord jeg.... som er skyld i jeg har JOB i dag.. som jeg fik dagen efter jeg blev udlært, der hvor jeg arbejde er fordi jeg har været i praktik hos dem...

så jeg vil sige FØLG dit HJERTE DET gjorde jeg.

• #3   28. okt 2007 Nu er du kun 20 år, så du kan sagtens tillade dig, at tænke praktisk og få den fornuftige uddannelse. Det er aldrig for sent, at skifte fag. Men det er rart at have noget i baghånden.

• #4   28. okt 2007 Har du en ungdomsuddannelse? Eller andre kvalifikationer som skiller dig ud fra mængden på dyrepasseren?
    Hvis ja, ville jeg give dyrepasseren et forsøg! Men bestem dig for hvor længe du vil bruge på at lede efter en læreplads og hvor kræsen osv. du vil være der med! Og viser det sig det er helt umulius at finde noget du har lyst til inden for det fag, så gå i stedet igang med finanstingen mens du evt. leder videre - fremfor at lave noget inden for dyrepassren som du egentlig ikke interesserer dig for...

"Hvis du frygter for besvær, kan du li' så godt la' vær. Hvis du uden vaklen vil, er det næsten vunden spil."
    Piet Hein.

• #5   28. okt 2007 Tak skal i have smiley

Ginne* Ja jeg er lige blevet færdig som sproglig student her i sommers hvis det er det du mener smiley

• #6   28. okt 2007 Sabrina - har lige set du er blevet uddannet som dyrepasser...Heldige dig smiley Er det ikke bare fantastisk?

• #7   28. okt 2007 Oki - for bare det man har lidt alder og lidt mere erfaring med i bagagen, gør altså underværker inden for det fag... smiley
    Og brug så evt. foråret nu her til at opkvalificerer dig. Tag ud og rejs, lær sprog og formidling (har du jo sikkert nu du er sproglig), arbejd noget frivilgt med dyr, eller evt. her hjemme i en dyrepark eller ligende (Alt efter hvilken retning du gerne vil). Og sørg for at få en anbefaling med fra de ting du nu laver.
    Den slags er guld værd smiley

• #8   28. okt 2007 Ginne - jeg skal faktisk til Usa her til foråret....Min far bor der ovre så jeg skal derover i en 2 måneders tid. Så var det måske en ide jeg prøvede at se på om der var nogle muligheder for noget friviligt dyre baseret job derovre smiley

• #9   28. okt 2007 Maria - uhh jeg ved hvordan du har det! Det er slet ikke en sjov følelse at have. Man bliver fuldstændig tosset i hovedet over at tænke på det hele tiden!

• #10   28. okt 2007 Det er der uden tvivl - de bruger meget frivilligtarbejde i de forskelige organisationer i USA smiley
    Hvor henne i USA? Der må næsten være en park eller ligende som kunne mangle lidt hænder smiley
    Bare undlad at fortælle det til tolderen - for så kommer du sgutte ind i landet *gs* smiley

• #11   28. okt 2007 Ginne - min far bor i Annapolis som er en forstad til Washington. Det tager ca 25-30 min i bil at køre ind til centrum af Washington afhængig af trafikken... Så der vil i det mindste være Washington zoo som jeg kunne overveje. Men hvordan undersøger jeg sådanne ting på forhånd?

• #12   28. okt 2007 Prøv at finde alle de muligheder i området og kontakt dem pr. mail om det er noget de gør sig i. Eller om de kender andre som tager frivilligt arbejde ind. evt. nonprofit organisationer - de plejer at være nærmest desperate efter arbejde smiley
    Ellers google - voulenteer, animals og så byen eller området smiley

• #13   28. okt 2007 Julie - det er lige præcis den tanke jeg gerne vil have! smiley Men jeg synes det er lidt svært at få den ind i hovedet hehe

• #14   28. okt 2007 Cecilie - ej hvor sjovt smiley Hvornår skal du så evt starte hvis de vælger dig?

• #15   28. okt 2007 Og ja, som Julie siger, uddannelse er aldrig spildt! Uanset om det er noget man kommer til at arbejde med, så er det ikke spild af tid at lærer nyt - og da slet ikke hvis det er inden for et emne man har en stor interesse smiley

• #16   28. okt 2007 Synes egentlig også at man skal følge sit hjerte, men... Synes det er en endnu bedre ide at vente et stykke tid, før du er mere sikker på hvad du vil:-)

-Har selv været en af de MEGET ubeslutsomme! Startede med at læse russisk i næsten et år... Dernæst statskundskab i 3 år... Vidste hurtigt at dette studie heller ikke passede til mig, men blev ved, da jeg ikke ANEDE hvad jeg SÅ skulle uddanne mig til.... Endelig gik lyset op for mig:.-) - Skulle være folkeskolelærer, og nu er jeg om et halvt år færdig med uddannelsen, og har ikke fortrudt det... MEN det er altså hårdt, når man efter 6 år, mister muligheden for både SU og SU-lån... Både at skulle tjene nok penge, men det er også frustrerende, at man knapt har tid til sin drømmeuddannelse, fordi man skal arbejde deltid!!!

• #17   28. okt 2007 Cecilie - ej hvor er du heldig! Og ja det er gode er lønnen og alle de forskellige karriermuligheder man har bagefter smiley

Lige nu laver jeg faktisk ingenting udover at søge et fuldtidsjob. Jeg blev fyret fra det sidste sammen med alle de nye jeg startede sammen med pga nedskæringer. Så nu leder jeg videre. Det er ret træls men pyt...

• #18   28. okt 2007 Rie - ja det er præcis det jeg er bange for! At man sidder som 40 årig og tænker "hvad laver jeg egentlig??

• #19   28. okt 2007 Me rigtig mange gange tak for hjælpen allesammen! Det var dejligt smiley

• #20   28. okt 2007 Det ER svært at vælge - og jeg har i så mange år syntes at det var umuligt... Har både overvejet kokkeuddannelse på teknisk skole - at blive gartner - at læse statskundskab og russisk - og overvejede faktisk også at læse engelsk/tysk erhvervssprog på handelshøjskolen...

Hvis du selv mener, at du om et års tid ville være i bedre stand til at træffe en beslutning, så synes jeg du skal vente!!!

Jeg endte heldigvis med at kunne følge mit hjerte:-) - men jeg var jo også klar over at de sidste to år på studiet ville blive MEGET hårde - men er glad for at jeg gjorde det!

-Men for at kunne følge hjertet, er man jo først nødt til at finde ud af "hvad det siger" - og det vidste jeg først da jeg var 24-25 år!

• #21   28. okt 2007 Og det er egentlig noget af det gode ved dyrepasseren - du spilder ikke din SU. Da det er en ungdomuddannelse, bruger man ikke af sine klip. Så ombestemmer man sig, har man stadig fuldt klip tilbage til en anden uddannelse smiley

• #23   28. okt 2007 Finansverdenen er kanonspændende og har masser af muligheder. Når først du er kommet ind der, kan du blive hvad du har lyst til. Job i finansmarkedet giver også masser af muligheder for job i udlandet og jævnlige rejser, så man ikke brænder fast. Samtidigt er et finansielt job en garanti for job hvorsomhelst - du er ikke bundet til banker men kan skifte til andre virksomheder, forsikringsbranchen, investeringer, rejse til udlandet... alle muligheder foran dig. Og du har interessen - det er kanonvigtigt.

Go for it.

Kommentér på:
Uddannelse! Så svært at vælge! Hjælp!

Annonce