Hund vil ikke spise og kaster op {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri, min skønne hund har problemer med ret lav appetit såecielt når det gælder foder, godbidder er for det meste en anden sag, jeg har prøvet at skifte foder men der går ikke længe før det også er kedeligt, hun er en slank vuf og kan aldrig få den anbefalede mængde foder i hende, men det værste er at hun får perioder sket en del gange i hendes liv hvor hun bare ikke rører sin mad, og som tiden går så blir hun jo dårlig og ender med at brække skum op, og vil stadigvæk ikke æde, det eneste der stopper de perioder er dog mad, så man er lettere “tvunget” til at gå igang med at vende leverpostej i hendes mad det fungere fint, har prøvet at give hende vådfoder før hvilket hun elskede lige indtil hun fik den samme smag i en uge, mixet box m smage er vores bedste bud men igen hvis den samme smag gentager sig har hun svært ved det, og hun får maks 2/3 del af det hun burde i mængde for det meste 1/3 da hun ikke kan overskue mere det der med store portioner er svært for hende, hun havde kæææmpe appetit som hvalp så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tænke? Nogen gode ideer eller lignende erfaringer???
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.247
okt 2023
Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.556
Hvad siger dyrlægen om hendes huld - er hun FOR tynd?
"Nogen gode ideer eller lignende erfaringer?"
Jeg har en småtspisende hund, der gav mig en del bekymringer de første år. Jeg fattede simpelthen ikke, at hun kunne gå en helt dag uden at spise - og også kaste galde op, som din hund, TS. Godbidder på ture var OK, men leverpostej, oksekød ell.lign. i foderet hjalp ikke på spiselysten. Et kyllingelår kunne hun gnave lidt i, men spist blev det ikke. Mine madrester kastede hun sig over.
Jeg vænnede mig til hendes måde og holdt op med at prøve at lokke hende til at spise.
Kenia spiste, når det passede hende - og det gør hun stadig. Som oftest bliver det aften, før hun vil have noget - medmindre jeg serverer hakket oksekød ell.lignende. DET bliver spist med det samme. Dette kan jeg finde på, hvis hun også har sprunget aftensmaden over.
Hun vejer, hvad hun skal - er hverken for tynd eller tyk.
PS. Da hun engang havde et par fastedage blev jeg lidt urolig. Så købte jeg (Nettos lidt billige) entrecote til hende (ja, ja grin bare), stegte dem og serverede for divaen. Der blev spist op
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 440
Jeg købte små poser, og så havde jeg bare gang i 2-3 forskellige slags, som jeg skiftede imellem, enten fra måltid til måltid, fra dag til dag, eller med et par dages mellemrum, alt efter hvor kedeligt eller spændende han syntes foderet var.
Han fik også jævnligt råt eller vådfoder, også forskellige slags hver gang.
Det vigtigste var bare at variere kosten på én eller anden måde.
okt 2023
Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.556
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.296
Dernæst ville jeg måske fordre hunden flere gange i løbet af dagen (du skriver, at hunden ikke kan overskue store portioner).
Du kunne også prøve slet ikke at fodre hunden, og så bruge hundens tørfoder på gåture, hvor foderet bruges som belønning. Glem diverse godbidder, da hunden hurtigt kan føle sig mæt.
Der er så også nogle hunde, som har det bedst med at have lidt tørfoder stående, så de selv bestemmer, hvornår det er spisetid.
Hvis du har lyst til at afprøve nogle af ovenstående ting, så giv det enkelte tiltag lidt tid.
Dvs afprøv hver enkelt tiltag over flere dage.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.844
Hun barfes, men selv der gider hun ikke ret meget forskelligt.
Løsningen for os er små, hyppige måltider. Gerne samtidig med at jeg selv spiser. Hun får VOM, hakket oksekød og stegt kylling (uden ben naturligvis).
Nogle gange spiser hun tørfoder. Nogle gange spiser hun godbidder. Ellers træner vi på sardelpølse og lign.
Hun er super følsom generelt, så der skal være god stemning og ro i omgivelserne, for at hun overhovedet spiser noget, både hjemme og til træning.
I perioder med hormonudfordringer kan hun helt stoppe med at spise, og så bliver det en negativ spiral med ondt i maven og opkast. For at undgå det, får hun nogle gange noget mod mavesyre og så noget appetitstimulerende pasta.
Vores dyrlæge er ind over processen.
Hund vil ikke spise og kaster op