{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak vol. 45
  • #1   15. aug Mine genboer med de larmende børn er søde, dejlige, hjælpsomme og helt perfekte genboer, så når deres unger skriger så meget, at min hjerne imploderer, finder jeg på noget andet at lave smiley



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #2   15. aug Efter Susannes beskrivelse af sine omgivelser, vil jeg mene, at mine er ualmindeligt skønne og fredsommelige smiley

  • #3   15. aug I weekenden afholdes der " vi elsker 90'erne" på boldbanerne lige ved siden af. I år tager jeg på tur i mens smiley

    profilbillede
  • #4   15. aug Staff, jeg tror også jeg var flygtet smiley

  • #5   15. aug De sidste to år har været okay. De har netop vendt scenen, så lyden brager den anden vej :).
    Men lige i år er min kropsstress på overarbejde efter en uge i sommerhus, så jeg tager på tur.

    De stopper altid kl 24 og det plejer at holde stik.

    Sidste år havde de noget om fredagen for de helt unge. Det var techno og skruet så enormt op.
    Ved ikke om de holder det igen i år


  • #6   15. aug Jeg er træt og pirrelig - sådan er jeg altid efter en ferie. Larmende unger gjorde mig ikke mindre pirrelig, men jeg skulle jo til hundetræning, og det plejer at muntre mig op smiley

    Kom ned til klubben, satte snor på hundene og gik en tur ud langs søen. Kom hen til den lille badebro, tog flexlinen af Ellie og kastede hendes bold ud i søen. Ænderne sad lige ved siden af og gloede, og gad ikke flytte sig. Den sure mand på badebroen med sit kæmpe kamera, nåede dog HELT op i det røde felt, og brølede “HUNDE SKAL VÆRE I SNOR, FOR FANDEN, I SNOR”. Jeg satte flexlinen på Ellie, kastede bolden 8 meter ud. Manden vendte sig og skulle til at brøle igen, og jeg sagde “Se, hunden har snor på”. Ellie afleverede bolden, jeg hviskede “halse”, Ellie gøede, jeg kastede, hun kom retur, gøede und so weiter. Manden blev blålilla i hovedet og trampede væk smiley

    Ja ja, hunde SKAL være i snor. Men min hund er fuldstændig ligeglad med ALT andet end sin bold, og fedlingen med kameraet kunne måske have råbt lidt mindre. Og jeg ved godt at det var barnligt og småligt, men jeg fik det altså bedre af det smiley


  • #7   15. aug Den nye vask smiley

    profilbillede
  • #8   16. aug Haha og her skaber Postdanmark lidt irritation fordi jeg ikke ved om vi bliver lukket inde med bilerne på lørdag...og vi skal altså noget.

    Men det er ingenting efter at have boet op til Blågårds plads. Bandekrige...stoffer og diverse våben gemt i baggården. Bgp og senere LTF huserede omkring hjemmet, skudepisoder, håndgranat, en der blev smækket op af mit stuevindue og arresteret. Paludans ene besøg resulterede i selvsamme store vindue sprang fordi de satte ild til en container lige udenfor og og og...

    Nå ja og værre... Distortion lige foran. Med påvirkede unge der ville ind og pisse i vores opgang eller baggården.
    Og generelt utilpassede helt ned til 5-6års alderen der huserede. Og alligevel var jeg ok glad for at bo der

    Men jeg tror aldrig hundegøen, vores naboers musik eller havearbejde - selv hvis der flytter børn ind en dag. Kommer til at genere mig synderligt smiley jeg vil altid synes her er fredeligt smiley
    Her er plads til alt det... og det elsker jeg smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #9   16. aug Godt, at I ikke sådan blev skudt, Obster smiley

    Jeg elskede larmen på Nørrebro, da jeg boede der nogle år som ung (slut 70'erne). Siden er det kun gået én vej med mit forhold til støj - ikke for meget af det, tak smiley
    Dog kan jeg nu godt nyde lydene af en glad fest hist og her - mindes egne glade fester i sommernætterne smiley og da bagboen holdt fest med musik fra 60'erne og 70'erne var det da ren fornøjelse smiley

    Hvis en enkelt hund står og gør en hel dag, generer det mig - og jeg kan finde på at finde hunden og tjekke, om den er lukket ude, mens menneskene er taget på arbejde.
    Da jeg boede i Farum, lukkede naboens unge søn lille Skipper ud, når forældrene var taget på ferie, og han holdt fest. Det var irriterende, at Skipper gøede af musikken - så hellere gø i haven smiley
    Jeg gik ind til sønnen efter nogle timer og tog en fredsommelig snak med ham - og nej - jeg sladrede ikke til forældrene smiley


  • #10   16. aug Jeg arbejder i byen og lige nu er der Randers festuge, det er mega hyggeligt!

    Men jeg nyder at jeg bor lidt væk fra byen hvor der er ro smiley


  • #11   16. aug Brænder jeres hundes hår på gulvet? smiley

    profilbillede
  • #12   16. aug Stevns skal lægge landeveje til noget af postnord ruten i morgen. Faktisk ville vi kunne stå på vores høj og se dem kører forbi lidt væk - lige inden de kører ind i Køge kommune. Det havde vi tænkt at gøre indtil vi chekkede tidsplanen; start i St Heddinge kl 13.40. Vi skal være til kombineret studentergilde og 20 års fødselsdag på Falster kl 14. Så vi får ikke set cykelfiduserne alligevel. Nå, pyt.
    Der hvor vi boede før var der tre mormonfamilier; de havde rigtig mange børn. En af familierne havde 14 (ja, fjorten) børn. De havde også en trampolin. Der var kun en lille sti imellem vores og deres have. Det var også unger der ikke talte men råbte og skreg i vilden sky. Der var andre naboer der klagede til dem mange gange (vi gjorde ikke, da vores hunde jo heller ikke var superstille). Men nope ungerne måtte ikke dæmpes; de skulle have lov at udfolde sig. Jeg havde aldrig særlig travlt med at komme ud og dæmpe Perle lidt hvis hun så gik gø-amok kl 23.00 til aftentisningen i haven og de havde lagt de små til at sove i deres værelser ud mod vores have. Nu bor vi helt og adeles fredeligt og stille. Det er SÅ skønt ikke at have nogen naboer tæt på. Ingen der øffer hvis hundene gør kl bæ om morgenen eller vi kører rundt på havetraktorene og slår græs kl 20-21 som vi gjorde i går aftes smiley


  • #13   16. aug @11: Nej, det må de dælme da ikke smiley Gider ikke have sådan nogle pyromanhunde smiley

  • #14   16. aug On the Road

    profilbillede
  • #15   16. aug En træningskammerats hund tog over regnbuebroen igår.
    Han var min absolutte yndlings-ikke min egen hund og det har virkelig berørt mig, at han ikke er her mere smiley

    Mine to egne fik også ekstra krammere, da jeg kom hjem fra job igår aftes smiley


  • #16   16. aug En af de dage, der skal skylles ned med besøg på Stacy’s … burger, fries, cola, vanilleshake …

    Ingen snak om kalorier her smiley


    profilbillede
  • #17   16. aug Jeg har lige tabt mig 5 kg, hvilket jeg er lykkelig for. smiley
    Det har jeg så desværre fejret med at købe is og snolder for 100 kr. smiley
    Uf, hvor jeg hader mig selv for det smiley
    Håber at jeg kan holde mig fra isen som jeg endnu ikke har spist og det sidste snolder


  • #18   16. aug Nyd det - det er sket og du kan alligevel ikke lave om på det

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #19   16. aug Tillykke med de 5 kg, Anni - og tager du lidt på af is og det andet, har du STADIG tabt dig smiley

  • #20   16. aug Jeg fik spist lidt under halvdelen af burgeren, tre fritter … men drukket HELE milkshaken og bestilte pandekager tilsidst smiley smiley smiley

    Kæft jeg har ædt smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #21   16. aug Det er for længe siden, jeg har fået pandekager!!!
    Jeg skulle have benyttet lejligheden og lavet dem til barnebarnet i dag smiley Hun fik is og ostemadder i stedet smiley


    profilbillede
  • #22   16. aug Vi er igang

    profilbillede
  • #23   16. aug Sikke en skøn unge Isabelle smiley

  • #24   16. aug Hvor spændende Bodil smiley

  • #25   16. aug Jeg ville stege bacon og jeg syntes det lugtede sært da jeg åbnede pakken. Tænkte det nok bare var mig. Det blev købt i dag og kom direkte i køleskabet.
    Så jeg begyndte at stege det. Nu lugter der af død i hele huset. Fy for pokker og ingen bacon til os smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #27   16. aug Ih hvor spændende og dejligt, Bodil. Jeg kan tælle til to. Hvor mange venter I?

    Tak, Anni. Hun er et fantastisk lille, kærligt livsstykke smiley
    For et par år siden tilbragte hun og jeg en del tid på Riget, mens mor var i behandling. Det har givet mig et helt særligt forhold til hende.


    profilbillede
  • #28   16. aug Der skulle være 3 og der er kommet 3, meget store hvalpe, to hanner og en tæve til mig

  • #29   16. aug Kæft hun ser kær ud, Isabelle smiley

    Er sikker på, at hun nok ikke siger nej til pandekager næste gang, hun kommer på besøg smiley smiley


  • #30   16. aug Tillykke med dem Bodil. smiley
    Det bliver spændende at følge dem smiley


  • #31   16. aug Jeg har, som Martine, fået en trist besked i dag smiley En corgi, som har betyder rigtig meget for mig, måtte tage over regnbuen i går, og da jeg fik beskeden om det, blev jeg bare så ked af det. Ejer skrev den fineste beskrivelse af deres liv sammen, og uden jeg opdagede det, trillede tårerne.

    Jeg stod og skulle lige til at løbe en tur med Ellie, og det er heldigvis umuligt at græde imens man løber bagved en glad schæfer, der drøner afsted med en grankogle i munden smiley


  • #32   16. aug Jeg troede, at jeg havde en vandhund smiley

    Det har jeg også, når vi er nede ved badestedet i hundeskoven, der leger, svømmer og dykker mit sorte lyn gerne i en time eller mere.

    Men når man skal ud og tisse om morgenen, så står Sia og kigger på mig, som om hun tænker; "det kan da ikke være dit alvor, at jeg skal gå ud på den våde græsplæne, jeg får jo våde poter".

    Når det regner, vil hun heller ikke ud, og når jeg får lokket hende med på en kort tur, og vi så kommer hjem igen, så bliver Sia stående på fliserne i carporten, og vil ind gennem hoveddøren, hvorimod jeg vil gennem haven til bagdøren.

    Kan nogen forklare mig, hvorfor det er fantastisk sjove at bade i hundeskoven, mens regnvejr og morgendug nærmest er livsfarligt smiley


  • #33   16. aug Tillykke med de 3 små vapser, Bodil smiley

  • #34   16. aug Tillykke Bodil smiley det er altid en lettelse, når fødslen er vel overstået.

    Lise-Lotte, mine mener også at regn og dug er noget fanden har skabt smiley


    profilbillede
  • #35   17. aug Vi har været til konkurrence i dag, og min hund var så sej smiley Jeg ELSKER hvor fantastisk hun er at have med i byen smiley Og jeg tror at vi er tæt på sikre til en DM-billet om en måned smiley

    Dorit ville også med, så det kom hun. Hun fik en masse nye venner - særligt under frokosten, hvor hun tøffede rundt og tiggede frikadelle og forloren hare ved alle smiley

    Nu er vi trætte i vores til sammen 10 ben og 3 hoveder smiley


  • #36   17. aug DM i Gråsten?

  • #37   17. aug Dm dch er vist Grindsted/Billund tror jeg

  • #38   17. aug Nåh, det andet er DM PH. smiley

  • #39   17. aug Beklager hvis jeg har vist den frem. Men se lige en smuk and jeg har avlet.

    profilbillede
  • #40   17. aug Nej, PH DM er vist ikke lige i kortene for os smiley Kun som tilskuer smiley Men dét glæder jeg mig så også HELT urimelige meget til smiley Jeg skal afsted med min bror og hans familie, og det bliver verdens bedste weekend smiley



  • #41   17. aug Overvejer at kører derhen. Jeg er normalt så priviligeret at det ofte afholdes i Ringsted hvor jeg bor. smiley

  • #42   17. aug Gør det - Sønderjylland er fantastisk smiley



  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #43   17. aug Gnomen Gilbert har været så heldig at få lov at overtage Ingles plads på sporholdet, selvom han kun lige kan kigge over græsset smiley

    Han synes, at spor er en fed leg, og han er ret sej til det smiley


    profilbillede
  • #44   17. aug Han er altså bedårende, Eva smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #45   17. aug Anne - Det er ret heldigt for ham, at han er så kær, for han kan være en megairriterende lille piratfisk, og med kombinationen af hundehvalp, tagerenovering, fuldtidsjob og operation er mine batterier en lillebitte smule flade smiley

  • #46   17. aug Ja, hundehvalpe er eksperter i at suge livet ud af en, samtidig med at de sørger for at man altid bløder fra et vilkårligt sted smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #47   17. aug Åh ja, og de er eksperter i at trampe steder, hvor man helst ikke vil trampes smiley

  • #48   17. aug Er han ikke sød :))))

    Mini Garfield

    Har altid drømt om en rød kat men aldrig fået en


    profilbillede
  • #49   17. aug Har fået alpacaer på jobbet smiley

    profilbillede
  • #50   18. aug Søndag med tørvejr smiley

    Det betyder, at jeg har cirka 1000 ting, jeg skal (burde) nå - lang morgentur, løbetur med Ellie, klippe hæk, slå græs, købe ind og vaske tøj.

    Jeg er spændt på hvad jeg har nået, når i dag bliver til aften smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #51   18. aug Anne - Bortset fra den lange morgentur og løbeturen, lyder det ret meget som min plan for i dag. Jeg gætter på, at jeg med lidt held når at købe ind smiley

    Lige nu sidder jeg og nyder freden, mens tålmodige mama Didrik leger med piratfisken smiley


  • #52   18. aug Jeg glæder mig til at spise en stor portion af min lækre hjemmelavede is med snøfler, men må nok hellere vente til i eftermiddag smiley

  • #53   18. aug ...jo ældre jeg bliver, jo mere sætter jeg pris på aflyste planer.

    Jeg skulle have været inde og spise street food om søerne (hvilket også ville være en god dag) men min veninde er blevet syg og nu har jeg en gratis fridag -føles det som.

    Maggie og jeg skal træne og begge hunde skal have en lang tur og hyggeputte, jeg kan få lidt arbejde fra hånden og ordne andre ting jeg er bagud med. Og jeg behøver ikke tage rigtigt tøj på... bonus dag smiley

    Lise-Lotte, den is lyder fantastisk smiley


  • #54   18. aug Lang morgentur, tjek. Så kom jeg til at spise morgenmad, så (eventuel) løbetur må vente smiley

    Til gengæld kom jeg i tanke om at jeg også skal nå at støvsuge, skære hestekød ud og gå spor. Græsset er alt for vådt til at blive slået nu, så det må vente til i eftermiddag, og hækken må vente nogle uger endnu, for blomsterne i hækken summer af travle bier smiley

    Så lige nu er planen at vise min sofa lidt omsorg - den har savnet mig smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #55   18. aug Anne - Ja, du må endelig ikke risikere mavedrejning smiley

    Her er piratfisken dejset om, så jeg sidder helt stille og nyder freden midt i en eksplosion af bamser og papkassekonfetti, mens jeg tænker på alle de ting, jeg burde foretage mig. Det er jo tanken, der tæller smiley


  • #56   18. aug #53
    Den is er fantastisk smiley

    Pisk 1/2 liter fløde (blødt flødeskum)
    Tilsæt 1 dåse kondenseret mælk
    Tilsæt en pakke snøfler i små stykker
    Put i fryseren

    Nyd den skønne is.
    Portionen giver ca 2 liter is for ca 50 kr. Det er lækkert og billigt smiley


  • #57   18. aug Vi (barnet) vågnede kl 4 så vi planlægger en middags-lur men ellers er tøjvask, indkøb og gåtur også planen her i dag. Og så skal vi lave madplan for ugen.. voksent men smart smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #58   18. aug Der er en grund til, at det er unge mennesker, der får børn - jamen jeg bliver da helt udmattet, Pernille smiley smiley

    Men en tur til skoven og stranden og kaste med bold og så'n - DET orker en gammel kone som mig heldigvis smiley


    profilbillede
  • #59   18. aug Isabelle vi er 35 og 38, det er også udmattende indimellem smiley

    I morgen kommer vores ferie-hund og skal være her ugen ud. Vi er så glade for ham og omvendt så han passes fast her når de skal noget smiley
    Han er så rolig og sød men også selvsikker og cool.



    profilbillede
  • #60   18. aug Eva, det er fordi jeg er i så dårlig form, at hvis jeg løber mindre end 2 timer efter jeg har spist, kaster jeg op på løbeturen smiley smiley

    Nu er det begyndt at regne, så jeg må “desværre” udsætte græsslåning til en anden dag. Men jeg har fået skåret 10 kg hest ud i tern, under skarp supervision fra katten. Som åbenbart synes at rå hest er ok lækkert smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #61   18. aug Anne - Jeg tror bare, at jeg kaster op, hvis jeg løber, men jeg er jo også halvgammel og nyopereret smiley

    Jeg vovede pelsen og kørte i skoven med drengene, så nu er der ro smiley “Uheldigvis” er jeg lige så træt som hundene, så jeg må hellere indtage sofaen smiley


    profilbillede
  • #62   18. aug Så fik jeg lige kværnet en god portion af min hjemmelavede is smiley

    Det er heldigt, at min øre/næse/halslæge siger, at jeg skal spise masser af is smiley


  • #63   18. aug Min veninde skrev og spurgte om vi ville med i skoven. Det ville vi - som i mig og Ellie. Dorit gad overhovedet ikke med smiley

    Så vi gik 5 km med veninden, med indlagt soppeture, leg med grankogler, et enkelt hul i Ellies menneske ( smiley ) og én spist fugleunge, og nu er Ellie glad og afslappet. Så nu går jeg en alenetur med Dorit, og håber at hendes nye kæreste, Maggie, er hjemme, så de lige kan få lidt kærestetid uden irriterende Ellie, der altid bliver utålmodig og vil videre smiley


  • #64   18. aug Jeg har om 5 timer og 11 minutter, ferie i 3 uger !!!!

    Imorgen skal jeg til Østerbro og frokost med en klassekammerat fra folkeskolen (!!) - hvor jeg altså gik ud i 82, og ikke har set hende siden. Blir en "enten eller" oplevelse, men Østerbro er mit gamle hood, så om ikke andet kan jeg vade lidt rundt og se på tingene derinde smiley

    Esse-besse og jeg er ved at blive mere enige om sporene og udførslen af dem .. noget brag af en sporhund er han ikke, bliver aldrig, men træning kan bestemt gøre noget. Og så er jeg spændt på kurset om 3 uger med ham spormanden - om jeg kan få et par fif, der kan bruges smiley


    profilbillede
  • #65   18. aug Så fik Dorit gået alenetur, og var virkelig i hopla smiley Jeg elsker når hun bare er glad og spurter afsted (og med spurter, så mener jeg corgi-spurter, og ikke sådan noget der går vildt stærkt smiley ). Det skal jeg huske at gøre lidt oftere, for hun elsker virkelig når det bare er os to sammen, uden at Ellie hele tiden skal være irriterende smiley

    Til gengæld har jeg slet ikke nået alt det jeg skulle i dag, men jeg har fået skåret hest ud, og det var absolut det vigtigste - så er der morgenmad til hundene den næste måneds tid smiley

    Et lille fif hvis andre giver råt, og gerne vil give stykker, som hundene skal arbejde lidt på at tygge. Jeg køber muskelkød og afskær fra hest, og får det i poser a 10 kg. Sådan en pose passer lige i en fryseskuffe. Når kødet er frossent, tager jeg de 10 kg op, pakker ind i et håndklæde og lægger i en balje natten over, så det ikke er bundfrossent. Og så tager jeg et par solide arbejdshandsker og en VIRKELIG skarp kniv, og skærer ud i passende stykker. Det tager et kvarters tid at skære 10 kg ud og pakke i poser, så det ligger “løsfrossent” når det bliver frosset ned igen. Dorits bliver skåret ud i “stave” på 2x2x10 cm, og Ellie får lidt større klodser. Jeg ELSKER når de står og gnasker og smasker i det om morgenen smiley


  • #66   18. aug Det er heldigt, at min øre/næse/halslæge siger, at jeg skal spise masser af is

    Lise Lotte, så heldig er jeg også.
    Øre næse halslægerne i Odense siger det samme til mig. smiley
    De har endda foderet mig med alt det is jeg orkede hver gang jeg lå på opvågning. smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #67   18. aug Lukas lillebror smiley

    profilbillede
  • #68   18. aug I dag havde vi vores årlige loppemarked på vores vej. smiley
    Det var dejligt vejr, og jeg fik dog solgt for 755 kr, selv om det var ret dårlig besøgt. smiley
    Meget af det ting/skrammel, som jeg alligevel ville have foræret væk eller givet til genbrug. smiley




  • #69   18. aug Så fik jeg omplantet en af mine hjemmelavede agaver smiley

    Potten er en min bror har 3D printet til mig smiley


    profilbillede
  • #70   18. aug Vi har været i haven for at gøre den klar til børnefødselsdag på fredag, for der har denne lille fidus 5 års fødselsdag smiley

    Hun proklamerede for flere måneder siden, at på hendes fødselsdag skulle børnehaven hjem til hende…så de kommer vist 12 børn og to voksne smiley

    Og moar…mig og far skal hente dem ved bussen, og så skal jeg have fin kjole på, så skal vi spise lagkage med blåbær på og bagefter hoppe i trampolin smiley


    profilbillede
  • #71   18. aug Høsten er gået i gang på marken uden for min have, og Dorit har påtaget sig rollen som “stor, farlig vagthund”. Man kan sige meget om hende, men hun mangler i hvert fald ikke selvtillid smiley

  • #72   18. aug Skønt billede Linda. smiley
    Og stort tillykke med din skønne datters 5 år smiley

    Godt det ikke er mig der skal være sammen med 12 børn, det ville jeg ikke overleve. smiley
    Men god fornøjelse. Håber at i får godt vejr så de kan være ude


  • #73   19. aug #72 Tak, Anni smiley

    Satser i den grad på godt vejr smiley

    De to voksne er heldigvis virkelig søde og har ret godt styr på flokken, så satser på et par gode timer med en glad lille pige smiley


  • #74   19. aug Jeg sad lige og kiggede dommersedler fra konkurrencen i lørdags, og så at Ellie har fået en “flot” og en smiley for frit søg smiley

    Jeg ELSKER når dommerne gør sådan noget smiley

    Ellie elsker feltsøget, og selvom det var sidste øvelse på dagen (hvor vi havde haft 0 pause mellem dommerholdene), var der ingen tvivl om, at hun var 100% på. Feltet var i noget højt græs, og grænsede op til skov/krat. Mange træner i skov og krat, så det var svært for mange hunde at blive i feltet og ikke søge ind i det tætte område. Ellie træner 99% af gangene i højt græs, så hun var slet ikke i tvivl. Feltet er en kvadrat på 30x30 skridt, og det fuckede helt med min hjerne, at feltets sider ikke fulgte de steder, hvor græsset var klippet kort smiley Jeg sender Ellie fra et hjørne mellem de 2 sider vi må gå på, og hun render 2 meter ind, tager en genstand og afleverer. Jeg roser og sender hende ind igen. Jeg har en forventning om, at den anden genstand ligger nede i det fjerneste hjørne, så jeg bevæger mig hen lang kanten af feltet, og i det samme kommer der en lille brise, så jeg rækker armene lidt ud og tager imod et lille vindpust. Der er måske gået 10 sekunder fra jeg sendte Ellie tilbage ind, og jeg vender lige hovedet for at se hvor hun er, og der står hun så foran med med den anden genstand i munden smiley Jeg fandt aldrig ud af hvor den lå, for jeg så det ikke smiley Hele øvelsen tog omkring 30 sekunder, ud af de 5 minutter der er afsat til øvelsen smiley



    profilbillede
  • #75   19. aug Så ringede de lige fra Concept biler - BMW´en klar så nu skal den edderdylme hentes smiley

  • #76   19. aug Brugte frokostpausen på en løbetur i skoven med Ellie. Da vi gik de sidste par hundrede meter tilbage til bilen, rendte vi ind i en børnehave på tur. Det var de sødeste børn, og meget opmærksomme pædagoger, som var super til at få børnene til at hilse på Ellie 2 og 2. Ellie var helt lykkelig, og sad bare og lod sig nusse smiley Der var en lille mørk fyr, og han var liiiiidt forsigtig, men efter han havde set nogle af de andre børn hilse, ville han også gerne. Det endte med at Ellie sad og lænede sig ind imod ham, imens drengen nussede Ellie bag øret smiley

    Ej, men jeg dør over hvor sød hun er med små mennesker smiley


  • #79   19. aug
    Jeg har lige købt den her, har ønsket mig sådan en længe. smiley
    Jeg skal have savet 3 - 4 døde grene af mit æbletræ. smiley
    Når det er gjort har jeg faktisk ikke brug for den mere. smiley
    Men man skal jo ikke gå ned på udstyr og jeg har et eller andet med alt sådan noget, og det samme gælder udstyr til køkkenet, selv om jeg ikke får det brugt smiley
    Jeg har flere helt nye ting til at stå i kasser som aldrig har været brugt, men jeg skulle bare eje dem. smiley


    profilbillede
  • #80   19. aug # 77 og 78
    Har været mig. Havde noget bøvl og slettede igen


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #81   19. aug Har haft Luka med i Randers i dag.
    Sku underskrive testamente smiley
    Dejligt det er på plads smiley
    Mikhail var hjemme og tog ham med på socialisering i Udbyhøj.
    Der er både strand, havn og lidt der ligner by smiley


    profilbillede
  • #82   19. aug Se lige lille Connie smiley

    profilbillede
  • #83   19. aug #79
    Sådan en har jeg også, og jeg er rigtig glad for den smiley


  • #84   19. aug Blomster fra haven kan lyse op på sådan en lidt træt første mandag efter tre ugers skøn sommerferie smiley

    Det er ungen, der har valgt blomsterne smiley


    profilbillede
  • #85   19. aug Mikes mor - har du ikke din gamle dreng længere?

    ..beklager hvis du har svaret på det før - jeg er ikke så tit på længere smiley


  • #86   19. aug Vi er lidt mandags-trætte, men vi nyder vejret og hygger smiley vi bruger gerne nogle timer ude når han er hentet


    profilbillede
  • #87   20. aug Tjaaa .... smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #88   20. aug Hende her - hende burde der være flere som smiley

    Thanks so much for the interest in my pups

    There is a few things im not going to explain anymore so i will post it here and if there is any unclear things i can only tag your name here in the future to inform you….

    I will not ship any pups by them self in a plane. If you go by plane you will have to have the pup as a hand luggage!

    (If the pup need to be 12-16 weeks to get in your country and fly in the luggage area, i wont sell you the pup)

    Your money does not get you furter in line!!!
    There is no line, there is a interest list.

    I decide what pup you get.
    I dont care about how many times you have been to the worlds, that doest guarantee a loving safe home to my pup.

    If you have ”a client” that wants a pup, tell the client to send me a message and we can start a conversation about the future of the pup.

    My pups is not goods, they are my babies and mothers can get really angry……!!

    If you are a good dogperson, who is going to love my pup, train it for what it was bred for, give it the best food, the best veterinary treatment, rehabilitate it if it get hurt, give it a nice loving home if you dont have the possibility anymore, you are more then welcome to give me a message!
    If you dont, just buy a pup somwhere else!!
    Have a good day,
    // Angry mum

    Ps: sorry for the spelling but i cant be asked to correct it!


  • #89   20. aug Man er ikke labrador for ingenting smiley

    profilbillede
  • #90   20. aug Steffen, hvor er den sød smiley


  • #91   20. aug Åh, nogle af mine marker er endelig høstet og halmen er presset i baller, så i dag kunne vi gå 500 meter spor på stub smiley Ellie blev lidt presset på sporet i lørdags, og endte med at samle første genstand op. Så målet i dag var at presse hende lidt på sværhedsgraden (jeg kunne ikke lige finde 3 hidsigt gøende hunde, som kunne stå 50 meter væk og gå amok smiley ), så jeg håbede at en anden type pres kunne få hende til at “fejle”. Det lykkedes og vi fik korrigeret lidt i påvisningen, og resten gik som det skulle smiley

    Vi fik gået tur på markerne bagefter, og Ellie fik spurtet og Dorit fik fanget mus smiley ELSKER at kunne gå dernede i fred, og bare lade hundene gør som de vil, uden risiko for at rende ind i mennesker eller andre hunde smiley

    Nu bliver der trukket torsk i land i sofaen, og jeg tror umiddelbart ikke at der er protester over at gå tidligt i seng i dag smiley


  • #92   20. aug Sia og jeg har genoptaget vores ture i hundeskoven.

    Forleden mødte vi en hanhund, da vi var på vej tilbage til bilen. Hanhunden var ikke specielt interesseret i Sias bagdel smiley

    I dag gik vi tur med to labradortæver, det var meget hyggeligt, og selvom der blev leget lidt, fulgtes hundene egentlig bare på turen rundt om søen.
    Da vi kom til badestedet mødte vi lidt forskellige hunde, en kæmpe blanding af et eller andet med dobermann, en jagthund og en flok huskier.
    Sia legede lidt med dem alle, men blev så fanget ind, da jeg ikke synes at det behøver at være vildt og langvarigt, nu hvor vi har haft hundeskovspause i ca 4 uger.

    Sia var træt og fik et kødben, da vi var hjemme igen.


  • #93   21. aug Har været til fødselsdag/studentergilde i lørdags og fik - æv bæv - en gang madforgiftning med hjem (som flere andre i selskabet). Så gemalen og jeg har ligget totalt underdrejet 3 døgn og været virkelig skidte. Nu begynder det at blive bedre så håber jeg kan få trænet frit søg og rondering med Penny i aften på holdet. Vi skal til konkurrence på søndag,

  • #94   21. aug Føj, Mette, god bedring! Madforgiftning er helt forfærdeligt smiley

  • #95   21. aug God bedring Mette.
    Det lyder som en alvorlig omgang.

    Jeg snotter som en gal, men jeg passede også en syg Viktor på knap 2 år i mandags smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #96   21. aug God bedring, Mette. Det lyder rædsomt med madforgiftning.
    God bedring til dig også, Lise-Lotte.


  • #97   21. aug Tak Isabelle, jeg synes, at den ene "børnesygdom" afløser den anden smiley
    Men jeg er glad for at kunne hjælpe de unge mennesker, og så er jeg jo fuldkommen fjollet med de to små banditter smiley


  • #98   21. aug God bedring Lise-Lotte smiley Og ja madforgiftning er bare ækelt og virkelig virkelig trælst - mangler bræksmiley smiley Min gemal er stadig ret skidtmads. Jeg er heldigvisi bedring og har nu været istand til at gå en runde på marken med vufferne smiley

  • #99   21. aug Jeg havde madforgiftning for et par år siden, og har vitterligt aldrig været så dårlig, hverken før eller siden smiley

    Jeg sked og brækkede i 3 dage, og kunne ingenting! Det var i slutningen af maj, og der var strålende sol fra morgen til aften, og når jeg samlede alle mine kræfter, kunne jeg lige holde til at gå 1 km om morgenen og 1 km om aftenen med hundene (det var heldigvis før Ellies tid). Jeg tabte mig dog 4 kg på de 3 dage smiley Det eneste jeg kunne få ned var sodavandsis og æblejuice med isterninger. Efter de første 3 dage kunne jeg spise ristet brød og kiks - hvilket ikke er særlig nemt, når man ikke kan tåle gluten, og derfor skal køre langt for at købe det, eller bage det selv smiley

    Men det er heldigt at I har marken så hundene kan få gasset smiley Jeg håber manden snart er i bedring også!


  • #100   21. aug Jeg er på cola og ristet toast - det har jeg kunnet spies idag uden at det kom op igen smiley

  • #101   21. aug Så er der kommet et nyt forslag fra Regeringen -----> at 17 årige må køre bil uden ledsager ... hvis de bor i landdistrikter ..

    Så er det jo så lige , .... hvor skal de få den bil fra ?? ........... Man må vel gå ud fra at forældrene selv skal bruge deres bil........ Og man kan vel ikke bare købe en bil før man er 18 år , selvom man har råd .... eller ??


  • #102   21. aug Måske nogle familier har mere end én bil?
    Vi har pt én bil og forventer at købe én mere, da vi snart er 4 i husstanden med kørekort. Én på 19 og én på 17 udover os. Vi bor på landet, hvor der ikke er offentlig transport.


  • #103   21. aug #102 louise .... nååårh .... så skal du jo bare købe 2-3 biler mere , så alle kan køre i forskellige retninger . smiley smiley

    Jeg tror nu ikke alle der bor på landet har flere biler . smiley
    Så dem der kun har een bil . hjælper det jo ikke . ?


  • #104   21. aug Man kan da godt købe en bil, bare fordi man er under 18 år. Jeg var da kun 17 da jeg købte min første bil.

  • #105   21. aug NITTB: Jeg tror de fleste der bor i landdistrikter har 2 biler. Ellers kan det være næsten umuligt, at få en hverdag til, at hænge sammen.
    Alle jeg kender herude af hustande med 2 voksne (i arbejde og med kørekort) har mindst 2 biler. Jeg kunne ikke undvære min, hvis jeg skulle passe et arbejde ...
    Og så låner vi vores biler ud, hvis nogen har brug for, at låne en. Men ville nok ikke låne min bil ud til ikke-elite bilister.


  • #106   21. aug #103
    2 kører samme retning, 1 har sabbatår og skal finde arbejde, og jeg selv arbejder hjemmefra. Så mere end 2 biler ville nok være i overkanten. Vi jar dog altid haft 2 biler indtil Corona. Det var lige dyrt nok, at have 2 dieselbiler stående og glo. Manden arbejdede hjemmefra, og børnene havde hjemmeundervisning.
    Hvor vi bor er det nu næsten mere reglen end undtagelsen med 2 biler. Det er en nødvendighed når der ingen off transport er.


  • #107   21. aug Vi bor i landdistrikt og har kun en bil smiley Min mand har aldrig taget sig sammen til at tage et kørekort, men har altid været motionsfreak, så han kører elcykel på arbejde, 25 km. hver vej uanset vejret.

    I 2023 kørte og hentede jeg ham højst fem gange smiley


  • #108   21. aug Det er da også de færreste 18 årige, der har råd til bil. Ikke så meget til at købe bilen, men til at forsikre den smiley Og 17 årige kan ikke tegne en forsikring, så det kommer helt af sig selv, at det bliver i forældrenes bil. Ingen forældre, ingen forsikring, ingen bil.

    Imens jeg boede hjemme, og så i årene efter hvor jeg boede i samme by som min mor arbejdede, lånte jeg hendes bil. Eller min brors gule Opel Manta smiley Jeg købte min første bil da jeg var blevet færdiguddannet og fik arbejde i Ålborg. Der var jeg 27 år smiley Og det gode var, at forsikringen var blev normalpris, fordi jeg havde haft kørekort i tilpas mange år.


  • #109   21. aug Ja.... men alt i alt .... Det hjælper jo stadig ikke dem , der "kun" har een bil ... og ikke har råd til flere. ...... Det kommer de 17 årige jo stadig ikke til deres uddannelsessteder for.

    Det er stadig de "fattige" der ikke kan komme i " skole"-------> med mindre staten betaler en bil til dem. smiley
    Og DET tror jeg ikke de gør , så jeg tror deres forslag halter lidt.


  • #110   21. aug “Har du penge, så kan du få, og har du ingen, så må du gå”

    Hvad skulle alternativet være? At de 17 årige skal have en gratis bil af staten sammen med deres kørekort? smiley


  • #111   21. aug På de uddannelsessteder, hvor mine tre knægte har gået, har de altid arrangeret sig med samkørsel.

    Det gælder både ungdomsuddannelser og videregående, de der ikke har haft mulighed for at låne bil, har givet tilskud til benzin, det har fungeret fint smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #112   22. aug Unge drenge/mænd (18-24) er involveret i flest trafikulykker. Jeg er lidt bange for, at vi får en ubehagelig stigning i disse, hvis 17-årige drenge skal til at køre bil alene. De unge drenge kører ofte for stærkt (især på landeveje) og overvurderer egne evner - men giv bare de 17-årige piger kørekort smiley

  • #113   22. aug Jeg har været en familien Danmark hundeejer, her i går.

    Jeg tog til det sædvanlige badested med hundene, hvor de kommer ud, en af gangen. En ældre kvinde sad og skvadrede i tlf, mens hendes hund lå i græsset - ingen snor.
    Den havde rød sele, så jeg tippede den til tæve smiley - og tog Esh ud. Jeg smed en bold i vandet til ham, han svømmede ud og jeg stillede / satte mig på en høj kant, der er lige ved siden af.
    Den anden hund kom så løbende og hilste på mig. Den var sød og gjorde ikke så meget væsen af sig. Opdr af Esh beskrev ham som "friendly" for 3 år siden, og jeg tænkte, at det er han formentlig stadigvæk, så jeg gjorde ikke noget for at få den fremmede hund væk.
    Da Esh kom op af vandet, var han lige kortvarigt sådan lidt wtf, den der hund var der ikke for lidt siden, og gik så hen for at hilse. De hilste pænt og Esh blev sådan "tæve tæve tæve" og begyndte at gå lidt efter hende - men skiftede hurtigt til "bold bold bold", da jeg tog bolden op - og hoppede i vandet, da jeg kastede den ud til ham.

    Så blev det Tjabs tur - tæven var der stadig, men var nu gået hen i nærheden af sin ejer - en små 10 meter væk.
    Tjab har et eller andet med, at når han kommer op af vandet, skal han have snoren til bolden i munden, og løbe rundt og rundt og rundt, mens han svinger hovedet så han får bolden i panden (!) - don´t ask why - jeg har INTET svar, men tilskriver det blot endnu en af Tjabs særheder smiley

    Tæven var der jo stadig, og ejeren smed en lille frisbee, som den løb ud efter - lige ved siden af hvor Tjab spassede rundt. Tjab kastede et kort blik på den - IKKE interessant - og fortsatte sit løb.
    Jeg har altid lært, at når mine hunde ikke bliver "socialiseret med andre hunde" så mister de deres sprog, og vil blive meget udfarende og aggressive overfor andre hunde.

    Hvor ER det godt, at mine hunde ikke ved det - og hvor var det i grunden hyggeligt, at være "almindelige" hundeejer for en stund smiley


  • #114   22. aug Er der andre end mig der bruger meget tid med for sjov at læse annoncer med hunde? Og så bliver forundret (forarget) over priserne

  • #115   23. aug #114
    Nej det gør jeg også. Fandt nogle cavapoos til 25000 kr på DBA i går. De havde kennel navn og relevante uddannelser/godkendelser, og havde specialiseret sig i 4 eller 5 forskellige fancy blandinger. Det skriger bare fabrik, og samtidig er jeg forarget over den tårnhøje pris.


  • #116   23. aug Præcis. Jeg forstår ikke at folk køber dem. Jo hundene er sikkert nuttede og virker måske til st have det godt nok

  • #117   23. aug Jeg er forundret over at folk vil betale så meget for en krydsning, men forarget, nej slet ikke, hvis folk vil betale, så ville det da være torske dumt at tage mindre smiley

  • #118   23. aug Jeg bliver af og til spurgt, om hvilken slags doodle Sia er.
    Mit svar er, at jeg sørme ikke har råd til en doodle, så jeg må "nøjes" med en portugisisk vandhund med DKK-stamtavle smiley

    Folk undskylder så, at de forveksler Sia med en doodle, hvorpå jeg gerne siger, at Sia jo også ligner en doodle smiley


  • #119   23. aug @112: Beregningerne på de ekstra trafikdræbte sagde 3,5 ekstra dræbte om året. Det er selvfølgelig 3,5 for meget. Men sådan sat lidt i perspektiv er der så nogen der har regnet på hvor mange færre trafikdræbte det ville give at sætte alderen, hvor man kan få kørekort op fra 18 til 19 - eller sågar 24 for mænd. Eller hvor mange dræbte kan man undgår ved at man skal forny kortet årligt når man passerer 75 år?
    I udkantsområderne er der ofte en udtalt mangel på offentlig transport. Og når der skal spares på den offentlige transport så sker det ofte i de tyndtbefolkede områder, hvor der i sagens natur ikke er vildt mange passagere. Hvad med istedet for at nedlægge en rute i en by, hvor folk har nemmere ved at finde alternativer? I Stevns er der der store dele af kommunen der ingen busbetjening har overhovedet. Vi har ganske vist Østbanen som forbinder Stevns med Køge, men for nogen er der rigtig langt hen til en station. Herude hvor jeg bor er der ingen familier, der kun har en bil. Det er kun pensionister, der ikke skal afsted begge to hver dag på arbejde, der kan nøjes med en bil. Ofte er det sådan at ungerne får kørekort og bil så snart de kan. Det er så ikke ligefrem fine, store, nye biler, men gamle og billige smadrekasser. Men det giver mobilitet så de unge kan få uddannelse og arbejde. Jeg synes det er en god ide.


  • #120   23. aug Jeg var godt nok forberedt på, at det ikke ville være nemt at få en urinprøve fra Tucker, jeg synes at have læst om det nogle gange herinde.
    Men altså.. Han blev jo super mistænkelig med det samme og så skulle han i hvert fald ikke noget smiley .. og hvor er der også langt ned på en hund i den størrelse. Men det blev klaret og nu må vi vente og høre smiley


  • #121   23. aug Hvor er egentlig evnen til at transportere sig på knallert blevet af??? Jeg mindes da daglige køreture til arbejde, læreplads m.m på 30-40 kilometer smiley både jeg og senere mine børn kom da til alt på knallert smiley men det kan måske ikke lade sig gøre mere???

  • #122   23. aug Mon ikke det stadig benyttes, når man er for ung til at køre bil? smiley

    Men jo, i din generation gik I jo også 24 km til skole i halvanden meters sne i bare tæer, og sådan noget kan man ikke mere smiley smiley


  • #123   23. aug Næhh Anne det gjorde vi ikke, vi blev kørt på traktor når vi var sneet inde, det er faktisk alvorligt ment, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor kørekort til 17 årige er så vigtigt, det kan faktisk lade sig gøre at køre på knallert, det kan lade sig gøre at transportere sig selv også uden bil og kørekort , jeg mener helt seriøst at det bliver lidt for mageligt det hele.

  • #124   23. aug Lise-Lotte, den oplevede jeg også med Marley. Ikke en doodle men de var sikre på han var en blanding som havde et fancy navn. De kunne ikke forstå han havde tavle. smiley

  • #125   23. aug Men Bodil, de 15-16 årige kører jo stadig knallert, nu kan man bare få kørekort et år tidligere. Jeg har nok svært ved at gennemskue hvad du mener problemet er? smiley

  • #126   23. aug Der kører stadig mange unge rundt på knallert her hvor jeg bor. Og jo, 10-15-20 km kan man godt på en knallert. Men der er mange unge, der skal i skole eller møde på en læreplads noget længere væk end hvad der kan lade sig gøre på en knallert. Noget andet er at trafikken jo også er blevet anderledes siden mange af os var unge. Mange steder er det blevet særdeles ufedt at kører på cykel eller knallert og der mangler stadig massere af cykelstier.

  • #127   23. aug Problemet for mig er at man ligger det ud som om de stakkels unge menneske på 17 ikke kan møde ind fordi der ikke går busser på landet og deres forældre har ikke tid til at køre, der har aldrig gået busser på landet, før var det ikke normalt at forældre kørte rundt med de unge, man lærte at klare sig selv, knallert eller cykel også efter man blev 18, for hvor skulle bilen komme fra?
    Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det pludselig kan være så stort et problem, omstændighederne har ikke ændret sig væsentligt.


  • #128   23. aug Bodil tiderne skifter. Vi går heller ikke og hakke roetoppe af inden de graves op. Børn har heller ikke pennevenner mere. De sender en SMS eller bruger snapchat.
    Udviklingen er indenfor alt.
    Jeps mine børn ville nok kunne køre 25 km til skole, og det samme hjem igen på knallert. Lige dér er jeg curlingmor. Jeg synes faktisk det er vigtigtmere, at de bruger den ekstra tid til at gå i motionscenter/dyrke motion efter at have siddet på en stol i mange timer, og så være hjemme i fornuftig tid, så de også har tid til deres temmelig store lektiemængde.
    Vi prioriterer forskelligt. His os prioriterer vi ikke nødvendigvis at gøre ting som man altid har gjort det, selvom det fungerede rigtig godt dengang.


  • #129   23. aug Vi holder os til yachts

    profilbillede
  • #130   23. aug Dorit er nu også opgraderet til maskot i den klub hvor vi træner IGP smiley En af damerne har sin datter på 5-6 år med, og hun og Dorit er nu blevet bedste venner smiley

    Jeg elsker at Dorit vader ind i alle folk med træsko på, og bare er 100% entitled (findes der et dansk ord for det?) og overbevist om, at det er hende, det hele drejer sig om smiley


  • #131   23. aug Vi har været en uge i Skåne med en rejsemakker og hendes eurasier. Sten og jeg har vandret området tyndt og her på sidstedagen tog vi så rejsemakkers hund med - tror godt jeg kan sige uden at fornærme nogen, at hun ikke er så vant til lange ture som Sten, så vi droslede en smule ned og holdt turen lige under 10 km med badning og pauser undervejs.... tror nok batteriet er fladt, men hvor bliver man gode venner af at rejse sammen smiley



    profilbillede
  • #132   23. aug Er Sten kæmpe stor, eller er eurasieren lille bitte? smiley

  • #133   23. aug Dengang var der heller ikke store uddannelsessteder samlet på et sted, men spred ud på lokale skoler..

    Hvis man bor langt fra en større by ER det svært at nå hen til et uddannelsessted, og ikke alle steder har skolehjem (Eller plads til alle elever på skolehjemmet)


  • #134   24. aug Anne - Sten vejer et par kg mere, så der er ikke ret stor forskel, med sine 22 kg er han ret lille for en aussie hanhund smiley
    Billedet snyder - her er de ved siden af hinanden - Sten er noget længere og en smule højere, men eurasieren er til gengæld ret robust og kompakt.


    profilbillede
  • #135   24. aug Ej, men fuck mit liv. Jeg havde begyndende øjenbetændelse i det ene øje i går, så her til morgen er jeg hævet og rød under og rundt om øjet, og øjet snasker. Og nu er det andet øje også begyndt. Men ikke slemt nok til at jeg kan ringe til vagtlægen og få noget at dryppe med. Det er det garanteret i morgen, men der skal jeg til konkurrence smiley

  • #136   24. aug Har du prøvet med saltvand Anne?
    Et krus (3 dl) kogt vand med 1 tsk. groft salt.
    Smag på det, når det er kølet af, det skal smage som dine tårer. Tilsæt mere vand, hvis det virker for salt.

    Hvorfor ikke prøve vagtlægen, de kan jo starte med at se en video af dine øjne.


  • #137   24. aug Jeg har dryppet med saltvand fra pipetter, men det hjælper desværre ikke.

    Lige nu er det kun poserne under øjnene der er hævede, og så er den ene halvdel af det ene øje rødt smiley Men jeg tror ikke at det er nok til at nogen vil udskrive noget. Det ville også passe mig bedst at vente til mandag smiley



  • #138   24. aug Jeg har trænet spor med nogle af PH’erne i dag. Jeg havde lagt 750 meter spor til Ellie, og PH’erne lagde hver et kort spor selv, og så lagde de et lidt længere spor til hinanden.

    Ellie gik sit spor SÅ flot - halvanden time gammel, og ingen slinger i valsen. Og så skulle PH-hundene gå. Jeg er med på at tanken i PH er, at hundene skal gå et effektivt spor, men når jeg ser på mængden af energi Ellie brugte på sine 750 meter med 7 genstande, og mængden af energi en jævnaldrende hund brugte på 300 meter spor med 4 genstande, så er jeg ret sikker på at Ellie brugte mindre krudt på bare at holde snuden i sporet. PH-hunden kartede rundt, gik i frit søg, løb frem og tilbage, mistede og fandt fært og var HELT smadret da han endelig var færdig smiley



  • #139   24. aug Er jeg den eneste, der har en lykkedims?

    Jeg har en marmorkugle, som jeg fandt på stranden for et par år siden. Den er slebet af vandet og sandet, og den er blevet min lykkesten. Den er altid i lommen, når jeg skal noget vigtigt, og i går måtte jeg låne den til en kollega, som skulle til en vigtig samtale. Og lykkestenen virkede smiley


    profilbillede
  • #140   24. aug Jeg har en heksesten.
    Den er næsten altid i min lomme.
    Ved ikke rigtig om jeg tror på dens evner, men det skader jo ikke.
    Og så er den smuk og chancer i de skønneste farver.


    profilbillede
  • #142   25. aug NITTIB, hvorfor har du slettet dit opslag om astronauterne ?

  • #143   25. aug #142 .. Anni ... fordi jeg fandt ud af at Sunita Williams er 58 år ... og sikkert ikke kan blive gravid længere .... smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Så giver det jo ingen mening at lade det stå .


  • #144   25. aug Jeg tænker at to mennesker som befinder sig i en professionel arbejdssituation godt kan afholde sig fra kaste sig over hinanden, NITTIB smiley

  • #145   25. aug A-S, det er der masser af mennesker der ikke kan.
    Der er masser af affærer på arbejdspladser hver dag.


  • #146   25. aug Klart, men der tænker jeg så at astronauter, som jo også gennemgår en masse mental træning og tests, nok ikke hører ind under den kategori smiley

  • #147   25. aug #144 og #146 ... A-S .... Uanset hvilken professionel arbejdssituation ... og mental træning og tests de gennemgår ........ Mon så ikke de er alm. mennesker inderst inde ?? smiley

    Desuden var emnet ikke sådan en seriøs vurdering ----> mere et " hvis nu " ........ Jeg håber da også at andre har opfattet det sådan ? ... eller ? smiley


  • #148   25. aug Desuden var emnet ikke sådan en seriøs vurdering ----> mere et " hvis nu " ........ Jeg håber da også at andre har opfattet det sådan ? ... eller

    Sådan har jeg også opfattet det smiley
    Jeg smågrinede lidt da jeg læst det og fik et billede for øjnene af, hvordan folk ville måbe når den højgravide astronaut kom tilbage. smiley


  • #149   25. aug A-S, hvorfor skulle astronauter være bedre end andre mennesker ? De er også kun mennesker og 8 måneder er godt nik lang tid.
    Mange andre mennesker i mange andre job har også været gennem mental træning og tests men har alligevel affærer


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #150   25. aug Du godeste, hvor jeg glæder mig til, at tilværelsen bliver normal igen!

    Jeg blev opereret i begyndelsen af sidste uge og igen fredag i denne uge, så jeg kan ikke rigtig overkomme andet end at lave mad, vaske tøj og sparke hundene ud i haven, så indenfor ligner mit hjem et katastrofeområde.

    Desuden er jeg ved at få udskiftet tag og en masse ovenlysvinduer. Håndværkerne har været i gang i tre uger, men vejret gør det ikke nemt for den, så der er stillads og byggematerialer allevegne udenfor, og efter fredagens storm er det totalt kaos, og jeg kan ikke løfte alverden, så jeg kan ikke gøre noget som helst ved det bortset fra at krydse fingre for, at første lag tagpap er tæt, så håndværkerne ikke skal starte forfra.

    Læg dertil en “hundehvalp” på 12 uger, som helt sikkert er en krydsning mellem vizsla, æsel, kænguru og piratfisk. Velkommen til kaos smiley smiley


    profilbillede
  • #151   25. aug Anni, jeg tror i dén grad at astronauter er mennesker som ikke er som alle os andre.

  • #152   25. aug Eva, det lyder også ret kaotisk smiley

    Hvad er du blevet opereret for?


  • #153   25. aug Vi var til konkurrence, og Ellie gjorde det super godt ved første dommerhold. Næste øvelse var spor, og hun var så underlig. Blev ved med at stoppe og kigge på mig, og hun samlede begge genstande kortvarigt op (hun skal påvise).

    På vej til bilen syntes jeg hun haltede, og tjekkede poterne. Hun blødte voldsomt fra den ene forpote smiley

    Jeg kørte forbi konkurrencepladsen, afleverede mit nummer, fik min startbog og kørte så videre til min egen dyrlæge, som heldigvis havde vagten. Hun fik lidt at slappe af på og en lokalbedøvelse, og så kunne dyrlægen pille en stump pind ud af et hul i huden lige ved overgangen fra den store trædepude og selve indersiden af poten. Hullet blev skyllet og renset og lukket med et enkelt sting, og så står den på ro, smertestillende og penicillin nogle dage.

    Nogle gange ville jeg ønske at hun var typen der sagde “av” i stedet for bare at mose videre smiley


  • #154   25. aug Ellie er da bare for god smiley
    God bedring med hende.

    Kunne dyrlægen ikke lige ordne dine øjenproblemer med det samme?


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #155   25. aug Anne - Jeg har fået fjernet forstadier til brystkræft. De har ikke fundet noget ondartet i vævsprøver, så det er helt udramatisk, men timingen er bare ikke så heldig smiley

    Da vi skulle hjem fra hospitalet fredag eftermiddag, ville bilen ikke starte, så vi måtte pænt vente på vejhjælp, før vi kunne komme afsted. I går morges blev jeg så vækket af Gilbert, som var så elskværdig at kaste op i min seng, så jeg måtte i gang med at vaske sengetøj. Det går bare fantastisk smiley

    Hvorfor pokker er de hunde så seje, når det er slemt? Basso hyler og jamrer, hvis han slår en tå, men er det noget mere alvorligt, ræser han bare videre smiley


  • #156   25. aug Føj, for dælen Eva, godt det er væk!!!!

    Lise-Lotte, jeg turde ikke fortælle dyrlægen at jeg havde fundet en rest af dét Dorit fik sidst hun havde øjenbetændelse og har brugt det smiley


  • #157   25. aug Jeg forstår dig godt Anne, men du skal passe lidt på med de der øjenprodukter.
    Rigtig mange er uden konserveringsmidler, og må kun bruges i typisk 4 uger efter åbning.


  • #158   25. aug Øjenbetændelsen er på retur, så jeg tror det virker smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #159   25. aug Anne - Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene … på den ene side, er det selvfølgelig fedt, at det nu er væk, men jeg føler mig mere syg efter behandlingen, og jeg har godt nok brugt lang tid på at køre frem og tilbage til hospitalet, og det stopper ikke foreløbig smiley

    Det værste er dog, at jeg ikke kan gå tur med hundene i snor, men så er det i det mindste heldigt, at jeg har en kæmpe have, så drengene lider egentlig ikke nød smiley


  • #160   25. aug Min passehund elsker min dreng. Jeg ved ikke om det har noget med at han har mad tættere og hyppigere på jorden smiley

    profilbillede
  • #161   25. aug Åh det lyder ikke rart Eva smiley

    Hvordan opdager man forstadier?


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #162   25. aug Staffordshire - I mit tilfælde blev det opdaget ved mammografiscreening, og det er jo kun forstadier, så jeg er slet ikke syg - jeg vralter bare rundt som en vingeskudt and på grund af behandlingen smiley

  • #163   25. aug Eva, så længe det er overstået nu, og du slipper for at det udvikler sig, så er det rigtig godt givet ud smiley

    Ham Gilbert Flapøre kan komme herned i et par uger, og så kan Dorit og Didrik være i oldekolle hos dig smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #164   25. aug Anne - Operationerne er overstået. Nu mangler jeg “bare lige” strålebehandling, men de gør mig forhåbentlig ikke helt så ukampdygtig smiley

    Glubske Gilbert er SÅ klar til at vise Ellie, hvordan en rigtig psykopathvalp skal opføre sig. Jeg håber, at hun har en ringbrynje smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #165   26. aug Dejligt, at der ikke var noget ondartet, Eva smiley
    Hvordan kan det være, at du skal have strålebehandling alligevel?

    Min svigersøn var til hjernetjek i dag. Der er intet at se. Vi er meget meget glade smiley
    Desværre skal han tjekkes hver tredje måned. Det er vi mindre glade for. Vi kan jo ikke lade være med at være lidt urolige i forbindelse med scanningen. Men det er selvfølgelig godt, at der bliver holdt øje med ham.

    - Og så har jeg fået virus på balancenerven igen. Jeg bliver sååååå svimmel - og kvalm, hvis jeg bevæger mig. Lykkeligvis har min eksmand hundene i disse dage smiley


    profilbillede
  • #166   26. aug Det er vist helt almindeligt med strålebehandling efter operation for forstadie til brystkræft.
    Jeg slap selv for strålebehandling, men det var fordi jeg valgte at få fjernet hele brystet, da de skulle operere anden gang.
    Jeg havde læst min journal, inden jeg var til lægesamtale efter første operation. Lægen havde skrevet, at de ville tilbyde endnu en brystbevarende operation, men at de sandsynligvis ville være nødt til at fjerne hele bryster ved en tredje operation.
    Jeg valgte så at springe toeren over.

    Hvor er det dog fantastisk med din svigersøn smiley

    God bedring til dig Isabelle, det er sgu da noget træls noget. Men hvor er det dog heldigt, at du har en eksmand smiley


  • #167   26. aug Flot havde bestilt flextrafik idag og taget hele vejen op til hudlægen, for at finde ud af det er imorgen smiley

    Jeg skal til alm læge imorgen, så skulle "bare" lige flytte tiden for min flextrafik imorgen.

    Så 80 kr ud af vinduet og en spildt eftermiddag i Sundhedshuset smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #168   26. aug Isabelle - Det er bare for en sikkerheds skyld. Det er selvfølgelig rart at vide, at risikoen for “tilbagefald” er mindre - teoretisk, i hvert fald - men jeg synes godt nok, at det er meget behandling for noget, som ikke nødvendigvis vil udvikle sig til regulær sygdom.

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #169   26. aug Bevares, solen skinner ikke, men jeg har endelig noget, der minder om dagslys, i min stue smiley

    profilbillede
  • #170   26. aug Jeg har 2 veninder, som jeg ser den 2. tirsdag i måneden til pizza, sladder og hygge. Men sidste gang måtte vi flytte, fordi den ene var på en længere ferie, så i morgen skal vi endelig ses smiley

    Vi har haft vores rul de sidste 3-4 år, og det er verdens bedste ide, for så får vi rent faktisk set hinanden, i stedet for at det glider ud fordi vi hver især har travlt med alt mulig andet.


  • #171   26. aug Apropos, så mødtes jeg med en gammel skolekammerat idag. Vi så hinanden sidst, i 85 (!), så det var sådan lidt knald eller fald, det der med at ses.

    Det var hyggeligt nok - vi fik talt en masse og fik hver især fyldt nogle "huller" ud mht de andre fra klassen.
    Men .. ja, nu er det prøvet og jeg tror ikke nogen af os, har den store lyst til at gentage det - jeg har ikke ihvertfald smiley

    Min bror havde kørt mig fra Frederiksberg hospital og til Østerbro, og kørte derefter min bil tilbage og stillede på hospitalet, så jeg bare kunne tage Metro´en retur. Der er DHL løb på Østerbro og ikke til at finde p-pladser, så nemmere på den måde.

    Jeg droppede dog metroen og gik langs søerne, over Nørrebro, lidt rundt på det små sidegader og tilsidst retur. Det blev til en del km, men vejret var fedt og jeg gik helt for mig selv - sådan en slags "trip down Memory Lane", for det er jo mit "gamle hood", som man siger.

    Min bil blev synet i formiddags - så bortset fra at mine hunde er blevet meget forsømt, har jeg haft en formidabel dag - og stadig to ugers ferie tilbage smiley


  • #173   27. aug @Annie: Prøv at finde den podcast der ligger i DR lyd i programmet 'Ubegribeligt' som hedder 'Nærdødsoplevelser'. Du skal nok min. 1 år tilbage. Den er temmelig spændende.
    ... det er der forøvrigt mange af programmerne i serien der er smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #175   27. aug Åh de der dilemmaer, Eva - godt, at lægerne går med livrem og seler, men er det nu ikke i overkanten? Hmmm. Mest godt, tænker jeg smiley

    Tak, Lise-Lotte - og ja, det kan være super smart at have en eksmand smiley
    Det havde virkelig været synd for hundene at skulle være hjemme hos mig de sidste dage - dog sagde min datter, at SELVFØLGELIG ville hun OG mit hundeelskende Enya-barnebarn komme hver dag og gå med hundene, hvis Henrik ikke havde haft dem smiley



  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #176   27. aug Isabelle - Det ville helt sikkert være mest godt, hvis vi havde uudtømmelige ressourcer på sundhedsområdet, men det har vi ikke. Jeg bor et sted, hvor vi knap nok kan få fat i vores praktiserende læge, når vi er syge, og så virker det altså temmeligt latterligt, at blive behandlet godt og grundigt for noget, som jeg måske kan blive syg af. Jeg er helt med på, at det ikke er de samme fagspecialister, der er i spil, men overordnet virker det altså temmeligt skørt.

  • #177   27. aug Vores passehund bliver hentet i dag, av vi kommer til at savne ham smiley han er bare blevet en slags del af familien

    Men jeg tror han sover i 10 dage nu smiley


    profilbillede
  • #178   27. aug Var til konkurrence med Penny i søndags. Havde egentlig sådan tanken at selvfølgelig får vi den anden halve oprykning til A klassen. Men det gik så istedet sådan ca pinligt dårligt. De øvelser min hund virkelig er stærk i og elsker højt om som gik supergodt sidste gang - spor og frit søg - gIk bare totalt i ged. Hun var uhyggelig svær at få til at gå spor efter første knæk og vi endte med at blive stoppet ved anden knæk. Jeg plejer at være totalt sikker på at komme rundt uanset vind og underlag. Det første ben gik hun superfint og første genstand samlede hun prompte op og kom glad med i galop. I frit søget nægtede hun at have den ene genstand i munden. Hun samlede den op ca tusind gange og spyttede den ud med alle tegn på væmmelse. Til sidst tissede hun i feltet smiley smiley smiley Min hund som ellers ikke er sart med hvad hun tager i munden. Første genstand fandt hun på noget der lignede 2 sek og anden på måske 5 sekunder efter at jeg havde fået første genstand. Hun løb et par skridt med den og spyttede den så ud og ville simpelthen ikke tage den. I fremadsendelsen løb hun superflot ud men ignorerede dæk totalt og fortsatte laaangt (som i ud af øvelsesområdet). Så vi måtte indkassere et 0. Normalvis stopper hun i det mindste op når jeg råber DÆK. Apport startede fint. Blev siddende spændt og ventede på kommando, røg ud efter apporten og halvvejs tilbage så skulle hun lige hen og snuse til noget i krattet et par meter væk inden hun kom til mig smiley I stå sneg hun sig med mig. Igen superfin opstarte hun var 'på' og indtog positionen prompte. Så stod hun fint til jeg var næsten ude ved markeringen og så begyndte hun at 'snige' sig efter mig (iflg dommer). I fri ved fod gik hun simpelthen som en drøm indtil vi nåede løbet, hvor hun så plejer lige at geare lidt ekstra op. Denne gang løb jeg måske 5 skridt så stoppede Penny og stak næsen i jorden og snusede. Jeg måtte give 2 pladskommendoer før hun skyndte sig med og gennemførte resten i lige så fin stil som indtil 'snuse-incidensen'. Jeg blev så også trukket 2 point for en 'animering' i de to opstandsninger. Dommeren sagde 'en håndbevægelse' så det må jeg lige have kigget på. Nå, men sit, dæk, spring og rondering var OK (eller dvs hun duttede til figuranten, hvilket koster 2 point). Men det tempo hun lavede øvelsen i kan jeg ikke klage over og den gøen der blev præsteret kan jeg bestemt heller ikke klage over. Det var en spøjs oplevelse; ved alle øvelser startede hun med at være totalt på, fokuseret og klar. Hun afventede signal og startede fuldstændig uden tøven. Og så gik det så i fisk. Måske det har noget at gøre med at vi lå syge med madforgiftning nærmest hele sidste uge og jeg ikke fik trænet og aktiveret hende ret meget?????? I denne uge skal vi øvelserne igennem med fokus på sjov og spas og tonsvis af belønning og mon ikke det går bedre på søndag når vi skal afsted igen smiley

  • #179   27. aug Al mulig held og lykke med på søndag i hvert fald, håber i får en super god tur på banen smiley

  • #180   27. aug Mette, tak for tip, den vil jeg prøve at finde

  • #181   27. aug @179: Taaak smiley Jeg vælger lidt at tro at det bare var et 'glitch'. Som sagt så var mavefornemmelsen god hver gang vi startede på en øvelse: Hun 'chekkede ind' og der var god kontakt og det startede godt smiley

  • #182   27. aug Mette, pøj pøj på søndag smiley

    Vi havde jo den vildeste debut, og konkurrencen efter det, lavede vi 152 point, men min hund havde til gengæld sin helt egen fest smiley

    Jeg følger spændt med i resultaterne de næste uger. Jeg meldte fra den sidste konkurrence om 14 dage (jeg meldte fra for et par uger siden), så nu håber jeg på at min landsplads til DM holder. Og ellers går det nu nok også smiley Jeg er slet ikke så begejstret for udsigten til DM, som jeg troede jeg ville være. Jeg tror måske egentlig at jeg bare allermest glæder mig til vi er klar til A, og kan gå ud og lave en fed eftersøgning - dét har jeg aldrig prøvet før, og det gider jeg godt at prøve!


  • #183   27. aug Uf jeg har rygrad som en regnorm! Jeg nyder for meget at snacke, især is eller chips.
    smiley


  • #184   28. aug Sia har jo lige været I løbetid, og nu er Emmily, malteser på 13 år, også kommet i løbetid.
    Det "sjove" er, at Emmily ikke har været I løbetid de sidste par år - eller også har hun skjult det godt.

    Har andre oplevet noget lignende?


  • #185   28. aug Mette

    Prøv at læse det her indlæg i den ånd, det er sendt. Det er IKKE en kritik eller en bedrevidende eller noget, der ligner.

    Men jeg har læst hele dit lange indlæg og undrer mig over, at din konklusion er "sjov og spas og tonsvis af belønning" ?

    Når du træner, korrigerer du så aldrig din hund ?
    Nøjes du med, at rose, når den gør noget rigtigt ?
    Hvis den, under træning, valgte at tisse i feltet - ville du så bare vente til den er færdig, eller hvordan ?

    Mine spørgsmål er udsprunget af oprigtig nysgerrighed - ikke af fordømmelse.

    Håber du har lyst til at svare smiley

    Og pøj pøj søndag.


  • #186   28. aug @Anne - tak smiley DM er sjovt - jeg har prøvet det engang for 'hundrede' år siden smiley Egentlig var planen fra årsskiftet at gå efter det. Men jeg måtte melde fra en de fleste B-konkurrencer i foråret pga alvorlig og uhelbredelig kræftsygdom i den helt nære familie. Prioriteten blev familie over konkurrencer og DM ræs. Det mål jeg har nu er at få oprykningen til A i hus i år. Jeg har 3 skud i bøssen så tænker nok at det skal lykkedes. Jeg glæder mig nemlig til at komme ud og lave eftersøgning med mit 'løbeapperat'. Det er så fed en øvelse smiley Og glæder mig også til de længere spor smiley

  • #187   28. aug @Martine. Jo, jeg korrigere også min hund. Da hun valgte at tisse fik hun en ret bestemt besked om at det synes jeg ikke var nogen superfin ide. Hun klemte sammen og kom ud. Jeg sendte hende ind igen og hun løb ind igen, tog genstanden i munden og spyttede den ud igen. Jeg tror hun tissede fordi hun var vildt frustreret over dem genstand, men derfor skal hun jo altså ikke tisse alligevel. Hun har aldrig nogensinde før gjort det og skulle det ske igen under træning så vil hun få en skideballe.



  • #188   28. aug Mette - tak for svar smiley

  • #189   28. aug Da vi havde været i hundeskoven I formiddags, ville jeg lige tjekke Sias tænder.
    Jeg fik nærmest et chok, der var "gule/brune kanter" flere steder.
    Nå, frem kom tandbørsten, og det gule/brune forsvandt med det samme.
    Så gik det op for mig, hvor de gule/brune belægninger kom fra, Sia havde fået kogte søde kartofler i sin West Paw topple smiley


  • #190   28. aug En havde delt et opslag fra Roskilde Dyreinternat i en gruppe på fb. Var så dum at gå ind og kigge på hunde, og jeg kan næsten ikke rumme hvor meget jeg afskyr mennesker nogle gange smiley HVORFOR anskaffer man sig en hvalp, og skiller sig af med den, når den er …… en hvalp? Eller når den bliver en irriterende unghund, der glemmer at den har 2 ører og en hjerne. Hvorfor skamavler man på sine blandinger, og smider dem man har i overskud over på et internat? Hvorfor køber man en schæferhvalp (med stamtavle), og går i chok over at den er aktiv, og smider den på internat (muligvis uden at give opdrætter besked)?

    Øv, hvor bliver jeg træt af at mennesker kan være så egocentriske og impulsstyrede, at de ikke trækker hovedet ud af røven længe nok til at tænke over, at det er en lille liv man har med at gøre smiley


  • #191   28. aug Anne, er det Eddie eller Lilly?

  • #192   28. aug Det var Lilly jeg gik ind for at se, men Eddie var den første jeg stødte på derinde smiley

  • #193   29. aug Farvel Piemonte

    profilbillede
  • #194   29. aug Ny bil ???

    profilbillede
  • #195   29. aug God morgen Mutters/Innsbruck

    profilbillede
  • #196   29. aug Der er kønt i Østrig og dejligt sted at være på bil-ferie med hund. Vi har gjort det nogle gange og Tyskland og Østrig er bare gode til ferie med hund smiley Var Piemonte også godt?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #197   29. aug Hvorfor er nogle, især muslimske, mænd så ufattelig bange for kvinder?

    "En 114 sider lang ny lov (Taleban) forbyder afghanske kvinder at tale i det offentlige rum, fordi stemmen er syndens redskab. Synge eller læse højt skal de også vare sig for."

    Rettere: Hvorfor har nogle mænd tilsyneladende så ufattelig lidt selvkontrol, at de er bange for ikke at kunne styre deres sexuelle drifter, hvis de ser et hår - eller hører en kvindestemme? smiley
    Kan nogen ikke kastrere disse bindegale små latterlige mænd, så kvinder kan få lov at leve i frihed? smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #198   29. aug EN positiv ting om Taleban: Hundekampe er forbudt.

  • #199   29. aug #198

    Der er tilsyneladende altid et eller andet, der i selv det værste af det slemme, trods alt er positivt.

    Kommunismen forbyder religion ..


  • #200   29. aug Jeg hentede minipiller på apoteket i Sønderborg, da jeg var i sommerhus. Det gjorde jeg, fordi de kan udleveres med 3 måneders mellemrum, og ikke en dag før. Jeg har egentlig længe været irriteret over dét med 3 måneder, for der er til 3x30 dage i en pakke, og der findes jo måneder med 31 dage, hvilket betyder, at man nogle gange løber tør for piller før der kan hentes nye.

    Nå, men jeg hentede en pakke i Sønderborg, og kan så konstatere, at jeg har glemt pakken nede i sommerhuset smiley Jeg prøver på apoteket, som bare er sådan helt “NIX, dét kan overhovedet ikke lade sig gøre”, hvorefter jeg ringer til lægen og venter 1000 år i telefonkø, for endelig at komme igennem til en praksisassistent som godt kunne se problemet, men ikke var sikker på at det kunne fikses. Så hun lovede at hun bare ville lægge en ekstra recept ind, hvis der ikke kunne flyttes på perioden mellem udleveringer. For det er åbenbart ikke lægen, der bestemmer intervallet på udleveringer, men noget der i udgangspunkt er forudbestemt for de fleste typer medicin.

    Nå, men det lykkedes åbenbart at flytte perioden, så nu kan jeg hente mine piller og alle er glade. Og nu jeg så tjekkede, så jeg at jeg kan få udleveret mine crazy penicillin-piller med 14 dages interval. Og det gælder for begge slags. Så teknisk set kan jeg hente en ny pakke penicillin hver uge. Men mini-piller, DEM skal vi satme sørge for ikke bliver udleveret for tit smiley


  • #201   29. aug Håber ikke at jeg ryger på filter med mine fjerkræ billeder. smiley
    Lækkert hår og alt muligt. smiley


    profilbillede
  • #202   29. aug smiley

    profilbillede
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 7 Svar: 7
    #203   29. aug Tilbagevendt efter nogle år herfra smiley


  • #204   29. aug Er du undercover?

  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 7 Svar: 7
    #205   29. aug Ja? Eller er jeg? Jeg er bare stor fan af Ib og Kalle...

  • #206   29. aug Hvem er ikke det. smiley

  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 7 Svar: 7
    #207   29. aug Folk husker mig nok, senest med Seiko smiley


    profilbillede
  • #208   30. aug Er der nogen, der har set "Demenskoret" på DR? smiley

    Hvor er de pårørende heldige, at de får lov både at opleve deres kære deltage, men også har det på film til evig tid.

    Jeg sad lige og regnede, og i de her dage er det 14 år (!!!!!) siden min mor fik sin alzheimers-diagnose. De første mange år gik det rigtig godt. Så var der et par år, hvor det blev lidt skidt, og pludselig var det helt skidt. Og de sidste 3 år har det været helt skidt. Og jeg har ikke længere min mor, selvom hun stadig trækker vejret. Men man kan jo ikke sørge over at hun er væk, for teknisk set er hun her.

    Det er en sær sygdom at have inde på livet. Og er man det mindste nysgerrig på det, så se udsendelsen på DR smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #209   30. aug Jeg har kun set teasere - og tænkt, at DEN udsendelse skal jeg virkelig se.
    Jeg mindes især én af "mine" gamle (demente) på plejehjemmet. Hun elskede, når jeg gav mig til at synge gamle danske sange - og sang med, så godt hun nu kunne smiley

    Reagerer din mor på sang og musik, Anne?


  • #210   30. aug Reagerer din mor på sang og musik, Anne?

    Ikke længere. Men indtil for et par år siden, kunne særligt TV-2 (bandet) og så Elvis' "Can't help falling in love" få hende tilbage til nærværet og give hende ro og tryghed.

    Jeg husker en dag for ca. 4 år siden, hvor hun var meget oprørt, og hvor der var sket alt for meget, og jeg skulle køre hende tilbage til plejehjemmet. Jeg anede ikke hvad jeg skulle stille op, og satte TV-2 på. Og på et splitsekund fandt hun ro og begyndte at synge med smiley

    Det er den sidste gang jeg kan huske at hun var til stede.


  • #211   30. aug Da min bedstemor fik flere og flere dage, hvor hun var svær at tale med og til tider fjern, der satte vi ofte musik på og så rockede vi ellers med til det, det elskede hun og dansede derudad i kørestolen smiley

    Alzheimer er en lortesygdom, men der er trods alt ofte nogle små, glædelige stunder, selv når der kun er en smule tilbage, af det menneske man holdt af.



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #212   30. aug Altzheimer er så ond en sygdom - for både de ramte og deres pårørende smiley

  • #213   30. aug Jeg har tudet mig igennem det program. Det var så rørende og frygteligt samme tid. Jeg har (heldigvis) ikke haft sygdommen ind på livet. Men hvor er de bare seje, de pårørende!

  • #214   30. aug Tak, Pernille, for at du skriver det - så er det ikke bare mig, der flere gange måtte hive en kleenex frem smiley

    Michelle, gid det var så vel. Altså, at der altid er øjeblikke, hvor de er nærværende. Der har ikke været nogen form for kontakt til min mor de sidste cirka 3 år. Og det er bare så uværdigt, at hun ligger der. Alle venter (og håber) på at hun dør, fordi der vitterligt ikke er noget af hende tilbage. Men det kan man jo heller ikke rigtig være bekendt smiley Og når hun dør, bliver det så ambivalent, for på den ene side kan vi endelig sørge over at hun er væk, men på den anden side vil det være en lettelse, både for hende selv og for os som pårørende.


  • #215   30. aug Det hedder vente sorg... og det er noget af det værste...

    Og det er helt ok at være lettet smiley


  • #216   31. aug Anne - min bedstemor døde på mors dag i år, og vi så det alle som den bedste mors dags gave hun kunne få, og da bedemanden havde været at hente hende, gik vi ud at spiste is og havde faktisk en rigtig god/trist/glad dag.

    Der er intet galt i at ønske, din mor får fred og ej heller at føle lettelse når det sker - det kan man absolut være bekendt, mon ikke hun selv ville have følt det samme hvis hun kunne? Der er også kærlighed i at ønske, at sådan et umenneskeligt forløb får en afslutning.

    Ift. de små lyse stunder, så var det jo mere, da der stadig var en smule af hende tilbage. De sidste måneder tog jeg ofte Sten med derned. Han synes det er røvsygt at agere besøgshund, men selvom hun overhovedet ikke ænsede at vi var der eller kunne kommunikere, så skete der et eller andet med hende, når man lagde hendes hånd i hans pels - hun havde meget uro/ufrivillige bevægelser/ticks til sidst, men der blev ro, når hun fik pels i hænderne.

    Men forløb er jo forskellige, og det lyder til, at din mors forløb er meget langtrukken - jeg håber for jer alle, også din mor, at det får ende.


  • #217   31. aug Jeg tænker igen på aktiv dødshjælp, når jeg læser de indlæg.

    Hvorfor er det, at nogen mener, at et menneske skal tvinges til at gennemleve et sådant forløb ?
    Ja, jeg kan godt se at den er tricky, for vedkommende er ikke i stand til at træffe valg i sin tilstand, men ..
    Det er da ikke værdigt - det er da ikke "fair" (i mangel af bedre ord), at pårørende skal være vidne til at et menneske de elsker, skal ligge på den måde ?

    Jeg synes ikke det er forkert eller dårligt af dig, Anne - at du kommer til at føle lettelse, når din mor engang går bort.


  • #218   31. aug Min far døde af kræft i foråret, og på trods af, at han var relativt ung og kun havde været rigtig dårlig i en uge, følte jeg stadig en form for lettelse, da han døde. Det var en lettelse over, at han ikke længere lå og havde ondt, og det var en lettelse ikke længere at gå og vente og ikke vide, hvornår det ville ske. Det var også en lettelse ikke at bruge hvert vågent øjeblik på hospitalet og se en man elsker blive dårligere og dårligere. Jeg havde også en del ventesorg, så på en måde var det forløsende at kunne give slip og lade følelserne komme ud.

  • #219   31. aug I er gode til at sætte perspektiv på smiley Tak smiley

  • #220   31. aug Der er 5 år imellem de to billeder her smiley

    For 5 år siden turde jeg ikke tænke på fremtiden…jeg turde faktisk heller ikke få besøg smiley Irrationelt? Ja, men jeg frygtede, at vi ikke fik hende med hjem smiley

    Men bag Rigets tykke mure viste denne lille fis, at hun ville verden smiley

    I dag har vi hentet en meget glad (og beskidt smiley ) pige fra overnatning med børnehaven - et døgn fyldt med eventyr i skoven, legeplads, hygge på tæpper i solen, pandekager over bål, pølser, skumfiduser og første nat i sovepose i tipi smiley

    Så sender mit jeg for 5 år siden en kærlig tanke…Se kære du! Vi klarede den smiley


    profilbillede
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 7 Svar: 7
    #221   31. aug I år, har jeg aktivt valgt, at hunden og jeg skal ud og konkurrerer... IGP er nok der vi er bedst, så nu starter træningen næste uge smiley

    profilbillede
  • #222   31. aug Linda, det er så skønt at følge udviklingen af dit lille menneske, som heldigvis har overrasket og har udviklet sig så godt. Og som ifølge dine små fortællinger også er et rigtig livsstykke med masser af livsmod og har et stort hjerte. smiley

  • #223   31. aug #221

    Så er I godt nok ringe, til alt det andet smiley smiley


  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 7 Svar: 7
    #224   31. aug Martine:

    Ja, eller jeg ved ikke hvordan man da ellers skulle formulere det smiley

    Vi er gode til arbejde... og jeg tror IGP programmerne er dem der er tættest på arbejde...


  • #225   31. aug Nu i alt det her dressurhestetid … er der nogen af jer, der kender til Tennessee Walking Horse??

    Jeg tænker om folk ikke kender til den eller det har noget med tradition at gøre, at den tilsyneladende er fløjet under radaren i al den dressursnak.

    Det er jo sindssygt som de piner dem smiley

    “TWH i forhold til vores eurpæiske dressurheste
    - at smøre dem ind i syrepasta, omkring hovene, smide betonlignende agregater omkring deres forben, ride dem med så
    skarpe bid at tungen får sår
    på tværs - la dem gå med lange forhove og til gengæld beskære dem
    helt ned på
    baghovene- sætte sadlen SÅ langt bagud . Det HER er simpelthen
    mareridtets mareridt …”

    Sakset frit fra en fb vens side.

    Prøv at Google - og gør klar til at tude længe og inderligt smiley smiley smiley

    FUCK, hvor er det grimt smiley smiley


  • #226   31. aug #224

    Det er jo bare at gi gas smiley


  • #227   31. aug smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #228   31. aug Sille har hjulpet med at dræne

    profilbillede
  • #229   31. aug

    profilbillede
  • #230   31. aug Martine - det er ikke fløjet under radaren, der har været heftig debat om det i mange år, men det har en relativ lille udbredelse (USA), så det er nok mindre kendt internationalt.
    Der er et efterhånden relativt stort forbund, hvor de konkurrerer "naturligt", altså uden big licks (de store sko) osv., og den konkurrenceform findes også med TWH i Europa.

    Under Obama vedtog man faktisk love, der gjorde "big lick ligaen" ulovlig, men det blev rullet tilbage da Trump tog over og nåede aldrig at træde i kraft.

    Og slemt står det også til med koldblodshestene derovre (om end ikke helt så slemt som TWH) - de er åbenbart vældig begejstrede for de der høje benløft, så koldblods beskæres med flade, næsten firkantede forhove med endnu mere firkantede forsko (Google scotch bottoms). De kan selvsagt ikke gå på fold med den slags på.


  • #231   31. aug

    profilbillede
  • #232   31. aug Hvad F er der galt med de mennesker?

    Vidste godt det med Obama og Trump - idiot smiley


  • #233   31. aug Nu vi snakker heste.. jeg fik et dejligt sommerminde på min telefon i dag… det var en dejlig dag.. for ham. Jeg magtede ikke at skulle til at bade ham, for at komme ud at ride.. smiley




    profilbillede
  • #234   31. aug Glæderne ved skimler smiley

  • #235   1. sep And, tænkte lige at det var vildt at man måtte have en zebra smiley

  • #236   1. sep Vi passer hund i dag. Vi har været i Doktorparken og bagefter hjemme ved min mor og drikke kaffe, hun har indhegnet have også. Nu er energien kun til at tigge nybagte boller inden han bliver hentet i aften

    profilbillede
  • #237   1. sep Jeg har haft verdens bedste dag smiley

    Først portvagt til en PH-konkurrence, hvor en del af øvelserne skulle laves på militært område. Området er selvsagt hegnet grundigt ind, og øvelserne skulle laves nede i den anden ende af området. Vi var 2 på portvagt, så vi skiftedes til at have hundene ude.

    Så kørte jeg videre til IGP-udtagelse i Grenå, hvor begge hunde også var ude på skift, og opførte sig overraskende flot smiley Dorit charmede alle, og jeg tror at en af Martines træningsvenner blev udnævnt til Dorits nye, bedste ven smiley

    Vi sluttede dagen af med at køre på stranden, hvor hundene fik fræset igennem, rullet i tang, gravet huller og badet smiley


  • #238   1. sep Hvem var det, Anne?

  • #239   1. sep N.P. Prøv at spørge ham om han fik en lille pølset kæreste med korte ben i dag, som både ville putte, kramme og nusses på numsen smiley

    Ellie var i øvrigt også helt pjattet med ham. Han må være en god fyr smiley


  • #240   1. sep Fra marts køre vi internatet selv - uden DB

  • #241   1. sep Jeg er i sådan en “spørg en jurist”-gruppe på fb, og er blevet hende der svarer på spørgsmål om hunde, 9 ud af 10 hunderelaterede spørgsmål handler om hunde uden stamtavle, som er blevet syge, har fået en forkert farve eller en forkert type pels. En vil gerne vide om hun er berettiget til erstatning, fordi hun har købt en korthåret gravhund, men nu viser det sig at den ikke er korthåret….. smiley

  • #242   1. sep Anne, det er lidt skørt og komisk på samme tid

  • #243   1. sep NP er også Cliffs allerbedste ven - helt fra Cliff var hvalp smiley

    Han er en enormt rar smiley


  • #244   1. sep Er der nogen der har en rigtig god opskrift på snaskede kanelsnegle? Jeg synes ofte de bliver kedelige og lidt tørre...

  • #245   2. sep Lav en sneglekage i en form - ligesom en smørkage.
    Tag lidt af dejen fra og lav en bund, læg derefter sneglene på bunden.
    Så løber fyldet ikke ud på pladen, men bliver i kagen.


  • #246   2. sep @225: Sådan helt generelt når det handler behandling af dyr - og nogengang mennesker for den sags skyld - så kan man ret nemt få et indtryk af at amerikaner er lysår bagud hvordan vi gør her i nordeuropa. Der er rigtig mange mennesker derovre der synes at de er OK at skade dyr for at opnå et eller andet resultat. Meget af deres hundetræning er jo heller ikke ligefrem baseret på positiv forstærkning og en tillidsfuld relation til dyret. Det er samfund hvor man i vidt omfange forveksler frygt med respekt - både i forholdet mellem menneske og dyr, men også i menneske til menneske relationerne. Jeg har meget meget svært ved at forstå hvad det er der drager så mange europæer mod USA og omtaler det lidt som det 'forjættede land'.

  • #247   2. sep Tak Lise-Lotte!

  • #248   2. sep #246

    Rodeo - need I say more smiley

    Men nu mht min sport - der sparker amerikanerne godt nok røv i forhold til danskerne. Vi står jo stadig og hopper i vores spand og synes vi er enormt gode og får en masse points, men når vi så krydser grænsen så er vi godt nok langt bagud i forhold til (næsten) alle andre nationer.

    USA er ny i IGP - og de har altså formået at kunne noget, som danskerne ikke kan ... præcis hvad det er, kan jeg ikke sige - blot at det virker smiley

    Men enig ellers - i meget af det du skriver


  • #249   2. sep Måske det er nemmere at gøre noget anderledes i en forholdsvis ny sportsgren end i en der allerede er godt etableret? Det er nok svært at begynde at gøre noget radikalt anderledes end alle de andre i sporten gør.
    Og ja, rodeo er altså bare smiley smiley smiley Ihvertfald de dele af den der handler om 'afsmidning af rytter'. De heste og tyre man bruger er jo ikke 'med på legen' og det er jo netop den reaktion man ønsker. De ser ikke ligefrem ud til at nyde det.
    Det med at vi i DK tænker at vi er vildt gode er da ikke kun i IGP sammenhæng; hvor tit er det ikke lige at vi nærmest har været verdensmestre i fodbold inden turneringen starter og hvor mange OL medaljer var det nu lige vi var så godt som sikre på inden legene startede smiley


  • #250   2. sep Hvis nogen mangler bukser til træning, så er der lige nu slutspurt ved Engelsons - et par ok outdoorbukser til latterlige 99 SEK. De er i begrænsede størrelser -36, 38, 40, og lidt forskellige længder (kort, normal, lang).

    https://www.engelsons.se/artikel/fritidsbyxa-krogsered-dam?attr1_id=35


  • #251   2. sep Hestevognskørsel er vi ret gode til. SÅ lille en sport i SÅ lille et land og oppe imod lande, hvor staten financierer det, mens man herhjemme selv skal til lommerne/låne sig frem isv, og alligevel har vi juniorkuske, der sparker røv... bl.a. har vi lige fået en dansk europamester i youngdriver.
    Og det er ikke enkeltstående, det er faktisk gennem en del år, DK har gjort det godt smiley


  • #252   3. sep Hæhæ Anne - de bukser sad jeg også lige og kiggede på smiley

    Træningstrøjen til 49,- har jeg i pink. Den er RET fed, så den kan man lige så godt putte i kurven også smiley
    https://www.engelsons.se/artikel/traningstroja-halvzip-dam


  • #254   3. sep #253

    Aj hvor sygt !!


  • #255   3. sep Det her er virkelig syg.
    Vedkommende skulle selv spærres ind i et bur og behandles på samme måde.
    Hvorfor holder man ikke lidt øje med sådan en person og tjekker om han overholder forbuddet.
    Det kræver altså ikke alverdens resurser at sende en patrulje forbi og tjekke op.

    Jeg håber, at idioten denne gang kommer i spjældet i nogle år. Men det er vel kun ønsketænkning. Han ender vel kun med en lille bøde.
    https://www.dagens.dk/indland/mand-doemt-for-syvende-gang-politiet-finder-hund-i-bur-uden-mad-og-drikke?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawFDo-BleHRuA2FlbQIxMQABHVkf8HDOg-1mUNusbX0OVydOA3X95RsbNc2gNdnpiBewW2gMjFOZGZ-9Sg_aem_d_mQ8vNQZu0qCz9A02IzDg#Echobox=1725346026



  • #256   3. sep Stakkels, stakkels hund - hold op, hvor burde ham ejeren .. ja, han gjorde så smiley smiley smiley

  • #257   3. sep En lille tyk hvalpemave, det er da til at blive glad over smiley

    profilbillede
  • #258   3. sep # 257
    smiley smiley smiley


  • #259   3. sep Elsker vores plejefamilier smiley

    Hende her er pt alene i pleje og venter på en ven på samme alder... så plejemor tager hende med alle mulige steder

    Det bliver en fantastisk kat for dem der køber hende - se lige smiley


    profilbillede
  • #260   3. sep Ej Bodil, der er altså forbud mod hvalpekøber smiley

  • #261   3. sep Jeg skal heldigvis arbejde hjemme i morgen. Og det er perfekt, for lige nu har jeg den ufatteligt store luksus, at marken lige på den anden side af hækken rundt om min have er høstet og presset. Så jeg har stubmark, som har et stykke pløjet og harvet jord i midten, og så mere stub. Det er KUN andre sportosser, der sådan rigtigt forstår hvor stor en luksus sådan noget er smiley

  • #262   4. sep Jeg skal for første gang i mit liv, til kiropraktor.

    Jeg har haft ondt i min lænd - ikke meget, men alligevel - igennem et par uger, og googlede derfor lidt øvelser på nettet. En af dem prøvede jeg, og det skulle jeg virkelig ikke have gjort !
    Resultatet blev at jeg gik rundt som en gammel kælling (hvilket jeg jo i grunden også er), men altså - jeg kunne stort set ikke gå og så gik jeg og sagde sådan "åh åh åh" smiley :D smiley

    Meget ynkeligt og hold nu op.
    Et råd fra en sygeplejerske - læg dig ned i din seng på ryggen, evt læg dig op på albuerne lidt - og ring til en kiropraktor imorgen (mandag).
    Så der lå jeg - tog noget smertestillende og havde giga ondt af mig selv. Kæresten smurte noget Voltaren Gel på og det hjalp lidt, men .. hold op, det gjorde ondt.

    Jeg fik så ideen i at sætte mig ud i kærestens Ellert. Den har jo de her forskellige massageting i sæderne, så det måtte prøves.
    Ved ikke om det var det - med indlagt mindfulness (det kan den også .. jamen altså) og vejrtrækningsøvelser (ja, igen den smiley ) der gjorde tricket.

    Men altså - det lettede, helt enormt.

    Alligevel tager jeg afsted her om lidt - det ikke helt væk og det må det rigtigt gerne blive smiley


  • #263   4. sep God bedring Martine. smiley
    Håber at kiropraktikeren kan hjælpe dig og at du ikke har fået slidgigt i ryggen.


  • #264   4. sep Jeg glemmer at hvalpe kan være frygtelige et øjeblik og tænker at jeg dør lidt over hvor lækker og nuttet ham her er smiley https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/adopter/nordjyllands-internat/1v5106

  • #265   4. sep #263

    Ingen slidgigt - det var såmænd mit bækken, der havde forskubbet sig. Ikke noget at sige til, at det nev lidt smiley

    Han "gjorde noget" og nu er det bedre, men jeg skal derind igen i morgen. Han talte om 5 behandlinger ? Lidt vildt, men bare det hjælper.

    Endnu engang er jeg taknemmelig over, at jeg engang var så smart, at melder mig ind i Danmark. Det hjælper lidt.

    Og tak Anni smiley


  • #266   4. sep god bedring .. håber kiropraktoren hjælper dig, hos mig tog det godt nok det værste men jeg fik ikke ro med min ryg før en osteopat kom indover..

  • #267   4. sep Av av, god bedring. Slidgigt har fanden skabt. Jeg døjer selv og det der gør underværker her er varme. Må gerne brænde lidt men det hjælper

  • #268   4. sep det er lidt sjovt .. kan ikke huske om det var i disse tråde eller den med sygdom jeg fortalte jeg har en veninde med en dement mand, de bor i Odder og kommunen har erklæret ham berettiget til plejehjem, men de havde også sagt de ikke skulle regne med det blev i år ... så faldt jeg over de rettigheder man har, bl.a at kan kommunen ikke tilbyde indenfor den tid de skal så skal de søge i andre kommuner ... det ringede min veninde og sagde til sagsbehandler i starten af august .. og vupti har manden en plads fra på Mandag ..

  • #269   4. sep Tak for tippet, Hanne smiley

  • #270   4. sep Godt det var noget der kan fikses smiley Jeg skal igang med GLAD træning med mit knæ: holdet skulle gerne blive en realitet i næste uge. Glæde mig lidt til at komme igang; jeg har nu snakket med to andre der er blevet smertefrie og har fået udskudt udskiftning af knæ på ubestemt tid pga GLAD træning. Så håber virkelig på at det også kan gøre det samme for mig smiley

  • #271   4. sep Pernille, jeg er også tosset og sidde og kigge efter hund.

    Nu er jeg faldet helt pladask for en hvalp, og det var jo det jeg ikke skulle smiley


  • #272   4. sep Jeg er nødt til lige at vise jer de her

    Det er sgu for sødt

    TO mødre smiley Begge giver mælk

    Vi har sendt dem alle i pleje sammen smiley Dem kan ingen da skille ad - det er jo en hel lille familie (regnbue?:))


    profilbillede
  • #273   4. sep nu har jeg jo været på ferie ... nogen der ved om Isabelle er på tur ? hun plejer jo at være aktiv ...

  • #274   4. sep #273
    Jeg tror, at Isabelle er taget vest på smiley


  • #275   4. sep Plejer der at sidde så mange hvalpe på internaterne rundt omkring?

  • #276   5. sep Åh - i går havde jeg én af de der stjernestunder, der minder mig om, hvorfor jeg bare knus-elsker at være hundejer.

    Nimbus træner agility sammen med en lille hanhund, som jeg ser som usikker, men som ejeren mener er "meget hanhund og fremme i skoene".
    Han viser det, ved at knurre, så snart nogle af de andre hunde kigger på ham, eller kommer i nærheden.

    I går var vi så kun os to, så hundene havde brug for en pause undervejs (og det havde vi ærligt talt også) så vi satte os ned i skyggen i græsset, sammen med instruktøren.

    Nimbus nullede bare lidt rundt, og var bla ovre for at indynde sig hos instruktøren - hvilken fik den lille bavian til at knurre.

    Jeg spurgte ejeren, hvordan hun troede, han ville reagere, hvis han blev sluppet - og hun var lidt usikker, og sagde, at det var flere år siden, han sidst havde været løs med en anden hanhund, så om jeg var sikker på, at jeg turde lægge hund til.

    At dømme efter Nimbus´ reaktion på al den knurren, var jeg ikke den mindste smule nervøs. Så den lille fik lov at komme løs - og der var ikke et øje tørt. Da han først havde fået lov til at undersøge Nimbus, tøede han op, og efter få minutter spurtede de rundt og legede.

    PYT med, at der så ikke var så meget energi tilbage til de sidste 10-15 minutters træning. smiley


  • #277   5. sep Hvordan ser det ud hvis man er på frys? I en anden tråd er der ikke den hvide besked-boks hvor man skriver smiley

  • #278   5. sep Tillykke du er blokeret af trådstarter smiley

  • #279   5. sep #277

    Sådan


  • #280   5. sep Jeg kan godt like t’s indlæg? Har så ingen anelse om hvad jeg har gjort smiley

  • #281   5. sep Hvis du er frosset, så er det som om der ligger et lag rimfrost over din profil, og du kan intet.

    Hvis det bare er dialogboksen der mangler, er det som andre skriver fordi du wr blokeret af trådstarter.


  • #282   5. sep Ok smiley tak

  • #283   5. sep Pernille, jeg kan slet ikke forstille mig at DU kan have pisset nogen nok af til at ryge på filter smiley smiley

  • #284   5. sep Har nogen set grise-udsendelsen på DR?

    Det sætter tingene lidt i perspektiv smiley


  • #285   5. sep har ikke set v ... har haft besøg og fået af vide jeg nu også skal være Farmor ...

  • #286   5. sep Tillykke Hanne smiley

  • #287   5. sep Tillykke Hanne smiley

  • #288   5. sep Jeg har ikke set griseudsendelsen, men hvis jeg har forstået det rigtigt - så undrer det mig at nogen overhovedet har været i tvivl om, at de har et *biip* liv og at de er tænkende, sociale dyr, der præcis som hunde, kan føle glæde, smerte, angst .. etc.

  • #289   6. sep Stort tillykke til Hanne smiley


  • #290   6. sep Anne- jeg kan godt være pisse irriterende men mindes ikke jeg har været det over for den bruger smiley

  • #291   6. sep Stort tillykke Hanne smiley



  • #292   6. sep Pernille, synes nu hellere ikke, at du er en af dem der indbyder til blokereringer.
    Hvilken tråd er det ?

    Men folk kan være mærkelige.
    Jeg blev engang blokeret fordi jeg skrev at elektriske døre også kan åbne manuelt, og at det er et lovkrav.


  • #293   6. sep Heads-up display´et i BMW´en gik i stykker - efter at have fungeret upåklageligt i 10 år.

    Jeg ringede til BMW, de sagde jeg bare kunne komme forbi, så ville de kigge på den. Jeg spurgte så, om jeg kunne sige nej til et tilbud, hvis det var for dyrt - det kunne jeg naturligvis godt.

    Jeg fik så prisen efter en lille time - 29.000 !!!!!!!!!!!!!!
    Plus at de forlangte 750 kroner, for at fortælle mig det .. aj men ..

    Velkommen til BMW´s verden .. og ja, den kører fint uden det der heads-up - selvom det er virkelig smart smiley

    Gruer lidt for, hvad det koster næste gang den går i stykker.
    Men den er ALT for fed at køre i, og jeg er bare nødt til at nyde den, lidt endnu smiley


  • #294   6. sep Den med a og b hunde

  • #295   6. sep Tillykke Hanne smiley

    Men Pernille, du har jo ikke engang skrevet i den tråd smiley


  • #296   6. sep Pernille, jeg tror, at det må være en fejl.
    Kan ikke tro, at Malene blokerer dig i en tråd du ikke engang har været aktiv i.
    Tjek lige tråden op igen.


  • #297   6. sep Jeg er alvorlig træt af min messenger - der tikker den ene besked ind efter den anden.

    Læste i byens facebook gruppe her til morgen, at der var en som spurgte om et ordentligt sted at få passet sin miniature gravhund, fordi hun skulle indlægges.

    Jeg svarede, at jeg gerne ville passe den, og at det ikke ville koste ejeren en krone, at min have var udbrudssikret, og at hunde hos mig ligger i møbler og sover i sengen.

    Siden da tikker der konstant beskeder ind om at jeg skal passe folks hunde.
    De fleste skriver at de ikke har råd til at betale noget for det, og lige så mange simpelthen forventer at jeg skal passe deres hunde. Ikke noget med en forsigtig forespørgelse om jeg evt også vil passe deres hunde. Nej nej, der tikker bare datoer op og beskeder om, hvornår de kan aflevere deres kræ.
    Det undrer mig, at folk ikke har mere skam i livet, og det undrer mig, at folk bare sådan vil aflevere deres hunde hos vildt fremmede mennesker, og at de ikke engang spørger om jeg kan magte deres hunde, for der er både både Schæfer, Rotter, Bernere, Labber mm imellem.



  • #298   6. sep #297 ... Anni .... Det er fordi du ser så rar ud på dit profilbillede .... smiley

    profilbillede
  • #299   6. sep Jeg har en problematisk schæfer, som du gerne må få lov at passe smiley

  • #300   6. sep Ej hvor godt, så ved jeg, hvor jeg kan få passet mit sorte lyn smiley

  • #301   6. sep Fedest Anni, jeg kommer med mine 5-6 stykker smiley

  • #302   6. sep Ja, i skal endelig ikke holde jer tilbage.
    I kommer bare alle sammen med jeres, og tag også venner og bekendtes med smiley

    Bodil, dig kan jeg jo ikke sige nej til.
    Jeg skylder dig stadig fra den gang du reddede Gaddafi og mig.


  • #303   6. sep Ha bare vendt, mine kan med garanti sørge for liv og glade dage i dit hus smiley smiley smiley du får også lige 3 hvalpe med.

  • #304   6. sep Jahhh, jubiiiii, hvalpe smiley smiley smiley

Kommentér på:
Snik snak vol. 45

Annonce