{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.272 visninger | Oprettet:

Snik snak vol. 41 {{forumTopicSubject}}

Så ramte 40’eren 2 sider, så vi skyder næste tråd igang med det største brag, der nogensinde har været smiley

Selvom jeg ikke sidder klistret til skærmen når der er fodbold, så kribler det lidt i maven over at vi skal møde Tyskland på lørdag. Så bunkevis af karma og krydsede fingre til de danske drenge smiley

Smadr de tyskere som i ‘92 smiley


Andre forumemner med "Snik snak vol"
Snik snak vol. 45
Til stort og småt, og hvis nogen skulle mangle et pikhoved….. :P
Skrevet af: Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten - 15. aug
Snik snak, ævl og kævl vol. 46
For dem med hang til BMW’er og gamle dage :P
Skrevet af: Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten - 6. sep
Snik snak og alt det andet, vol. 42
Kom sol, kom sommer, kom flere jordbær <3
Skrevet af: Anne med Tykke, Kukkeren og Kampkatten - 5. jul

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak vol. 41
  • #1   26. jun Jeg går allerede og nynner Deutschland, Deutschland, alles ist forbei, alles ist forbei, allez ist forbei smiley

  • #2   26. jun Jeg glæder mig bare til det er slut...

  • #3   26. jun Jeg er vidst dårlig opdraget. Jeg gider ikke det bold smiley

  • #4   27. jun Frk Jensen, det gør jeg også smiley

  • #5   27. jun Jeg ser kun når Danmark spiller

  • #6   27. jun Jeg bliver dagligt "mobbet" af kollegerne, fordi jeg endnu ikke har set bare 2 minutters bold.... Meeeen, det lever jeg nu fint med smiley

    Hmmmm, jeg havde fået den geniale idé, at jeg gerne vil af med det lange hår, til fordel for en frisk og pjusket multicolor kort frisure. Men så begyndte jeg at tjekke priser, og må bare konstatere, at jeg ALDRIG får det, for priserne begynder ved 2.000.... Og én ting er, at få det lavet, men det skal jo så gentages/genopfriskes mindst hver anden måned. Det er kun hundetræning/kurser/prøver, der kan få lov at fylde SÅ meget i budgettet smiley

    Det kunne ellers være smukt, ikk?



    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #7   27. jun Jeg kan huske, mand, børn og jeg gik og sang "Tyskland er et tegneseriehold" (på samme melodi som "alles ist vorbei") på en campingplads i Ungarn dengang i 92 smiley

    Jeg har lige sparet 6300 kr. - på kun at være halvidiot smiley
    I nat begyndte mit køle- fryseskab pludselig at larme helt vildt. Sindssygt irriterende lyd/larm. Umiddelbart kunne jeg ikke finde årsagen. Det kunne jeg heller ikke i morges og
    skyndte mig at ringe til et firma og bestille et nyt - til levering i morgen (koster ekstra), så jeg ikke ville blive vanvittig af den RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR-lyd smiley

    Da bestillingen er afgivet, får jeg lige den tanke at tjekke fryseren en gang mere - og kan nu konstatere, at der er en hel del is i den nederste del. Ups.
    Jeg går i gang med at fjerne isen - og vupti - fryseren holder helt og aldeles kæft smiley

    PS. Nu håber jeg, at kompressoren ikke tilfældigvis afgik ved døden, da jeg gik i gang med kniven (for at fjerne isen). Det finder jeg ud af. Hvis mine isterninger smelter, er det nok ikke så godt smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #8   27. jun WAUGH, det er flot, Karina.

  • #9   27. jun Tak - jeg er også HELT vild med det, men det er absolut ikke realistisk at få puttet ind i budgettet smiley

  • #10   27. jun Aldrig fjerne is fra fryseren med kniv !!!!

    Jeg bruger en føn, det går ret hurtig.


  • #11   27. jun Øøøøj det er mega flot, Karina! Og hvis man “har mod” på så mange farver i håret smiley Jeg er lige blevet klippet og fået lavet lyse striber. Knap 1700 smiley Det er helt tosset.

  • #12   27. jun Præcis Pernille! Det er jo crazy!!! Hvem i alverden har råd til det i en korthårsfrisure, der skal genopfriskes konstant? smiley

  • #13   27. jun Så er der igen brand i København i en vigtig bygning:

    https://nyheder.tv2.dk/live/samfund/2024-06-27-skatteministeriet-braender


  • #14   27. jun Det gør mig oprigtig trist at bo i et land, hvor det er lykkes at myrde størstedelen af vores natur ink. vores indre farvande.


  • #15   27. jun Isabelle.

    Et godt råd til afrimning af fryser er at tømme den og "fylde den" den med skåle som er fyldt med kogende vand. Luk fryserlågen og vent. Efter noget tid, skiftes vandet til nyt kogende vand. Der går ikke lang tid før vandet står i kø for at komme ud smiley

    Iøvrigt fik vi nye hårde hvidevarer i 2017 og jeg valgte selvafrimende frysere. Jubiiii. Det er skønt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #16   27. jun Det tog mig et øjeblik at fjerne isen - med en kniv smiley
    Desværre var jeg lidt for hurtig til at glæde mig. Da jeg kom hjem fra luftetur med hundene for lidt siden, larmede køle- fryseskabet endnu mere end før smiley
    Der er vist ingen vej udenom et nyt. Æv.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #17   27. jun Hov jeg glemte lige at spørge dig, Anni, hvorfor man aldrig skal fjerne is fra fryseren med en kniv.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #18   27. jun Jeg er bange for, at det ville tage evigheder at smelte alt det is, der var kommet i fryseren, Mette - og besværligt at fjerne alt det vand, isen ville blive til.

    Når jeg normalt afrimer, gør jeg det på den måde - med kogende vand. Men denne gang har jeg været for længe om at få det gjort.


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #19   27. jun Er lige kommet hjem fra eksamen. Har været prøve kanin. En 5 semester studerende skulle til eksamen og bruge en med nyt knæ hvor der havde været lidt udfordringer undervejs smiley
    Så det blev mig smiley

    Han fik 12 smiley

    Synes nu os han virkede ret skarp og havde nogle gode øvelser til mig til det videre forløb smiley


  • #20   27. jun Isabelle, man bruger ikke kniv, fordi man så nemt kan ødelægge noget.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #21   27. jun Nåh - OK. Men min kniv var ret harmløs smiley

  • #22   27. jun Karina, det er en flot frisure.
    Jeg overvejer at få lavet nogen lilla striber i mit hår, men har ikke helt modet til det (bare at få det klippet er slemt nok).
    Så overvejer jeg, at få det lavet, så det andet hår dækker striberne smiley smiley

    Tror dog stadig ikke jeg har modet til det smiley

    Jeg ærgre mig over, at jeg ikke havde råd til at købe billet til Ringsted Festival da de blev solgt sidste år. Får dog stadig lidt af fornøjelsen med campister i "baghaven" og musikken når jeg sidder med åbent vindue i soveværelset smiley


  • #23   27. jun .. and just like that ...

    - blev dagen lige rigtigt mange gange bedre smiley


    profilbillede
  • #24   27. jun I klær hinanden smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #25   27. jun Isabelle, der er faktisk et varmelegeme som man kan slå til når man skruer ned for skabet. Der er sikkert en knap med fastfreeze og så den med varmelegemet. Det går pænt stærkt når det er tændt. Har lige lavet et stunt med helt fyldt fryser der i forvejen trængte voldsomt til afrimning, men så havde den da lige fået lov at stå lidt åben i næsten 2 døgn. Har aldrig set så meget is smiley men desværre også en del der måtte kasseres.

  • #26   27. jun Karina, kan du ikke tage til en frisør skole? Jeg var nede i Næstved og få lavet permente krøller, det kostet mig 0,-.
    Det tog godt nok lidt tid, men hæller der end at skulle af med så mange penge.
    Jeg har ikke fået lavet det igen, da jeg har så meget migræne og kan ikke med lugten fra da hun lavet det.

    Jeg fik lavet mit af en som havde sit sidste år. De søger tit folk til det ene eller det andet. Nogle gange koster det lidt andre gange ikke noget.

    Da jeg klippet mit i 7 og 9 bliv det doneret til pararykker, dog kan jeg ikke gøre det nu hvor jeg har fået lavet noget. Så skal jeg så tage til Norge.


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #27   27. jun Det ser super flot ud, Trine smiley

    Der er ikke nogen knapper i min fryser, Cookie smiley
    Jeg tror, det er det billigste billige, min udlejer har købt - og måske købt brugt.
    I min lejeaftale har jeg skrevet under på, at jeg selv betaler, hvis hårde hvidevarer går i stykker. Urimeligt? Ja. Men jeg var lidt desperat for at finde et nyt og godt sted at bo, da jeg skrev under.
    Jeg ringede til udlejer, og han vil betale omkring halvdelen for det nye køle- fryseskab - som ikke har larmet særlig meget de sidste par timer i øvrigt smiley smiley DET er glad for smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #28   27. jun Godt du har fået et nyt så smiley
    Vores er et 20-25 år gammelt Beko skab. Det bruger sikkert for en formue i strøm, men det får lov at leve sommeren over ihvertfald. Der er lige et par andre projekter der er vigtigere.


  • #29   27. jun Tak Isabelle.

  • #30   28. jun ikke at Joe Bidden er nogen god præsident, men for hulen hvor får jeg næsten ondt i maven ved den omtale mødet mellem ham om Tr har medført ... for en gangs skyld er det det ikke den højtråbende Tr der trækker overskrifterne, men Bidden og af de meget triste slags .. både for landet, for hvordan skal han dog vinde valget, og ja det er nok lige slemt hvis han vinder valget ... og hvorfor hulen er der ikke nogen i baglandet, familien der for længe siden har sat en stopper for det her .. for hans skyld og for muligheden for at finde en anden kandidat, ved godt de ikke vælter i muligheder, men var de tvunget af omstændighederne måtte de jo finde en ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #31   28. jun Jeg er meget enig, Hanne. Det er ufattelig trist - og grotesk, at Biden er den bedste kandidat, Demokraterne har kunnet finde. Men men - det handler nok om, at han har flere penge end andre kandidater.
    Trump er en katastrofe smiley Men hvis det er OK for amerikanerne at få en præsident, der lyver uden mindste skam, er det vel ham, de vælger.


  • #32   28. jun Det handler vist meget om, at Biden er siddende præsident, og så er det bare svært for partiet at nægte ham at stille op igen. Det er vist helt normalt, at hvis præsidenten vil og kan tage en periode mere, så er det ham partiet stiller med uden modkandidater.
    At Biden så ikke har selvindsigt og dømmekraft nok til at indse, at han gør partiet og landet en bjørnetjeneste, det er jo bare trist. Jeg har længe forventet, at Trump bliver den nye præsident, og demokraterne inkl. Biden har kun sig selv at takke for det. smiley

    Og så kan vi andre jo undre sig over, at der overhovedet er nogen, der gerne vil have Trump, men det er øjensynlig andre ting, der tæller derovre.


  • #33   28. jun jeg er bare bange for at med Tr ved roret vil USA´s anseelse og "magt" svækkes, ligeledes tænker jeg Europa får lov at sejle helt sin egen sø, og selvom jeg er enig i at det vil være bedste ikke at være så afhængig af USA som vi har været siden 2. verdenskrig, så er jeg ikke sikker på, faktisk ret sikker på at det er Europa ikke klar til, forstået på den måde at så er risikoen for at Putin får mere blod på tanden om at gå efter sit GL. Sovjetunionen meget stor, og det kan Eu og deres ligestillede ikke stille meget op mod ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #34   28. jun "hvis præsidenten vil og kan tage en periode mere, så er det ham partiet stiller med uden modkandidater."

    Men han KAN jo ikke smiley

    Jeg tror egentlig, at Trump og Putin bliver taktisk allierede med Kina som fælles fjende.
    Putin ønsker, at Europa blander sig udenom hans indlemmelse af Ukraine i sit Storrusland. Trump ønsker et svækket Europa, han kan give fingeren. Enighed mellem fiskeøjnemanden og balladebabyen smiley


  • #35   28. jun Men hvis det er OK for amerikanerne at få en præsident, der lyver uden mindste skam, er det vel ham, de vælger.

    Sådan er det vist ikke kun i USA.
    I Europa og her hjemme er vores lands ledere vist hellere ikke for fint i kanterne......


  • #36   28. jun Nu har jeg jo hørt så meget om Temu, og har aldrig købt noget derinde før.
    Så nu skulle det være.
    Fik da brugt næsten halvanden time på at surfe rundt derinde, så det var da god underholdning. smiley
    Og ih guder, hvor findes der meget, som man slet ikke vidste at man ikke kunne undvære. smiley
    Nå, men jeg bestilte diverse skrammel (høner, haner og egern til haven) for knap 300 kr, så nu er jeg spændt på når det kommer. smiley


  • #37   28. jun Mit blad, som kommer fordi jeg støtter World Animal Protection, kom i dag.

    Jeg fik bladret - og læst - det igennem, mens jeg sad og spiste morgenmad .. så nu har jeg fået skrevet under på støtte til fordel for delfinerne og adopteret "Jean", som er en bjørn i 20´erne, der blev reddet fra en trist zoo i Rumænien, hvor han måtte slås for sin mad .. ikke ret interesseret i sin egen art, men derimod meget social og opsøgende overfor mennesker, når der er besøgende i reservatet - han lyder lige som min type smiley


  • #38   28. jun Det jeg hører fra amerikanske venner idag er at der er lidt panik i Biden-lejren og der er folk i partiet (inkl i toppen), der mener at de hurtigst muligt bør finde en anden kandidat og på en eller anden måde får Biden gelejdet 'ud af døren'.
    Men det er da fuldstændigt absurd at man i et land med 300 mill indbyggere ikke kan finde et par bedre præsidentkandidater.


  • #39   28. jun jeg er ihvertfald sikker på det er skidt nyt for Europa hvis Tr vinder ... også fordi mange er og har været meget kritiske og ikke skrevet særlig pænt om ham, ingen kunne jo forestille sig han blev præsident igen ... på en eller anden måde er det noget af det mest politisk utrolige jeg har oplevet netop at et land med så mange ikke kan stille med 2 ordentlige kandidater ...

    @ Annie ... jeg er lidt træt af Temu´s ry for jeg synes også de har de sjoveste ting, og ja ting man ikke ved man mangler .. for slet ikke at tale om sjove ting til fx fødselsdage og jul ... meget sjovere end ting de har andre steder ... men det jeg købte kom prompte så det skal nok komme ...


  • #40   28. jun Hanne, jeg er hellere ikke nervøs for at det ikke skal komme, og jeg er hellere ikke overrasket over dårlig kvalitet.
    Man får jo det man betaler for.
    Vil man have super kvalitet, så køber man jo ikke sådanne steder. Så fatter ikke at de skal have sådan et dårligt ry.
    Kvalitet op pris hænger jo sammen.


  • #41   28. jun vil sige de ting var kvalitetsmæssigt helt ok, som du skriver ikke top top, men ganske ok .. jeg bestilte fx et par hjemmesko med Gravko på til det ene barnebarn som er heeelt vild med de der maskiner .. dem har han brugt hele vinteren i børnehaven og fx er mærket med gravkoen ikke skallet af eller noget ...

    men ville ikke købe børnelegetøj derinde .. der vil jeg ikke stole på det lever op til de sikkerhedsanbf vi har i eu...


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #42   28. jun Det er nu ikke lutter skrammel. Du kan snildt købe kvalitetsting til nærmest ingenting.
    Og meget af det er fuldstændig det samme som du køber herhjemme til flere 100 kr.
    selvfølgelig kan man være uheldig, og gider man det ikke, så er der gratis retur, og nogle ting behøver man ikke aflevere alligevel.
    Jeg har bl.a købt særligt tøj i virkelig lækker kvalitet til en brøkdel af hvad det ville koste herhjemme.


  • #43   28. jun Jeg købte engang sandaler på wish for 60 kr
    Dem løb jeg rundt med hver dag i tre uger.
    Har også bestilt to par på Temu og håber, at de er lige så gode som dem fra Wish. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #44   28. jun "Sådan er det vist ikke kun i USA
    I Europa og her hjemme er vores lands ledere vist heller ikke for fint i kanterne....."

    Kan du forestille dig Mette Frederiksen stille sig op og sige, at det ikke regner, mens regnen "pisker ned?"
    Kan du forestille dig Morten Messerschmidt sige, at DF tabte halvdelen af sine mandater p.gr.af valgsvindel i 2019?
    Kan du forestille dig Ursula von der Leyen sige, at coronavirus er ufarligt?

    Jeg er helt med på, at også danske politikere lyver. Forskellen er, som jeg opfatter det, at de ikke lyver så tykt - og at de er nødt til at erkende og undskylde efterfølgende - hvis de bliver opdaget altså smiley

    Hmmm. Er en løgn ikke en løgn? Jo - og jeg er helt sikkert farvet af, at Trump virker så ufattelig egoistik og usympatisk.
    Jeg tror ikke, han er god for verden, men jeg tror faktisk på, at han er god for en del amerikanere - de rige og dem fra Texas fx smiley


  • #45   28. jun måske Tr ikke lyver, hans virkelighed er decideret forvrænget i nogle tilfælde .. der er ting han siger hvor man som nøgtern tænkende kan se/sige det er forkert, men jeg tror han ser nogle ting på en helt anden måde og derfor tror på det han selv siger uanset hvor åbenlyst forkert det er ...

    @ Cookie, hvordan er str på tøj fra Temu ... for nogle år siden bestilte vi noget til min yngste datter på en eller anden Kina side .. hun er ikke en lille pige, 181 høj.. vi bestilte det største vi kunne og alligevel fik vi tøj vi ville betegne som til mikro mennesker ..


  • #46   28. jun Hanne, da jeg surfere rundt i dag, så jeg at der var mål på størrelserne

  • #47   28. jun #34 "hvis præsidenten vil og kan tage en periode mere, så er det ham partiet stiller med uden modkandidater."

    Men han KAN jo ikke smiley"

    Isabelle: Med kan mener jeg, at han ikke allerede har siddet de to perioder, man har lov til i USA. Det var ikke en bemærkning om hans evner eller mangel på samme.




  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #48   28. jun Hanne, det er EU størrelser, der står også mål på hver enkelt.
    Der hvor det kan være lidt problematisk er hvis man har for stor barm. Bærestykkerne er på nogle stykker tøj simpelthen ikke lange nok, så det der skulle sidde under brystet sidder midt på brystet, så man ligner en der er stoppet forkert.
    Men nu bruger jeg så også 85O så det er de færreste der render ind i den ballade smiley

    Jeg handler mest på Shein, men det er meget af det samme tøj de har. Har lige bestilt 7 sommerkjoler og nogle insektklæbedimser til mine tomatplanter, og kom af med 468 kr.

    Str passer lidt bedre på Shein end på Temu har jeg indtryk af. Min mor bruger mest Temu og bestiller efter deres måleskemaer. Jeg bestiller bare 3-4xl i bluser/kjoler og 2xl i bukser.
    Min mor returnerer RIGTIG meget.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #49   28. jun "måske Tr ikke lyver, hans virkelighed er decideret forvrænget i nogle tilfælde"

    Han lyver - og han ved, at han gør det. Han fastholder fx, at der var flere mennesker til hans indsættelse end til Obamas. Hmmm. Tv er Trumps, og th er Obamas smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #50   28. jun "Isabelle: Med kan mener jeg, at han ikke allerede har siddet de to perioder, man har lov til i USA."

    Det er jeg med på, Lene. Problemet med Biden er, at han, ja, gerne genopstille, men at han umuligt kan - altså magte endnu en præsidentperiode. Men uklar formulering fra min side smiley


  • #51   28. jun Isabelle, vist lidt uklar formulering fra os begge to smiley

  • #52   28. jun Ellie har smidt cirka 4 kg uld i går og i dag, og nu er hun officielt klar til bikinisæsonen smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #53   28. jun Smide dyr bag hegn og lade dem sulte ihjel. Nu ser det heldigvis ud til,at det også er ulovligt, i selv om det er skov og naturstyrelsen som står for det.

    Hvordan h.... kan man se på det og sige at sådan er naturen. Hvis dyr er bag hegn er der nogen der er ansvarlige for at de har det godt. Det er ikke dyr der lever i naturen.

    Andre steder går det heldigvis bedre. Her lader de dyrene gå til kanten for så at skyde dem for at ende deres lidelser. Det til trods,er der stadig politikkere,biologer og menig mand som finder det helt fantastisk.

    Må håbe at der kommer mere fokus og pres på. For det her skal stoppes. Jo før jo bedre.









  • #54   29. jun Hverken politik eller dyr, men jeg skal på glatbane i dag og jeg er lige ved at dø.. smiley
    Jeg har det virkelig skidt, når noget er så meget udenfor min comfortzone som det her.

    Og nej, jeg har ikke brug for "ej det er sjovt, det skal du glæde dig til", for for mig er det ikke sjovt.

    Øf øf og ønsker jer andre en dejlig dag. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #55   29. jun Pøj pøj, Louise. Jeg er sikker på, at du klarer det super fint smiley

    Husk at fortælle, hvordan det gik. Måske kan du opmuntre andre, der skal på glatbane en dag - eller skræmme livet af dem smiley

    PS. Da min mor tog kørekort, foregik glatbanekørslen på Farum sø. Det må lige have gjort det en tand ekstra spændende smiley smiley

    PSPS. Da jeg tog kørekort, var der ikke glatbanekørsel. Det var jeg lidt ked af, første gang jeg kom ud for en spejlglat vej en vinterdag. Det ER rart lige at have prøvet at få styr på bilen, når underlaget slipper grebet smiley


  • #56   29. jun Jeg arbejder i en legetøj butik i Kalundborg af og til. I dag kom der en ind med en lille hvalp på 12 uger, en fransk buldog vist. De stod og snakket med nogle andre om hunde og priser. Dem med hvalpen siger den er med stamtavle, så ved det lidt med hvor den kommer fra og alt det. Og de andre kunder siger så at en de kender har købt en doodle... og den kostet så meget (16.000.-) men den havde altså ikke stamtavle.

    Eeeej hvor var det ved at jeg ikke kunne holde mund der…


    profilbillede
  • #57   29. jun @ Trine M, jeg tror ikke jeg havde holdt min mund, jeg havde pænt sagt "nej det kan en blanding jo ikke få "
    @ Max .. jeg er meget enig ... jeg så en gang en udsendelse fra nok Afrika en løvemor der var nødt til at vandrer langt og gennem ukendt område fordi der ikke var føde nok mere der hvor hun normalt opholdt sig .. det er vildt liv, men at sætte dyr og og så hegne ind, UANSET hvor stort et område der tales om, det er ikke vildt liv, det er stadig liv begrænset/styret af mennesker, og så er det uartigt ikke at fodre hvis ikke området indeholder mad nok året rundt .. jeg håber så meget det total forbydes ...
    Jeg har haft stor respekt for en af dem der står for det i Mols, han har tidligere været ansat til hajerne i Grenå og jeg synes han var dygtig, men høre ham forsvare det svineri de laver nu det er tå-krummende ..
    Enten lader man dyrene leve helt frit og vildt ellers påtager man sig det ansvar det er ikke at lade dem leve ubegrænset .. sværere kan det ikke være ..


  • #59   29. jun Så fik jeg lilla striber i håret smiley
    Og fundet ud af, at hvis der bliver en næste gang, så bliver det mørkelilla eller mørkeblå smiley



    profilbillede
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #61   29. jun #56
    Hvis jeg skulle vælge mellem en fransk bulldog og en fornuftig puddelblanding, tog jeg det sidste. 16.000 gad jeg dog ikke give for den smiley


  • #62   29. jun Og lidt mere apropos snegle, så fjerner jeg dagligt snegle med hus fra mine jordbærbede, så de tøffer tilsyneladende udenom Ferramol. Så ingen grund til hulkende drama over at jeg og andre dræber uskyldige snegle med hus smiley

  • #63   29. jun lyn, torden og hagl i Tyskland smiley

    heldigvis er kampen sat på stand-by


  • #64   29. jun Ellie har været lidt understimuleret de sidste dage, fordi det har været så varmt, at ingen af os har orket rigtigt at gå lange ture eller træne igennem. Og hun er en ret irriterende type, når hun er understimuleret smiley

    Så i dag startede vi dagen med playdate med hendes corgi-kæreste, inkl. soppeture i en klam, klam sø på deres ejendom. Og her til eftermiddag startede vi med en god gåtur med indlagt spurt og kænguruhop igennem højt græs, mange svømmeture, mere spurt, feltsøg og mere spurt. Og så 800 meter spor på verdens tørreste mark.

    Nu snorker hundebarnet som en køn lille bjørn, og jeg har endelig en aften hvor hun ikke irriterer mig konstant smiley


  • #65   29. jun Kasper Hjulmand fik et gult kort for brok smiley

  • #66   29. jun 0-0 ved halvleg

  • #67   29. jun Jeg kan også komme i tanke om et par stykker, som jeg synes burde få et gult kort for brok smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #68   29. jun Jeg er lidt forelsket i Hjulmand efter at have set "En særlig samtale" med ham smiley smiley smiley

    https://www.dr.dk/drtv/se/en-saerlig-samtale_-kasper-hjulmand_454058


  • #69   29. jun Jaaaaaa 1-0 til Danmark

  • #70   29. jun øv offside, tilbage til 0-0 smiley

  • #71   29. jun neeej 1-0 til Tyskland smiley

  • #72   29. jun Vild 2 mere fik gult kort for brok smiley

  • #73   29. jun 2-0 :,( tror ikke Danmark kan nå at komme igen

  • #74   29. jun Frk. Jensen, vil du skrive alt, der sker i den kamp i denne tråd? For så skal jeg da ikke følge den mere, belastende at få notifikationer hele tiden for fodboldkommentarer, vi andre kan jo ligesom også se den kamp...

  • #75   29. jun Nej jeg har ikke skrevet alt der er sket.. Man er velkommen til at skrive med omkring det.

    Der er også ting jeg syntes er belastende at folk skriver om.. Men det skal de have lov til..


  • #76   29. jun 5 kommentarer på kort tid, og igen; vi andre kan også se kampen, du behøver ikke lege kommentator herinde...

  • #77   29. jun Jeg leger ikke kommentator. Du er velkommen til at skrive med om det smiley

  • #78   29. jun Isabelle, jeg er enig, det var så godt en udsendelse, og Hjulmand viste sig virkelig som et dejligt menneske. Og han ser nu hellere ikke værst ud. smiley

  • #79   29. jun Hvorfor skulle jeg dog dét?! Jeg kan jo for pokker selv se alt det du skriver i fjernsynet!

    Ej, undskyld, men det er sgu for langt ude!

    Over and out!


  • #80   29. jun Skrigehunden - Beklager men jeg udtrykker min glæde, forundring eller ærgelse. Præsis som du gør over mine indlæg..

  • #81   29. jun Pjat med dig! Du gengiver, hvad der sker i kampen, stor forskel!

  • #82   29. jun Enig med Skrigehunden.
    Det er da ikke nødvendig at kommentere hvert femte minut.
    Vi andre ser det da selv.

    Så ved dog med alle dine kommentarer til kampen er færdig.


  • #83   29. jun Eller lav din egen fodboldtråd så vi andre slipper for notifikationer fra dig hvert 5 minut.



  • #84   29. jun Skrigehunden - Kan du ikke se smileyerne? Kan du ikke se henholdvis glædes udråb og ærgelse?

    Du kan jo slå lyden fra i appen hvis lyden genere dig.

    Anni - Selvfølgelig er du det smiley

    Og du er også velkommen til at udtrykke dine følelser..


  • #85   29. jun I guder, du fatter det simpelthen ikke...

  • #86   29. jun Anni - Og jeg som troede snik snak var til tadaaa snik snak smiley Jeg snik snakker om fodbold. Hvis vi alle skulle lave en ny tråd hver gang emnet ændres ville snik snak trådene væren overflødige.

  • #87   29. jun Det er ikke snik snak du har gang i, det er terror

    Du var skide træt af at du hele tiden fik notifikationer fra Søren og zJohn, men du er jo ikke bedre selv


  • #88   29. jun Skrigehunden - Tror mere det er dig der ikke fatter det smiley



  • #89   29. jun Anni - Jeg har ikke sagt noget om jeg var træt af at få notifikationer fra Søren og john. Jeg var træt af den måde de skrev til/om mig.. Derfor røg de på filter, ikke pga notifikationer.

    Og at kalde det terror er simpelthen for langt ude.. Jeg udøver ingen vold..

    Jeg udtrykker mine følelser, præsis som du også gør.


  • #90   29. jun Isabelle - Den er så sød den samtale han har med dem smiley

  • #91   29. jun Jeg glæder mig til næste uge, hvor jeg skal hjem til min eks og passe deres kat, mens min eks og min datter tager en tur til Norge smiley

    Så kan jeg nemlig endelig få set den danske version af Roasted smiley

    Jeg har nemlig ikke selv den streaming tjeneste den kan ses på smiley


  • #92   29. jun og om 2 uger skal de på Samsø festival, så der skal jeg også være kattepasser..

    Hvis jeg er heldig er en af dem hjemme på min fødselsdag i år smiley


  • #93   29. jun Hvorfor er det altid de samme her på HG , der helt overtager en tråd... og er ski** belastende at høre på ??

  • #94   29. jun NITTIB - Aner det ikke.

  • #95   29. jun SUK !!!

  • #96   29. jun Andre der har planer i skolernes sommerferie?

  • #97   30. jun Så 5 indlæg er at overtage en tråd helt? smiley



  • #98   30. jun Men det virkede da, HGs egen fodboldkommentator stak da piben ind. smiley

  • #99   30. jun Skrigehunden - Eller også var kampen bare færdig..

    Næste gang kunne du måske spørge pænt istedet for smiley


  • #100   30. jun Men dejligt du kan komme og dreje der tilbage på fodbold igen smiley

  • #101   30. jun Og jeg gik i seng, jeg stak ikke piben ind smiley

  • #102   30. jun Altså, jeg kunne ikke se kampen, så hvis ikke jeg var gået i seng, havde jeg været glad for opdateringerne. Sådan er vi jo så forskellige. Man KAN jo vælge at slå notifikationer fra, både på den enkelte tråd, og generelt. Selvom det er mig der har oprettet tråden, har jeg ikke fået en eneste notifikation med lyd - anede ikke engang at man kunne få det smiley

  • #103   30. jun Anne - Jeg tror man skal slå det til i appen, jeg får heller ikke med lyd smiley

    men kan fortælle Tyskland vandt 2-0 og Hjulmand er IKKE glad for VAR-dommerne.

    Det mål vi fik blev underkendt fordi der var 1 cm offside..

    på et billede hvor man knap kunne se det smiley


  • #104   30. jun Anne, jeg har nu heller ikke lyd på, og selvom du ikke så kampen findes der et hav af opdateringer på det der store internet. smiley

    Frk. Jensen, jeg kan jo altså først svare, når jeg ikke sover. smiley

    Men vi behøver ikke være enige, jeg synes helt ærligt bare, at det er latterligt, at frk. Jensen sidder og holder enetale og opdaterer på hver enkelt lille ting, der sker, så nøjes da med engang imellem, det er da fint. Men så er der gult kort, så er der rødt kort, så et gult kort, så et mål, så et til mål - alle sammen med HVER deres indlæg - come on!

    Ha' nu en skøn, skøn dag. smiley



  • #105   30. jun #103

    "men kan fortælle Tyskland vandt 2-0 og Hjulmand er IKKE glad for VAR-dommerne.

    Det mål vi fik blev underkendt fordi der var 1 cm offside.."

    Det har så stået i dagspressen i flere timer, så old news... smiley


  • #106   30. jun Skrigehunden - Du kunne jo lade være med at tage det op igen bare fordi du var vågnet smiley

    Og måtte jo ikke fortælle det i går mens kampen var der smiley


  • #107   30. jun Nå, men jeg kan så fortælle, at jeg stadig ikke kan se det sjove i glatbanekørsel.

    Ikke at jeg ikke kunne hitte ud af det (ingen snurreture på glat underlag eller påkørte kegler ved undvige/bremsenmanøvre), det var bare ikke hvad jeg vil kategorisere som sjovt.

    Det bedste var rabatkuponen til Flyvergrillen, som var lige ved siden af. smiley


  • #108   30. jun Skrigehunden - Du kunne jo lade være med at tage det op igen bare fordi du var vågnet smiley

    Og måtte jo ikke fortælle det i går mens kampen var der smiley

    Og kommenterede ikke på alt, der var mange frispark jeg gerne ville have skrevet min mening om.


  • #109   30. jun Hov, ville ikke lave dobbelt for at rette, jeg er på fra tablet, det er jeg ikke lige vandt til, den sletter åbenbart ikke svaret man lige har skrevet, når man går ved i skrivefeltet smiley

    Yorkie - Jeg syntes glatbane var SÅ sjovt.

    Jeg havde dog kørekort til traktor i forvejen, de kommer godt nok ikke på glatbane, men tog der mens der lå sne, så det var en form for glatbane, bare ude i trafikken smiley

    Så jeg var ikke helt ny og usikker og kørelæren sagde også til de andre de bare skulle følge mig smiley

    Når man først ikke har kunne stoppe en traktor med vogn som man ville (men i tide) så er glatbane meget sjovere smiley

    Men jeg håber det går godt med kortet smiley Hvor meget koster sådan et nunom stunder?


  • #110   30. jun Jeg ville dø hvis jeg skulle tage kørekort igen. Ikke fordi jeg skulle på glatbane, men fordi jeg uden tvivl ville dumpe både teori og køreprøven smiley

  • #111   30. jun Kun på Als kan man stå op til 10 ekstra heste på sin fold smiley

    profilbillede
  • #112   30. jun Anne - Ups smiley

  • #113   30. jun Anne, vi stod engang op til 5 heste i vores have smiley
    Ex manden's største stolthed var netop hans græs smiley

    Vi vågnede ved at de løb i fuld galop ind gennem vores smalle indkørsel, hvor bilen også stod, men den fik ikke en skramme.
    Vi sprang op af sengen og ind i stuen, og der stod de og græssede stille og roligt smiley

    Han kunne ikke forstå at jeg tog det så roligt, men jeg har altså kun 2 hænder, og det er ikke nok til 5 fremmede heste. Så måtte jo lige vente på hjælp.
    Han var derimod i panik for hans græs.

    Han valgte at ligge den helt om bagefter smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #114   30. jun Jeg kan også kommentere: Det regner! smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #115   30. jun Det regner stadig smiley

  • #116   30. jun Martine, du har fået en ny følger .. seriøst, hvad handler det om?
    Har fået tre-fire nye .. fortæl mig, at det er noget, der sker automatisk?
    Hvad går det ud på??


  • #117   30. jun Martine, Når nye opretter sig, skal de klikke på et antal brugere de vil følge.
    ...man kan dog omgå dette, men folk klikker i et væk.


  • #118   30. jun Tak for forklaring Yorkie - det virker sært for mig, så derfor min undren smiley

  • #119   30. jun Det er også lidt omsonst, men ikke desto mindre er det bygget sådan op.


  • #120   30. jun Okay, fordi jeg lige har læst lidt af tråden. Min far er ved at tage køre kort igen. I søndag var det tre år siden han fik de taget og om 8 dage skal han til køreprøve. Hvis det var fordi han havde spurgt sin kørelære lidt tidligere måtte han køre nu (hvis hans køreprøve var tidligere og bestod den) han tog teori i første hug!
    Så må det så også betyde at jeg snart skal i gang med min ejen. Er 19 så har jo kunne taget den i lang tid, lige om snart kan min lillesøster (16 år) tage sin prøve og køre med folk der har haft kørekort i x antal år...


  • #121   30. jun Hvorfor er det at man ikke bare springer de indlæg over man ikke finder interessante? Altså det evner vi andre at gøre.
    Det er simpelthen for langt ude at Frk. Jensen ikke må skrive om fodboldkampen, og at man så i stedet for, bruger 15 indlæg på at diskutere det.


  • #122   30. jun her sidder jeg og tænker og lytter, sikken en bulder, tordner det .... nåe nej da det kommer tættere på kan jeg hører råben og hujen, studenterkørsel er det såmænd bare ... smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #123   30. jun Nu 16 - eller hvor mange det efterhånden er blevet til smiley



  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #124   30. jun Åh de stakkels studenter. Jeg sad lige og glædede mig over, at studenterkørslen var i går og ikke i dette vildt våde vejr smiley

  • #125   30. jun #121

    16 .. smiley


  • Radar D
    Radar D Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #126   30. jun ... beklager for 17. eller 18. fodboldkommentatordebatindlæg
    Hvis man af en eller anden grund ikke kunne se kampen live, er det faktisk træls uforvarende at ramme ind resultatet af kampen.
    Nå, men pyt, kampene er alligevel ikke at finde på DR-tv ...


  • #127   30. jun @ Isabelle, vejret er gråt og overskyet her, det har dryppet MEGET lidt .. så tænker det er ok kørevejr herovre ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #128   30. jun DET glæder mig for jeres studenter, Hanne smiley

  • #129   30. jun Ja og 17 og 18, Isabelle og Martine.


  • #130   30. jun Slet ingen der skal noget spændende hen over sommeren? smiley

  • #131   30. jun Min kalender siger “fødsel Focus” den 22/8, det er i alt fald spændende smiley

  • #132   30. jun Jeg synes mange gange, at klimahysteriet går for langt, sommetider er det næsten latterligt hvad der findes på.
    På grund af klimaet må ansatte i region syddanmark ikke mere spise oksekød, kalv og lammekød når de er på kursus eller siminarier


  • #133   30. jun Jeg har fået startet et gammelt venskab op igen efter på den gode side af 7+ år uden hinanden smiley

    Vi var enormt tætte dengang jeg var 14 og hun 25, og vi gik op i kaninhop smiley kæft hvor har vi været mange ture Danmark rundt med kaniner.. da hun så flyttede til Nordjylland, faldt venskabet lidt mellem to stole, og vi gled lidt fra hinanden.

    Så faldt jeg tilfældigvis over hende i en veninde gruppe på facebook.. hun er flyttet tilbage til Sønderjylland, og vi blev ret hurtige om at vi skulle ses. Frygten var selvfølgelig at det ville være enormt akavet og at vi ikke kunne finde "gnisten" igen.. men snakken gik fra vi mødtes, til jeg kørte hjem igen, og igen da hun var her igår smiley nu er vi så 25 og 36 i stedet for smiley så hun har misset hele min akavede "jeg er ved at blive voksen" periode smiley

    Nu har vi aftalt at vi skal på afbudsrejse sammen smiley kæft jeg glæder mig. Så den kommende uge skal bare overstås, og så skal vi finde en rejse ned et eller andet varmt sted hvor mine dårlige led er til at holde ud smiley


  • #134   30. jun Jeg har været i skoven med polithundefolkene og træne rundering. Jeg er kommet til at pippe om, at jeg synes jeg snart kan overskue at arbejde hen imod en kåring, så vi skulle lige se i dag, om min hund kan lave en kårings-rundering. Dét kunne hun så uden problemer smiley

    Bagefter skulle jeg lige omkring min mekaniker, som har sin 6 årige datter på samvær. Pigen er vant til hunde, og var lynhurtig til at fange både verbale kommandoer og understøttende håndtegn, så ungen og Ellie drønede rundt og legede, og jeg er helt oprigtigt i tvivl om hvem af de to der nød det mest smiley Pigen kunne få Ellie til både at slippe bold, vente med at løbe til hun fik fri, og så fik de lige vist en blæret fvf smiley Jeg gætter på at min mekaniker snart får hund smiley


  • #135   30. jun Mht. sommeren så skal vil hjælpe med at flytte vores søn og kæreste i hus i Silkeborg midt i Juli, og henover sommeren hjælpe med noget renovering af en ruin vores yngste datter med kæreste har købt her i Aarhus, eller passe deres søn så de kan give den en skalle, det skal gerne flytte ind omkring 20. august, pt er der ved at komme nyt tag på, så skal der vinduer i, og alle vægge og lofter skal renoveres ... der er trukket nyt el, og der er lavet nye vandrør .. kælderen står de/vi selv for, mens det meste af det andet renoveres med håndværkere, til der er klar til at blive malet, så skal vi/de selv klare det ..

    Når det værste er overstået håber jeg på, alt efter bror, mit helbred at vi skal på road-trip ... jeg elsker køreferier og har ikke været afsted siden før corona ...
    Enten bliver det Normandiet og kysten der, ned til Brdeaux og så ind i noget bjerg, naturpark, og tilsidst en uge i mobilehome i Sydfrankrig ...
    Planen var oprindeligt Italien, og sidder og ser Touren, men jeg ved ikke der er mange muligheder, måske til Rimini og så tværs over som de kører i dag til Bologna, Lucca, Firenze .. så kan det enten være op ad mod Frankrig igen med en uge i mobilehome, eller nedad mod Napoli og syd for denne, Amalfi ... jeg ved det ikke, vil gerne de hele ..
    Men planen er at køre roligt med 1-2 dage hist og pist, og så slutte med en hel uge et sted, sådan i ugen fra 31. august til 7. sept, og så trille hjem og komme hjem den 9. september .. min drøm er jo at køre flere måneder, men da manden ikke vil holde med at arbejde kan det ikke blive så lang tid ... tænker når det bliver muligt er vi nok for gamle til at køre .. vi må se


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #136   30. jun Anni: fuldstændig enig. Her i vores kommune går de mest op i at vi skal have vild skov, altså skov hvor træer og buske får lov at ligge osv.
    men det skal den ikke her. Her har man lavet træerne “gamle” og ødelagt en masse træer med reder i bla. lige midt i yngletiden, går man simpelthen ud og beskærer, fælder, laver ridser i bark og får lavet en hulens masse larm og ballade, der hvor skoven har mest brug for ro.
    Fuldstændig knald i låget.
    Og vi skal da også have sat store græssere ud på et tidspunkt. smiley


  • #137   30. jun I kan lige få et blik på ruinen


    profilbillede
  • #138   30. jun Et mere

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #139   30. jun God arbejdslyst, Hanne smiley

    Jeg skal en tur til Skotland om en uges tid - og så til i sommerhus ved Vesterhavet i sensommeren. Jeg glæder mig til begge dele smiley


  • #140   30. jun Cookie, her i Kolding ville de også have lavet en af de der frygtelige naturparker
    Det gik de gudskelov væk fra.
    Det du beskriver er også en af de ting, hvor man kun kan måbe.


  • #141   30. jun Puha, Hanne, der er nok at tage fat i smiley

  • #142   30. jun @ Anne, der er så at sige ikke et brædde, eller en væg der ikke skal røres smiley ... det nu mest manden, så tager jeg mig af barnebarnet ... men udover huset så er der en stor sammenvokset have, Philip siger når han vil ud i haven "skal vi ikke gå i skoven" smiley smiley , der har boet en dame fra hun og hendes man byggede det i 60, hun døde sidste år i en alder af næsten 100 .. der er ikke moderniseret meget i de 64 år ...

  • #143   30. jun Kender I det med at man har sådan et “kærlighed ved første blik”-øjeblik med et menneske, og bare véd at man bliver gode og tætte venner?

    Sådan havde jeg det, da jeg mødte en på et nyt træningshold for nogle måneder siden, og hun havde det på samme måde smiley Og nu har jeg en sød og dejlig ny veninde, som jeg træner sammen med, træner samme disciplin med og som fra om en måned er min kollega (i en anden afdeling, men stadig min kollega) smiley


  • #144   30. jun Min mand har i denne weekend haft travlt med at male tag. Jeg var meeeget skeptisk...han har talt om det længe og jeg var ikke helt tilfreds med den farve vi endte i.

    Men da han først kom i gang, viste det sig faktisk at være enormt flot - og pynter på vores sminkede lig af et gammelt hus smiley
    Der går mange år inden vi er færdige med at renovere.. men hvor er det fedt faktisk at vi den her gang har lavet noget man kan se smiley den gamle farve var liiidt afbleget smiley


    profilbillede
  • #145   30. jun ser da godt ud ..

  • #146   30. jun Han blev færdig her efter jeg kom hjem fra at handle og det her er synet fra indkørslen. Jeg er fan!

    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #147   30. jun Jeg er begyndt at tælle ned til sommerferien, som begynder om små fire uger smiley

    profilbillede
  • #148   30. jun Han er så kær Eva smiley tror du også Basso vil kalde det ferie ?

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #149   30. jun Kirsten - Jeg er sikker på, at Basso truer med at pakke sin kuffert og tage på ferie hos dig smiley

  • #150   30. jun Han vender hurtigt om, når han opdager, at der er endnu flere ækle hvalpe hos os

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #151   30. jun Ja, der går nok ikke mange minutter, før han vender snuden nordpå smiley

  • #152   30. jun Guud hvor en lækker vaps, Eva! Er det en vizzla?

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.035
    #153   30. jun Pernille - Ja, det bliver en korthåret denne gang smiley

  • #154   30. jun Var der ikke en herinde, der brugte et eller andet honning-halløj til nogle sår på hunden? Ellie får ret mange rifter i trædepuderne, fordi hun er en idiot. Hun har fine bløde trædepuder, men er åbenbart mester i at spurte på skarpe sten. Overvejer om det der honning kan hjælpe til hurtigere heling, men er der nogen der faktisk har prøvet det?

  • #155   30. jun Køb det køb det køb det køb det !!!!

    Det virker smiley


  • #156   30. jun Anne: https://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/ghi/honnings-effekt-paa-saar/

    Godt nok om heste, men sår er vel sår om det er hund eller hest ...

    De sælger altid honning til K9 Biathlon etc. Det giver god mening, da mange af hundene/ og ejerne jo kan have fået småskader ...

    Honning bruges også til mennesker i sygeplejen nogle steder.


  • #157   1. jul Vi brugte også honning til sår , da jeg arbejdede på hospital og på plejehjem for over 50 år siden .... et godt gammelt husråd ... smiley

  • #158   1. jul Er det en bestemt slags, jeg skal købe?

  • #159   1. jul Idag fylder denne dejlige og højrøstet huskat hele 4 år smiley



    profilbillede
  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #160   1. jul Anne, ja. Manuka honning. Stinkende dyrt fåes hos Matas bl.a. om almindelig honning virker aner jeg ikke.

  • #161   1. jul #158

    Vetramil kan bla købes hos Matas.

    https://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/ghi/honnings-effekt-paa-saar/


  • #162   1. jul Jeg bruger Manuka honning - koster, som Cookie også skriver, så jorden ryster, men er enormt drøjt i brug.
    Så medmindre hun skal spæne igennem pigtråd på daglig basis, holder det nærmest evigt smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #163   1. jul Jeg brugte propolis creme fra Aloe Vera Living til min gamle hest, da han var hårdt angrebet af muk. Det var megaeffektivt.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #164   1. jul Susanne skriver i #39:
    "Vi har haft brugt honning til hundepoter. Det har så været i forbindelse med en lille torn, men det virker."

    Jeg fik en lille bitte bøtte af det der hamrende dyre honning af min datter, da jeg havde fået en byld. Honningen tog den smiley


  • #165   1. jul Honning har altid været brugt til sårheling (det beskrives allerede på sumeriske lertavler der er 5000 år gamle!) og der er faktisk ganske gode biologiske forklaringer på hvorfor det virker:
    Det har et højt osmotisk tryg så det suger vandet ud af bakterier=de dør. Det indeholder et enzym der danner en svag brintoverilteopløsning - bakterier kan ikke tåle brintoverilte. Honning har lav pH, hvilket bakterier heller ikke rigtigt kan lide. Honning indeholder tillige metylglyoxal, et giftstof som vores fordøjelse kan håndtere. Bakterier kan ikke håndtere metylglyoxal; de dør af stoffet. Særligt manukahonning fra New Zealand har et højt indhold af metylglyoxal. Men det har vores hjemlige lyse rapshonning faktisk også smiley Jeg ved dog ikke om der er nogen der har lavet den om til fine produkter som producenterne af manuka-honning- produkterne har gjort (og scoret kassen på smiley ). At putte ren honning på et sår bliver lynhurtigt til en klistret fornøjelse, der også indvolvere alle omgivelserne smiley Jeg har biavler-kollegaer der er med i et dansk forsøg med honning til sårbehandling. Det skal jo være honning produceret under ret kontrollerede forhold når det skal bruges medicinsk og forsøgsresultaterne skal være reproducerbare smiley


  • #166   1. jul Jeg sidder og overvejer om jeg skal melde til endnu en CACIT konkurrence - denne gang i Holland.
    Skal bare lige tjekke op på dommere og figuranter - jeg gider IKKE dommere, der bare smider points i nakken af folk, og ikke kan se HUNDEN .. og jeg gider ikke figuranter, der ikke kan gribe min hund, og ikke finde ud af at lægge belastning på ...

    Men det er først i Oktober, så der er lidt tid inden smiley


  • #167   1. jul Sometimes it snows in ...... july smiley

    Ellie lugtede af en blanding af gnu og sur karklud. Jeg havde forsøgt at lade hende bade i de rene vandløb, i saltvand og har spulet med haveslangen, men lige lidt hjalp det. Lægger man så en akut fældning oveni, så blev eneste løsning et bad.

    OMG, en dramaqueen, hun er smiley Men hun blev da vasket, og en efterfølgende tur med bloweren i haven skabte et seriøst "snevejr". Så meget at jeg er i tvivl om jeg overhovedet kan slå græs senere smiley

    Men Ellie er ren, velduftende og fri for underuld smiley Og helt uden at være biased kan jeg sige, at hun jo er den smukkeste lille (dramatiske) hund smiley


  • #168   1. jul Jeg kan konstatere at det mindst dramatiske dyr i huset, er katten smiley

    Dorit har nu også været i bad, og hun bliver ikke hysterisk, men meget, meget ked af det. Og samtidig synes hun måske at det er lidt dejligt når shampooen bliver gnubbet ind i pelsen med sådan en gummibørste.

    Jeg tror måske at det er 2. gang Ellie har været i bad, og max 4. gang Dorit har været i bad, så det er heldigvis ikke noget der praktiseres særlig meget herhjemme smiley

    Nu har de fået en andehals som tak for nogenlunde god ro og orden, imens jeg skal gøre badeværelse rent smiley


  • #169   1. jul Har I set den video, der i øjeblikket florerer, med en elefant og dens "træner" ? Kort fortalt står han og dasker til den med den der torturting, som de bruger til elefanter - og tilsidst gider elefanten ikke mere, og .. ja, slår ham ihjel.
    Stille og roligt, maser den ham bare .. flad .. før den tager ham op og dropper ham som en sæk kartofler .. seriøst, der er ikke en knogle i ham, der ikke er brækket !

    Den video gør mig så skide ked af det - tænk, hvad det arme dyr har været igennem - stjålet fra sin mor som lille, isoleret, tævet, berøvet søvn, berøvet mad .. alt for at få den til at underkaste sig .. så den kan leve et liv, hvor mennesker rider rundt på den, hvor den måske trækker tunge træstammer dagen lang .. og hvor dette højt intelligente og sociale dyr bliver tvunget til et liv bundet i evige lænker, uden mulighed for at være sammen med artsfæller.

    Hvad bilder vi os efterhånden ind !

    Og nej, jeg har ikke det FJERNESTE ondt af den nar, der fik en brutal, men dog hurtig, død.


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #170   1. jul Der er så mange idiotmennesker i verden. Så en video med en kamel der bare stod og spiste samtidigt med en lorteunge rendte rundt og sparkede på dens bagben. Jeg sad og håbede på at kamelen ville losse ham 14 dage indi næste uge. Desværre gjorde den intet, som de jo oftest netop ikke gør pga de har fået læsterlige røvfulde.

    Har ikke set elefant videoen.


  • #171   1. jul Og nu bliver den elefant garanteret lænket til en kampesten og gennemtæsket smiley

  • #172   1. jul Anne -

    Tror desværre ikke, at de kan gøre noget ved den, som den ikke allerede har været udsat for smiley

    Den er iøvrigt helt rolig og venlig, da en anden kommer løbende til .. en anden mand .. en, der har læst historien bag fortæller, at ham der blev dræbt var et asshole overfor dyrene, mens ham der kom løbende til, var ny, og flink ved dyrene.

    Ved ikke om det er rigtigt, men jeg har da set videoer, der viser hengivenhed fra dyr til mennesker, der har behandlet dem godt.


  • #173   1. jul Jeg forstår heller ikke den måde dyr ofte behandles på. De 'trænes' med metoder der vil blive betegnet som tortur, hvis det var mennesker, der blev udsat for det. Men når det er dyr så er det pludselig helt OK. Efterhånden er der jo virkelig meget forskning der peger i retning af at dyr har fuldstændigt de samme følelser som mennesker - og meget større fatteevne end vi forstår. Forskning der peger i retning af at de faktisk også godt er bevidste om det, når de bliver behandlet dårligt.
    Og mht træning så er langt det mest effektive jo altså belønning frem for straf - og det gælder sådan set alle arter - også elefanter.


  • #174   1. jul Forstår det heller ikke. Altså.. hvorfor vil man ikke behandle dem ordentligt. Afstumpet andet

  • #175   1. jul Nå, nu bliver det lidt presserende med det manuka honning. Hvor højt skal det der M-et-eller-andet tal være, for at det er godt (eller godt nok)?

    Dorit har fået en rift i en trædepude, helt nede i “bunden”, og målt på hendes drama, gør det næsten lige så ondt som at have fået amputeret et ben smiley Jeg HAR tjekket riften, og den er lillebitte og helt ren, men den må gerne hele hurtigt smiley


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #176   1. jul Jo højere jo bedre. Og jo dyrere..


  • #177   1. jul Jeg tror at jeg kan købe en 250 M-noget i morgen - er det nok? Eller skal det højere op?

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #178   1. jul Jeg ville købe en 400+ for at være sikker på det virker godt. Prisforskellen er ikke så vild i forhold til 250..


  • #179   2. jul Yderst "interessant" blanding, men hold nu kæft hvor er de bare top-nuttede smiley

    https://www.hundegalleri.dk/blanding-af-racer-ingen-endnu/id-179267


  • #180   2. jul Jeg har ekstremt svært ved at se det nuttede ved at avle uden overhovedet at bruge hovedet! For mig at se kan de hvalpes værste fjende være at nogle mennesker syntes de ser nuttede ud!
    En hvalp fra et gennemtænkt opdræt er efter min mening tusinde gange mere “nuttet” !


  • #181   2. jul Bodil, så man kan simpelthen ikke, helt subjektivt, synes at en hvalp er nuttet, selvom man ikke er enig i tankerne (eller mangel på samme) bag blandingen?

    Der er en webshop, hvor ejer har en blanding af en westie (eller cairn, nu kommer jeg i tvivl) og fransk bulldog. Hunden er SÅ grim, at den er nuttet smiley Og det kan jeg godt synes, selvom blandingen er ret hul i hovedet...


  • #182   2. jul Jeg har set mange hysterisk nuttede hvalpe på dba hvor jeg samtidig tænker smiley

    Langt de fleste hvalpe er jo søde


  • #183   2. jul Godt ord igen Bodil - Jeg troede egentlig at mit: Yderst "interessant" blanding, sagde en del om, hvad jeg tænker om kombinationen.
    Men det KAN ikke ændre på, at jeg synes de er vildt søde! smiley smiley


  • #184   2. jul Nu fx cavapoo. Jeg er imod system-avl af dem og andre doodler. Men jeg synes ikke der er noget mere nuttet

  • #185   2. jul Jeg går aftentur hver aften. Vil se om nogen i mit område har en hund jeg må låne og tage med. Glæder mig allerede smiley mangler det

  • #186   2. jul Jeg har det på den måde med udstillings-goldens .. det er forrykt at degenerere en jagthund til en "jeg kan løbe rundt i ring og ikke ret meget andet" .. men NUJJJ, hvor er den kær smiley smiley smiley

  • #187   2. jul Jeg træner sammen med et par goldens, fra en opdrætter, der rent faktisk arbejder med dem. Når de en sjælden gang bevæger sig ind på en udstilling, får de altid at vide, at de er for spinkle og har alt for lidt pels.
    Jeg indrømmer, at de ikke er voldsomt nuttede, men de er gudesmukke smiley


  • #188   2. jul Man må jo syntes hvad man vil, jeg kan intet nuttet se i dem, jeg bliver trist af den slags avl smiley jeg syntes fx heller ikke at fladsnuder er nuttede, jeg bliver trist af at se på dem smiley

  • #189   2. jul Jeg kender en blanding af fransk bulldog og Jack russel, og hold nu ellers op hvor er han herlig! Hvis man var garanteret en Arne, så styrtede jeg ud og købte sådan en. Men man er jo netop ikke garanteret en Arne.

  • #190   2. jul Martine, en amerikansk golden smiley smiley smiley



    profilbillede
  • #191   2. jul Anne - jamen jeg er jo på _øven over den smiley smiley jeg skulle skamme mig ... smiley smiley smiley

  • #192   2. jul Jeg er rykket hjem til min eks mens de er i Norge, og passer deres kat Gizmo



    profilbillede
  • #193   2. jul Hvis ikke det var så besværligt at hente en hund i USA, skulle jeg have sådan én en dag smiley

  • #194   2. jul Jeg sidder og spiser aftensmad, som min eksmands ekskæreste har lavet, og som hun har givet mig et par portioner af. Livet er ret sjovt til tider smiley

  • #195   2. jul Hanne har du ikke sådan en smiley

    profilbillede
  • #196   3. jul Hun kunne jo også kontakte racerepræsentanten i Dansk Terrier Klub smiley

  • #197   3. jul .... hvis i undrer jer over hvordan kongbolde ser ud indeni smiley så er det sådan.

    Jeg er ret glad for jeg ikke tog min morgente med ud og sidde og nyde. smiley


    profilbillede
  • #198   3. jul wauv ... hvad sker der med den Kong? en af mine tidligere hundes mor fik opereret et stk kong ud af maven smiley

    @ Lens jo jeg har en skotte, og har set opslaget på fb ... overvejede kort at skrive, men gider ikke tage til København, tror jeg ... der er vist tid endnu til at tænke over det, der er en anden der har skrevet og som har fået autosvar om at Irene Jarnved holder ferie de næste 3 uger ... men Oda vil være en nydelig repræsentant, og optagelsen er jo 8/8 og Oda skal trimmes 5/8 så hunn vil da være noget så fin, og det kunne da være sjovt ...
    Jeg er stadig i overvejelser smiley


  • #199   3. jul Så er der igen en hund som er dræbt fordi den blev overfaldet.


    https://www.dagens.dk/indland/to-angreb-af-muskelhunde-paa-et-doegn-det-ene-involverede-3-aarig-pige


  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #200   3. jul 2 angreb af muskelhunde smiley
    Dog en American Bully og en Schæfer.
    Men hvor er det bare sørgeligt at vi igen igen skal til at døje med hunde der angriber andre.
    Dog forventet mht AB’en. Dens ophav siger jo det hele desværre. Og det er samme nosseløse typer, der var skyld i at hundeloven blev lavet om i 2010, der render rundt med de skamavlede deforme kræ.


  • #201   3. jul Bullen blev trods alt aflivet, det gjorde Akitaen jo ikke, selv om den slog en lille hund ihjel og bed et menneske.
    Men der kan man så se, hvor stor forskel der i I hundeloven fra politikreds til politikreds



  • #202   3. jul Min oplevelse er at "En hund er hvad man gør den til- mentaliteten " er ret udbredt blandt ejere af bullyerne. Hvilket bare er ret uheldigt, for at sige det diplomatisk.

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #203   3. jul Man kan virkelig undre sig over den meget forskellige håndtering af hundesager. I det jyske render der 2 lablignende hunde rundt og bider både hunde og vildt, og der bliver der kun uddelt bøder.

    I Nordjylland er der særligt en bestemt betjent der spotter culottekæber der efterfølgende aflives.
    Hunde der intet har gjort andet end måske/måske ikke være noget ulovligt.

    Jeg kunne tænke mig noget mere konsekvens hvad angår sager med bid til følge.


  • #204   3. jul Det burde være ens konsekvenser uanset hvilken race det drejer sig om og hvilken pilitikreds det er.

  • #205   3. jul Hende her smiley

    Jeg bliver så GLAD af at være sammen med hende og at træne med hende smiley Hun vil slå knuder på sig selv for at gøre mig glad, og hun vil arbejde til hun segner. Selvom hun fejler, prøver hun igen, og hun mister aldrig gejsten eller glæden smiley Hun er det kærligste lille væsen, og stod det til hende, ville vi være sammen hver eneste sekund i døgnet, og fordele vores tid ligeligt mellem gåture, træning og at ligge i ske smiley


    profilbillede
  • #206   4. jul Godmorgen Gizmo (Som jeg kalder Gizzer smiley )

    https://youtu.be/jPt_t9cTFhI?si=YER5l-XFPdOd2CBb


  • #207   4. jul Min mand; det skal være vi skal tage til udstilling næste gang og se om vi kan finde den rette hund til os engang smiley

  • #208   4. jul Det er jo sommerferie fra holdtræningen i klubben i juli. Men det betyder selvfølgelig ikke at vi ikke træner smiley I går aftes havde jeg besøg af to trænerkollegaer, der hungrede efter at komme ud og træne spor. Pt er der jo næsten ingen marker til rådighed da vi jo ikke har ret meget 'ko-græs' herovre på det østligste sjælland; det er mest frøgræs, korn, raps og roer. Så mange har ingen spormarker igen før efter høst. Så mit lille 'frimærke' på 3 Ha, der lige er slået wrap på er eftertragtet smiley
    Penny gik et spor med stor energi og intensitet (et lidt vel højt tempo i forhold til hvad hun plejer). Men alle genstand afleveret i høj fart, et superfint opsøg af sporet og skarpe knæk. Jeg kan mærke at jeg stoler 200% på at hun nok skal løse opgaven. Hun holder sig direkte i sporet uanset vind - ikke noget med at 'flyve af' eller flakke osv. Jeg elsker elsker elsker at gå bagved hende og se hvor glad hun er i hele sin krop over at gå spor smiley smiley smiley
    Clinton blev simpelthen så tæskeglad over at han også skulle træne spor smiley
    Vi nåede også lige at få trænet et par ronderinger. Penny var lidt af raket og fik lavet en tyvstart smiley Skal vist lige have lidt fokus på at hun skal kunne holde spændingen til hun rent faktisk får signal til at måtte starte.
    Men sikke en dejlig aften smiley


  • #209   4. jul Det øsregner, måske skulle vi bare blive her Bell og jeg smiley

    profilbillede
  • #210   4. jul Lyder som en SKØN aften Mette!

    Vi har også sommerferie fra klubtræningen, LP i privat regi kører to uger mere både mandag og tirsdag - og i går havde jeg første agility-sommertræning (også i privat regi) med begge drenge.

    JJ træner ikke rigtigt agility, men han ELSKER det, så han var flyvende på de lette kombinationer i går.

    Nimbus havde helt klart savnet stedet og instruktøren, og var også totalt i sit es.

    Og Sheena satte stor pris på en god lang tur i skov og ved strand inden træningen, og langs marker og landeveje, når det ikke lige var drengene, der var på.

    Der er da ikke noget bedre, at bruge aftnerne på smiley


  • #211   4. jul I min sport må hunden ikke “belaste” figuranten i bevogtningsfaserne - dvs, den skal bevogte i en passende afstand og må IKKE røre hverken ærme eller figurant …

    Her, Esh smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #212   4. jul Tak for hjælpen med det honning smiley

    Dorit har fået smurt riften i sin pote 2-3 gange om dagen, og på trods af at hun var overbevist om, at det mindst var syre jeg smurte med, så har det virket smiley



  • #213   4. jul Anne, hun er sikkert også så glad fordi hun har dig som ejer smiley

  • #214   4. jul Jeg er ved at bage marengslagkage og banan/chokolademuffins, for vi har sådan en tradition med, at min bror låner vores søsters sommerhus, og så inviterer han på lækker aftensmad, og jeg medbringer kage til dessert.

    Men Sia kan slet ikke forstå, at hun skal være inde og slappe af, mens der spreder sig lækre dufte i hele huset.
    Sia har lige været I bad, og bliver kun luftet i snor, for i morgen skal hun klippes i en helt kort sommerfrits.
    Det bliver så dejligt, for Sia bader jo hver dag i hundeskoven, og kors i hytten, hvor kan der gemme sig meget sand, grus, græs osv i hendes pels. Jeg synes også nærmest at Sia er våd det meste af tiden, så det må blive dejligt for hende at slippe for vinterfrakken.


  • #215   4. jul Jeg forstår vitterlig ikke at nogen synes dette er pænt/ ønskværdigt

    profilbillede
  • #216   4. jul Det lyder som en dejlig tradition smiley Vi har en tradition med at tage på en familieudflugt en gang om året med min mor og min søster og hendes familie. Vi var på VIkingskipsmuseet i lørdags med madpakker. Det var superhyggeligt. Penny havde fået en tur på 4 km om morgenen. Vi havde vores hunde med på udflugten (de må jo gerne være med på udendørsområdet omkring museet). Så de deltog i picnic'en og fik en på opleveren. Min søster havde ladet deres unge golden blive hjemme hos min mor (hvor de overnattede), så de ikke skulle holde styr på både hund og unger. Den var temmelig frisk da vi landede hos min mor om eftermiddagen. Alligevel fik Penny leget den 'helt i smadder' så den sov i to dage bagefter smiley

  • #217   4. jul @215: Hund eller sofabord? Eller måske er det en fodskammel?

  • #218   4. jul Altså det ligner jo ikke rigtig en hund... Og jeg nægter simpelthen at tro, at den kan bevæge sig på sund måde.

  • #219   4. jul Den minder jo en et menneske (mand) på steroider, det er vel derfor at nogen synes den er flot......

  • #220   4. jul Jeg tror egentlig kun det er mænd med et lavt selvværd og tøser med trutmund, der kan lide den slags

  • #221   4. jul Hvis her er andre med en forkærlighed for både kaffe og milkshake, så kan jeg rigtig meget anbefale McD's shakespresso smiley YUM!!!!!!!

  • #222   4. jul Når jeg ser den type hund er min første tanke altid " Fortæl mig du har en lille diller, uden at fortælle mig du har en lille diller". Den lille diller kan jo også sidde mellem ørene.

  • #223   4. jul Gad vide hvad der sker i hovederne på de folk som søger pasning til deres hund i uge 28-29 og 30 nu?? Kom det bag på dem at hunden forresten skulle passes når de skulle på ferie?? Eller hvad sker der??
    Vi har lukket vores pension, men det tager noget tid at blive slettet fra Google så jeg bliver stadig ringet op af folk som skal have hunden passet, i går havde jeg 7 opkald om hunde som skulle passes fra nu på lørdag eller mandag,


  • #224   4. jul Der er en del, der uforskyldt står uden pensions-plads her i sommer, for én af de sjællandske pensioner har aflyst alle aftaler pga. sygdom.
    Men - du har ret Bodil.
    Der er virkelig mange derudover, som slet ikke har hunden med i overvejelserne, når de lægger ferieplaner.

    Og så er der sådan én som mig, der har fået tilbud om tre dages konference i Holland til oktober, men ikke kunne drømme om at overveje at sige ja, før jeg både har en pasningsaftale OG en back-up-plan smiley


  • #225   4. jul Der er rigtig mange, der søger pasning fra weekenden, og det kan vel ikke komme som en overraskelse at hundepensionerne har højsæson nu.

    Der er også rigtig mange, der søger privat pasning.
    Jeg ved ikke med jer, men jeg kunne ikke drømme om at overlade min hund til fremmede, og det er både for hundens og passerens skyld. Der er vel heller ikke nogen forsikring der dækker evt skader som hunden forvolder, hvis den bliver passet privat?


  • #226   4. jul Livet med en portugiser

    Forleden kløede mit ene øre, og jeg opdagede, at jeg havde grus I øret (ikke øresten).

    Hvordan får man så lige grus I øret?
    Jo, når Sia skal spændes fast i bilen efter en tur i hundeskoven, så er hun bare så glad og ivrig, at hun slikker mig i øret, og når man har badet og leget I hundeskoven, så har man grus I skægget smiley


  • #227   4. jul Jeg må tilstå at jeg ikke tør lade mine to kegler blive passet af en privat - heller ikke en jeg kender. De er ikke engle overfor fremmede hunde og den ene er en temmelig voldsom bulldozer med stort jagtinstinkt på speed. Jeg passer tilgengæld gerne selv hunde for resten af familien; vores hunde elsker resten af familiens hunde og de har en fest når de er sammen.

  • #228   4. jul For ikke så længe siden var jeg til læge fordi jeg blev ved med at have ondt i højre øre og hørte lidt halvdårligt på det. Lægen pillede et dobermannhår ud der havde kilet sig fast ved trommehinden smiley

  • #229   4. jul Underlige oplevelser i hundeskoven

    I går fulgtes Sia og jeg med en ung dame, som havde to lapspidser.
    På et tidspunkt ville Sia lige hilse på et ældre ægtepar, som gik et stykke foran os.
    Damen kom med en sjov lyd, da Sia kom derhen.
    Jeg spurgte, om Sia havde fundet nogle nye venner, og damen svarede: vi blev helt chokerende, da der pludselig kom en hund.
    Den unge dame og jeg kiggede bare på hinanden og begyndte at grine, ja, hvem forventer dog også, at der kommer en hund, når man går tur i en hundeskov smiley

    I dag mødte vi en familie med en baby og 3 større børn. Moren hev babyen op i luften, da Sia nærmede sig, og de store børn løb rundt og skreg op (børn på 8-12 år). Jeg kaldte selvfølgelig Sia til mig, og så gik vi den modsatte vej.

    Det jeg ikke forstår, er, at både de to ældre i går, og familien i dag opførte sig som om de var bange for hunde.
    Ingen af dem havde hund med. Men de render rundt i en indhegnet hundeskov. Der er tydelige skilte på lågerne ind til hundeskoven, med både tekst og billeder.
    Hundeskoven ligger i et område med gamle grusgrave, som alle er lavet til rekreative områder. Hundeskoven er det eneste sted, hvor hunde må gå uden snor.
    Det kan godt være, at det er mig, der er noget galt med, men jeg synes, at det er lidt underligt, at rende rundt i en hundeskov, hvis man er bange for hunde.

    Ja, Sia, det sorte lyn, er hurtig, men hun udsender alle tegn på glæde og venlighed, og hun hilser uden problemer på både mennesker og hunde i hundeskoven.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #230   4. jul #211 Jamen altså, hvor er Esh SKØN smiley smiley smiley
    Nu ved jeg jo ikke, om han sagde noget grimt til figuranten, men han ser egentlig bare ud til at sige "hej, kender du nogen her?" smiley


  • #231   4. jul Selvom man er i en hundeskov skal man ikke bare lade sin hund rende hen til fremmede

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #232   4. jul Nej, det skal man ikke, Frk. Jensen - men som Lise-Lotte, kan jeg undre mig over, at mennesker, der er bange for hunde, vælger hundeskove, når der er ikke-hundeskove umiddelbart ved siden af. Indimellem kan jeg få den kætterske tanke, at nogle mennesker gør noget, fordi de har RET TIL DET - uanset om de får en god eller en mindre god oplevelse smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #233   4. jul Det er fx også helt legalt at tage en løbsk tæve med i hundeskoven. At man så ødelægger turen for rigtig mange hanhundeejere, er deres problem. De kan jo bare have styr på deres hunde, ikke? smiley

  • #234   4. jul Det kan være de godt kan lide nogle hunde, men ikke når fremmede hunde kommer hen til dem ??

    Jeg er mange gange gået i hundeskoven uden hund, hvor jeg snakkede med hunde på den græsplæne der er i skoven, hvor man kunne forvente der kom hunde løbende imod en.

    men i resten af skoven lod folk ikke deres hunde rende hen til fremmede. der er et stort skov stykke med dejlige stier


  • #235   4. jul og en stor hvalp kan godt virke voldsom på børn

  • #236   4. jul Måske ville damen med menneskehvalpene gerne lufte sit yngel et sted med hegn, så de ikke blev væk? smiley


  • #237   4. jul Folk er seriøst underlige!! Jeg oplever SÅ tit, at folk insisterer på at holde til højre på en sti, og jo derfor kommer til at gå i “min” bane, eftersom jeg jo skal holde til venstre, og i øvrigt har hunde på min venstre side.

    Nogle gange kalder jeg “kig op!”, og så vrisser folk og daffer udenom. Andre gange stopper jeg op og tager hundene på plads, og viser tydeligt at jeg ikke flytter mig. Andre gange igen beder jeg Ellie om at give hals, og så går folk udenom, helt uden bøvl smiley

    En enkelt gang var der en dame i en flok på 10-12 personer som højlydt øffede over at jeg gik og spærrede deres bane på stien, og jeg var i et vrantent humør, så jeg sagde til damen, at hvis hun ellers gad kigge i færdselsloven, ville hun kunne læse at gående trafik skal holde til venstre på veje og delte stier, så hvis hun ellers holdt sig til sin venstre side og jeg holdt til min venstre, så ville det gå helt uden bøvl. En af de unge mænd i flokken grinede højlydt og råbte til den sure dame, at det var på tide at nogen sagde hende imod smiley


  • #238   4. jul #230

    Naa .. Esh er mere sådan "ER du til noget, din drengerøv!!!" .. han provokerer figuranten, udfordrer ham, du ved ...

    Min kæreste er genial til at få proppet selvtillid i hundene. Nogle gange oplever vi dog, at hundene ikke tager fremmede figuranter så alvorligt, efter at have trænet på kæresten.

    Det er som om "... herregud, er det alt du har i posen ... "

    Både godt og skidt smiley


  • #239   4. jul Jeg og et par hundevenner har samlet en masse hvalpegrej sammen, som nu går som “hvalpeposen”. Der er halsbånd, seler, liner, tyggedimser, babybørster, neglefilog en masse andet grej, som hvalpe vokser fra på ingen tid.

    Da min veninde fik posen til son corgi, fik hun - ud over alt i posen - dét halsbånd, som både Bella, Dorit og Ellie har brugt smiley Nu skal hvalpeposen videre, og veninden skriver, at hun får købt et nyt halsbånd. Jeg svarer, at hun skal bruge halsbåndet så længe hendes hund kan passe det, og når hun er færdig med det, skal det retur i min skuffe smiley

    Så skriver hun, at det er fuldstændig som da hun blev gift med mit slør smiley Mit slør har siddet på 3 veninder til deres bryllupper.

    Slør, hvalpehalsbånd, same, same smiley smiley


  • #240   4. jul @ Anne, hvad er delte stier ? vil da ærligt indrømme jeg aldrig tænker over hvor jeg går på en sti ... at man skal gå i venstre side af en vej hvis der ikke er fortov ved jeg, men anede ikke der var regler for stier smiley

  • #241   4. jul Hanne - Det er dem der er for fodgængere på den ene side og cyklister på den anden

  • #242   4. jul Syndes dette er en okay drik når man er syg, selvom det er hverdag...

    profilbillede
  • #243   4. jul Nå ja, jeg har en sjov episode mere fra hundeskoven:
    Motionsløbere, der løber igennem hundeskoven smiley
    Jamen selvfølgelig har de ret til det, men jeg er så ikke den eneste, der ryster på hovedet.
    Der går stier rundt om hundeskoven, så hvorfor løbe igennem hundeskoven smiley


  • #244   5. jul Jeg har lige nu 3 feriehunde udover mine 3 egne hunde.
    Der kommer én mere på søndag.
    Men de er alle født her så det er bare sådan et fætter/kusine og onkel/tante-træf vi har gang i.

    Mine egne 3 synes ind imellem det er træls. Men det meste af tiden også lidt hyggeligt smiley

    Jeg passer også "fremmede" eurasiere der ikke er født her. Folk er fint trygge ved det. Enkelte kommer på besøg med vapse en måneds tid før ferien for at se os an.

    De fleste spørger i god tid. Andre nogle dage i forvejen "jeg har fået mulighed for en afbudsferie!" Og jeg takker som oftest ja til at passe. Det er hyggeligt og om der er 3 eller 6 eller 9 hunde på matriklen kommer sig ikke så nøje smiley


  • #245   5. jul Bare sådan lidt forsigtigt, er du klar over, at hvis du passer mere en 3 hunde af gangen skal du være godkendt af kommune og fødevarestyrrelsen?


  • #246   5. jul En delt sti er en sti/vej, hvor der både er gående og kørende trafik. Dvs. cykler og heste også tæller med.

    Så på alle stier og veje, hvor gående trafik deler pladsen med andre former for trafik, skal gående holde til venstre.


  • #247   5. jul Orv, så gælder det også på skovveje/stier?
    SÅ er jeg vist også regelmæssigt Rasmus Modsat.
    Uanset om det er mennesker, heste, biler eller cykler, vi skal passere, trækker jeg ind til den side, hvor der er bedst plads (= oftest den side, hvor der ikke er grøft, hoftehøje brændenælder eller brombærkrat smiley smiley smiley )


  • #248   5. jul #247 Karina Mee Too ... jeg går ofte bare i skoven og kommer der nogen mod så trækker jeg den vej der lige i øjeblikket ser mest oplagt ud ...
    Så Anne jeg tror virkelig mange, som i rigtig mange ikke ved det der ... og ja om få dage når jeg går i skoven så vil jeg helt sikkert reagere helt vanemæssigt og ikke tænke en meter på reglen ikke af uvilje men af vane ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #249   5. jul Jeg trækker helt automatisk til højre. Vi kører jo i højre side af vejen, så det føles helt forkert at skulle trække til venstre. Men deler jeg vej med biler, går jeg i venstre side - imod trafikken.

  • #250   5. jul Når selv hundefolk ikke forstår at holde til venstre, er der godt nok lang vej smiley

    Hvad gør I når I skal passerer én som mig, der har sine hunde på venstre side og som holder til venstre? Vil I så insistere på at gå på min venstre side, og gå tæt forbi mine hunde?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #251   5. jul Er det smartere at trække til venstre, gør jeg selvfølgelig det. Det er bare min automatreaktion at trække til højre.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #252   5. jul Jeg ANEDE ikke, at man skal trække til venstre, Anne. Det er der nok, som Hanne skriver, mange der ikke ved. Står det i færdselsreglerne, eller forventes man bare at vide den slags? Jeg spørger af et ærligt hjerte, for jeg har virkelig aldrig hørt om den regel.

  • #253   5. jul ALTID gå i venstre side af vejen.... ( med eller uden hunde ) ... så kan man se trafikken der kommer imod een . smiley
    Går du i højre side ... er der større mulighed for at blive kørt ned bagfra ,( hvis bilejeren er uopmærksom ) ... da man jo IKKE kan se bilerne ----> med mindre man har øjne i nakken smiley

    For nogle år siden var der et hold spejdere ( tror jeg det var ) , der blev majet ned bagfra , da de gik i højre side af vejen .... mange kom slemt til skade ( kan ikke huske om der var nogen dødsfald )

    https://www.google.dk/search?q=er+der+regler+om+%2C+hvilken+side+af+vejen+man+skal+g%C3%A5+i+&sca_esv=3f3107cf98d2d186&sca_upv=1&ei=qq-HZsjUBNniwPAP3eq6gAk&ved=0ahUKEwjI0bPBvo-HAxVZMRAIHV21DpAQ4dUDCA8&uact=5&oq=er+der+regler+om+%2C+hvilken+side+af+vejen+man+skal+g%C3%A5+i+&gs_lp=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&sclient=gws-wiz-serp

    det står også i loven ...

    https://www.google.dk/search?q=er+der+en+lov+om+%2C+hvilken+side+af+vejen+man+skal+g%C3%A5+i&sca_esv=3f3107cf98d2d186&sca_upv=1&ei=hrGHZtiMA_XMwPAP-Ly44AE&ved=0ahUKEwjY566kwI-HAxV1JhAIHXgeDhwQ4dUDCA8&uact=5&oq=er+der+en+lov+om+%2C+hvilken+side+af+vejen+man+skal+g%C3%A5+i&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiN2VyIGRlciBlbiBsb3Ygb20gLCBodmlsa2VuIHNpZGUgYWYgdmVqZW4gbWFuIHNrYWwgZ8OlIGkyCBAAGIAEGKIEMggQABiABBiiBDIIEAAYgAQYogRIypYHULDSBlia_AZwBHgBkAEAmAGEAaABswiqAQQxMC4yuAEDyAEA-AEBmAIQoAKiCcICChAAGLADGNYEGEfCAgQQIRgKmAMAiAYBkAYIkgcEMTMuM6AH_Sg&sclient=gws-wiz-serp


  • #254   5. jul Det har jeg heller ikke - hørt om reglen.

    Men for mig ganske naturligt at passere til den side, hvor føreren er imellem mig og hunden(e).
    Mine er til venstre for mig, så jeg trækker ind til venstre og skærmer dem for de forbi passerende.

    Det har jeg i grunden aldrig tænkt over, at der var regler for ?
    Det er jo bare logik smiley


  • #255   5. jul Hvis jeg vælger at trække til højre, så tager jeg også hundene over på højre side. Så uanset hvordan jeg kommer til at passere, så er hundene altid længst væk fra det/dem, vi passerer smiley
    Hvis der kommer fx. adskillige cykler eller ryttere, trækker jeg så langt ind til siden som muligt, og får hundene til at sætte sig indtil alle er passeret.


  • #256   5. jul Jeg troede også at det var helt almindelig viden at man holdt til venstre som fodgænger smiley Det er jeg lært op med hjemmefra. Men det forklare selvfølgelig en del at det åbenbart ikke er noget alle ved smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #257   5. jul "ALTID gå i venstre side af vejen"

    Ja, en vej - men en sti? Jeg taler om en sti, og her trækker jeg til højre. Mine hunde har jeg også oftest gående på højre side, når de er i snor. Så det er mest logisk for mig at vælge højre side smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #258   5. jul Det er altså lidt sjovt. For mig er det helt ulogisk at trække til venstre - medmindre der er et eller andet, jeg helt har misforstået smiley
    Jeg vil lige bemærke fremover, hvad andre gør på skovstierne smiley


  • #259   5. jul Det er også første gang, jeg hører om sådan en regel smiley
    Umiddelbart tror jeg, at jeg trækker til højre!


  • #260   5. jul Jeg ved naturligvis godt, at jeg som gående ved en vej skal holde til venstre. Men jeg har faktisk ikke før jeg flyttede tænkt over, hvad man skulle i en skov. Jeg har helt naturligt bare holdt til højre, for det gør man i bil, og det skal jeg på hestene. Men siden jeg flyttede har jeg så kunne se, at alle jeg møder holder til venstre, så nu gør jeg det også. Det virker også mere rigtigt egentlig, når jeg jo har hundene på venstre side smiley Men jeg har aldrig hørt om en regel.

    Er der nogen der ved med hest så. Altså når du rider, tæller hesten som køretøj og skal være en højre side. Det er jeg med på. Men hvad hvis jeg trækker hesten. Er det så højre eller venstre? Hesten er jo køretøj, men jeg er gående smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #262   5. jul Men altså, Nittib - de cyklister, jeg møder i skoven, trækker OGSÅ til højre som oftest.
    Jeg kan da ikke sige med sikkerhed, hvem af os der trækker til højre først - men det er virkelig nyt for mig det med at trække til venstre.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #263   5. jul Hvis man jævnligt går på veje, kan jeg godt forstå, at man vælger at lære sine hunde at gå til venstre for én - og automatisk trækker til venstre.


  • #264   5. jul #262 ... Isabelle .... Nu ved jeg jo ikke hvilke cyklister DU møder .... men andre møder måske andre cyklister ... Sååå ....
    Jeg synes stadig at holde til venstre er sikrest og mest fornuftigt -----> ALLE steder ... smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #265   5. jul Jeg blander mig ikke i, hvilke cyklister andre møder - eller hvilken side andre trækker til.
    Hvis jeg møder en cyklist, der trækker til venstre (jeg kan ikke lige huske, at have mødt sådan én, men hvis ....), trækker jeg selvfølgelig også til venstre. Men kan nogen ikke forklare mig det logiske i, at vi har højrekørsel her til lands - og (for nogle) venstre"kørsel" på stier?
    Kan du ikke, Nittib, forklare mig, hvorfor det er sikrest og mest fornuftigt at gå til venstre på en skovsti?


  • #266   5. jul #265 ...Isabelle ..... se længere oppe .... og se mine link ..... men gentager gerne ...

    Hvis du altid holder til venstre .... kan du altid se hvem du møder. ----> ... cykler ... heste ... løbehjul ... o.s.v

    Hvis du holder til højre ... aner du ikke hvem der kommer bagfra... og kan måske blive kørt ned bagfra. ... Derfor smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #267   5. jul Det giver ingen mening, Nittib.
    Jeg holder til højre, når jeg møder cykler, heste, løbehjul mv - altså når jeg SER dem. Holder de til venstre, gør jeg selvfølgelig det samme.

    Jeg får ikke øjne i nakken af at holde til venstre - jeg mener, jeg aner ikke, hvem der kommer bagfra, selv om jeg holder til venstre smiley Men men - jeg kan da godt se din pointe lige dér.
    Dog må jeg lige nævne, at biler og cykler kører i højre side, selv om de ikke kan se, hvem der kommer bagfra. Reglen er nemlig, at bagfrakommende ikke banker ind i nogen foran dem.


  • #268   5. jul Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor man ikke holder til venstre som fodgænger, det ligger da helt automatisk for mig, men jeg har heller aldrig forstået den der med at skifte hunden fra venstre til højre, for mig ligger det på rygraden, at hunde altid er på venstre side så de er længst væk fra trafik, derfor er det også logik, at man altid går i venstre side, uanset om det er vej eller sti;)

  • #269   5. jul #267 ... Isabelle ... ..... Ok ... Jamen så gør du bare som du plejer , det skal jeg da ikke blande mig i smiley

    Jeg ser bare på hvad loven og eventuelle regler siger ... og det jeg synes er mest fornuftigt uden regler .


  • #270   5. jul Altså jeg håber da vi er enige om at på veje skal fodgængere befinde sig i venstre side! Det er der forhåbentlig ikke nogen som ikke ved;)

  • #271   5. jul Jeg er vokset op på landet, derude hvor kragerne forlænget er vendt om smiley
    Vejene er smalle, der er ingen fortov, og gadebelysning er en by i Rusland, så der går man i venstre side af vejen.
    Det man lærer som barn, hænger for det meste godt fast, så for mig er det helt naturligt at gå i venstre side af vejen/stien.


  • #272   5. jul Min hund har lært at gå på begge sider. Nu boede vi jo i Kbh de første 5år af hendes liv og den der med at have hunden på venstre altid pga trafik holder jo ikke der, man går jo tit omvendt ift trafik. Og netop fordi jeg gerne vil være imellem min hund og det vi passerer lærte hun at kunne gå på begge sider som noget sf det første:)

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #273   5. jul "Jeg ser bare på hvad loven og eventuelle regler siger"

    Der ER ikke nogle love eller regler, når det gælder skovstier - og det er skovstier, jeg taler om.

    Jeg forstår GODT, at man går i venstre side og med sine hunde på venstre side, når man går på veje. Jeg er ENIG i, at fodgængere går i venstre side på veje.
    Jeg gentager lige: Jeg taler om skovstier. Det er på skovstier, at jeg trækker ind til højre. Det er ikke på veje med trafik.
    Men hvis der er love og regler om, at man skal gå i venstre side på skovstier, vil jeg selvfølgelig fluks trække til venstre - altså så langt til venstre jeg nu kan komme - fremover smiley

    PS. Er der regler mht. strande? Her trækker jeg nemlig ikke nødvendigvis til hverken højre eller venstre. Nogle gange går jeg sådan lidt i midten - eller ud i vandet smiley
    Undskyld smiley


  • #274   5. jul #273 ... Isabelle .... Læs det det 3. link jeg sendte... ( det har du jo ikke ... vel ? ) ... der står der om skovstier. ----> ( at der ingen regler er .... men sund fornuft )
    Men som jeg skrev ----> du skal da bare gøre som du plejer og futte frem og tilbage ... smiley smiley smiley .


  • #275   5. jul Jeg har også lært man holder til højre, hvis man møder nogen når man går på et fortov holder jeg også til højre.

    Jeg har lært at man skal gå i ventre side på veje uden fortov for at bilerne kan se en.

    Hvis det er en sti, fortov eller lign uden biler holder jeg til højre.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #276   5. jul "det har du jo ikke ... vel ?"

    Selvfølgelig har jeg det. Læser du mon, hvad JEG skriver?
    Det var lidt for sjov det med love og regler om venstre side. Derfor smiley

    Men, men - jeg tror ikke, du forstår, hvad jeg mener, Nittib - og fred være med det. Du må gerne tro, at jeg "futter" uansvarligt og egoistisk rundt med mine hunde - med stor risiko for at blive kørt ned af cyklister - eller ikke at kunne se dem, fordi jeg går 35 cm længere til højre, end jeg burde på de smalle skovstier smiley
    Fremover vil jeg overveje regelret at holde mig i venstre side af de brede skovstier, uanset hvor cyklisterne kører. Så må DE flytte sig, for jeg har retten på min side - sgu!!! smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #277   5. jul Lige præcis, Frk. Jensen. Men nu har Nittib altså belært os om, at vi gør det helt forkert. Æv smiley smiley

  • #278   5. jul MC - da jeg havde shetlænder og fjordheste trak jeg fjordheste i højreside, med hesten på min højre side/bag mig.

    shetterne trak jeg i vestre side med hesten på min venstre side.

    jeg red også i venstre side inde i rabatten, da de var små at jeg rent sikkerhedsmæssigt ikke turde ride som bil.

    fjordhestene turde jeg godt ride på vej "som en bil" dog trak jeg ind i rabatten hvis jeg hørte en bil komme.

    Inde i byen red jeg fjordhestene på vejen og shetterne på fortovet igen af sikkerhedsmæssige grunde.

    i skoven både trak og red jeg i højre side.


  • #279   5. jul #277 ... Isabelle .... Jeg har ikke belært jer om noget som helst .
    Jeg har såmænd bare sendt et par link om ---> love ... regler ... og fornuft ...... Det er ikke noget jeg har fundet på.

    Så du kan godt skrue lidt ned nu. ... og bare gøre som du vil.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #280   5. jul "ALTID gå i venstre side af vejen.... ( med eller uden hunde ) ... så kan man se trafikken der kommer imod een . smiley
    Går du i højre side ... er der større mulighed for at blive kørt ned bagfra ,( hvis bilejeren er uopmærksom ) ... da man jo IKKE kan se bilerne ----> med mindre man har øjne i nakken"

    Hvis ovenstående ikke er belæring, hvad vil du så kalde det, Nittib? smiley

    Men igen - fred være med det. Vi taler forbi hinanden, for du taler om veje, mens jeg taler om skovstier - og der ER altså ikke biler på skovstier smiley


  • #281   5. jul De første 2 link hentyder til færdselsloven, som gælder på offenlige veje..

    Jeg har lært at offenlige veje lidt firkantet er der hvor post(bil)en kommer.

    Altså ikke på stier i skoven.

    Hvilket link 3 også bekræfter.


  • #282   5. jul Jeg syntes egentlig bare det er sjovt så forskelligt man tænker, hvad der er logik for den ene er tilsyneladende slet ikke for andre smiley men hvis vi nu snakker om en bred sti, vil så som cyklist fx, holde til højre eller venstre når der kommer en modkørende?

  • #283   5. jul #280 ... Ikke en belæring , men en forklaring ..... smiley
    Derfor sendte jeg linkene , så man selv kunne læse det .... Slut.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #284   5. jul For mig er det logisk at holde til højre - som hundelufter, cyklist og bilist. Det er SÅ indgroet som bilist at gøre det.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #285   5. jul "Ikke en belæring , men en forklaring"

    OK - jeg belærer, og du forklarer smiley


  • #286   5. jul bodil ved cykel ville jeg altid holde til højre, det skal man også hvis der ikke er cykelsti. Kun på en cykelsti hvor den er delt må man kører i venstre side af vejen (men højre side af cykelstien)

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #287   5. jul Om et par dage tager jeg til Skotland. Jeg er MEGET spændt på, hvordan det vil være at skulle krydse en vej, hvor bilerne kører modsat af, hvad jeg har kendt til i 68 år smiley Det er sikkert godt, at hundene ikke er med smiley

  • #288   5. jul Nu kan jeg huske, hvorfor jeg havde brug for en længere pause fra de her "hyggelige" tråde smiley smiley smiley

    Det kan sq da være _isse ligegyldigt hvilken side hvem holder ... aj, stop smiley smiley

    Tror i virkeligheden mest af alt, at jeg er overrasket over, at der findes regler for den slags smiley


  • #289   5. jul #287

    smiley smiley smiley smiley


  • #290   5. jul Og jeg er så forvirret på et højere plan nu, at jeg slet ikke tør gå i skoven i dag. De større skovstier, hvor jeg færdes, der møder jeg oftere godsernes køretøjer end noget andet (dvs. MINDST to gange om måneden)
    Så nu er jeg ude i en skovsti MED trafik (ja, der kører sgu endda postbil - men ikke skraldebil)
    FÅR HELT STRESS - og vil gå en lang tur langs landevejen, hvor jeg godt ved, hvor jeg skal/må gå.
    (Vi blev enige om, at det var til venstre, ikk???? smiley smiley smiley smiley smiley smiley )


  • #291   5. jul Karina - Hvis posten kommer er det vel en skovVEJ og ikke skovSTI?

  • #292   5. jul Kørende trafik er også cykler. Heste tæller jo teknisk set som cykler, og så begynder det at blive besværligt smiley

    MC, hvis en cykel trækkes, skal den trækkes i højre side. Det må også gælde heste, tror jeg.

    Jeg kan egentlig godt forstå at folk kan være forvirrede. Jeg forstår så slet ikke hvorfor folk vil holde på deres (u)ret, og stædigt gå lige dér hvor min (søde og kærlige) hund kommer gående. Hvorfor ikke bare smutte udenom, så man ikke risikerer nærkontakt med en fremmed hund?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #293   5. jul HALLO Vilma, du går i den forkerte side smiley
    smiley


    profilbillede
  • #294   5. jul Tror Otto er ligeglad med hvad side han skal gå på, dog tror jeg snart at han letter…

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.355
    #295   5. jul Jeg holder ikke på min ret - for jeg ANEDE ikke, at jeg har sådan én, når det gælder skovstier, skovveje og lignende smiley
    Jeg flytter mig og hundene, når det er smartest at gøre dette. Vi går i skoven for at få gode oplevelser, så jeg kan simpelthen ikke finde grunde til ikke at gøre alt for at få dette - inkl. flytte os, gå udenom eller hvad der nu er bedst at gøre i alskens situationer.


  • #296   5. jul Anne - I trafikken er heste som biler. Hvis der fx er en cykelsti kan man få en bøde for at ride på den smiley

    (Det kan man også hvis man rider på fortovet, men med de små shetterne tog jeg chancen)


  • #297   5. jul Frk. Jensen, okay. Det kan jeg ikke bruge til så meget, da en del af det er ret forbudt smiley Så det var mest, hvis nogen vidste noget om det smiley
    Afhængigt af hvilken hest jeg rider (og trafikken), så holder jeg mig også inde i rabatten, når der kommer biler. Men rider jeg en lidt nervøs hest, eller folk kører med et sindsygt tempo, så rider jeg ud midt på højre vejbane. Så sætter bilisterne altid farten ned smiley
    Med hund holder jeg mig altid langt ude i rabatten i venstre side, med hundene på venstre side af mig.


  • #298   5. jul MC - Loven siger man skal ride som var man en bil, men har aldrig oplevet nogen har fået bøde for fx at trække ud i den ene side når der kommer en bil, eller trække i vestre side så hesten bedre kan se bilen komme.

    Tror politiet værdsætter man tænker mere på sikkerheden på det punkt smiley


  • #299   5. jul Anne, tæller en hest som en cykel? Jeg er opvokset med de tæller som biler, og derfor udelukkende må være på vejen. Så vidt jeg kan læse mig til, så må en hest ikke være på en cykelsti smiley Men jeg er absolut ikke sikker.

  • #301   5. jul Frk. Jensen, det har du sikkert ret i smiley
    Jeg har dog oplevet nogle få påtale af politiet for at ride på fortov.


Kommentér på:
Snik snak vol. 41

Annonce