{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak, sladder og ævl, vol. 48
  • #1   23. okt Nu fik jeg læst den anden tråd igennem, og kender ikke lige videoen du omtaler Anne, men du kan lige få et billede med på vejen af "Chucky"

profilbillede
  • #2   23. okt Halloween billeder af Sam smiley

profilbillede
  • #3   23. okt smiley

profilbillede
  • #4   24. okt Sten er vist blevet rigtig voksen - han har altid været mager og svær at holde huld på. Det seneste halve år har han haft stabil vægt men til den slanke side... til morgen fik jeg mærket godt på ham, og om end han ikke er tyk, så skal han i hvertfald ikke tage på. Og han får faktisk mindre mad nu end nogensinde før i sit liv. Han plejede at få det der anbefales på sækken + det ekstra jeg kunne få i ham + godbidder og snacks. Nu får han det anbefalede på sækken + (lidt) godbidder/snacks
    5 år er åbenbart der, hvor han ikke længere er et bundløst hul man kan kaste mad i. Det kommer til at kræve tilvænning at man ikke bare kan give mere mad og mere mad, hvis man lige får lyst til ekstra træning eller aktivitet. Skal vi nu til at planlægge, *GISP* smiley

Nå, jeg vil se frem til at spare en masse penge i foder, nu hvor han ikke bare inhalerer en sækfuld før man når at blinke smiley

• #5   24. okt Hera er til gengæld blevet tyk. Hun har alle dage haft nemt ved at tage på, men hun har også haft nemt ved at smide overvægt igen. Det har hun så ikke længere... Så nu må jeg stramme op, være konsekvent og ikke falde for nuttethed. Kæft det bliver svært *LOL*.

• #6   24. okt I det års tid, jeg har været væk herinde fra, er der sket en del. Jeg har endelig fået et kæmpe drivhus, som jeg har ønsket mig i mange år. Tidligt i foråret byggede vi på livet løs, så jeg kunne nå at få mine tomatplanter ud i starten af maj. Nu har jeg så lige fået tømt det sidste ud, så nu er der klart til næste forår smiley
    Den gamle terrasse er blevet opgraderet til en udestue, så det gik der også lige nogle måneder med. Så alt i alt har det været et travlt år.

En af de noget tungere ting, er, at vi er gået fra 3 til 2 hunde. Milas blev aflivet for 3 måneder siden. Han var 13 år, og han har haft et rigtigt godt og aktivt liv til det sidste, så mere kan man vel ikke forlange.

Det sidste billede, hvor trekløveret var samlet.

• #7   24. okt

profilbillede
  • #8   24. okt Putin mødes med nogle "hyggelige" folk, der er krig, mlmØsten brænder, og Trump ser ud til at kunne vinde valget i USA ... og så starter DR nyhederne med at der er kommet ny landstræner i fodbold... intet er da mere ligegyldigt ...

• #10   24. okt Vi har været til den fedeste træning i dag!

Vi har trænet rundering ved et byggemarked, i bulderragende mørke og med 1000 gemmesteder for figuranterne. Ellie var lidt tilbageholdende på første runde, men så gav hun den gas smiley Det var mega sjovt og udfordrende for både hunde og førere smiley

Vigtigst af alt, så har den nye klub taget rigtig godt imod Dorit, så hun kan være ude, når ingen hunde er ude for at arbejde. Og i vanlig stil har hun selvfølgelig gjort sig venner med alle smiley

• #11   24. okt Smukkeste pige i smukkeste skov smiley

profilbillede
  • #12   24. okt Og se lige min gamle pølse smiley Hun er det mest nuttede i verden smiley

profilbillede
  • #13   25. okt Skoven er simpelthen bare usansynlig smuk i disse dage. Svimmelheden har heldigvis foretaget sig så meget at jeg kan arbejde lidt og kører en tur hen til skoven med hundene. Jeg tør stadig ikke kører til Ballerup ad motorvejen. Jeg tog en tur i skoven med hundene i går eftermiddags. Det gjorde virkelig godt smiley Clinton står her og logre til mig smiley Penny sidder på plads, så ikke telefonen ryger ad h***** til, hvis hun pludselig når enden af flexilinen smiley Jeg kom til skoven og gik det meste af runden i bragende solskin. På vej ud af skoven bemærkede jeg at der begyndte at blive noget dis oppe i trækronerne. Da jeg satte mig i bilen var det skyet og da jeg nåede hjem (4 km!) var det helt vildt tåget og man kunne ikke se 100 m frem. Det er noget af det jeg ELSKER ved efterår smiley I morgen skal jeg træne lydighed med Penny smiley og undervise mit skønne unghundehold. Jeg kommer til at savne dem når jeg slipper dem 30/11 og sender dem videre til andre hold.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.513
    #14   25. okt Mine hunde har fået hund. Jeg glemte at spørge ind til racen, men han hedder Ollie smiley
    Han KUNNE være en kuperet blanding mellem airdale og springer spaniel smiley

PS. Faktisk får Kenia og Vilma kun lov til at snuse forsigtigt til ham - og må ellers holde sig til deres egne mere robuste hunde. Ollie er til de yngste børnebørn smiley

profilbillede
  • #15   25. okt jeg tror han er en Irish Softcoated Wheaten ..
    https://wheaten.dansk-terrier-klub.dk/

jer der avler, hvor mange kuld er rimelig fra en tæve ..

• #16   25. okt #15, kuld pr tæve, lidt an på kuld størrelse, men 3 kuld eller måske 4 hvis kuldene er små smiley
    Sille som kom på pension sidste år fik i alt 9 hvalpe på 4 kuld, Vipse fik 8 hvalpe på 3 kuld, det syntes jeg er meget passende smiley

• #17   25. okt Nu avler jeg godt nok ikke smiley Men hvor mange kuld der er OK afhænger ikke kun af tæven men også af racen. I antalsmæssigt små racer skal der jo ikke ret meget til før man kan tale om matadoravl smiley Svensk Irlandsk Terrierklub har et max antal kuld på 2 for både hanner og tæver: Kuldstørrelsen er normalt 6-8 hvalpe.

• #18   25. okt Det kommer an på mange ting synes jeg.

Hvis tæven giver tip-top afkom, bærer sin drægtighed problemløst og kommer sig hurtigt efter et kuld, så 3 max 4 kuld, hvis kuldene ikke er for store. Selvfølgelig skal tæven også være en god mor, der passer sine hvalpe til ug.

Jeg synes man er nødt til at evaluere efter hvert eneste kuld om det er rimeligt/giver mening at trække endnu et kuld på tæven.

Jeg ville meget gerne have taget et 3. kuld på Bianchi, hun har givet skønt afkom, men hun har fået 2 kuld med 9 hvalpe i hver og har begge gange skulle bruge nogle måneder efterfølgende på at komme tilbage i form. Havde hun kunnet love mig endnu et kuld på max. 5 hvalpe havde jeg nok ladet hende få endnu et kuld, men hun vil mærkelig nok ikke love det smiley

Tilla har indtil videre fået to kuld et på 9 og seneste på 5 hvalpe.

Første kuld er jeg super tilfreds med og det seneste hvor hvalpene nu er 4 måneder gamle tegner meget lovende på alle punkter, Tilla er en tæve som elsker hvalpe, både egne og andres, er tilbage i super kondition allerede når hvalpene er 10-12 uger gamle og hendes hvalpe har så meget at byde på. Hende kunne jeg godt finde på at lave et 3. kuld på, men så er det også slut, mine tæver skal ikke slides op som fødemaskiner.

Det her billede er taget da de 9 hvalpe fra første kuld var 9 uger gamle.

profilbillede
  • #19   25. okt umiddelbart 2 kuld. Vores seneste tæver har fået 1-2 kuld. Vi har tidligere taget 3 kuld på en tæve og jeg synes faktisk det slider rigtig meget på dem.

• #20   25. okt Min veninde var forbi i formiddags smiley Hun har en mutte på 2 år, og ingen tør lade deres hunde lege med ham, fordi han er så stor. Men han og Ellie leger så godt sammen, så i dag fik de en times fuld smadder i haven, imens hundemødrene drak kaffe og fik styr på verdenssituationen smiley

• #21   26. okt Da jeg lukkede Ellie i haven i går inden sengetid, begyndte hun at gø sit alarmgø. Jeg hentede en pandelampe, og fik lyst ud. Hun løb hen til noget på græsset, viste det og løb tilbage til mig. Det var et lille pindsvin smiley

Det havde tøffet igennem de visne blade i haven, og SÅ skal man altså slå alarm, når der er uautoriseret tøffen i haven smiley

Vi fik hentet noget kattemad og sat ud til grisen, og her til morgen var der spist op smiley Jeg elsker at have pindsvin i haven, og jeg elsker at mine hunde ikke skader dem smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.053
    #22   26. okt Bortset fra en enkelt ekstrakommando klarede lille Gilbert sporet på 300+ skridt (jeg holdt op med at tælle) med fire knæk og en bue helt selv. Jeg må indrømme, at jeg er lidt pjattet med min lille sporhund smiley

profilbillede
  • #23   26. okt Den lille sporhund er også ret lækker smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#25   26. okt Kirsten - Den lille sporhund takker og siger, at han er helt enig smiley

• #26   26. okt Pernille, den er så småt på vej til at gå i hi.
    Det vil være en god hjælp, hvis du stiller noget kattetørfoder ud til dem hver aften (ikke med fisk)
    For det kan knibe med at få fedt nok på kroppen for de unger som er født sent.
    Jeg har gennem flere år haft 4 som kommer og spiser hver aften

• #27   26. okt Jeg elsker at gå spor. smiley
    Synes at det er det bedste ud af alle former for hundetræning smiley

• #28   26. okt Husk også vand til pindsvinene. smiley

• #29   26. okt Han er simpelthen så nuttet, Eva smiley

Vi har også gået spor i dag. Ellie er begyndt at snyde og sløse med knækkene, lige når vi endelig har fået styr på både tempo og genstande. Så den står på delmomenttræning med knæk, knæk og knæk. Og det kan man heldigvis sagtens træne selvom det er mørkt smiley

Vi var også til bidetræning, og Ellie fik ros af figuranten smiley Dét kan jeg virkelig godt lide smiley Vi har arbejdet på hendes standhals siden sidst vi var ved figuranten, og det har givet pote. Hun løb nu alligevel tør for luft til sidst, men hun havde også knoklet igennem smiley

I morgen skal vi træne i skoven, så hun kan få løbet lidt ballade ud af benene også, og så tror jeg at hele den lille hund er blevet godt arbejdet igennem smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#30   26. okt Anni - Helt enig! Jeg kan godt lide at nørde lydighed, men der er intet der slår en hund, der arbejder på egen pote smiley

Anne - Gilbert takker og ønsker god leg i skoven i morgen smiley Selv tror han ikke, at han orker at træne i morgen smiley

profilbillede
  • #31   26. okt Det bedste ved at hjælpe med at bage kage er at sikre, at intet går til spilde smiley

profilbillede
  • #32   27. okt Oh, jeg bestod køreprøve og fik mit kørekort for et par uger siden (3 uger i morgen).

Det var lidt grænseoverskridende at køre med alle 3 hunde på én gang, for tænk nu hvis der skete noget...

Men forleden kørte vi vores første tur i skoven, bare mig og Yorkiebanden.

Ganske herligt og en skøn følelse, bare at kunne køre afsted med hele banden.

smiley smiley

profilbillede
  • #33   27. okt Tillykke, Yorkiemor smiley Lige netop at køre i skoven, er grund nok til at have kørekort smiley

• #34   27. okt Tillykke Yorkie. smiley
    Det betyder frihed at have kørekort og bil så man bare kan køre hvorhen og hvornår man vil. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#35   27. okt Tillykke Louise. Kørekort OG bil er frihed smiley

• #36   27. okt Tillykke med din nye kat, Anni. smiley

• #37   27. okt Skrigehund, jeg ved nu ikke rigtig hvad jeg selv skal synes om det.
    Jeg er stadig i tvivl om hun skal blive eller om jeg skal være hårdt og sende hende på et overfyldt internat, hvor hun nok kommer til at sidde virkelig længe for måske at blive aflivet til sidst.
    Min have er ikke mere kattesikret og bliver det hellere ikke igen. Den er hellere ikke tilfreds med en voliere, har prøvet med den overdækkede terrasse. Så hyler og skriger hun, og der hvor jeg bor et det ikke optimalt for en friløber.

Og så er hun total fikseret af Lidl. Der er der jo mange mennesker som gider at snakke og der er nogen der køber mad til hende.
    Hun smuttede for mig i forgårs aften og var væk hele natten og det meste af dagen i går.
    Og straks, så var der igen opslag på facebook hvor hendes ejer blev efterlyst igen igen.
    Da jeg kim for at hente kræet var hun væk og jeg troede faktisk, at der var en eller andet der havde taget hende. Men et par timer efter kom hun selv hjem.

Jeg har prøvet at finde et andet hjem til hende, men der er vist ikke nogen, som vil overtage en ca 3 - 5 årig kat og betale ca 2000 kr til neutralisering og chip.

Jeg ved, at hun vil få det rigtig godt hos dig. Måske du skulle overtage hende smiley

• #38   27. okt hvor er jeg gået glip af du har fået kat Anni ? jeg håber du beholder hende, som du selv pointerer så er chancen for at finde et andet hjem ikke stor, og beholder du hende er der måske en anden der er heldig et andet sted ...

vil du sterilisere hende ? eller har du ikke råd ..

• #39   27. okt Anni, jeg så opslaget på FB, kun derfor ved jeg, at du (måske) har fået kat. smiley

Jeg tænker, at nu hun har valgt dig (hun kom jo hjem igen forleden aften), så skulle du måske beholde hende og give det en chance? Man kan jo håbe, at hun vænner sig af med at være ved Lidl hele tiden, så de opslag ikke konstant dukker op.

Hun ville helt sikkert få det godt herude på landet, men min mand er ikke interesseret i en kat - endnu. Jeg kunne sikkert godt overtale ham, men jeg er egentlig heller ikke selv sikker. smiley

• #40   27. okt Hanne, det er en tilløber.
    Hun har holdt til her på vejen I en tre ugers tid, hvor hun har spist pindsvinenes mad og det hun har fået af folk rundt omkring.
    For en uge siden sad hun i Lidels udendørs blomster i to døgn og Lidel ville gerne af med hende. Så jeg gik hen og hentede hende.
    Bor meget tæt på.

Der har været så mange opslag hvor man efterlyser ejerne, men desværre uden resultat.
    Jeg har været rundt og stemme dørklokker også uden resultat.
    Hun er hellere ikke set her i kvarteret før hun pludselig dukkede op for ca 3 uger siden. Så jeg tror at hun er dumpet.
    Hvis hun bliver (hvilket det nok ender med) så skal hun selvfølgelig neutraliseres og chippes.
    Har godt nok ikke rigtig råd nu, hvor der er alt det bøvl med bilen, men jeg skal nok finde pengene.

Indtil neutralisering og chippen, må hun finde sig i et halsbånd med telefonnummer.

Da hun kom hjem til mig var hun i rimelig foderstand men ret mat i pelsen. Nu her en uge efter har hun en skinnende blank pels.
    Troede slet ikke at pelsen kunne ændre sig så hurtig.

Skrigehund
    Hun er ellers meget velopdragen. Går ikke på bordene og kratter ikke i møblerne, og så er hun den mest kælne lille væsen jeg har mødt.
    Vil gerne nusse konstant men accepterer det uden protest hvis ikke man gider mere og så ligger hun altid enten mellem mine ben når jeg sidder i lænestolen eller ligger tæt på mig.
    Det er rigtig hyggeligt.
    Lige noget for dig.

• #41   27. okt Midde smiley

profilbillede
  • #42   27. okt Anni, jeg er slet ikke i tvivl om, at hun er lige noget for mig, men det går desværre ikke. Jeg savner virkelig meget at have hund, men dels er ingen af os klar endnu og dels skal det virkelig overvejes meget nøje, især i forhold til pasning ved ferier m.v. Der er ikke de store pasningsmuligheder her i Lunderskov.

• #43   27. okt Skrigehund, får i hund igen, så passer jeg den gerne. smiley

• #44   27. okt åh hun ser da sød ud, er sikker på I kan få megen glæde af hinanden ..

hvad koster neutralisering af kat

• #45   27. okt Pengene til neutralisering og chip kan vi herinde da hurtigt skramle sammen.
    Anni - inden du bliver sur på mig over mit forslag, så tænk på, at det er katten, vi hjælper - du har jo ikke selv anskaffet dig den.
    Jeg synes, du skal sige til, hvis du beslutter at beholde hende, og så lade os andre spæde lidt i kassen.

• #46   27. okt Tak for tilbudet/forslaget Rikke, smiley
    Men jeg klarer det nok smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#47   27. okt Jeg er helt med på at hjælpe Annis fine tilløber med sterilisation, Rikke.
    AT du tager hende til dig er sådan en glæde for mange af os, Anni - og vi vil uendelig gerne give en håndsrækning smiley

• #48   27. okt Anni - selvfølgelig kan du selv klare det, det er der ingen, der tvivler på.
    Nogen gange skal man bare lægge stoltheden på hylden, og sige OK smiley

Det kan jo være vores alles HG-kat smiley

• #49   27. okt Hanne, sterilisering koster hos min dyrlæge 2050 kr og chip omkring 3 - 4 00 kr.

Der plejer som regel være en del dyrlæger der laver kampagner om foråret til nedsat pris.

• #50   27. okt Lad os nu se, det haster forhåbentlig ikke lige nu.
    Hun kan vel klare sig med navneskilt og halsbånd i nogle uger
    Skulle det vise sig at den er drægtig så er det afsted dagen efter......

Tror faktisk at hun er vant til halsbånd.
    Hun har ikke kradset sig en eneste gang, rystet på hovedet eller prøvet på at komme af med det.

• #51   27. okt Jeg håber bare du vil sige til, når du har besluttet, om du vil beholde hende.

Og nu skal jeg nok tie stille (for nu smiley )

• #52   27. okt Rikke, jeg skal nok sige til hvis jeg har behov for hjælp
    Endnu engang tak. smiley

• #53   27. okt Ellie var lige ved at blive skyldig i uagtsomt mandrab, men jeg tror hun slipper med grov vold smiley

Vi gik nede bag gartneriet, og Ellie tumlede rundt i noget højt græs. Der lettede en fasan, Ellie satte efter den, jeg fløjtede og hun vendte retur. Fasanen fløj ned mod en grøn hal, og der lød et ordenligt drøn og et klask. Fasanen var fløjet ind i hallen og slået til jorden smiley Den sundede sig et sekund, og forsvandt så ned i noget krat.

Jeg dækkede Ellie af og gik ned for at se om jeg kunne finde den stakkels fugl, men det kunne jeg selvfølgelig ikke. Da vi var kommet hele vejen rundt om alle bygningerne og kom ned på den anden side af hallen, sad der en noget fortumlet fasan, som fløj sin vej.

Jeg håber at den klarer sig, selvom den er både dum og forslået smiley

• #54   27. okt @Rikke .. det var også min tanke, derfor spurgte jeg til pris ... selvfølgelig kan nogle af os spæde til så katten og Anni kan få glæde af hinanden ...

• #55   28. okt Her er den hundesnor vi alle har ventet på.
    Den vil styrke båndet enorm mellem hund og ejer.
    Den er lidt dyr, men, intet er jo for godt til vores Fido.
    Fås også til kat.
    Ironi kan forekomme.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/ny-smart-hundesnor-lover-at-forbedre-kommunikationen-mellem-ejere-og-hunde/ar-AA1t0f2M?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=4c70d86211f14262bc81c09f5b9dd0aa&ei=226

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#56   28. okt Hvor faen er SNOREN? smiley

• #57   28. okt Den er nok stadig i USA

• #58   28. okt #55, hvis man kan få nogen til at hoppe på den, så er det trods alt godt gået. smiley

• #59   28. okt Om 3 måneder og 1 dag fylder Dorit 11 år smiley

Jeg har endnu ikke fejret en hunds 11 års fødselsdag. Malde, min første hund, blev aflivet 3 uger før han ville være fyldt 11 år, og Bella blev aflivet 16 dage før sin fødselsdag smiley

Jeg kan godt mærke at jeg er ekstra OBS på Dorit for tiden. Jeg véd jo godt, at det ikke har nogen sammenhæng, men alligevel har jeg en sær uro indeni. Dorit er sund og rask, omend hun er ved at være slidt og har lidt småskavanker. Men vi er slet ikke færdige med hinanden, hun og jeg smiley

• #60   28. okt Bare rolig Dorit kommer sikkert til at holde mange flere fødselsdage smiley

• #61   28. okt Det håber jeg smiley

• #63   28. okt Jeg skulle lige til læge og have taget blodprøve. Jeg har store, flotte årer i venstre arm, imens dem i højre er nogle røvhuller at stikke i. Jeg sagde til sygeplejersken, at hun bare skulle stikke i venstre arm, og tog tennisalbue-dimsen af armen. Hun kiggede lidt på armen, og spurgte om jeg ikke havde bestilt en tid til at få kigget på den, for den var godt nok ret hævet. Jeg kunne fortælle, at jeg ikke går særligt meget til læge, og hun grinede lidt.

Da hun havde taget blodprøven, sagde hun at hun lige ville se om en af lægerne havde et øjeblik, og hun kom retur med den mandlige læge. Han kiggede på armen, og konstaterede at det måtte gøre ret ondt, og det kan jeg jo bekræfte smiley Han spurgte om jeg ved hvad der har udløst det, og jeg måtte tilstå, at det nok er kombien af hund i flexline og hund i sporline smiley Lægen stod lidt og blinkede, og sagde så "ja, og det ved vi jo begge at du ikke stopper med" smiley

Så nu har jeg fået strenge ordrer om kompressionsbind, at smøre med Voltaren og at aflaste mest muligt. Og så har jeg fået en tid til blokade af knæet om et par uger, hvor albuen så også kan få en blokade, hvis den stadig driller.

Jeg føler mig virkelig gammel for tiden smiley

• #64   28. okt Se lige hvad der sidder på min terrasse smiley

profilbillede
  • #65   28. okt Den er fin. Er det en guldspurv?

• #66   28. okt Hvor er den fin Inge smiley

Anne Julie - Det er en fuglekonge, danmarks mindste fugl

• #67   28. okt @ Anne, mener min mands blev succesfuldt opereret for tennisalbue for nogen år siden ..

• #68   28. okt Se lige smiley

My covergirl smiley

https://online.pubhtml5.com/bitom/bjgf/index.html

• #69   28. okt Anne, jeg kan anbefale dig at prøve akupunktur til din tennisalbue og laserbehandling. Det fik jeg hos min kiropraktor, og den blev meget bedre. smiley

• #70   28. okt Ja, der er nok nødt til at ske noget med den albue smiley Jeg er venstrehåndet, og det er lidt noget bøvl at den er defekt.

Jeg syntes ellers at den var i bedring, men den hævelse der er nu, tyder på at den ikke har tænkt sig at forsvinde alligevel.

• #71   28. okt Puha, CACIT i Holland overstået og jeg kom hjem igår aftes.

Det var en oplevelse med stort set hele følelsesregistreret i brug .. og det var bare uden for banen.
    Skal ikke belemre med alt for meget snak om det, blot fortælle, at min kæreste kan være lidt svær at bide skeer med - i det her tilfælde udmøntede det sig i 5 dage for mig og Esh, på et 6-stjernet hotel, beliggende midt i en skov - og på et STORT værelse smiley

Selve konkurrencen .. mja .. det var ikke skide godt.

I lydighed, som var det første jeg skulle ind i, var Esh TÆNDT !!! - alt, alt for tændt desværre - og der var intet jeg kunne gøre for at få ham til at slappe af. Han larmede så meget, så jeg tror at folk i Amsterdam (ca 100 km væk) har undret sig over hvad det var, der sagde sådan. Wauw, der var lukket op for sluserne !!!
    Men men ... Esh er til gengæld ret godt trænet - fuck Jante-Fjante for det ER han - og laver nogle super korrekte og hurtige øvelser, og viser at DET HER !! - det vil han. Heldigvis vejer det på vægtskålen, når man krydser Danmarks grænser, så det fik han naturligvis noget for. (Altså det sidste, det der med at han virkelig gider det !!!)

Det udløste 89 points - larmen gjorde at han blev trukket i alle øvelserne.

Spor var noget skidt - ganske enkelt.
    Jeg var på kursus for 1½ måned siden, og syntes ret godt om metoden - så godt, at jeg tog alt hvad der hed "Martines erfaring gn 30 år og især de sidste 3 med Esh" og smed det ud til siden.
    Det er en rookie mistake - men jeg er F... ikke en rookie og burde have vidst bedre. Især fordi min kæreste kommenterede det med at Esh ikke var "i ro i hovedet" og virkede forvirret, de to gange kæresten var med ude at gå spor, efter at jeg havde været på kurset.
    Og ingen - INGEN - skifter metode 1½ måned før en konkurrence, vel ?? Åh jo, JEG gør - så klog er jeg nemlig .. hvordan jeg nogensinde har vundet noget .. aj, men det fatter jeg ikke.
    Esh kom ud af 1. langside, gik fint og så .. gik han bare ikke mere. Jeg har gået .. jamen hvis ikke tusinder, så ihvertfald adskillige hundrede spor, jeg har ALDRIG set en hund med den adfærd.
    Han havde meldt sig ud - helt og aldeles. Stakkels Esh, og en dumpet spor.

Forsvar sidste dag.
    Han lavede en super fed rondering om de 6 skærme - bevogtning og standhals var også lige i skabet - flugten, hurtig og effektiv .. men så startede problemerne !!
    En ekstra slip kommando for at få ham af - suk ...
    Overfaldet var OK - start af rygtransporten noget svævende .. og da fig lavede knækket til venstre sagde Esh "hold min øl Mor - den her klarer jeg" - og bragede efter figuranten og satte et dybt og fint greb i ærmet.

Ja tak - bogen blev lukket .. et disk til mit krydser-missil ... og go tur hjeem smiley smiley

For fanden, jeg elsker hundesport - eller noget ...

Men Esh, ham er jeg godt nok fan af - en KÆMPE motor, men der skal installeres nogle nye bremser, inden han bliver sluppet løs på en konkurrencebane næste gang smiley

profilbillede
  • #72   28. okt Martine, jeg synes det er vildt, hvad du kan med Esh smiley

Jeg tror, at Sia er blevet døv, hun kan overhovedet ikke høre.
    I dag var vi helt alene i hundeskoven og så trænede vi indkald. Dvs jeg lod Sia løbe, og kaldte så på hende, lokkede med gode godbidder. Kræet holder en sikkerhedsafstand på et par meter.
    Når jeg kalder, og hun nærmer sig, smider jeg et par godbidder. Jeg rækker ikke ud efter hende.
    Sidst på turen kom hun faktisk, så det må vi træne igen de næste dage.

• #73   28. okt Smiler lidt at din beskrivelse Martine, for nej, ikke fedt at hunden ikke gør som den skal eller bliver bedt om, men samtidig, ja det er levende dyr og Esh havde en fest! Det er lidt den der med hunden først og sporten bagefter. smiley

• #74   28. okt jeg kalder, og hun nærmer sig, smider jeg et par godbidder. Jeg rækker ikke ud efter hende.

Hvor smider du godbidderne Lise - Lotte ?
    Smider du dem fremad mod hende ?
    Hvis du gør, er det ganske logisk at hun holder afstand, gufferne kommer jo imod hende.
    Hvis du bliver ved med at belønne på den måde så skal du kaste gufferne bagud, så hun bliver nød til at komme tæt på dig for at få gufferne.

Jeg kan så hellere ikke forstå at et indkald belønnes inden hunden er helt inde hos hundeføreren.
    I mine øjne er det ikke et indkald. Et indkald er at hunden kommer helt hen til hundeføreren. Gør den ikke det, kan det give problemer hvis der evt opstår en farlig situation, måske med en aggressiv løs hund, en cykel eller knallert der kommer drønende.
    Jeg ville først belønne i det øjeblik hunden var helt henne hos mig, men så ville det også udløse jackpot.
    Måske du skulle prøve at belønne med legetøj når hun kommer helt ind til dig.

• #75   28. okt Øv Martine, jeg synes selvfølgeligt at det er træls for dig, men har det lige som Zenta og må smile når jeg læser din beskrivelse.
    Så flot at du kan tage det på den måde.

• #76   28. okt Ha, ha, Anni, du har helt ret, det er ikke indkald.
    Jeg prøver at få Sia til at komme, ved at lokke med godbidder. Lige nu skal hun bare komme så tæt på mig som muligt.
    Hvis hun ikke havde "glemt", hvordan indkald fungerer, havde vi jo ikke et problem.
    Det er nok ikke pædagogisk korrekt, men det virker smiley

• #77   28. okt hvor gl er det Sia er ? teenager glemsom ??

jeg har det sådan når jeg læser, alt det perfekte så keder jeg mig, det livsbekræftende og hundens glæde viser sig for mig i beskrivelserne hvor de viser den medfødte og ikke den tillærte personlighed ... jeg har så heller ikke en dyt forstand på noget af det I foretager jer.. smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#78   28. okt Hold KÆFT en skøn beskrivelse af en skøn hund, Martine smiley smiley smiley smiley smiley

• #79   28. okt Tillykke Martine, med din livsglade, frække og friske hund smiley

Jeg elsker at du sagde til mig, at jeg ikke skulle ændre metode et par uger før DM, og så gør du det selv smiley

Jeg håber du havde en fed tur smiley

• #80   28. okt #7<
    Sia fylder1 år den 6. november.
    Hun er stok-teenage-døv smiley

• #81   28. okt Lise-Lotte, hvis det er en slags trøst, så har Ellie jo ellers et super stabilt indkald, som jo så har været HELT fraværende i de perioder, hvor hendes hjerne har holdt teenage-fester smiley Men nu runder hun 2,5 år lige om lidt, og jeg TROR at indkaldet endelig er helt stabilt. Som i at hun vender, selvom hun er sat efter råvildt (noget jeg ellers lidt mistede troen på ville lykkes).

Så… Du skal bare hænge i 18 måneder mere, så begynder det at lysne smiley

• #82   28. okt Ja, vi må bare hænge i lidt endnu smiley

• #83   29. okt Jeg elsker at du sagde til mig, at jeg ikke skulle ændre metode et par uger før DM, og så gør du det selv

Jamen jeg har jo helt ret smiley smiley

Her et billede fra konkurrencen - her i lydighed - som viser lidt af, hvad jeg var oppe imod !!
    Skøre, vilde Esh - der skal lidt justering til, hvis vi skal fortsætte smiley

profilbillede
  • #84   29. okt @68: Ej hvor fedt at billedet er kommet på forsiden af DcH bladet smiley
    Nå, jeg fik svar på min blodprøve igår. Der er ikke rigtigt noget at komme efter. Det meste så pænt ud. Det eneste der stak lidt ud var infektionstallet, der er let forhøjet. Men altså kun i den lave afdeling. Det kan være fordi der er en virus i kroppen. Godt nok mente lægen ikke at jeg havde de typiske symptomer på virus på balancenerven (han lavede nogle tests). Men jeg tænker at det måske godt kan være det alligevel.
    Jeg fik en blokade i knæet i sommers; det var helt fantastisk og det gjorde at jeg kunne komme igang med at træne knæet op. Jeg har smugstartet på det GLAiD forløb, hvor jeg har første træningsgang om 1 time. Smugtræningen og et vægttab på pt på 9 kg (nu kan jeg have både en tyk trøje og en regnjakke under træningsvesten igen uden at den bliver 'slimfit' smiley ) har allerede hjulpet. Jeg har fået bedre bevægelighed i knæet og det gør mindre ondt. Jeg kender to der har undgået nyt knæ med det træningsforløb. Jeg krydser fingrer for at jeg også slipper. Jeg fik endelig taget mig sammen og kigget på mine røngtenbilleder og den beskrivelse der er af det man kan se. Det var ikke rar læsning smiley Svær artrose i højre knæ og det ser virkelig grumt ud. Heldigvis kun let artrose i venstre knæ. Skaden i januar 2023 har bare været en eller anden trigger for at jeg begyndte at få smerter for det der er noget jeg må have har haft i mange mange år smiley

• #85   29. okt @Martine: Det lyder virkelig somom Esh har haft en fest smiley Håber du får installeret nye bremser på ham smiley
    Træls sporoplevelse, men op på hesten igen smiley

• #86   29. okt Vedr. slidgigt i knæene.
    Den her behandling er desværre ikke særligt udbredt, fordi det offentlige ikke betaler. Har man sundhedsforsikring, dækker den muligvis.

https://a2privathospital.dk/arthrosamid/

• #87   29. okt For helvede hvor jeg bare synes Esh er den skønneste, skønneste hund!! smiley
    Smuk, sej, veltrænet, fanden-i-voldsk og turbo-tunet !!
    Tak for en fantastisk beskrivelse af jeres tur!

PS - du er så afsindigt dygtig. smiley

• #88   29. okt Så er Ulf Pilgaard gået til de evige jagtmarker.
    Jeg vil savne Ulfs humor.

• #89   29. okt @86: hm... det er da værd at kigge lidt på. Meeeen jeg tror ikke at jeg kommer uden om at træning af knæet også skal til for at holde det funktionelt i lang lang tid endnu smiley

• #90   29. okt .

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

• #92   29. okt ja han var en af de store, på en eller anden måde "produceres" der ikke mange mere af den slags som ham og de andre fra den tid var en del af .. ikke for at være kynisk, men den dag jeg skal herfra må det godt være på en måde a la den, ikke måneder/år med forfald og sygdom ..

• #93   29. okt Hmmm - det er måske liiiidddttt fjollet....
    Jeg var til træning med Nimbus og Sheena i søndags.
    Men Nimbus og JohnJohn i går - og skal afsted med JohnJohn igen på fredag.

Alligevel bobler jeg af glæde over, at jeg har "fået lov" at komme til træning igen i dag.
    Nogle af mine gode venner ligger syge begge to, og har bedt mig tage deres skønne gamle tæve med, da hun virkelig trænger til at komme ud og bruge hovedet.
    Hun er såååå sød og sjov, og jeg skal træne med/på mit "gamle" hold.
    Nøøøøjjjj det bliver hyggeligt!!! smiley

• #94   29. okt Jeg har sgu tilmeldt mig en begynder AB smiley Min ene træner elsker at jeg kaster mig ud i tingene, så vi har aftalt at vi lige tager en spordag, hvor jeg kan få banket reglerne ind i hovedet, så det ikke er MIG der koster os point smiley

Og ja ja, det er et børneprogram, men når man er helt ny i brugssporten, er det rart at kunne få lov at starte med delprøver smiley

• #96   30. okt #95

Er det ik nogenlunde som at ha en chi ? Bortset fra at den der ikke fælder og heller ikke tisser på gulvet smiley

• #98   30. okt @ Pernille vil foreslå I får adfærdsbehandler på inden den tager magten

• #100   30. okt Bedre sent end aldrig har vi fået pyntet op...så mangler der lige et græskar til vejen som kæresten vil lave...og røgmaskinen kører selvfølgelig i morgen aften smiley

Så mangler jeg bare billedet med hunde på.. men det bliver ikke lige nu smiley
    https://www.facebook.com/share/r/skJJafX5sRPbesKw/

profilbillede
  • #102   30. okt Bravo Arnold Schwarzenegger om valget :

profilbillede
  • #104   30. okt Ok.. gamle Minion gad ikke.. men Maggie kunne overtales.. smiley

profilbillede
  • #105   30. okt Så takkede Erik Clausen også af - 82 år gammel.

Synes det er alle dem fra min barndoms film og TV, der forsvinder.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#106   30. okt 21,5 kg og nul hjørnetænder smiley

profilbillede
  • #107   30. okt ja det er jo ikke en tand for meget smiley smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#108   30. okt Hanne - smiley smiley smiley

• #109   30. okt Jeg har hentet min helt nye bil i dag! Nøj den er fed, og nøj hvor havde jeg glædet mig! smiley Har bare cruiset rundt hele dagen smiley

• #110   31. okt Glædelig Allehelgensaften/Halloween/Samhain

• #112   31. okt Pernille, har du overvejet at blive frivillig hos et internat ?

• #116   31. okt Min venindes far skal bisættes i morgen, så aftenen er brugt på at lave denne krans. Lidt købe blomster, lidt fra haven og lidt fra naturen…lavet med kærlighed og de varmeste tanker til de efterladte smiley

profilbillede
  • #117   1. nov Linda, min venindes far skal også bisættes i morgen smiley Det er så urimeligt - hun mistede sin mormor for et par måneder siden, og det var et hårdt slag. Så døde hendes far meget pludseligt for en uge siden. Så i eftermiddag har jeg taget fri fra hundetræning for at lave en kæmpe bunke mad, som jeg kører op til hende med i morgen. Så har hun mad i fryseren til de næste mange dage smiley

• #118   1. nov Sikke en dejlig gestus oven på hendes tab smiley Det er jeg helt sikker på, hun bliver så glad for smiley

Min venindes far var syg med alzheimers og har været det i en del år. Han blev dog pludselig virkelig dårlig. Min veninde bor til dagligt i Namibia, så hun frygtede, at hun ikke nåede hjem for at sige farvel smiley

Det gjorde hun og hun har hans lille nye barnebarn med hjem smiley Ikke den anledning de havde regnet med at komme hjem til. Det havde været en smule stressende med hastepas, lille barn på lang flyvetur og angsten for ikke at nå hjem i tide smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#119   1. nov Hvor er den smuk, Linda smiley

Virkelig kærlig og fin måde at trøste på, Anne smiley

• #120   1. nov Tak, Isabelle smiley

Den blev helt, som jeg havde håbet på smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#121   1. nov Overskrift i Politikens netavis:
    "Republikaner slår alarm over sine partifæller: De har placeret folk, der vil nægte at godkende valget, hvis Trump taber"

Der bliver ballade, når Kamala vinder smiley
    og det håber jeg saftsuseme, at hun gør.

• #122   1. nov der var et indslag i det der er på DR 1 efter tv avisen i går hvor de talte om flere tinf, bl.a det med at mange tror på det at der snydes, selvom det er tilbagevist af mange og på flere måder flere gange .. og så et indslag med en mand der kørte på kryds og tværs af USA blot for at fortælle andre at der snydes ... adspurgt efter det var sagt at der ikke kan snydes med de elektroniske stemmebokse, de er ikke tilknyttet internettet osv så sagde han bare "jeg ved bedre hvad der er i de bokse"
    Jeg tænker så uanset hvem der vinder så er der jo snydt... for dem der tror på der snydes .. anklager Rep demokraterne for snyd og så indrømmer de jo indirekte at Rep selv ikke er kloge nok til det samme snyd ... og Dem kan med rette sige, mener I der snydes så er det vel begge veje ...

Det er SÅ skræmmende hvis Tr vinder, og med Musk på sidelinien om hvem det kom frem forleden at han har jævnlige samtaler med Putin .. Europa får det voldsomt svært med Tr i USA og Nordkoreanske tropper i Rusland .... jeg har ikke rigtig troet på det, men med Tr ved roret derovre så tror jeg risikoen for en større krig i Europa er meget større, han er jo bedøvende ligeglad ...

Men for helvede Biden, hold nu mund

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#123   1. nov Enig, Hanne - også i, at Biden skal holde mund. Han hjælper IKKE Kamala!

Hundene og jeg er lige kommet hjem fra en blæsende strandtur. Igen kan jeg konstatere, at Vilma ikke er som nogen anden eurasier, jeg kender eller har kendt - en voldsom vildbasset legehund med pletvis labradoropførsel, der elsker alt og alle. Indimellem, når Kenia noget i nærheden af overfalder Vilma, kan jeg tænke, at hun slet og ret ikke fatter vildbassens opførsel. Den er for vild og for mærkelig for hende, og det er derfor, hun på forsøger at standse Vilma, inden hun er BEGYNDT på et eller andet.
    Samtidig synes Kenia også at være nærmest lidt misundelig - prøver også at lege med en pind, en bold eller et tøjdyr. Men hun aner ikke, hvordan man gør smiley smiley
    Jeg har jævnligt mit hyr med de to - og bunker af sjov, hundekærlighed og glæde smiley

profilbillede
  • #124   1. nov det går da lidt stærkt, i går døde Morten Stig Christensen kun 65 år ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#125   1. nov Hvor trist - og alt for tidligt smiley
    Jeg gik på lærerseminarie med ham - dvs han kom et år efter mig på Zahles. Han kom vist til TV2 sport nærmest lige efter seminariet.

• #126   1. nov Morten Stig døde tidligere i dag. Ikke i går.

• #127   1. nov Min Tjab er jo en ondert - han kan li mig, lidt kæresten (kommet de sidste par år), alle andre mennesker skal bare holde sig væk !

Esh får et par ture om året - især op til de store konkurrencer - hos en hundekiropraktor, lidt uden for Ringsted.
    Jeg ville så gerne, at Tjab også kunne være med, men .. ja, hvis han bare står og spænder op og knurrer, så dur det ikke helt.

Talte med Rikke, og hun var frisk på at prøve. Tjab var naturligvis iført mundkurv, men har lært at stå ordenligt og roligt - så det gjorde han, da hun stille og roligt gik igang med ham. Knurreriet udeblev da heller ikke, men .. ja, vi talte bare sammen, Rikke og jeg, og så kunne jeg lige pludselig mærke, at Tjab slappede af. Han stod helt afslappet, trak vejret roligt og holdt kun inde, når der var noget, der gjorde ondt.

Tilsidst stod han med halvlukkede øjne, masede sit hovede ind i maven på mig og "hang" på den måde .. det lille dyr nød det smiley

Vi har aftalt at jeg kommer tilbage med ham d 20 for - som Rikke sagde - der er MEGET !!!

Efter behandling hoppede han ned fra bordet, strakte sig godt og helt igennem - først forpart og så heeeelt ud i bagbenene .. og så sværger jeg, at han gik et par skridt frem imod Rikke, mens hun lige fik et "vift" frem og tilbage med halen smiley

Skide farisær smiley smiley smiley
    Men hvor er jeg glad for at det gik så godt - og at jeg kan gøre noget godt for hans skrog. Lars fra Orthovet, har ved de sidste par undersøgelser, også røngten, konsekvent kaldt Tjab for "gammel kriger".

Han er slidt, men har heller aldrig skånet sig selv.

Men super super oplevelse, både for ham og jeg smiley

• #128   1. nov Martine, hvis du jævnligt er i nærheden af Ringsted, så har jeg gåse, andefødder og okseben hvis du mangler. smiley

• #129   1. nov Jeg kører forbi d. 20/11 - så hvis du er hjemme, er det da lidt af et tilbud, Janni smiley

• #130   1. nov Kæft, hvor har jeg lavet meget mad i dag smiley

Måske havde jeg lidt glemt hvad der egentlig var i den kødkasse smiley Jeg har lavet boller i karry og frikadeller af 1,2 kg fars, lavet en lasagne, lavet en kæmpe mørbradgryde og selvfølgelig kartoffelmos. Nå ja, og stegt en flæskesteg (i min mikroovn med indbygget airfryer - dét virker). Og i fryseren er der stadig 500 g hakket okse, 4 entrecotes, 1 hel kylling, kyllingebrystfilet, inderfilet og en skinke. Og så måtte jeg give nogle “karbonader” og noget paneret kylling væk, fordi jeg ikke kan tåle skidtet.

I morgen hopper jeg i bilen alt for tidligt for at køre til Hobro og heppe på DM i IGP1, og så skal jeg omkring min kollega med mad på vej hjem smiley

Og nu skal jeg i bad, for jeg lugter meget gennemtrængende af stegefedt og karry smiley

• #131   1. nov Lidt irriterende at alt foregår i Jylland i år. Ville gerne ud if tage billeder. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 67 Svar: 257
    #132   2. nov Lykken er …. Betænksomme gode naboer smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#133   2. nov SÅ er der da serveret smiley

• #134   2. nov Jeg har besluttet at få mig to spurvepapegøjer :)))

Det bliver sjovt !

Er de ikke søde? Det er kæmpe arbejde - de er små men det er en papegøje

Vi skal klikkertræne så vildt! smiley

profilbillede
  • #135   2. nov Lige et foto mere for jeg er ved at lære ALT om dem smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#136   2. nov Hvor er de kære smiley
    De skal nok bare ikke lære at gø som din (måske) kommende chi smiley smiley

• #137   2. nov De kan lære at snakke men er ikke så gode til det som de store er men de er virkelig sjove og frække smiley

https://youtube.com/shorts/YhYkBwuM-Hk?si=1N_PxreVTI-IDYK6

• #138   2. nov Se :))

https://youtu.be/cq1JfI7ewtU

• #139   2. nov Jeg er vild med sorthovwdet og rødhovede dværgpapegøjer, samt Senegal og Caique.
    Caique er de sjoveste, men også de mest krævende, sjoveste og mest legesyge.
    .Kender du dem ?
    Prøv engang at søge dem på nettet, der ligger så mange sjove videoer af dem.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#141   2. nov Lens - Spurvepapegøjer er virkeligt skægge og trods størrelsen meget mere “papegøjeagtige” end undulater. De er ikke særligt støjende, men de kan være stædige som bare pokker, og særligt hunnerne kan være ret så krigeriske.

Jeg havde for snart mange år siden et par; hannen var sød og omgængelig og havde ingen problemer med at dele voliere - og siddepind - med mine undulater, men hunnen var til gengæld en værre rappenskralde, som absolut ikke gad andre end sin mage og forlangte, at lyset blev dæmpet kl. 20, så hun kunne sove i fred smiley

• #142   2. nov findes der en tennis-dialekt ... det er lige før jeg ikke kan høre forskel på Caro Woz og Holger Rune ..

• #143   3. nov I fredags kom en af Anjas ansatte forbi denne her bette lort midt ude på en stor hovedvej, han er tilsyneladende blevet påkørt.

Så nu er han indlagt på intensiv herude i skoven hvor alle hjælper til med at holde øje med patienten smiley

profilbillede
  • #144   3. nov smiley smiley

• #145   3. nov Steffen, I er altså nogle helt særlige gode mennesker smiley

• #146   3. nov Jeg har været på solo-træning i IGP-spor i dag, og jeg var så nervør for om træneren ville sige at det var helt ad helvede til.

Men Ellie var så god smiley Der skal laves lidt småjusteringer her og der, men træneren mener absolut at der er realistisk at opnå inden prøven om 4 uger.

Det har givet pote at træne spor mange gange om ugen på det sidste, så nu skal jeg også have fokus på at skifte hendes position i påvisningen af genstanden. Men jeg tror på os smiley

• #148   3. nov Anne ja kender dem alle og her researchet længe og de larmer for meget til lejlighed

De var ellers min favorit fordi de er en ren border collie så kloge og aktive er de

Spurvepapegøjer har samme sjove sind og mening om alt smiley men de råber ikke

Var ude og møde dem i dag

Håber på unger som kan flytte ind efter nytår ca smiley

profilbillede
  • #149   3. nov Eva så meget attitude smiley

Vi har valgt to hanner

• #150   3. nov 'Jeg har fået' hund på mit arbejde smiley

Mød Ulla, servicehund (uddannet) og klinikhund. Hun skal bruges i vores kommende arbejde med sårbare og udsatte

Er hun ikke skøn

profilbillede
  • #151   3. nov Elsker at kunne bruge af havens overflod - her paradisæbler der er tryllet om til paradisæble-gele smiley

Det er et lille træ, der bugner af små rubin-røde æbler smiley

profilbillede
  • #152   3. nov Linda, har du en god opskrift? Jeg har gule paradisæbler herhjemme, og nede på mine spormarker er der de røde smiley

• #153   3. nov Jeg har faktisk bare googlet og endte på denne:
    https://madenimitliv.dk/paradisaeblegele/

Det smager ikke af en hel masse, men har en fin og enkel smag. Og bonus…den er så flot i farven og nu er der smagsgiver til vinterens sovse og rødkål smiley Meget vigtigt smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#154   3. nov Lens - Spurvepapegøjer kan nu godt råbe højt smiley Mine gjorde det, når de mente, at undulaterne larmede for meget smiley

Godt valg! Hannerne er noget mere omgængelige smiley

• #156   4. nov Eva slet ikke som de store kan smiley
    Jeg har undersøgt papegøjer i over et år for at sikre mig at vi valgte de rigtige og de store har vild meget lyd. Disse minder om vores 30 finker smiley

Ja og vi gider ikke miste pga æg der sidde fast - et problem der ses ved de små fugle nu og da desværre

• #157   4. nov Pernille
    En virkelig god hundepige smiley

• #158   4. nov Se lige den rødhårede røver her :))

profilbillede
  • #159   4. nov Nu hvor der for alvor er mørkt nærmest hele tiden, og man (jeg) konstant finder mig selv ude i skoven i skumringen, så var der noget, der slog mig her forleden.
    Er I nogensinde utrygge, når I lufter hunde øde steder, i mere eller mindre mørke? Eller tåge for den sags skyld?

• #160   4. nov Karina: Det korte svar må være nej.

• #161   4. nov Jeg er noget mere utryg hvis jeg går i byen, herude hvor der ikke er et væld af lys og mennesker føler jeg mig helt tryg

• #162   4. nov Midde og mig var ude og tømme postkassen for lidt siden. smiley
    Vi står så og kigger lidt op og ned af vejen, og der kommer en dame gående, som har været ude og handle i Lidl.
    Hun stopper op ude foran os.
    Damen: er det din kat ?
    Mig: ja
    Damen: hvor er den sød.
    Mig: ja
    Damen: har du råd til at fodre den ? smiley

Jeg stod bare og måbede, og kan slet ikke forstå, at der er nogen som kan finde på at spørge om sådan noget. Jeg kunne forstå det, hvis Midde havde været tynd, men hun er i perfekt foderstand og har en dejlig blank pels.
    Jeg har sådan fortrudt at jeg ikke sagde nej, for så havde hun måske givet mig en hundrede krone seddel. smiley

• #163   4. nov jeg går ofte i et stort skovområde, der er områder der er ret mørke, og jeg har af og til tænkt det var skummelt, men har også tænkt " hvor er det lige tingene sker" det er i byerne ...

så nej ..

• #164   4. nov Dejligt du beholder Midde, Anni - er det ikke nu, du giver efter og lader os skramle lidt sammen? smiley

Jeg ville være alt for nysgerrig, så jeg havde helt sikkert spurgt, hvad hun mente med sådan en tåbelig kommentar.
    Men altså - jeg er vant til de der bizarre kommentarer. I sommers var der en, der stoppede op, da jeg gik med Kiza og Zucana, og sagde....."Nåh! Jeg troede kun det var tykke damer, der havde dén slags hunde!" smiley

• #165   4. nov måske ikke alle dumme kommentarer betyder noget negativt ..

Troede den skulle hedde Mlidl

• #166   4. nov Dejligt du beholder Midde, Anni - er det ikke nu, du giver efter og lader os skramle lidt sammen?

Endnu engang tak for tilbudet, men jeg klarer mig.
    Har lige bestilt et stort kradsetræ til hende smiley
    Ja, hun bliver, men jeg har det ikke godt når hun er udenfor, og hun vil ud, endda i regnvejr.

Den der med fede damer er nu også god. smiley
    Kom til at grine da jeg læste det.
    Gad vide, hvad folk tænker på når de fyrer sådan nogle kommentarer af. smiley

Hanne, ja, hun burde hedde Lidl. smiley
    Men hun er gudskelov holdt op med at rende hen til Lidl. smiley
    Hun kommer hellere ikke ud før hun har spist.
    Og så har jeg holdt lidt øje med hende når hun er udenfor, og hun render ikke mere så meget hen til andre mennesker. Det er jeg glad for.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#167   4. nov Hvis nogen har brug for en ny hækkesaks (hvilket jeg har), har Harald Nyborg et ret godt tilbud:

"Adano Hækkesaks med teleskopfunktion
    Gælder fra 29 okt. indtil 31 jan.
    0,02 kr.
    Nu på tilbud hos Harald Nyborg: Adano Hækkesaks med teleskopfunktion? Gyldig i tilbudsavisen fra 29-10 til 31-01. "

Jeg tror, jeg tilbyder at runde op med 98 øre smiley

• #168   4. nov Isabelle, når du henter, tager du så to med til mig
    smiley

• #169   4. nov Anni, hvor det glæder mig, at du og Middi har fundet hinanden og at hun er stoppet med at rende ved Lidl hele tiden. smiley

• #170   4. nov Skrigehund tak. smiley

• #171   4. nov I dag kom jeg hjem fra arbejde, kiggede ned i buret til marsvinene og sørme om ikke der sad 3 små babyer smiley Hoooold nu op hvor kunne jeg kigge på dem de næste mange timer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#172   4. nov Det skal jeg gøre, Anni - og hvis de har kattelegetøj til samme pris, snupper jeg også lidt af det til dig og Midde smiley

• #173   i går kl. 07:41 @159: Nej, jeg er aldrig utryg når jeg færdes øde steder. Hvad skulle der dog ske. Jo, man kan selvfølgelig falde og slå sig. Jeg elsker mørke og at gå tur i mørke, men får en anderledes naturoplevelse, hvor man bruger nogle andre sanser end bare synet. Så kan man pludselig lugte om der har gået rådyr og eller om ræven har været forbi smiley
    Jeg har en pandelygte med på mine ture, men jeg tænder den kun hvis jeg fx kan se at der kommer nogen eller at der komme en bil, når jeg går langs vejen.

• #174   i går kl. 12:10 Nu er Johnny Madsen også døde.
    Jeg synes godt nok der er mange som smutter i de her uger.

• #175   i går kl. 13:31 Du har vel tænkt dig at blive her, Anni? smiley smiley

Men ja, det er lidt sært med så mange på én gang.

• #176   i går kl. 14:22 Jeg skulle have en blokade i knæet i dag. Meget nøjagtigt tilrettelagt, så den har maksimal virkning, når jeg skal til prøve om et par uger.

Lægen kigger på mit knæ, og siger at hun lige er nødt til at hente den anden læge. Han kigger på knæet, klør sig lidt i skægget og siger, at dét knæ kan de ikke stikke i smiley Det er simpelthen for hævet, og musklerne er for skrumpede, til at almen læge tør lægge en blokade. Så jeg er sendt hjem med en henvisning til en ortopæd smiley

Jeg var så skuffet og frustreret, at jeg var lige ved at tude! Jeg er SÅ træt af det lorteknæ, og jeg er SÅ træt af, at alt trækker i langdrag. Til marts er det 4 år siden jeg kom til skade, og erstatningssagen kører stadig i cirkler. Og nu kan jeg ikke engang få lov at få et skud lækkerier i knæet, så det i det mindste ikke gør ondt i nogle uger.

Når jeg er rigtig træt af livet, shopper jeg. Så jeg kørte i Ikea (som jo på en måde også er en slags straf). Købte en kattebamse til Ellie, en rotte til Dorit, en masse billedrammer, servietter og andet skrammel, og gik så forbi cafeen. De har sgu glutenfri gulerodskage, så jeg fik et stort stykke kage og en helt ok kop kaffe smiley

Nu vil jeg køre ned på mine marker og gå spor og se hundene grave efter mus og spurte amokka, og få lidt luft til mit hoved smiley

• #177   i går kl. 14:27 Jo Jannie, jeg regner med at jeg får lov til at blive her lidt længere. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#178   i går kl. 15:02 Jeg forelskede mig for mange år siden i en mand, der var vild med Johny Madsen. Det tog mig lidt tid at vænne mig Johny - og lidt længere at finde ud af at kunne lide hans musik smiley smiley
    https://youtu.be/x8MMudQqFkE

• #179   i går kl. 15:29 Sur _øv, Anne ... man gider bare ikke, at lige netop den slags bliver udsat smiley

Jeg kendte en, der engang knaldede med Johnny Madsen .. og jeg forstår stadigvæk ikke, HVORDAN man kan / kunne få lyst til det ?

Men ja, det er nr 4 i rækken sådan lige kort efter hinanden - lidt spøjst smiley

• #180   i går kl. 15:59 Øv Anne, det er da noget hø.
    Men lækkert med kagen smiley

Jeg har selv tilbragt 4 timer på Svendborg Sygehus i dag. Lægerne prøver på at finde ud af, hvad f..... der er galt, for der er altså noget galt.

Jeg blev bla spurgt, om jeg havde tabt mig, og det var jeg sikker på, selvom jeg ikke ejer en vægt, for mine bukser er blevet lidt løse i det smiley
    Nå, men mens der var en lille pause i undersøgelserne, ringede jeg til sekretæren i mit lægehus, og fik oplyst, hvad min vægt var til min årskontrol i april, og det viste sig, at jeg har tabt 4,5 kg smiley
    Så jeg fik besked på, at jeg ikke måtte tabe mig mere.
    Det sjove var så, at jeg blev tilbudt frokost på sygehuset. Frokosten bestod af 3 kvarte stykker rugbrød med hamburgerryg, tunmousse og æg.
    Det var da flot, at jeg fik tilbudt frokost, men det var sgu da ikke noget jeg kunne blive mæt af, så jeg lavede en ordentlig portion brændende kærlighed, da jeg kom hjem, så nu er bunden langt smiley smiley

Jeg ved stadig ikke, hvad jeg fejler, men blev lige henvist til yderligere et par skanninger.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#181   i går kl. 16:20 Jeg håber inderligt, de snart finder ud af det, Lise-Lotte smiley

• #182   i går kl. 17:46 Tak Idsabelle, det gør jeg også smiley

Jeg går for øvrigt til hundetræning med en eurasieropdrætter, der hedder Lone smiley

• #183   i går kl. 19:13 Æv, Lise-Lotte, jeg håber du snart får nogle svar!

Martine, knaldet ham? Altså, som i haft sex med ham? smiley Ehm….. Ad smiley

• #184   i går kl. 19:21 Tak Anne, det håber jeg også.

Efter den tur i dag, orkede jeg ikke andet end en kort tur med min tålmodige teenagehund, men så var der en der skrev på hundeskovens side, at hun tog i hundeskoven kl 16.30, så jeg kastede nærmest Sia ud i bilen, og vi nåede lige en dejlig tur med en fransk buller. På vejen mødte vi også en hvid schæfer, en labradelle og en bulldog (ved ikke lige hvilken), så det blev en dejlig tur på en time. Sia nåede kun at kaste sig i vandet 2-3 gange.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#185   i går kl. 19:32 Hils Lone, Lise-Lotte smiley

• #186   i går kl. 19:39 lise-lotte lyder til du har god appetit, har de kigget på dit stofskifte ?

@ Anne, skal du "bare" til orto for at han skal ligge blokaden, eller er det til yderligere undersøgelse ?
    Sidst jeg fik var det i spec.lægernes hus i Aarhus

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#187   i går kl. 20:13 Livet er mærkeligt. Jeg har grædt og bedt og forsøgt at tænke positivt - og indimellem slet ikke tænke. Samtidig har jeg lavet fødselsdagskort til mit næstældste barnebarn og glædet mig over hende.
    Jeg elsker at være kreativ. Jeg hader at være bange.
    "Hun fejler IKKE noget," sagde min yngste og jeg besværgende til hinanden om hans søster og min datter smiley smiley smiley

profilbillede
  • #188   i går kl. 20:19 Jeg hilser Lone fra dig "Idsabelle".
    Lone kommer dog ikke til træning på torsdag, da hun er ved at gøre klar til weekendens udstilling i Herning.

• #190   i går kl. 20:21 Isabelle, er datteren blevet dårlig igen? Havde hun ikke lige været til kontrol, og tallene var fine, eller husker jeg forkert?

Krydser for at alt er godt smiley

• #191   i går kl. 20:25 @ Anne, skal du "bare" til orto for at han skal ligge blokaden, eller er det til yderligere undersøgelse ?

Jeg HÅBER da at han kan give en blokade! Men lægen mente at der er så udtalt atrofi i både lår og læg, sammenholdt med at knæet stadig er hævet, så lægens mener at det nok skal undersøges nærmere.

Jeg er taknemmelig for at det bare er mit knæ, og at jeg har et arbejde, hvor jeg primært skal sidde på min flade og tænke. For jeg kan i det mindste stadig arbejde og tjene mine penge, imens jeg venter og venter på at min erstatningssag igen og igen bliver udsat. For dem der ikke er så heldige, og hvis økonomi afhænger af at få en erstatning, er det simpelthen bare for lang tid smiley

• #192   i går kl. 20:26 #186
    Problemet er, at lægerne ikke kan finde ud af, hvad det er, men der er helt klart noget, der ikke stemmer.
    Jeg har efterhånden fået taget så mange blodprøver, at jeg vel snart lider af blodmangel, og der er er vel snart ikke en millimeter af min krop, som ikke er blevet skannet. Ikke desto mindre skal jeg til 2 skanninger i næste uge, 1 den 23. december (ringer i morgen og bliver skrevet på afbudslisten), og 1 mere, som jeg afventer indkaldelse til.

• #193   i går kl. 20:29 #190
    Jeg håber virkelig, at Anne og jeg har misforstået noget.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#194   i går kl. 20:30 Jo, det er ikke så længe siden, at tallene var fine - men nu bløder hun umiddelbart uforklarligt smiley
    P.gr.af hendes historie, kom hun straks til undersøgelser. Hendes faste læge er ikke bekymret (???), men jeg har svært ved at vente, til hun får svar på CT-scanning mv på tirsdag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#195   i går kl. 20:34 - Og det amerikanske valg er godt nok også lidt af en gyser. Trump har udtalt, at enten vinder han, eller også er der tale om svindel.

Hvordan HAR du det, Lise-Lotte?
    Hvad leder lægerne efter?

• #196   i går kl. 20:36 Altså, som i haft sex med ham?

JA !!!!!!!!!!!

Jeg hopper lige på sygebussen .. jeg skal ha "lavet noget" her i næste måned. Jeg fik en indkaldelse og en beskrivelse af hvad jeg skulle og ikke skulle - om faste osv osv osv .. Problemet var så lidt, at jeg ikke kunne den dag - jeg havde vagt og jeg dur ikke til at pjække. En klar fejl, tror jeg, men sådan er jeg skruet sammen.

Ringede for at melde afbud og midt i denne her samtale, sagde sygeplejersken noget med "fuld bedøvelse ..." - og jeg bare "hoooooold your horses !!!! - jeg vil hellere gnave min arm af ved skulderen, og dernæst sælge den til forskning, end at blive lagt i fuld bedøvelse. Det må kunne gøres nemmere."

Og ja - DET kunne det. Så istedet for en masse prøver og en forundersøgelse, skal jeg nu bare møde op i Roskilde - for der laver de nemlig det jeg skal, ambulant - d. 13/12 (hvor jeg har fri = ikke behøver at pjække) kl. 8.15 og er formentlig ude af døren igen, kl. 10.

SÅ underligt at jeg ikke var blevet informeret om den mulighed.

Talte med min veninde og det eneste vi sådan kunne finde frem til var, at det er grundet min høje alder - de har nok tænkt ".. sådan en gamling må vi hellere lægge HELT ned" ... eller noget smiley

Men jeg er ihvertfald glad for at jeg slipper for fuld bedøvelse - jeg bliver SÅ syg af det. Da jeg fik fikset min finger efter min tete a tete med Moon og Czhaplin, valgte jeg det også fra.
    Blokade bedøvelse er mit mellemnavn smiley

Og pøj pøj til os allesammen smiley

• #197   i går kl. 20:40 #194
    Der er godt nok længe til på tirsdag.
    Jeg krydser alt for din datter smiley

• #198   i går kl. 20:48 #195
    Problemet er, at lægerne ikke ved, hvad de leder efter.
    Jeg har "hedeture" 24/7.
    Jeg har rygsmerter, så jeg føler, at jeg er ved at gå i koma.
    Min nervebetændelse driller.
    Jeg falder, uden at være svimmel eller noget.
    Jeg har det sidste år fået brændt kar i næsen 8 gange, fordi de brister og blodet sprøjter.
    Jeg taber mig, uden at gøre noget (desværre har jeg ikke opskriften, den ville nok ellers være guld værd)
    Ja, og jeg kunne blive ved.

• #199   i går kl. 20:56 Martine, jeg tror ikke alle sygehuse har dagkirurgiske afsnit (eller hvad det kaldes korrekt..), så hvis det sygehus man automatisk hører til ift bopæl ikke har det, så får man bare tilbudt det de kan/er vant til.

Jeg havde også for mange år siden en lignende situation hvor jeg skulle have fjernet en knude i armen. De ville lægge mig i fuld narkose og indlægge mig osv, og jeg stejlede fuldstændig. Det var Hvidovre og de gik så med til at gøre det med en dagsinlæggelse, og det var SÅ tydeligt at det ikke var sådan de plejede at arbejde. Det var forvirring, dårlig kommunikation, glemte mig på gangen efter OP osv - frygtelig oplevelse.

Jeg er sikker på at Roskilde er et godt valg når de "er vant til det", Hvidovre var bestemt ikke et hit smiley

• #200   i går kl. 21:11 Sia et en gris, jeg har nu set flere gange, at hun tisser i vandet, når hun bader I hundeskoven. Hun er ikke en disse bedre end mennesker smiley

Helt ærligt, har I andre en hund, der tisser i vandet?

• #201   i går kl. 21:14 Jeg er pjattet med narkose smiley Omvendt er jeg også ret pjattet med den fentanyl-rus man bliver lagt i ved ambulante indgreb smiley

I morgen for 8 år siden var jeg i fuld narkose, fordi jeg havde en “ekstra finger” der skulle amputeres. Resultaterne var det amerikanske valg pegede på Trump, men det var ikke endeligt afgjort. Jeg blev lagt til at sove, og det første jeg sagde da jeg blev vækket var “Er Trump blevet præsident?” smiley

• #202   i går kl. 21:17 #196
    Hvor dejligt, at du kan får det lavet ambulant smiley

Vil dog sige, at jeg tidligere også blev hundesyg af narkose, men de sidste par gange, er det gået uden problemer. Det er noget af det, som de virkelig er blevet bedre til.
    Så hvis det er flere år siden du har været I fuld narkose, behøver du måske ikke at være så bange for det smiley

• #203   i går kl. 21:20 Jeg håber, at I selv kan finde ud af, hvad jeg mener, når mine ti tommelfingre rammer de forkerte bogstaver smiley

• #204   i går kl. 21:23 OK, jeg satser på, at Anne ikke skal i narkose i morgen smiley

• #205   i går kl. 21:41 A-S
    Næ, det kan være ?
    På Slagelse var der ingen problemer, selvom jeg valgte den fulde bedøvelse fra iøvrigt smiley

Lise-Lotte
    Måske ikke, men er der blokadebedøvelse, er det den jeg vælger smiley

• #206   i går kl. 22:03 puh .. håber godt nok de får styr på dig Lise-Lotte .. og håber de finder ud af det med din datter, Isabelle "ikke er noget" ... og I andre kommer gennem jeres undersøgelser ..

• #207   i dag kl. 07:44 Jeg bliver også ret skidt af fuld narkose og det tager mig virkelig lang tid at komme over. Men har nu alligevel valgt det de par gange jeg har skulle have fikset noget. Jeg er nemlig ikke helt pjattet med at vide at nogen skærer i mig. Jeg 'visner' totalt. Ikke sej som min gamle mor, der har fået nærmest skilt begge fødder af og sat dem sammen igen med skruer og ståltråd i lokalbedøvelse. Jeg var ved at gå i brædderne bare af beskrivelsen af det, da jeg kom for at hente hende på Slagelse sygehus smiley Ja, jeg er en kylling med den slags smiley
    Isabelle: Krydser fingre for at det med din datter er 'ikke noget'.
    Anne: Øv øv øv øv med det knæ. Et knæ der ikke fungrere og som gør ondt er bare simpelthen så træls. Jeg priser mig lykkelig over at jeg fandt ud af hvad der er galt med mit og at jeg føler at træningen rent faktisk hjælper så det langsomt bliver bedre. Krydser fingrer for at du snart kan få en blokade og at forsikringssagen snart går i orden.
    Lise Lotte: Jeg håber for dig at lægerne snart finder ud af hvad det er du fejler. Det kan ikke være sjovt at man ved der er et eller andet galt - bare ikke hvad det er smiley
    Mht hunde der tisser i vandet. Jeg havde faktisk aldrig set det før jeg fik Penny. Ingen af mine tidligere hunde har nogensinde gjort det. Men kommer vi til stranden kan jeg være sikker på at Penny render ud i vandet, sætter sig og tisser smiley

• #208   i dag kl. 08:08 En sort dag for verden, en sejr for det primitive i mennesker . Gad vide hvordan verden ser ud de næste 4 år, nu kan Putin sætte gang i det nordkoreanske kanonføde uden at frygte det store .. et nato uden stærk støtte fra USA

• #209   i dag kl. 08:22 Jeg fik også helt ondt i maven, da jeg hørte de foreløbige valg-resultater i nyhederne her til morgen. Ikke om jeg på nogen måde forstår, hvordan de kan vælge en mand, med den retorik og historik!!!

• #210   i dag kl. 08:53 I dag fylder Sia 1 år smiley

Det er da utroligt, at den lille sorte, lidt generte uldtot, som flyttede ind for ca 10 måneder siden, er blevet til den skønne, fantastiske hund. Nå ja, sommetider går der lidt teenager i hende, men det er svært ikke at knuselske hende alligevel, selv når hun, som i aftes, ikke vil med hjem fra hundeskoven smiley

Om lidt henter jeg en kalkunhals i fryseren, det må så være Sias fødselsdagsgave smiley

profilbillede
  • #211   i dag kl. 08:54 Sia, knap en måned gammel smiley

profilbillede
  • #212   i dag kl. 09:28 Nogle gange er det bare at en ting sætter sig fast - ikke at det for andre måske har den store betydning, men for en selv, betyder det alt.

Uden overhovedet at behøve at sætte sig ind i Trump og hans fortid/nutid så var han den præsident, der efter at Obama havde forbudt TWH, ophævede det forbud som noget af det første, igen.

Jeg behøver ikke vide mere - manden er ond smiley

TWH - Tennessee Walking Horse

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#213   i dag kl. 09:44 Martine - Det var samme ballade, da jeg skulle opereres i august; narkose var “standard”, og lokalbedøvelse blev slet ikke nævnt som en mulighed, selvom operationen skulle foregå på et dagkirurgisk afsnit.

Ligesom du, protesterede jeg vildt og inderligt, og kirurgen gik med til at foretage indgrebet i lokalbedøvelse. Ikke desto mindre lod de mig ligge og vente på afdelingen i næsten fem timer, før jeg blev kørt ned til operation, og i løbet af den tid, blev jeg spurgt ca. 800 gange, om jeg nu var helt sikker. Kirurgen fortalte mig efterfølgende, at hun aldrig før var stødt på en patient, som fastholdt ønsket om lokalbedøvelse, når først de lå på operationsbordet, så de ville være helt sikre på, at jeg havde fastet længe nok, hvis nu jeg fik kolde fødder smiley

• #214   i dag kl. 09:53 Eva - vildt !!!!

Sådan foregik det slet ikke i Slagelse, da jeg kom akut ind og skulle ha fikset min finger.
    Lægen kom og forklarede hvordan og hvorledes - og da jeg spurgte om man ikke kunne uden fuld bedøvelse, sagde han bare "selvfølgelig".
    Da jeg blev kørt ned til operationen, kom der en sygeplejerske og bedøvede armen .. mens jeg ovenikøbet kunne se med på en skærm, hvor hun førte nålen ind og hvor bedøvelserne blev lagt.

Så blev jeg opereret mens jeg lå og småblundede ... og så op på stuen igen med en kæmpe forbinding og noget aftensmad smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#215   i dag kl. 10:29 Martine - Gennem hele dette her forløbet har jeg fået understreget godt og grundigt, at jeg ikke er helt normal. Det var egentlig ikke den store overraskelse, men jeg er alligevel noget lamslået over, hvor svært det kan være at råbe systemet op i sådan et pakkeforløb.

Personalet både på kirurgisk afsnit og i stråleterapien har været supersøde, og de er uden tvivl dygtige, men jeg er ikke særligt imponeret over at det sådan lige skal stjæle næsten et halvt år af mit liv for ti år ekstra på plejehjemmet smiley

Operationen var forresten nærmest hyggelig. Der var en medicinstuderende med, så kirurgen forklarede undervejs, og jeg kunne kigge med i lampen i loftet smiley De søde mennesker konstaterede bagefter, at jeg altså havde valgt det helt forkerte fag smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#216   i dag kl. 10:48 "Helt ærligt, har I andre en hund, der tisser i vandet?"

Ja. Vilma gør det næsten konsekvent, når vi er på stranden.

Tillykke til skønne Sia smiley

Det lyder godt nok afskyeligt og voldsomt, Lise-Lotte smiley Det er da ufatteligt, at ingen læge kan finde ud af, hvad du fejler - hvilket jo lyder til at være en del.

Da jeg er ude af stand til at klippe Vilmas kløer - dvs. få hende til at stå stille, mens jeg gør det - må vi til dyrlægen for at få det gjort. Én gang har jeg prøvet en lokal af slagsen, men hendes klipning var et voldsomt overgreb på min stakkels hund (hun var seriøst dårlig til at klippe), så jeg tog den lange tur til vores søde dyrlæge gennem mange år. Vilma stod ligeså fint og stille og fik sin pedicure smiley

Før klipning var vi lige et smut på et af de skønne friløbssteder, jeg engang luftede hunde på flere gange om ugen smiley

profilbillede
  • #217   i dag kl. 11:21 Det bliver utrolig hårdt at være alt andet end en hvid, rig, heteroseksuel mand i USA de næste 4 år, er jeg ret sikker på. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#218   i dag kl. 11:30 Jeg tror, at valget af Trump mest er et fravalg af en farvet kvinde. DET er et flertal af amerikanerne ikke klar til. Dertil kommer, at det er lidt OK at lyve på den anden side af Atlanten. Trumps vælgere ved udmærket, at han lyver - men det gør ikke noget smiley

• #219   i dag kl. 11:33 Jeg tror også det handler om at man ikke er klar til en mørk kvinde.
    Så det er ikke et valg af Trump, men derimod et fravalg af hende.

• #220   i dag kl. 11:38 Jeg er ret sikker på i har ret i ,at USA ikke er klar til en sort kvinde som præsident.

• #221   i dag kl. 11:39 Og ja, det eneste positive må jo være at det er hans 4 sidste år.
    Men 4 år er godt nok også længe.

• #222   i dag kl. 11:58 Og det giver ikke engang mening, at håbe at han snart kradser af, for hans afløser er vel lige så bims. Og i øvrigt vil Trump blive martyr....

• #223   i dag kl. 12:06 Det er lidt sjovt, at hundene tisser i vandet.
    De første gange jeg så det, troede jeg at det var noget jeg bildte mig selv ind, men her hvor Sia har været støttepædagog for andre hunde, har disse hundes ejere også set det.
    Måske tisser hundene i vandet, fordi de bliver kølet af smiley

• #224   i dag kl. 12:13 Det siger vist temmelig meget om USA at de kan finde på at vælge en som Trump som præsident. Det er virkelig trist. Der er åbenbart seriøst mange der falder for hans virkelig utiltalende måde at omtale folk der ikke lige er i hans sold på. Og folk falder åbenbart også for hans løfter om fx at han vil sørge for billigere mad i butikkerne osv. Det er da ikke noget han kan love. Priserne på de vare folk køber afhænger da temmelig meget af internationale konjukturer. Ikke noget en amerikansk præsident sådan kan flytte på med et fingerknips.
    Rent sikkerhedspolitisk er det nok en katastrofe for Europa. Vi skal ikke regne med at USA kommer og hjælper os hvis Rusland får gode ideer. Han har jo luftet muligheden for at trække USA ud af NATO.
    Man må håbe at der sidder folk omkring ham der får modereret ham lidt.
    ØV ØV ØV at de vælger sådan et gammelt fjols som præsident smiley
    Her er hvad russerne mener om ham:
    "Trump har én egenskab, som er nyttig for os: Han er helt ind i kernen en forretningsmand. Han hader at bruge penge på freeloaders, på idiotiske allierede, velgørenhedsprojekter og grådige internationale organisationer."
    ... at han så strengt taget var en ret dårlig forretningsmand er en anden sag. Historien om ham som successfuld forretningsmand kommer fra realityserien 'The apprentice' smiley

• #225   i dag kl. 12:22 Jeg fik en pjece med forslag til dagens måltider, da jeg var på sygehuset i går smiley

Særlig den der med kage med flødeskum kl 10, 15 og 20, det holdet sgu da bare nax smiley smiley
    Et andet sted står der, at man skal panere, stege i rigeligt fedtstof, lave opbagt sauce, komme piskefløde i/på alt, og bruge 38% cremefraiche. Jeg må vist hellere køre en tur i Rema, de har fløde på tilbud smiley smiley smiley smiley

• #226   i dag kl. 12:22 Glemte billedet

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#227   3 timer siden Der BØR virkelig også være bare en lille smule fordele ved at være syg, Lise-Lotte smiley

• #228   2 timer siden det skræmmende er han får megen magt denne gang, og han er klar, det siges at han ikke havde ventet at vinde i 2016 så han ikke havde de rigtige mennesker omkring sig og nåede ikke at lave så mange ulykker ... denne gang er han vidst klar ... 4 år er lang tid ... jeg frygter virkelig krig i europa nu ..

hende der Melania er da også for sær ...

og hvor er al talen om valgsvindel

• #229   2 timer siden "og hvor er al talen om valgsvindel"
    Jamen, det er jo kun Demokraterne der snyder ved du nok smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#230   1 time siden Hvad ville Trump få ud af krig i Europa? Han interesserer sig mere eller mindre kun for USA og beskyttelse af landets interesser - især de velhavendes.
    Ukraine kommer til at sejle sin egen sø, og jeg gætter på, at EU vil acceptere, at Rusland snupper noget af landet.
    Klimaet og USA's fattige kommer også til at betale prisen for Trumps sejr - og måske er der et par varer eller sytten, der bliver dyrere for os danskere. Men så er der kineserne, der vil få sværere ved at sælge deres varer i USA p.gr.af den toldmur, ham den orangefarvede har lovet vil komme. De vil nok forsøge at sælge endnu mere til os i stedet - billigt i den hellige konkurrences navn.
    Sagt kortere: Krig er jeg ikke bange for, men godt nyt for også os europæere generelt er Donalds sejr nok ikke smiley

• #231   1 time siden han vil ikke få noget ud af krig i Europa .. men han vil ikke blande sig hvis Rusland, og evt andre mindre demokratiske ledere i Europa rører på sig .. som de sagde i noget af nyhederne, der er jo andre ikke EU venlige ledere i lande i Europa der kunne få blod på tanden ,,, en Orban fx ..

• #232   57 minutter siden Det er da ikke usa jeg er bange for angriber Europa, det er da Putin når usa ikke længere vil støtte os!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#233   33 minutter siden Jeg tror ikke, at Putin hverken vil eller ønsker at angribe Europa. Han vil have Ukraine/dele af Ukraine - vil have det gamle Storrusland tilbage, og ikke mere - tror og håber jeg. Dog ville jeg nok være lidt utryg, hvis jeg boede i de baltiske lande.

• #234   18 minutter siden Kan PL-resultater ikke registreres på hundeweb? Sad og kiggede på nogle selskabsracer, og ingen er testet. Tjekkede så min mosters hund (som kommer fra én der ikke sætter i avl uden at teste), men der er ikke registreret noget på sundheden.

Kan hundeweb så kun bruges til at tjekke hofter, albuer og OCD? smiley

• #235   6 minutter siden Anne - Det du nævner + øjenundersøgelse kan alle få registreret.

Derudover er det kun de ting, som den enkelte race har som avlskrav eller avlsanbefalinger, der kan købes rekvisition til og som derved kan registreres.

Det betyder bl.a. at jeg ikke kan få resultatet af de hjertescanninger, som mine tæver gennemgår registreret nogen steder, og skulle jeg få en hund rygfotograferet kan resultatet herfra heller ikke registreres smiley

• #236   3 minutter siden Det utrolig er at mange af dem i USA, der ikke har ret mange penge i stor stil har bakket op om ham. De har labbet hans oneliners, bombastiske udtalelser og dårlige omtale af modkandidaten i sig. Nu hvor han har fået deres stemmer og herefter er han formegentlig ligeglad med dem. Han kommer til at hjælpe dem han hjalp i sin sidste periode; sine rige venner.
    Det gamle 'Stor Rusland' kunne jo formegentlig også indbefatte de baltiske lande og flere lande i østeuropa. Og hvad med musketereden i NATO? Det er muligt at USA måske trækker sig og ikke kommer fx Estland til hjælp. Det er jo et NATOland og hvis andre NATOlande er mere pligtopfyldende og står ved deres ord så er en krig stadig en mulighed. Selvom det er en tanke man helst ikke har lyst til at tænke.

Kommentér på:
Snik snak, sladder og ævl, vol. 48

Annonce