{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak og alt det andet, vol. 42
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #304   21. jul Anni
    Det sagde dyrlægen os. Det er god måde at komme herfra på smiley
    Man kunne se han bare var faldet om i mens han var løbet ud af stalden.
    Og han sagde endda os dine hunde har det godt hos dig.
    Har brugt ham i 20 år smiley så vi kender jo lidt hinanden efterhånden.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 64 Svar: 266
    #305   21. jul Tak Isabelle smiley

    Synes egenligt jeg har det ok.
    Men tænker på de gode oplevelser vi havde sammen og når det nu skal være så har jeg jo gået hjemme ved dem de sidste 3 måneder. Så vi har været meget sammen smiley
    Det er rart at tænke på smiley


  • #306   21. jul Jeg blev fristet over evne... det har været ulideligt varmt og så lød den der befriende isklokke lige udenfor sommerhuset... smiley

    Og altså... hundene havde det jo også varmt så.... 3 stk. Sk*de dyr gimmick senere... smiley


    profilbillede
  • #307   21. jul Min fiskebens plante har været produktiv mens jeg har været væk, dens ene blomst er blevet større og der er en anden på vej smiley

    Jeg troede kun den kunne lave blade smiley


  • #308   21. jul Glemte billede

    profilbillede
  • #309   21. jul Man lægger mærke til meget . når TV2 NEWS kører i baggrunden ..... smiley

    Der har igen været sendt balloner fra Nordkorea ind i Sydkorea fyldt med menneskelort

    Så er det man tænker ...... Hvordan bærer de sig ad med at skide i en ballon ??? .......... og sidder de i en lang række og sender ballonen videre til den næste i rækken ? smiley ......
    Sorry ... jeg keder mig lidt og det er varmt i dag smiley smiley smiley


  • #310   21. jul NITTIB, har haft de samme tanker. Jeg fik ondt i maven af grin første gang jeg hørte det. smiley

    Spørgsmålet er så, om det det går under "kemisk krigsførsel" smiley



  • #311   21. jul Det var hurtig tråden om hunden der gør efter naboen blev slettet...
    ..


  • #312   21. jul Nu havde jeg jo et blåt mærke på håndleddet, som jeg var lidt i tvivl om, hvor stammede fra. Hvis jeg har et blåt mærke på røven i morgen, så stammer det fra et meget uelegant fald, imens jeg gik spor med Ellie, og jeg forsøgte at holde styr på hunden, samtidig med at jeg ville klaske en hestebremse, der bed mig på låret.

    Hunden var egentlig meget sød, og stoppede og og kiggede på mig, og da hun konstaterede at jeg lige skulle stables på benene, satte hun sig høfligt og ventede på mig smiley Når nu man har et knæ der af og til gakker ud, så er det dejligt at have en hund der bare venter pænt, når mennesket falder smiley


  • #313   21. jul Så har Biden trukket sig.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #314   21. jul Det var på tide - eller rettere - lige lovlig sent.

  • #315   21. jul Jeg tror at han så hvor meget opbakning Trump fik efter han blev skudt, og kunne se at det kunne han ikke vinde over.

  • #316   21. jul Hvorfor er det ok at skrive at Biden har trukket sig (som vitterligt er ALLE steder), men ikke ok at kommenterer en fodboldkamp? smiley

  • #317   21. jul Fordi det handler om HVEM der kommentere. (Indsæt bræksmiley).

  • #318   22. jul Nu har jeg andet at lave end at kommentere på opslag herinde. smiley

    Men hvis I ikke kan se forskel på ET opslag og så at kommentere en fodboldkamp hvert andet minut med hver lille ting, der sker, kan jeg ikke hjælpe jer med at forstå. smiley

    Og det er OK, vi er ikke enige, men Janni, skru ned for retorikken og teorierne om andres bevæggrunde, du rammer SÅ meget ved siden af - som du ofte gør. smiley


  • #319   22. jul Sandheden er ilde hørt. Som den ofte er.

  • #320   22. jul Haha, er det det bedste, du kan komme tilbage med? Så er du ved at falde af på den. smiley

  • #321   22. jul NU er vist et meget godt tidspunkt, til at oprette tråd nr. 43 - er på vej smiley smiley

  • #322   22. jul Jeg er vild med YR’s vejkort smiley Hvis man bor syd for Randers, skal man bare gætte sig frem smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #323   22. jul #316
    Hvad i alverden har fodbold med Biden af gøre? var min første tanke.
    #317
    Så faldt ti-øren.

    - Og så fik jeg lyst til at laven en fodboldversion af Bidens trækken sig smiley

    Fjernsynt er tændt. Der sker noget.

    Jeg ser et hvidt hus.

    Nogen har sat mikrofoner op.

    Nu kommer der en mand.

    Manden står ved mikrofonerne.

    Han rømmer sig.

    Han rømmer sig igen.

    Han vil vist sige noget.

    Åh nej. Han skulle bare tjekke noget.

    Nu kommer der en anden mand.

    Han går hen til mikrofonerne.

    Det er Biden. Det er sørme Biden himself.

    Nu taler Biden.

    Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    Biden trækker sig som præsident.

    1-0 til Trump.

    smiley smiley smiley




  • #324   22. jul Lige netop og det er så uddelt på 14-15 opslag! Det forstår jeg slet ikke trangen til:) fint nok at skrive Biden trækker sig eller fodboldkampen ente 1-0 men 14 opslag før resultat, det bliver jeg nu også lidt træt af!

  • #325   22. jul Nu var det 5 indlæg der omhandlede fodboldkampen, og så 15 indlæg hvor man forsøgte at bestemme hvorvidt Frk. Jensen måtte lave de 5 indlæg.

  • #326   22. jul imo fordi det at Biden trækker sig kan give grundlag for en snak/debat om hvad der nu sker, i USA verden, hvem kan klare sig mod Tr osv ... det andet er bare en her og nu reportage og alle ser det samme, og når kampen er ovre er den ovre og den har ingen effekt på verden omkring osv ...
    der er nu forskel på underholdning og noget der potentielt kan få effekt på verden ...
    Det er ligeledes svært at byde ind med kommentarer til "det vi ser liige nu i tv" og så indlæg der rummer basis for meget mere ..

    @ Isabelle, det er lige før man kan høre Jørgen Leth læse den der remse op smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #327   22. jul Hvor er jeg TRÆT af, at hvert eneste firma tigger om at få lov til at optage samtaler - for at forbedre kundeservice/overvåge deres ansatte smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #328   22. jul Vi kan lave en sportstråd. Så kan Frk Jensen og andre, der kan lide at rapportere fra sportskampe, lave deres helt egen reportage minut for minut. Folk, der hellere vil følge med i HG-sportkanal end se fodboldkampe/cykling/skiskydning/andet live i fjernsynet kan så gøre dette smiley
    Jeg melder mig frivilligt til at rapportere om skiskydning smiley


  • #329   22. jul #327, tror du det er derfor de optager ? jeg tror det er fordi der SÅ ofte er tvister med kunder om hvad der er sagt og ikke sagt at de er nødt til det, nærmest for at beskytte deres medarbejdere ..

    Da vores gl. bil brød sammen i maj måned og SOS manden satte den af det forkerte sted selvom jeg sagde det ikke var der, og selvom værkføreren også sagde det, da var jeg glad for samtalen med SOS var optaget, for den viste at jeg havde sagt hvor bilen skulle hen og dermed blev den flyttet på SOS´ regning ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #330   22. jul Der er helt sikkert tilfælde, hvor det er rigtig godt, at samtalen er optaget. Jeg synes bare, det er voldsomt, at alle samtaler potentielt optages. Det ER jo overvågning af medarbejderne.
    Jeg tror ikke, jeg ville bryde mig om et job, hvor hvert af mine skridt blev overvåget.


  • #331   22. jul nej forstår det godt når man ser det på den måde ... jeg ser det nok mere som om det også kan være en beskyttelse af medarbejdere, hvis en nu klager over en samtale og man rent faktisk kan høre det er den person der er forkert på den ... eller som måske endda har overfuset en medarbejder osv .. tænker det kan være begge dele, overvågning, men også en form for beskyttelse ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #332   22. jul Skal vi så ikke også have overvågning af lærere, pædagoger, plejehjemspersonale mv, så disse ansatte ikke risikerer at blive beskyldt for alt muligt?
    OK, retorisk spørgsmål smiley
    Men jeg er ikke så stor fan af overvågning. Chefen bør stole på, at hendes medarbejdere opfører sig professionelt og ordentligt - og kan jo sagtens følge "lidt med" uden at skulle følge med i alt.
    Overvågningen af hele vores liv er kommet alt alt for vidt.


  • #333   22. jul åh ... der har jeg det nærmest sådan at jeg er ligeglad har man ikke noget at skjule så .....

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #334   22. jul Så det er fint for dig, at kineserne sandsynligvis overvåger dig via din mobil fx?

    Jeg har det sådan, at når jeg ikke er kriminel, synes jeg ikke, jeg skal overvåges. Men det bliver jeg.

    Har du set Orwells fremtidsscenarie "1984"? (bogforlægget blev skrevet i 40'erne).
    Han taler om "Big brother" der overvåger alt. Vi er godt på vej derhen, og det kan misbruges. Kineserne kender dine købevaner - og tilpasser de reklamer du får på telefon eller PC til dig. Hvad de mere kan bruge overvågningen til, tør jeg faktisk ikke helt tænke på.
    Vi føler os frie, mens vi bliver manipuleret rundt i manegen mere og mere. Jo ja, vi må selv bestemme, om vi vil købe Cola eller Pepsi - og tage til Kreta eller Rhodos. Men de større linjer er vi ikke mere med til at tegne. Hvilken verden, vi ønsker for vores børn og børnebørn, har vi ikke mere en skid at skulle have sagt om. Vi leger demokrati, men det er for længst afskaffet af pengenes magt.
    Er jeg for negativ? Hmmm. Jeg er bange for, at jeg er 99% realistisk.

    PS. Vi VED, at forureningen er dødsensfarlig. Ingen af vores hverken danske eller europæiske politikere gør noget reelt ved den. Hvorfor? Fordi de ikke har ret meget at skulle have sagt. Pengebagmændene bestemmer, og før de kan tjene penge på forurening, sker der intet.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #335   22. jul Om frihed og manipulation:

    "Det begynder med de helt enkle ting. Mens du surfer rundt på internettet, bliver dit blik pludselig fanget af en overskrift:

    »Indvandrerbander voldtager lokale kvinder.« I selv samme øjeblik surfer også din nabo på nettet, men hendes blik fanges af en anden overskrift: »Trump er klar til atomangreb på Iran.«

    Hun klikker på den. Begge overskrifter er fake news, muligvis skabt af russiske trolls eller af en websideindehaver, der gerne vil tiltrække større trafik for at øge sine annonceindtægter. Både du og din nabo tror, at I har klikket på disse overskrifter af egen fri vilje. Realiteten er, at I begge er blevet hacket."

    - og videre

    "Propaganda og manipulation er selvfølgelig ikke nyt. Men hvor de tidligere omtrent fungerede som et tæppebombardement, er de nu ved at udvikle sig til præcisionsstyrede, målsøgende missiler. Når Hitler holdt en tale i radioen, orienterede han sig imod den laveste fællesnævner, i og med at han ikke kunne tilpasse sit budskab til individuelle hjerners unikke svagheder. Men det kan man i dag.

    En algoritme kan gennemskue, at du allerede har negative fordomme over for indvandrere, og at din nabo allerede hader Trump, og netop dette er grunden til, at du ser den ene slags overskrift, og hun ser den anden. I de senere års løb har nogle af verdens klogeste hjerner arbejdet intenst på at udvikle værktøjer til at hacke den menneskelige hjerne for at få dig til at klikke på reklamer og sælge dig ting. Nu bliver samme metoder også brugt til at sælge dig politikere og deres ideologier."

    https://www.information.dk/moti/2018/10/maa-goere-fri-myten-individets-frihed


  • #336   22. jul Hvorfor går der altid gak i det gamle tråde, når en ny starter? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #337   22. jul Det er en naturlov, Anne - lige så meget en naturlov som, at køber jeg en ny mobil, skal jeg bruge dage på at få alt til at virke på skidtet smiley

  • #338   22. jul @Isabelle ... nej det er ikke fint, men det er en af de ting jeg ikke kan gøre noget ved og derfor ikke orker at bruge mit krudt på ... måske kommer det op som en irritation og "det er for galt" en gang imellem, som mit brok over vejret ... men igen det er ikke noget jeg kan ændre og dem der kan gør åbenbart ikke noget ved det, så hvad skal jeg gøre, andet end det kan sætte sig til endnu en kilde til bekymring i min mave .. og dem har jeg sgu nok ..

    jeg ved alt det der og så må jeg forsøge at navigere i det bedst muligt og håbe jeg undgår de værste fælder ..


  • #340   22. jul Hmmm ..,., Måske I bare er alt for ofte på Jeres mobil ... har for mange apps + alt andet hurlumhej .... og trykker på alt muligt ---> fordi I er nysgerrige smiley smiley

    Jeg har kun de apps min mobil er "født" med...... Tlf-numre til min familie og venner..... og så lige mobil- pay så jeg kan sende penge til mine børn og børnebørn , hvis de ønsker sig noget .... ha ha.

    Min mobil ligger hjemme , når jeg går ture... er på besøg eller ude og handle...... så mig må de gerne overvåge eller følge med i hvor jeg er henne ... ( jeg er ALTID hjemme ) ,,,,, smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #341   22. jul Deet forstår jeg så godt, Hanne. Jeg går heller ikke rundt og bruger krudt på overvågningen - men reagerede bare på, at du sagde, at du er ligeglad. Det er jeg nemlig ikke - ligeglad. Jeg er gal over, at vores regering tillader og billiger al den overvågning. Men at gøre andet end at stemme på et parti, der ikke gør, magter jeg desværre ikke. De yngre generationer har det vist helt fint med at blive overvåget og manipuleret - eller tror måske ikke helt på, at de bliver det. Dem om det. Jeg håber, jeg ikke lever længe nok til, at det bliver rigtig uhyggeligt. Er det meget egoistisk at tænke sådan? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #342   22. jul "Hmmm ..,., Måske I bare er alt for ofte på Jeres mobil ... har for mange apps + alt andet hurlumhej .... og trykker på alt muligt ---> fordi I er nysgerrige"

    Jeg er nok meget lig dig, Nittib. Har ingen andre apps på min mobil, end dem, den er født med - eller hov JO, jeg har da faktisk én app - Mofibo.
    Jeg tror ikke, at det er den ene lille app, der ødelægger hele systemet smiley


  • #343   22. jul det er jo desværre sådan at alt fremskridt der er godt for noget ofte ende med også at bruges til noget møg ..
    Jeg synes da videoovervågning i fx indre by er voldsomt, men når det bruges til at identificere og fange fx en voldsmand, eller voldtægtsmand osv, så synes jeg det er godt ..

    Da dronerne kom virkelig frem var der en yngre læge i tv der fortalte om hvor meget det kunne betyde i yderområder mht til at få hjælp frem, og medicin ... nu der hører vi mest om droner der bruges i krig ...

    man kan lave sine egne små oprør, men de der står for verden af i dag de er sgu ligeglade med lille mig ... jeg hader fx Elon Musk og kunne aldrig drømme om at købe en Tesla alene af den grund, men helt ærlig Elon er da bedøvende ligeglad, han ved end ikke den +60 årige blegfede dansker eksisterer ...


  • #344   22. jul jeg tror ikke nogen som sådan er ligeglade, men det er blevet en del af en hverdag og så tænker man ikke over det, når det kommer op så får det en tanke eller to, men man indser hurtigt det ikke er en kamp mening mand kan vinde ... og de partier, politikkere der ønsker at gøre noget er ikke dem der får magten ...

    og nej jeg synes ikke det er egoistisk, vi er jo nødt til at leve vores liv .. vi kan ikke redde verden ... om nogen nogensinde kan og får den vendt til et fornuftigt sted at være med udelukkende gode værdier tvivler jeg meget på ..

    mennesket er helt sikkert sin egen værste fjende ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 21 Svar: 2.356
    #345   22. jul "mennesket er helt sikkert sin egen værste fjende .."

    Helt sikkert - og vil udrydde sig selv på et tidspunkt.

    - Og således opmuntret, vil jeg se noget fjernsyn smiley


  • #346   22. jul jeg smuttede 1½ time i skoven i stedet for ....

Kommentér på:
Snik snak og alt det andet, vol. 42

Annonce