999 visninger
|
Oprettet:
Generel ..men Ud i Verden {{forumTopicSubject}}
synes lidt hvad der sker i verden, eller kan ske drukner lidt i den generelle tråd ..
2 af dagens artikler med skræmmende perspektiver :
tænk hvis han har ret:
https://www.bt.dk/udland/tysk-forsvarsminister-advarer-nato-mod-putin-vi-har-seks-til-otte-aar
tænk hvis han vinder:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/trump-styrer-showet-kan-du-se-forskellen/10064234
en stærk Putin og en præsident i USA verden ikke kan finde nogen respekt for, en farlig tegneseriefigur ...
okt 2023
Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
Trump vil næppe tale imod, at Putin indvaderer et par småstater - eller bomber Ukraine sønder og sammen. Spørgsmålet er, hvad han vil have for det.
Begge ønsker de at afskaffe demokratiet.
Russerne er vant til diktatorer, men jeg FATTER ikke, hvordan så mange amerikanere kan bakke op om Trump.
okt 2023
Skyd først. Spørg bagefter
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Er det sket igen eller er det mon de samme gidsler som blev dræbt for et par dage siden?
En tragedy uden lige men hvis det er de samme kan du læse mere her:
https://news.sky.com/story/israeli-pm-speaks-of-unbearable-tragedy-after-three-hostages-killed-by-idf-in-gaza-13031440
Angiveligt blev de dræbt under ildkamp med Hamas
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Men altså Trumph som iflg ham selv lige tager en lille samtale med Putin og så er krigen i Ukraine løst (Ja, selvtilliden fejler da ikke noget :P). Man aner ikke hvad den tosse kan finde på. Jeg tænker at Putin må grine sin popo i laser over at amerikanerne kan finde på at vælge sådan en klaphat til præsident. Jeg er ret sikker på at Trumph bliver valgt til næste år. Med mindre han kradser af pga alderdom inden - man kan jo altid håbe.
feb 2013
okt 2023
Jeg er ikke sikker på, at hverken Ukraine eller de baltiske stater ser HELT så let på det, Mette - uanset om det er overraskende eller ej.
okt 2023
Jeg har bare svært ved at se det sådan, Mette - som noget ligegyldigt.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
Desværre tror jeg også, at han bliver den næste præsident.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Jeg er heller ikke i tvivl om at Putin vil speede sin proces op med en Tr ved magten i USA , det vil give ham 4 år med næsten frit slag ..
okt 2023
Europa har hverken viljen eller midlerne til at gøre noget. Det bliver et rent tag-selv-bord - ligesom dele af Afrika ser ud til at være for kineserne.
okt 2023
feb 2011
det er i verden som på arbejdspladser, ledernes evner, egenskaber, empati har enormt meget at sige
Med snarligt valg i USA kan alt dette jo komme til at ske indenfor de næste 5-10 ...
har vi ikke et af de der orakler Baba M eller den anden der har forudsagt noget ??
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
feb 2013
@7: Jeg bliver nok bare sådan lidt træt af at israel/pælestina konkflikten skal fylde så ustyrlig meget i vores medier, når der er en anden konflikt der er langt langt mere vigtig for vores fremtid i europa i vores egen baghave, som desværre får mindre og mindre omtale. Og dermed risikere ryge ud i 'glemsen'.
@8: Ja, det er også det jeg ser som det mest sansynlige udfald. Trump er jo ret ligeglad med resten af verden. Han vil bare sikre sig amerikanske stemmer nok til at få lov at bo i det hvide hus 4 år igen. Hans politik vil udelukkende være indenrigspolitik. Det er i det perspektiv man skal se hans udenrigspolitik.
@13: Fordi jeg åbenbart konsekvent har stavet det forkert i mit indlæg
Og ja, med det der foregår i verden i øjeblikket er jeg rigtig glad for at jeg aldrig har fået nogle børn. Men jeg tænker da også på hvad det er for en verden mine nevøer og niecer og venners børn skal leve i. Der bliver en hel del oprydning for dem på mange omårder
feb 2011
okt 2023
Det kan jeg sådan set godt følge dig i. Det handler nok bl.a. om, at der ikke lige er slået omkring 20.000 ukrainere ihjel på et par måneder. Det er et folkemord, der er i gang lige nu.
Men ja, mærkeligt at der ikke skrives/tales MERE om den russiske invasion. Det er som om, at nu er det blevet hverdag
feb 2013
Generel ..men Ud i Verden