{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 24
  • #1   18. nov 2023 Jeg har idag købt 12 kg Select Gold til Esh ..

Med denne - som for alle andre end Esh - så helt igennem ligegyldige oplysning, så er ballet åbnet smiley

• #2   18. nov 2023 Jeg kører på sidste døgn af retur til fortiden som børnefamilie. Gået fint til torsdag aften hvorefter yngstemanden har svinget mlm 38.6 og 39.9 i feber. Igår læge =!virus, i dag ondt i øret .. gad vide om jeg også skal prøve vagtlæge delen ... mangler søvn nu så godt de kommer hjem i morgen ...

• #3   18. nov 2023 Men hvorfor sygemelder manden sig? Hvis alt bare er ok?

Og selvfølgelig er han nærmere til at forelske sig i den næste 15 årige, end den gennemsnitlige 28 årige er. Der er også en mulighed for at den næste er 18 eller 13.

Rygtet nogle steder siger, at pigen var 14 da de blev kærester. Men det er som sagt et rygte. Men de vil flytte sammen. De er kærester. Og hun er 15. Af helt åbenlyse grunde kan hun max have været 15 år i 11 måneder og 30 dage. Og nu er de et sted, hvor de vil flytte sammen. Personligt forstår jeg rigtig godt at han sygemelder sig, for JEG synes der er noget helt galt i hans hoved. Men jeg forstår ikke hvor andre synes det er ok at han sygemelder sig. Han har jo ikke gjort noget galt, ud over at følge kærligheden og sit hjerte smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.630
    #4   18. nov 2023 Jeg blandede noget vand, gær, mel og lidt salt i går - sådan i vilkårligt blandingsforhold - og fik et (til min egen forundring) virkelig lækkert lille luftigt og småsejt brød til min udsøgte kyllingesuppe (monteret smiley denne gang med dild, sukkerærter og grønne asparges). Der er brød nok til tre dage og suppe til fryseren + i dag smiley

Ligegyldig oplysning nummer cirka to - og brødet ligner månen til en fjern planet smiley

profilbillede
  • #5   18. nov 2023 Brød smiley smiley smiley smiley

Hvis brød ikke fandtes var jeg ligeså tynd som alle anoreksi-pigerne, som Mike går og hitter på smiley

• #6   18. nov 2023 Er iøvrigt igang med at ordne ovnen - en af Teamlingerne tager pandekager med imorgen og de skal lige ind og lunes i ovnen jo.

Har smurt brun sæbe på, sat temp til 75 og så burde det jo kunne gøre tricket.

Har nogen, nogle gode råd så er det nu, I skal komme med dem smiley

• #7   18. nov 2023 At være sammen med en fra 8. klasse, når man er tæt på 30 år ... det lyder bare helt forkert.
    Men jeg kender ikke nogen af parterne, ved ikke om han har groomet hende, eller om det er reel forelskelse fra begges side, så indtil da må det jo være dem der kender begge parter, der må gribe ind, hvis der skal gribes ind.

Jeg havde ingen anelse om hvem personen var, før I nævnte hans navn, og kender nu kun hans navn, profession, at han må være nok så forelsket, hvis han står frem med noget så kontroversielt, selvom det får store konsekvenser for ham negativt ... og hende sikkert også ...

At han sygemelder sig, er jeg mere pissed over umiddelbart ... hvordan er det blevet en acceptabel måde, at handle på? En pause på resten af befolkningens pengepung, når man laver noget, der gør en upopulær i befolkningen ... hvornår blev det en acceptabel tendens?

• #8   18. nov 2023 #7

Det er da big time fucked .... præcis som "min" gamle mand var det .....

• #9   18. nov 2023 Tager gerne huggene.. ikke om jeg på nogen måde tror på det er ægte kærlighed.. forelskelse, fascination, men ægte kærlighed som den lyserøde for life, sådan hvor det mentale, og fysiske og psykiske opfylder begges behov forever Nope ...
    om jeg fatter Kofoed var klam men Mike er ikke.. magt og alders forholdet er helt sammenligneligt ..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #10   18. nov 2023 Efterårets farver. Smuk årstid.

• #11   18. nov 2023 om jeg fatter Kofoed var klam men Mike er ikke

Hvem skriver det ??

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#12   18. nov 2023 En fordømmer det ikke.

En anden,får det til at lyde som om,at manden nærmest gør pigen en tjeneste.

Jeg undre mig også over at man ikke tager klar afstand.

• #13   18. nov 2023 Jeg kan kun sige hurra for ældre mænd.
    Jeg har altid været til ældre mænd.
    Da jeg var omkring 15 års alderen syntes jeg simpelthen at jævnaldrende drenge var alt for barnlige, de sagde mig intet.
    Piger bliver som regel tidligere moden som drenge.
    Da jeg var 15 kom jeg sammen med en 26 årig, hvilket mine forældre ikke var helt tilfreds med, men hvad kunne de gøre?
    Intet for det er forbudt at låse sine børn ind

Jeg kan ikke blive forarget over sådan et forhold, men jeg kan blive forarget over at man kan få en sygemelding med tilhørende løn når det brænder på. Hvis det var en af vores andre, så ville vi ikke få en krone.
    Jeg synes, at det er total respektløs som politiker at udnytte systemet på den måde.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 23 Emner: 40 Svar: 866
    #14   18. nov 2023 Max man kan undre sig alt hvad man vil og tage afstand alt hvad man vil, det er stadig ikke ulovligt!

Mine døtre ville i en alder af 15 år ikke betragtes som børn og jeg mener heller ikke at de var det. De var et sted imellem barn og voksen= teenagere

• #16   18. nov 2023 Jeg kender ikke personen så generelt:

Jeg har kun oplevet at mænd i 25+ alderen der gik efter piger på 15-16 år har en række røde flag. De fleste af dem omhandler behov for kontrol og at kunne forme og styre tilsat en mængde bagage indeholdende en lang række forfejlede forsøg på at finde en på egen alder, hvor det så til sidst ender der hvor man kun kan finde nogle der er meget yngre fordi kvinder på ens egen alder er videre end der hvor man er i forhold til krav og hvad man kan tilbyde

Denne erfaring er personligt og baseret på forhold i min omgangskreds

Jeg er derfor biased når jeg læser om en 28 årig der vil flytte sammen med en 15 årig

Måske den slags oplevelser farver os alle og er derfor vi er uenige

Blot en tanke

• #17   18. nov 2023 Bare lige en tanke - hvis det er personen, altså den specifikke 15 årige pige, han er forelsket i, hvad er det så ved en 15 årig personlighed, der gør det? For nu at sige det som det er, har 15 årige ikke særlig meget personlighed - det er den, de er ved at danne i den alder. Men okay, han er forelsket i personen, og ikke i alle 15 årige. Så er der lige så stor chance for at han bliver forelsket i en 47 årig mand næste gang.

ALLE har en type, og noget de tænder på. Fysisk har jeg altid bedst kunnet mænd på omkring 30 år. Ham her kan godt lidt unge piger, og var kvik nok til at finde én hvor det lige præcis ikke er kriminelt.

Og så undrer jeg mig stadig over at han har behov for at sygemelde sig.

• #18   18. nov 2023 jeg ....og søster Lene er jublende glade, tænk det lykkedes at komme videre i fodbold, 2-1 over Slovenien så E.M .i Tyskland er en realitet.( Lene og farmand og undertegnede gik i idrætsparken hele vores barndom til alle K.B. s kampe i 50-60 erne)
    Nu er det landsholdet og F.C.K. vi følger.

• #19   18. nov 2023 Bryder nok en regel men vi har nogle af de skønneste fugle til salg. Det er ikke en fugl der larmer

https://www.dba.dk/gouldsamadine-gould-blaa/id-1107716777/

Men man skal støvsuge smiley

• #21   18. nov 2023 . Men okay, han er forelsket i personen, og ikke i alle 15 årige. Så er der lige så stor chance for at han bliver forelsket i en 47 årig mand næste gang.

Det er så igen en totalt tåbelig udtalelse.
    Hvorfor tror du at en hetro mand pludselig bliver homo kun fordi han har været forelsket i en 15 årig.
    Det må åbenbart gøre ondt på dig, at vi ikke alle falder i svime over alle dine syge sammenligninger og giver dig ret, siden du bliver ved med dine tåbelige påstande

Nu har du åbenbart selv været hetro siden du har været gift med en mand, så næste gang du bliver forelsket bliver du vel også forelsket i en kvinde og bliver dermed homo?

Måske skulle slukke heksebålet eller i det mindste stoppe alle dine tåbelige påstande

• #23   18. nov 2023 Anni, i dag kan man jo hoppe fra at være dreng til pige til intetkøn, og springe imellem at være til det ene og andet. Det er jo kærlighed smiley Og jeg ville i øvrigt synes det var MEGET mere passende, hvis han blev forelsket i en 47 årig mand. Hvis altså det var en normaltbegavet, myndig, voksen 47 årig mand.

Jeg ser nok bare for mange af de unge piger (og drenge), som er blevet udnyttet af klamme mænd. De aner ikke hvad det er de har kastet sig ud i, men synes bare det er lækkert med opmærksomhed fra en moden mand.

Jeg er slet ikke i tvivl om at den pige kommer til at fortryde det her resten af sit liv. Og det er pisse synd for hende, at de mennesker der burde passe på hende, i stedet synes at det bare er fint at hun flytter sammen med sådan en mand smiley

• #24   18. nov 2023 At en ung pige forelsker sig i en, der er nogle år ældre, tror jeg sker for mange. Jeg syntes også at fyre på min alder var nogle drengerøve, da jeg var i den alder. Men den voksne burde være klog nok til, at vide, at det ikke er ok og have trukket sig, inden det havde udviklet sig.

• #25   18. nov 2023 @ Anne, det turde jeg ikke skrive, men jeg er også 99.9 sikker på hun fortryder, eller kommer til at indse at hun slet ikke var i stand til at vide hvad hun gik ind til. Og ja de der skulle beskytte, guide og tage vare på hende svigter ..
    @JT, ja nogle ældre, det er jo et svært begreb, igen er nogle år ældre "for" MANGE i nogle forhold, og ikke i andre..
    På et eller andet tidspunkt, i en eller anden alder kan man forvente den yngste person kan overskue og være bevidst om hvad et liv med en 13 år ældre person indebærer, og ikke mindst hvad man selv siger ja til og være vidende om hvad man går glip af.. det vil jeg forvente en voksen kan, ikke et barn, der knapt er ung og endnu mindre er voksen ..

• #26   18. nov 2023 JT præcis. Modenhed... noget som partnere på samme alder iøvrigt ville efterspørge

• #27   18. nov 2023 Iøvrigt hvad faen sker der for Moderaterne og skandaler... Løkke må være en smule træt

• #28   18. nov 2023 Noget helt andet

Hvis Snoop Dogg er blevet clean så har jeg sgu set det med smiley Det var nok en af de sidste jeg havde troet det om...

• #29   19. nov 2023 Tror Løkke er ærgerlig, men hvor godt folk er kommer xxxx skandaler er han jo vant til smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#30   19. nov 2023 Jeg var ikke klar over, at parret tænker på at flytte sammen. Lige HER ville jeg nok sætte hælene ned som mor. Jeg håber, det bare er noget Fonesca (og måske pigen også) ønsker - ikke noget der skal føres ud i livet.
    Lad pigen nyde sin ungdom, inden hun går i gang med at skulle betale husleje og tænke på aftensmad og tilstoppede køkkenvaske smiley

"Jeg ser nok bare for mange af de unge piger (og drenge), som er blevet udnyttet af klamme mænd. De aner ikke hvad det er de har kastet sig ud i, men synes bare det er lækkert med opmærksomhed fra en moden mand."
    - hvilket helt naturligt vil få dig til at reagere på en historie a la denne. Det forstår jeg faktisk godt.

PS. Jeg havde engang en kollega, der forelskede sig i først den ene så den anden pige fra niende klasse. Han endte med at flytte sammen med den anden (efter hun var gået ud af skolen). Hun så ikke synderligt lykkelig ud, når hun gik rundt i Brugsen med sin ældre mand og en indkøbsvogn, men derfor kan det da gerne være, at hun var det.

• #31   19. nov 2023 Da jeg gik i 8. og 9. klasse gik jeg i klasse med en pige, som havde det ret svært. Hun blev kærester med Martin i starten af 8. klasse, og som tiden gik, blev hun mere og mere selvskadende ved at skære i sig selv. Hun kom også tit med et blåt øje og blå mærker på kroppen, og ingen var i tvivl om at det var kæresten Martin. Martin var 5 år ældre end os, og de flyttede sammen efter en måned eller to.

Jeg ved ikke hvornår hun slap fra ham. Som jeg husker det, boede de stadig sammen da vi gik ud af 9. klasse i 1995.

Nå, men Martin blev landskendt nogle år senere smiley https://ekstrabladet.dk/krimi/article4338489.ece

Og nej, jeg siger ikke at Mike ender med at blive morder. Jeg siger bare, at der er rigtig mange røde lamper der skal blinke, når en voksen har behov for at være sammen med en der lige er kravlet over den seksuelle lavalder.

• #33   19. nov 2023 så at pigens far har udtalt sig, i en artikel i EB, men en af dem hvor man skal være abonnent for at læse ... Nogen der ved hvad han udtaler ..

der er 10 år mlm min søn og kæresten, men igen de er dog begge voksne

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   19. nov 2023 "Gad vide om de har dybe intellektuelle samtaler eller det er på TikTok plan."

He he, John - kender du eeeeeeeeventuelt et par mænd eller to, du ikke kan føre dybe intellektuelle samtaler med? Jeg har mødt et par stykker gennem livet - og de var OVER 30 smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#35   19. nov 2023 PS. Jeg har også mødt et par kvinder af samme ikke helt høje intellektuelle standard smiley

• #36   19. nov 2023 Det ser ud til, at han er meldt for grooming.
    Uanset hvad bliver det her jo noget der går værst ud over pigen.

• #37   19. nov 2023 Hanne, farmand har fortalt, at Mike er kommet i deres hjem de sidste 5 år, og derfor har kendt pigen siden hun var 10 år. Kærlighed smiley

• #38   19. nov 2023 jeg er faktisk målløs .. over det, mest Mike og forældrene ...

• #39   19. nov 2023 til Lens vi har også fugle...de larmer ikke men synger så dejligt det startede med Caruso nu er der foreløbigt 3 af de 7 unger der synger så musk leveres hele dagen af kanaie fuglene her.

profilbillede
  • #40   19. nov 2023 sjovt, når man går ind på hans FB så er der ingen indlæg, ingen kommentarer, mon ikke der har været det indtil fornylig ..
    Som nogle skriver, forældrene er jo også "groomed" .. og de vil være anonyme af hensyn til søskende, det kan de jo næppe blive ved at være, stakkels søskende ..

• #41   19. nov 2023 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Hold nu kæft altså ….

• #42   19. nov 2023 @ martine .. var den til mig ?

• #44   19. nov 2023 Han her er seriøst genial! https://www.facebook.com/reel/275660775450495?fs=e&s=TIeQ9V

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #45   19. nov 2023 Hanne: det er da ikke helt unormalt at have en helt lukket profil efterhånden. Med alle de svindlere og falske profiler der dukker op konstant, så lukker flere og flere deres profiler.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#46   19. nov 2023 "sjovt, når man går ind på hans FB"

Hvorfor går "man" egentlig ind på denne mands FB?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#47   19. nov 2023 - Og med al den snagen og snakken er der nok heller ikke, tænker jeg, noget at sige til, at folk ikke har lyst til at dele liv med alle mulige, Cookie.

• #49   19. nov 2023 mange politikkere har nu en FB profil, og jeg ville se om folk havde skrevet noget til ham om sagen på hans profil som fremstår som en profil der bruges som politikker ..

• #51   19. nov 2023 Siden ti år... Jeps. Hvor sødt

Rødtop: de er skønne smiley havde to kanarier og de var utrolig sjove. Døde gamle

Nu har vi finkerne. Har lige sendt tre videre til et hjem med stor voliere og en storesøster smiley Det niver altid lidt at sende dem væk men har for mange som er søskende pt

Så fem mere skal flytte

• #52   19. nov 2023 Også min pingvin med den hvide mavse desværre

profilbillede
  • #53   19. nov 2023 @ John ... på ingen måde, jeg var som skrevet interesseret i om der var skrevet noget på profilen, egentlig ikke af ham men til ham fra andre ...

• #54   19. nov 2023 Halløj, halløj - Når I engang er færdig med at skide skråt over politikere, der sover med børn, så har jeg jeres næste mavesår lige her:
    https://www.youtube.com/watch?v=tbt-dp83cmU&feature=youtu.be

• #55   19. nov 2023 Jeg havde også kanarier ... ( indtil for nogen år siden ) ... elsker kanarier smiley

profilbillede
  • #56   19. nov 2023 Dejlige farver smiley ja de er altså søde

• #57   19. nov 2023 Jeg går jo i søvne og blev for et par år siden sendt på søvnklinikken i Glostrup. Siden har jeg fået nogle piller, som får den del af hjernen til at sove. Nu har jeg forsøgt at trappe ud, og har de sidste 9 mdr ført dagbog over skøre ting jeg laver om natten under udtrapning. Hver for sig er det ikke så slemt, men når jeg sidder og kigger på listen samlet, er det lidt skørt smiley

Min personlige favorit var helt sikkert den nat jeg satte mig for at tisse i lænestolen i stuen (og vågnede INDEN jeg tissede) smiley

• #58   19. nov 2023 Har I nogensinde tænkt på, at man kan komme til at savne .. at vaske hænder ???

Seriøst .. i 3 uger (og 2 dage) har jeg gået med forbindingen på min finger, som bare ikke må blive våd.

Min håndvaks foregår således ..
    Gøre højre hånd og tommel, pege- samt F-finger på v. våd .. tryk sæbe ud på håndryggen af h. hånd, brug v hånds tre fingre til at køre sæben rundt på h. hånd, både håndryg og håndflade .. tag alle 5 fingre på h. hånd enkeltvis og brug v. hånds tre fingre til at gnubbe sæbe ind på .. skyl højre hånd.
    Brug nu h hånds fingre til at gøre v hånds håndryg og flade forsigtigt våde - samt de fire fingre der ikke er bundet ind.
    Tag lidt sæbe på tommel- pege - f-finger på h hånd og vask forsigtigt v. hånd så forbindingen på ringfingeren ikke bliver våd - brug tilsidst fingrene på h hånd til at skylle efter så sæben på v hånd bliver skyllet af ....

ARRRGGGHHHHHHH ... jeg GLÆDER mig til bare at kunne tænde for vandet, skylle hænder, tilføre sæbe og så bare vaske hænder - i laaaang tid.

Tænk at man kan komme til at savne noget SÅ meget.

Med lidt held, kun 14 dage tilbage inden smiley

• #59   19. nov 2023 #58 ... Martine .... Hvorfor køber du ikke bare de fingerdutter , man kan få på apoteket ... til at rulle på den finger , der ikke må blive våd ??? .... ( ligesom kondomer ... bare mindre ... ha ha ) ... Vupti ... problem løst smiley

• #60   19. nov 2023 Ja, hvis det bare var så enkelt, så tror jeg at jeg (næsten) selv var kommet frem til den løsning smiley

• #61   19. nov 2023 #60 ... Martine .... Så må du sgu meget undskylde .... Kors hvor er jeg dum .... Jeg glemte helt hvor klog DU er ...

• #62   19. nov 2023 Jeg er sq ikke klog .. men jeg kan godt se at det virker sådan, når du står ved siden af ...

• #63   20. nov 2023 Martine, det kan jeg godt forstå.
    Jeg sidder her og venter stadig på at mit hul i halsen lukker sig så jeg tage et normalt bad, hvor jeg står og kan lade vandet plaske ned over mig frem for at sidde i akavede stillinger og passe på, at jeg ikke drukner mig selv.
    Og sikke en velsignelse det er at jeg nu kan pudse næse. Det savnede jeg i to et halvt år.

Ønsker for dig, at du snart kan stikke hånden under den åbne vandhane uden at du skal tænke over det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#64   20. nov 2023 #54
    Handler dit klip om lidende dyr, Nissen? Jeg kan have den slags fastfrosset for mit indre blik i måneder. Derfor åbner jeg ikke links som kan risikere at indeholde mishandlede lidende dyr smiley

• #65   20. nov 2023 De der fingerdutter fra apoteket sidder bare ikke så tæt at de er helt vandtætte; der slipper vand ind i sprækken ved 'basis' af fingeren. Been there done that smiley
    Rev senerne på undersiden af venstre hånds pegefinger over og fik forbindingen og en skinne på som skulle sidde på i 6 uge og den måtte overhovedet - som i slet slet ikke - komme af. Jeg kom også virkelig til at savne håndvask og blev lokket til at prøve fingertutterne. Håndvasken kostede en tur til lægen for at få skiftet forbinding og skinne - meget forsigtigt - og jeg fik skældud af lægen smiley

• #66   20. nov 2023 Jeg har nu fået det ultimative bevis på, at det har været alt for dårligt vejr alt for længe.
    Mit sol-celle-P-Ur har ikke nok strøm til at fungere smiley smiley smiley

• #67   20. nov 2023 Mette

Jeg væbner også med tålmodighed og venter lige de sidste 14 dage smiley

Stakkels dig Anni .. det her er jo trods alt snart overstået ...

• #68   20. nov 2023 #66

Det er så træls med alt det vand. Har fundet ud af, at min bil er utæt fra en af sidedørene .. det er ikke det helt rette tidspunkt smiley

• #70   20. nov 2023 Tørvejr? Hvad er det? Er det sådan noget vi havde for 1000 år siden? Dengang der også var sådan en lysende kugle på himlen?

• #72   20. nov 2023 sjovt, jeg har normalt ikke noget imod lidt vand og gråt, men lige i dag tænkte jeg at nu er det godt nok for meget og for længe ... kan se jeg ikke er den eneste ..

sjovt som kroppen er indrettet, i sidste uge med de 2 drenge fik jeg det til at fungere, en hel anden hverdag og med ret mange ting der skulle laves og huskes, jeg var selv forundret over hvor godt det gik .. hvad jeg kunne. I går tog de hjem og i dag kan jeg næsten ikke stå på benene ...

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#74   20. nov 2023 Håber snart dit hul i halsen er groet sammen Anni. Du er sgu sej at du har stået det lort igennem i 2 1/2 år. smiley

Det må være frygteligt ikke bare at kunne pladre vand på sig om det er på hænder, i håret eller på kroppen. Så rigtig god bedring til jer der døjer.
    Jeg var selv den første på badeværelset på hospitalet morgenen efter mine mange operationer. Jeg ville dø hvis jeg ikke kommer i bad.

• #75   20. nov 2023 Er også en smule træt af regnvejr. Vejrguder nu har vi altså fået nok for denne omgang - sgu smiley VI havde jo lige lavet superfin fodringsplads til køerne og frostfri vandkop. Alt var lige klar til at gø vinteren i møde i fin stil. Så kom der pokkers meget vand og nærmest hele det vi havde forestillet os som vinterfold stod under vand. Ca 2 Ha stod under vand (forholdvist meget når man har 8 ialt). Det er egentlig ikke fordi vi ligger specielt lavt. Vi ligger bare lavere end naboernes marker og overløbet fra gadekæret landsbyen 500 m herfra løber så i det rørlagt å-løb, der passere vores mark. Det hele løber sammen i en samlebrønd ude på marken, som vores renseanlæg leder vandet ud i inden det så løber i et større vandløb - også rørlagt. Der var et fint vandfald ud af brøndkeglen hele torsdag og fredag. Lørdag begyndte vandet heldigvis at synke igen. Nå, men da vi opdagede vandet torsdag morgen kl 4.30 måtte vi jo skynde os ud og redde vores (sø)køer op i den høje fold (hvor deres læskur heldigvis står), skille strømmen på hegnet ad så der kun var strøm i hegnet om det høje fold (trådene var flere steder tæt på at stå under vand og det kom de så også til i løbet af torsdag formiddag), arrangere vand og foder deroppe lidt hastigt og nødtørftigt. Week-enden er så gået med at lave sørge for lidt mere permanente installationer i den høje fold og så bliver de deroppe indtil videre. Det indebar bla en tur til Osted og købe en stor foderhæk brugt og få den installeret på folden. Vi måtte også ud og flytte en hel del af wrapballerne, der var tæt på at komme under vand også - så nu har vi wrapballer til december og januar med stående på flisegangen på nordsiden af huset. Næste sommer skal vi så huske at det sted vi satte dem alligevel ikke var så genialt smiley Det har været et par lidt hektiske dage så da vi havde fyldt foderhækken med wrap i går kl 16:30 kunne vi trække vejret igen.
    Nå, men så ved vi så hvad vi har at forholde os til mht vand og der er ikke andet at gøre end at indrette sig så det ikke bliver et problem fremover. VI har haft vand på marken før, men det her var temmelig ekstremt.

• #76   20. nov 2023 Der var på et tidspunkt snak om, at politiet henter alle deres hvalpe fra én opdrætter.

Her er opdrættere/kenneler til årets DM-deltagere i PH sektion 1 (altså tjenestehunde):

Møllers
    Schæfergaarden
    Laguso
    Korskilde
    Smedebakken

Jeg er ret sikker på at Ivan (den på TV2) er fra Koldkilde.

• #78   20. nov 2023 #64 - ikke på den måde nej - altså ingen ubehagelige billeder eller noget i den stil.

Bare en lidt speciel måde at fodre hund på...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#79   20. nov 2023 Du er altså sød, John smiley

• #80   20. nov 2023 John, er du ved at blive lidt blød på dine modne dage? smiley

• #81   20. nov 2023 Jeg arbejder sammen med en hvis mor har solgt hunde til politiet så det er ikke kun en kennel... kender ikke debatten dog

• #83   20. nov 2023 god ide John... jeg undre mig over at de huse der ligger ved vandet får en herlighedsværdi, når denne "herlighed" kan forsvinde totalt ved oversvømmelse.....

• #84   20. nov 2023 Lens, i Politithunden Ivan havde en politimand sagt, at de hentede alle deres hunde ved samme opdrætter, og det var ikke nok at kende nogen, der leverer hunde til politiet, for det var altså blevet sagt på tv smiley

Jeg er ret sikker på at de tjenestehundeførere der stiller med deres tjenestehunde i PH ikke lyver om deres opdrætter (og hunden er registreret med stambog i PH), så måske resultaterne fra DM kunne overbevise om, at det ikke kun er Koldkilde der leverer til politiet smiley

• #85   20. nov 2023 Et af mine dyr har ørlet i sofaen et sted mellem kl. 21 i går aftes og kl. 16 i dag smiley Jeg sætter nok mine penge på piskatten smiley

• #86   21. nov 2023 I et nyhedsbrev fra Kenjan reklamerede de med et foder, som hedder Arquivet .

Det koster næsten intet, men .. er der nogen af jer der evt kender det ? Og kan sige lidt for / imod ?

Og det er udelukkende fordi, jeg aldrig selv har kunnet svinge mig op til at finde ud af hvad man skal "kigge efter" og ved, at en del af jer herinde gør smiley

• #87   21. nov 2023 #86
    30% kød og animalske biprodukter, (dvs fjer, svinebørster og andet affald fra slagterier) i kyllingeversionen er de 4% af kød og biprodukterne kylling smiley
    Resten er ris, vegetabilsk affald fra fx sukkerfremstilling m.m
    Jeg er sikker på hunden kan legeaftale det, men der vil skulle meget foder til, mange af ingredienserne er svært fordøjelige

• #88   21. nov 2023 Bahhh legeaftale er leve af det, min iPad lever sit eget liv, uden legeaftaler af betydning

• #89   21. nov 2023 Tak smiley

• #90   21. nov 2023 Nu er Korea på vej med et forbud mod at spise hunde.
    Jeg kan ikke se, at det at spise hunde er noget frygtelig noget, vi spiser jo også kaniner, heste mm.
    Der, hvor jeg står af er, hvordan dyrene vi spiser bliver holdt, og i blandt andet Korea er der frygtelige betingelser, men det gælder alle deres dyr, også grise køer mm.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/nyt-lovforslag-fremsat-forbud-mod-at-g%C3%B8re-dette-ved-hunde/ar-AA1kgJZi?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=b787e3ce9d5a443e8fab94135ba99e5f&ei=6

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#91   21. nov 2023 Jeg magter desværre ikke at se billederne - frygter, hvad jeg skal se smiley

Men de danske konventionelle svinebønder er jeg nu (heller) ikke imponeret af smiley Derfor spiser jeg ikke svinekød fra andet end frilands- eller økogrise.

profilbillede
  • #92   21. nov 2023 tankevækkende , og ja jeg ved godt det ikke var med forældrenes accept som i nuværende sag, men netop det svigt (imo) gør fremtidens mulige følger endnu værre ..hvis den 15 årige om nogen tid får problemer med det forhold, og så oveni skal bearbejde at de der skulle passe på hende accepterede og dermed også svigtede ..

https://www.bt.dk/samfund/var-i-forhold-med-voksen-mand-rystet-over-politikers-forhold-til-pige

• #93   21. nov 2023 Isabelle, nu er der efterhånden rigtig mange søer som ikke mere er fikseret, så dit billede er ved at være misvisende på samme måde, som hvis en hund stod lænket ved et hundehus i en kort lænke
    Bygger man nye stalde eller restaurerer, så er det kun tilladt til søer, som går fri 24/7

Og er du klar over, at friland og økogrise er dem som har flest skader når de kommer på slagteriet?

• #94   21. nov 2023 Min ven vil dø - lydbog på Mofibo, og historien har været sendt på TV2 i en udsendelse af Anders Lund Madsen.

Hør den / læs den … og ha lommetørklæde klar. Nøj, den er barsk smiley

• #95   21. nov 2023 Jeg græd over Paw Patrol i biffen smiley må hellere springe over

(Ih jeg savner smileyer her!)

• #96   21. nov 2023 Jeg har set den den på tv.
    Meget rørende dokumentar, som du burde se.
    På tv hedder den "På torsdag (eller var det tirsdag) vil jeg dø

• #98   21. nov 2023 Han flyttede ikke til et andet land, han tog til Belgien for at få akut dødshjælp

• #100   21. nov 2023 Jeg trænger til nye briller smiley

• #101   21. nov 2023 Tjab og Svend Gønges hule - fra vores tur i skoven idag, som desværre blev for lang i forhold til min fod smiley

Elsker, elsker, elsker skoven på denne her årstid, så der kommer let for mange skridt som det er nu smiley

profilbillede
  • #102   21. nov 2023 Der hvor jeg boede lige da jeg blev skilt, var der et landbrug med konventionelt malkekvæg. Jeg måtte sgu spørge, for kvæget gik i en stor hal med løsdrift, hvor der var malkeautomater, blød strøelse og adgang til jordfold om vinteren og græs om sommeren smiley I forhold til de malkekvæg jeg tidligere har set, særligt dem der var der hvor jeg voksede op, havde dem her så meget bedre forhold.

Da jeg arbejdede i Fødevarestyrelsen så jeg rigtig mange grimme sager. Og øko fyldte godt i statistikken smiley Det allerværste er dog konventionelt fjerkræ. Så ulækkert, at man næsten ikke kan rumme det. Inden for æggeproduktionen, var der nogle grumme sager fra øko. Af samme grund køber jeg (ikke-øko) æg fra en lokal æggepusher, som har hønsene gående frit rundt på hele matriklen smiley

Man kan ikke redde hele verden, men man kan vælge at sætte ind, hvor man føler det giver mest mening. Jeg hader at så mange kæmper med at få pengene til at slå til for tiden, for kød, æg og mejeriprodukter er et nemt sted at spare, uden at det går ud over familiens madvaner smiley

• #103   21. nov 2023 Enig Anne, vores fjerkræ er de dyr der har det værst.
    Det er godt at flere og flere butikker ikke mere sælger æg af burhøns, selv om skrabehøns ikke har det meget bedre.
    Jeg mener, at man er ved at udfase burhøns nu.
    Nu hvor jeg ikke er i landbruget mere følger jeg ikke så godt med mere.
    Dette med at det eneste salige er at købe økogrise er at stikke sig selv blår i øjnene.
    Som skrevet før, så er økogrise overpressenteret med skader og brud, og det er økogrisene der har flest anmeldelser ved kontrol.

Men synd at mælkeproducenterne er blevet så store at køerne ikke kommer på græs merf

• #104   21. nov 2023 Nogle der kender dette sted?
    Hvorfor lave flere kuld?

?? Look at this post on Facebook https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0CeHZUa73m6DzV7kV93mPQJMfqdCTQEhyXT24YytpX7i7cXcvgd4TKpFrNnPNjiiEl&id=100063586209518&mibextid=WC7FNe

• #105   21. nov 2023 Ja, hold dig langt væk, og advar andre om ikke at købe hund der.
    Det er Danmarks største hvalpefabrik inden for Schæfer med tavle.
    Jeg fatter ikke, at DKK ikke har smidt hende ud for mange år siden.
    Hun er noget af det mest useriøs som kan gå på to ben, og hun kan sælge sand i Sahara.
    Jeg er ikke engang sikker på om den historie hun disker op med her er sand, men den sælger hunde.
    Om man får en sund hund hos hende er lige som som at spille lotto.
    Jeg har blandt andet trænet hund med hende

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#106   21. nov 2023 Hun laver flere kuld fordi hun er erhvervsopdrætter og hvalpesalg er hendes indkomst.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#107   22. nov 2023 Lens hun svarer jo selv på det. Hun lever af at sælge hvalpe. Hun har ingen indkomst hvis ikke hun har 8 ugers hvalpe til salg ret konstant.

• #108   22. nov 2023 Åh ja det ser jeg nu i kommentaren... troede slet ikke der var folk der levede af at sælge hunde i dkk regi

• #109   22. nov 2023 Men hun er vel ikke kommet af med alle hendes 8 ugers hvalpe, eftersom hun har så mange unghunde rendende? Hvorfor så blive ved med at lave kuld.

Hun tjener ikke penge, hvis hun ikke har 8 ugers hvalpe? Men hun mister ski' da endnu flere penge ved at have så mange voksne og unghunde boende ift foder m.m., som hun så også eftersøger til godbidder.

Helledusseda...

• #110   22. nov 2023 Jeg har gået morgentur med 2 hunde, som kom rene og tørre hjem. Det er jo nærmest guddommeligt at opleve smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#111   22. nov 2023 DKK huser flere hvalpefabrikker og en hulens masse erhvervsopdrættere. Der er faktisk temmelig mange opdrættere hvor der kræves dyrlægekontrol og besøg af fødevarestyrelsen osv hos DKK.
    De klager så over at gebyrene på de besøg er steget eksplosivt i opdrættergrupperne.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#112   22. nov 2023 "Isabelle, nu er der efterhånden rigtig mange søer som ikke mere er fikseret, så dit billede er ved at være misvisende på samme måde, som hvis en hund stod lænket ved et hundehus i en kort lænke"

Når knap en million danske søer er fikseret 4-6 uger to gange årligt, mener jeg ikke, at et billede af dem er misvisende.

"Det fremgår ikke af officielle statistikker, men i 2022 var der cirka 920.000 søer i dansk landbrug, der var fastlåst mellem tremmer, mens de fødte, og pattegrisene diede. Det viser Dyrenes Beskyttelses beregning på baggrund af tal fra Danmarks Statistik og interne tal fra landbruget.

Søerne fastlåses mellem et sæt tremmer uafbrudt i fire til fem uger ad gangen, hvor de ikke kan vende sig, gå rundt eller komme ud. Dermed afholdes de også fra at udvise deres normale adfærd, blandt andet redebygning og yngelpleje. Derfor lancerer foreningen disse dage kampagnen ”Giv soen plads til at være mor”. "

https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/artikler/knap-en-million-soeer-faar-ikke-lov-vaere-mor?

I Sverige, Norge og Schweiz er fiksering forbudt. I Østrig og Tyskland er det under udfasning, hvilket det (omend laaaangsomt) heldigvis også er i Danmark.

"Og er du klar over, at friland og økogrise er dem som har flest skader når de kommer på slagteriet?"

Jeg er klar over, at det var sådan for 8-10 år siden. Jeg håber inderligt, at der er gjort noget ved det. Jeg har ikke kunnet finde klar dokumentation for hverken det ene eller det andet, men heldigvis indikerer artikler om øko- og frilandsgrise i dag, at der ikke er voldsomt mange skader.
    At en grisling bliver ligget ihjel kan deværre ikke undgås helt uden fastspænding af moren. Såvidt jeg husker oplevede vi en enkelt eller to døde smågrise indenfor de første par døgn efter faring, da min skole havde grise. Der var også en ung gris, der gik ud på en tilfrosset vandpyt, gled og brækkede benet smiley Den blev aflivet.

Her er et lille udsnit af skolens skønne (sommer)griseunger smiley

profilbillede
  • #113   22. nov 2023 smiley

profilbillede
  • #114   22. nov 2023 Jeg er klar over, at det var sådan for 8-10 år siden. Jeg håber inderligt, at der er gjort noget ved det. Jeg har ikke kunnet finde klar dokumentation for hverken det ene eller det andet, men heldigvis indikerer artikler om øko- og frilandsgrise i dag, at der ikke er voldsomt mange skader.

Og sådan er det desværre stadig. Slagterierne og fødevarestyrelsen kommer med tallene hvert år.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#115   22. nov 2023 De tal har jeg så ikke kunnet finde, Anni, men jeg er virkelig ked af, hvis der stadig er mange skader på de frie grise. Jeg synes ikke, det er et argument for, at søerne skal være fikserede - og/eller smågrisene have så lidt plads, at de ikke kan bevæge sig (ikke et hint til dig), men noget må gøres.
    Kan du ikke lige linke til slagteriernes og fødevarestyrelsens tal om skaderne på frilands- og økogrise? Jeg vil meget gerne gå videre med det til politikere i bl.a. det parti, jeg giver min stemme.

• #116   22. nov 2023 Når grisene løber rundt på meget plads, vil der kunne opstå flere skader end hvis de står stille i et lille indelukke, børn som klatrer i træer er også mere udsatte end børn som sidder med iPad dagen lang!
    For mig handler det egentlig mere om kvaliteten af det liv dyrene lever og her må jeg sige, at grise som styrter rundt, efter min mening, har et betydeligt bedre liv, i forhold til grise som er indespærret på meget lidt plads, også selv om de får flere skader

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#117   22. nov 2023 Overskrift i Politiken i dag:

"Måske skulle Moderaterne have ladet andre end manden bag netfisse.dk stå for baggrundstjekkene af deres politikere"

He he - og tja formodentlig, når nu 3 (plus en tvivlsom fjerde) af de 16 er blevet løsgængere indenfor et år p.gr.af små og større "skandalesager" smiley

Fans af LL må have det lidt svært pt. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#118   22. nov 2023 Jeg er SÅ enig, Bodil - og de grise vi havde, der drønede rundt, fik faktisk ikke skader - altså udover den, der brækkede benet på den isdækkede vandpyt. De havde et dejligt liv - og jeg kunne sidenhen spise dem med god samvittighed.
    Ingen bør spise en konventionel gris med god samvittighed smiley

• #119   22. nov 2023 Jeg sad og læse om DM i PH, og så at der var blevet brugt et lille plastik spækkebræt til apportøvelsen. Det er nu testet på min lille tot, som havde liiiiiiidt svært ved at samle det op, men ellers syntes hun at det var en særlig slags fest smiley Hun ser i øvrigt ikke skide klog ud med sådan et spækkebræt i munden smiley

• #120   22. nov 2023 Hvad tænker I om Frede-gate ...

• #121   22. nov 2023 Tja, som Casper Christensen har sagt, så er det synd for familien, uanset hvad der er sket eller ikke sket.

Umiddelbart lyder det for mig usandsynligt at Frederik har stået mutters alene med sin kuffert ved et busholdested.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#122   22. nov 2023 "Frede-gate" ???
    Jamen altså. Hvordan kan nogen på bare allermindste måde koble et seriøst lovbrud og demokratisk problem som Watergate med et fuldstændig ligegyldigt eventuelt sidespring?
    Hvad rager det egentlig andre end Frederik og hans kone?

• #124   22. nov 2023 jeg synes også det er synd for børnenem men det er ham der har opført sig sært og skabt en situation der ikke ønskes forklaret ...
    Jeg er bare ikke enig i det ikke kommer andre ved, det er en off familie, det er en familie der lever af os og af at han skal være konge en dag, og man må forvente han tænker sig om, som en journalist skrev, han er altså ikke en hr. hvemsomhelst fra hvorsomhelst ..

• #125   22. nov 2023 Tja, måske har han opført sig sært, eller måske er det hele bare en storm i et glas vand.

Som helt ung var jeg i huset hos en kendt sanger. De historier, vi kunne læse i diverse ugeblade, var godt nok svære at genkende.
    Det var billeder og udsagn, som blev revet ud af sammenhængen og sammensat på en mere "spændende" måde.

• #127   22. nov 2023 Igen er der en sag om dyremishandling mod heste. Denne gang er det rigmanden Andreas Helgstrand. Jeg har ikke set udsendelserne. De klip jeg har set, har været nok. Men for mig, et det desværre ikke noge nyt. Jeg er gammel hestepige. Dengang var det mere reglen end undtagelsen, at heste blev behandlet på denne måde. Jeg har set en hest blive tæsket, fordi den ikke ville springe. Det viste sig, at hesten havde en diskusprolaps. Der har været mange andre episoder. Hvorfor gjorde vi, der så det ingenting. Den eneste forklaring, er at vi kun var 11- 12 år. Måske turde vi ikke gøre noget eller vi troede, at det var normal.
    Jeg troede, at vi var blevet klogere. Troede, at vi havde lært, at behandlede dyr ordenlig.

• #128   23. nov 2023 Hvad er frede-gate?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#129   23. nov 2023 Frederik har muligvis tilbragt nogle timer i selskab med en kvinde, han er venner med - og han er vist set på en vej alene en tidlig morgen - eller sen aften - tror jeg nok smiley

• #130   23. nov 2023 Der ligger en video af ham, hvor han med oppakning står en tidlig morgen ved et busstoppested og bliver afhentet af en sort bil, så den er vist god nok.

Hvad han har og ikke har lavet hos/med den kvinde kan egentlig ikke hidse mig så meget op, og nok er han en offentlig person og kommende konge, men jeg mener alligevel ikke, at det rager os, hvad han foretog sig. Det var ikke i offentligt ærinde, og dermed heller ikke af offentlighedens interesse - eller burde ikke være.

Lad dem nu selv rode med det.

• #131   23. nov 2023 Har I set at Helgstrand er blevet udelukket fra landsholdet i forlængelse af udsendelsen? Det er da altid noget.!

• #132   23. nov 2023 Karina, det kunne de vist også dårligt undgå. Alt andet ville have givet et voldsomt dårligt indtryk af Rideforbundet.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#133   23. nov 2023 Udelukkelse fra DRF landsholdet og mister dermed også rettighederne til at have elever, afholdelse af flere planlagte stævner i 2024 som kan mærkes på indtægten.

Det var dæleme på tide !!!!!!!!!! Håber at det spreder sig som ringe i vandet for han er ikke alene om, at behandle hestene sådan smiley

Dyrenes Beskyttelse har meldt ham for dyremishandling til polititiet.

Der er kø ved håndvaskene smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#134   23. nov 2023 Jeg synes generelt de danske medier har et fornuftigt forhold til kongelige og kendte - altså det tror jeg ihvertfald nok smiley

Hvis Frederik ustandselig drønede rundt i nattelivet og scorede damer, kan det da godt være, at jeg ville finde det lidt ukronprinseagtigt OG tarveligt overfor Mary og deres børn. Men denne lillebitte "sag" er, i mine øjne, ikke på mindste måde i offentlighedens interesse.
    Måske mangler aviserne noget at skrive om smiley

• #135   23. nov 2023 Ja, DRF har travlt med at få vasket deres hænder nu. Jeg synes bare det klinger lidt hult. DRF har fået fremvist de pågældende klip allerede før/eller i forbindelse med retsagerne, og de har dengang udtalt, at de ikke synes det ligner dyremishandling. Spøjst det så pludselig er dyremishandling nu, når det får den brede befolknings bevågenhed.

Men ja, som flere har nævnt, det er ikke nyt at det foregår og det er heller ikke kun hos ham. Det er desværre normen i dansk ridesport. Men forhåbentlig kan der da ske noget nu.

• #136   23. nov 2023 Der står 1 meter høj flamme ud af min nabos skorsten smiley Ringede til naboen, som heldigvis er hjemme. Han forsøger at få det under kontrol og lukke for spjældet. Det er sandsynligvis bare fordi vinden får flammerne til at vokse, men nu er han OBS på det.

Det er sgu altid spændende at arbejde hjemme smiley

• #137   23. nov 2023 @ Isabelle ... men hvis medierne ikke holder øje med de kendte og herunder kongelige så fandt man jo aldrig ud af om det er i tide og eller utide ..

nå men her må vi være enig om at være uenige .. jeg er træt af kendisser der gerne bruger pressen i deres promoveren af sig selv, men når de så kommer på forsiden med noget negativt så bliver de sure .. ligeledes bruger kongehuset i den grad pressen de senere år til at fremstå mere folkelige og moderene, så kan man altså ikke forvente pressen vender blikket den anden vej når man måske dummer sig .. det er min mening..

@Mette#128... kronprinsen har været en tur i Madrid, gået tur med og spist med en kvinde, de er set gå ind hvor hun har sit hjem efter middagen, og han er så set forlade ejendommen ved 8 tiden næste morgen med kuffert, talende i telefon hvorefter han efter en tid hentes af en bil og den kører til lufthavnen ...
    Jeg tænker jo ikke de har skjult sig, men fatter ikke manden ikke tager på hotel og overnatter, netop for at holde sin sti ren og undgå overskrifter ...

• #138   23. nov 2023 dejligt nu er der endnu flere der har sikret deres alderdom med ministerpensioner smiley .. kan ikke forstå der skal nye ministre bare fordi der er kommet ny formand, altså det jo ikke på baggrund af en fløjkrig ...

• #139   23. nov 2023 Skal man ikke stadig have været minister i et år for at få ministerpension ? For så vil de 2 afgående ministre ikke få det, og så er der da sparet lidt.

• #140   23. nov 2023 @ Lene .. åh jo det er lavet om, men så får de 2 så tilgengæld en periode med eftervederlag, mindst 6 måneder ..

• #141   23. nov 2023 Hanne, hvis jeg bliver fyret i morgen, får jeg 9 måneders løn.

• #142   23. nov 2023 @ anne, du har næppe kun været der 11 måneder

• #143   23. nov 2023 Nej, men jeg har heller ikke droppet alt, for at stå til rådighed for ALLE. Eller skulle tales grimt om, svines til offentligt, få skrevet spalter om mine sko, madvaner, en kæreste jeg havde engang eller få lavet en forside, fordi jeg i et svagt øjeblik hæver stemmen af nogen.

Hvis man har ondt i røven over politikeres vilkår, skal man da endelig selv stille op. JEG gad ikke!

• #144   23. nov 2023 det gad jeg godt hvis jeg var yngre og havde kræfterne .. jeg har ikke et sekund ondt af dem, de har taget et bevidst valg .. og ind i en så sjælden arbejdsplads hvor de selv og deres kolleger bestemmer løn og pensionsforhold, regler for løn og evt dokumentation under sygdom osv osv ...

• #145   23. nov 2023 Jeg har lige set begge udsendelser med Helgstrand dressage, føj for helvede, det er bare så grimt at se på!!

Jeg er rasende efter at have set de optagelser, tænk at behandle hestene på den måde, jeg har aldrig været fan af Helstrands ridning, men at det foregår sådan i hans stalde som ren kutyme, det er simpelthen svineri!
    De heste der, bliver behandlet som rene maskiner.. boks, skridt maskine, boks, opsadling, ridning, boks... Det er der godt nok ikke meget hesteliv over, og den ridning og håndtering af hestene, jeg kan slet ikke have det, de er total magtesløse smiley

Som de siger i optagelsen, havde det været hunde der blev udsat for den behandling, var der blevet skreget på livet løs, men heste har intet verbalt sprog, de er tavse smiley

• #146   23. nov 2023 Nogle der leder efter en skøn hund då har vi fået hende her ind. Hun er kvik trænbar og sød, seks måneder, lægger hende op på hjemmesiden i morgen

Hjem med erfaring og gerne viden om rottweiler samt måske en moden og rolig hund som kammerat søges. I må gerne henvise til Viborg Internat hvis I kender et godt hjem

Hun er i privat pleje. Hunde skal ikke sidde i bur når man har andre muligheder og hun bor derfor hos en kollega og dennes ældre rottweiler. Hun er så sød

Er hun ikke sød smiley har stambog og alt er naturligvis gjort ved dyrlæge mm

profilbillede
  • #147   24. nov 2023 De heste der, bliver behandlet som rene maskiner.. boks, skridt maskine, boks, opsadling, ridning, boks... Det er der godt nok ikke meget hesteliv over

Det her er der da ikke noget galt med? Alle heste får vel ordnet boks, bliver strigler og sadlet op? Dejligt at de har en skridtmaskine - det er trods alt en god måde at vedligeholde. Og de kommer jo på fold i sommerhalvåret.

Men måden de behandles under rytter er forfærdelig smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#148   24. nov 2023 Der er det galt at de ikke kommer på fold. Heste er sociale dyr og har brug for kontakt med andre heste og de har brug for ikke at stå i en boks 22 timer i døgnet.
    Mange steder idag har lavet folde hvor hestene skal gå alene på små frimærker og det er dybt imod deres natur.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#149   24. nov 2023 Jeg synes, at vi betaler de kongelige (heldigvis kun et par stykker eller tre) for at være kransekagefigurer, der tager på statsbesøg, vinker ved givne lejligheder, klipper nogle snore og laver grandiose baller med store flotte kjoler. Indimellem skal de også stille op til photoshoot med børn, børnebørn og hunde smiley
    Jeg synes ikke, vi betaler dem for deres privatliv 24/7. Det er, i min optik, uværdigt og umennekeligt.

I øvrigt er jeg ikke synderligt royal. For min skyld kunne vi gerne droppe kongehuset, den dag Margrethe takker af. Frederik kunne så blive kustode på Amalienborg og derudover får titlen som royal ambassadør med særlige opgaver smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#150   24. nov 2023 Gode tilbud til hund i dag?.

• #151   24. nov 2023 Max - det må vi have en tråd til smiley Opretter du?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#152   24. nov 2023 De seneste par uger har været virkelig belastende. Alt, hvad der kunne gå galt, gik galt. I går var det mit nye dankort, der blev afvist smiley smiley (Banken havde ingen forklaring. Det var aktiveret korrekt og BURDE virke).

I dag stod jeg med en bil, der var løbet næsten tør for benzin. Nu virkede mit nye kort lykkeligvis (???), men så ville benzinpistolen simpelthen ikke ned i tanken. Jeg RÅBTE ud i luften "nu magter jeg SIM-PELT-HEN ikke mere bøvl!!!!!"
    Der var lykkeligvis ingen andre på tankstationen - som så det gå op for mig, at jeg stod og forsøgte at fylde diesel på benzinbilen. Ups. smiley

PS. Genialt, at nogen har lavet det sådan, at man ikke kan fylde det forkerte brændstof på. Tak, nogen smiley

• #153   24. nov 2023 Altså Isabelle, det er da to POSITIVE ting.
    1 - dit nye dankort virker
    2 - du har ikke smadret din bil fuldstændigt ved at afprøve om den kan køre på diesel smiley

• #154   24. nov 2023 @ Isabelle måske black week har en anden betydning i dit liv ... håber snart der kommer ro, ting der fungerer og overskud .. det er jo når man er presset man tager den forkert "pistol"
    Vi har en fuldautomatisk kaffemaskine, man kan fx stikke en slange ned i et mælkekarton og få lavet steamed mælk, Jeg var nok lidt presset i sidste uge da mindstemanden blev syg, det gjorde at jeg fredag morgen, efter en nat uden megen søvn stak mælkeslangen på vores kaffemaskine ned i en 1 liters karton, men det var så den med børnenes youghurt smiley smiley

jeg er såmænd heller royal. men som skrevet de bruger gerne pressen til at promovere deres tiltag for at vise de er en moderne og folkelig familie, så må de også regne med at folk intresserer sig for hvad de laver, ihvertfald når de er udenfor hjemmenes rammer

• #155   24. nov 2023 vi har af og til skrevet om bøger ... skulle nogen have brug for lidt let-læselige hyggeagtige krimier (det har jeg haft brug for efter at have læst mange Chris Carter) så kan jeg anbefale Allan Erik Mortensen ... der er plot, mord, lidt sjov i persongalleriet og ikke for kringlede forklaringer .. første bog i en række hedder Ringmanden

• #156   24. nov 2023 Tak Hanne - den ryger på listen smiley

• #157   24. nov 2023 Cookie, mig bekendt kommer de på fold. Selvom Operation X ikke nævner det... Men det er retfærdigvis ikke dét udsendelsen handler om.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#158   24. nov 2023 Da jeg SMS'ede med min datter i går, brokkede jeg mig. Det er hun ikke HELT god til - brok - og skulle partout kloge sig om, at det ikke hjalp og så'n. Jeg indvendte, at jeg havde LYST til at være sur og brokke mig og lorteliv og og og - hun blev stædigt ved med sit positive p.... - så jeg til sidst måtte brokke mig over, at hun ødelagde min surhed smiley smiley smiley smiley

• #159   24. nov 2023 man har bare af og til behov for at lukke brok ud ellers kan det også samle sig til ondt i maven ..

• #160   24. nov 2023 Brok og prutter er ond luft som skal ud, ellers får man ondt i maven smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#161   24. nov 2023 Enig, Anne - og hvis min datter ikke gider høre på mit brok, når jeg har noget, skal jeg nok finde en anden, der gør - eller bliver tvangsindlagt smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#163   24. nov 2023 Omkring 14.000 dræbte palæstinensere. Godt gået, Israel (og USA, der er stor bidragsyder til Israels militær - og vist har givet omkring en milliard ekstra her og nu, så Gaza evt helt kan udraderes)!
    smiley smiley smiley

PS. Hvorfor skal der overhovedet bo muslimer i det land, Gud himself har givet jøderne?
    Og når nu kristne har forfulgt jøder i århundreder, er det 100% rimeligt, at muslimerne fiser af, så jøderne kan få deres eget. HeRAUS!!!

Jeg behøver forhåbentlig ikke sige, at jeg er fuld af afsky overfor de terrorister, der henrettede 1200 stakkels stakkels jødiske børn og voksne til musikfestivallen og i de tre landsbyer, vel? smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#165   25. nov 2023 Fordi du så ufattelig klog, John smiley

I øvrigt er der ikke meget mormorstol over min fabelagtige arbejdsstol - udover, at den er "lidt" slidt smiley

• #166   25. nov 2023 Israels militær stod selv for drab på deres egne d. 7. oktober. Omkring 300 af de 1200 var militær personale ifølge den liste med navne som Israel offentliggjorde for uger siden. Angrebet den dag var afskyeligt, men hvad med hver dag de sidste 75 år? Israel er ikke et offer, og deres angreb på Palæstinenserne burde ingen støtte.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#167   25. nov 2023 Jeg er enig. Israel er ikke et offer.

• #168   25. nov 2023 For halvandet år siden blev den her bandit født, og verden blev et sjovere sted smiley

profilbillede
  • #169   25. nov 2023 tjah, Anne men jeg har nu på fornemmelsen hun også har kostet dig en del grå hår.....

• #170   25. nov 2023 Er jeg den eneste der bare har brugt sygt mange penge på hund i den seneste tid?

Først operation Czhaplin - 17.000 - forsikring dækkede ca det halve, så 8000 kom fra egen lomme.
    Så fys og waterwalk.
    Et ti-turs kort koster 4800 - forsikring dækker ikke.
    Så et ulddækken til Esh fra Canelana - 850 - ingen der dækker der.

Det er jo alt, alt for meget - og jeg er stadig ikke blevet klippet smiley

profilbillede
  • #171   25. nov 2023 jeg har ikke været ved frisør i årevis, har jo haft 2 trimmehunde .. og det der med dyrlægeregninger kom altid i klumper ...

En stat er måske ikke et offer i en konflikt/krig, men imo er alle andre end måske lige de der tager beslutningerne ofre, soldater såvel som civile ..

jeg har taget en tur i selvpiner land i dag, tog til terrierklubbens udstilling i Brandrupdam .. blev nok en del klogere. Jeg er jo af de den helt klare overbevisning at det er hundekøbers ansvar at sætte sig ind i hvilken hunds behov og mentalitet man kan matche.
    Er jo på mange måder faldet for Norwich terrier. Mødte en og hunden var ENORMT sød, men ejer sagde smilende, man køber et "frimærke" aka en det jeg kalder velcrohund hvilket slet ikke er mig .. og så sagde hun også at den ikke bryder sig om at få våde poter, og vi elsker at gå ved strand og i skov, og der kan det nu godt være vådt ... Ligeldes havde jeg set lidt på Ceskyen, den er også en der iflg opdrætter ikke ejer skottens selvstændighed ... tilgengæld er begge racer stærkt trænbare, glade for kontakten og godbidder ... tror nu jeg må konkludere at skal det være en terrier så bliver det en skotte.
    Men nøj en masse lækre hunde, ikke mindst Staffordshire Bull, dem var der mange af og jeg synes godt nok det er en lækker hund, men nok lidt for ivrig, stærk og krævende for mig ...

• #172   25. nov 2023 Ej Hanne, nu bliver jeg helt misundelig på at du har været på udstilling.
    Var det Heidi du talte med om Ceskyen?

Staffen er vildt lækker, men også et klistermærke smiley

• #173   25. nov 2023 tjah, Anne men jeg har nu på fornemmelsen hun også har kostet dig en del grå hår.....

Men jeg er heldigvis blond, så man kan slet ikke se de grå hår smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#174   25. nov 2023 "En stat er måske ikke et offer i en konflikt/krig, men imo er alle andre end måske lige de der tager beslutningerne ofre, soldater såvel som civile .."

Jeg er sådan set principielt enig, Hanne - men åh - der bor omkring 700.000 israelere i bosættelser, der er ulovlige iflg. international lov. Disse mennesker har fordrevet de palæstinensere, der har boet i bl.a. landsbyer i generationer. Disse mennesker er ikke uskyldige.

• #175   25. nov 2023 @ Staff Mom, jeg ved ikke hvad hun hed, men hunden var en ung tæve, en fra eget opdræt, og hun fortalte at der så at sige ingen dansk interesse havde været så resten af kuldet var solgt ud af landet ... jeg fatter ikke terrier har det så svært .. når man så programmet derfra så var der en del Staffs, Cairn, lidt skotter og westier, derudover var det mest sådan 1-5 stk af de andre terrier ... fx en Sealyham .. jeg synes jo terrier er så forskellige og kan byde ind med meget .. men overordnet har de det svært ..

Men hold nu op de Staffs, sikke nogle lalleglade energibomber, nærmest hver og en, man kunne kun få et smil på ved at iagttage dem ..

• #176   25. nov 2023 @ Isabelle, nej men staten er imo mere skyldige, de burde jo så få deres borgere til at rette ind ..

og så har jeg det altså sådan at Hamas også er skyldige i de civile drab i Gaza når de skjuler sig blandt civilbefolkningen og under fx hospitaler ..

• #177   25. nov 2023 Hanne - hvad med Fox´en ??

Den glathårede er vidst til at "snakke med" smiley

• #178   25. nov 2023 Det har været Heidi smiley
    Det er lille Cinie hun havde med så smiley
    Jeg var dybt forelsket i en bror til hende, han røg til Spanien. Havde jeg været klar, så havde jeg hapset ham smiley

Ja stafferne er noget af det mest glade man kan finde, og den har de hele livet smiley
    Racen er eksploderet meget siden jeg købte. Dengang var det ikke ualmindeligt at stå på venteliste i et år, minimum.
    Det behøver man ikke mere

• #179   25. nov 2023 @ Martine, åh ved ikke, min bror havde for år tilbage en ruhåret, den er på en eller anden måde bare ikke mig .. jeg kan i det hele taget godt lide de lidt kompakte hunde, synes foxen stavrer lidt på lange ben smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#180   25. nov 2023 "Isabelle, nej men staten er imo mere skyldige, de burde jo så få deres borgere til at rette ind .."

"Staten"? Den består af mennesker, der er valgt af borgerne - og en del af disse borgere skider højt og flot på, hvad andre mennesker mener og synes.
    Indtil videre har det internationale samfund ikke reageret med andet end "fy fy" overfor den israelske stats/israelske jøders ulovlige bosættelser.

Hvor synes du, at Hamas skal skjule sig, Hanne?

• #181   25. nov 2023 der er jo også danskere der skider højt og flot på vores regler/love, så straffes de ... staten Israel er ligeglade med de ulovlige bosættelser og det er ikke ok .. jeg mener de de skulle flytte deres borgere der bosætter sig ulovligt, gjorde de det stoppede det jo, men de er ligeglade ergo er staten skyldig ...
    Jeg ved ikke hvor de skal skjule sig, ihvertfald ikke under hospitaler eller midt i byer ... de igangsatte den NUVÆRENDE situation så er det lidt kujonagtigt at skjule sig der hvor der er størst risiko for at mange civile rammes når Israelerne går efter dem ... men på den anden side er deres højeste ledere jo endnu længere og sidder trygt og godt i luksus ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#182   25. nov 2023 I 43 skjulte bl.a. Bispebjerg hospital jøder og modstandsfolk. Var det OK?

Igen - jeg har ikke sympati for mordere - hverken muslimske eller jødiske. Jeg har heller ikke sympati for besættelsesmagter.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#183   25. nov 2023 "de igangsatte den NUVÆRENDE situation"

OK. Så alt hvad der er gået forud for den nuværende situation er hvad - visket ud?

Hmmm. Som du har skrevet tidligere, Hanne - lad os være enige om at være uenige smiley

• #184   25. nov 2023 nej selvfølgelig er forhistorien ikke ligegyldig, men jeg forholder mig pt til den nuværende i det jeg skriver ... vedr Bispebjerg havde de jøder vel ikke begået en terrorhandling, og modstandsfolkene havde heller ikke startet krigen .. Hamas har som skrevet startet den nuværende situation og jeg synes det er kujonagtigt at skjule sig blandt dem de siges at kæmpe for ... og endnu værre at deres ledere sidder og efter sigende endda er ret velhavende i arabiske lande ...
    jeg forsvarer bestemt ikke Israel, jeg finder deres ageren langt over grænsen ifht civile ofre for deres hævn ..

og imens synes Rusland at vinde momentum i Ukraine ... jeg bliver trist og opgivende ..

• #185   25. nov 2023 Hanne - Så har du ikke mødt Hubert.
    Han går gennem ild og vand og er på ingen måde en velkrohund.
    Han er Terrier med stort T og meget selvstændig.

• #186   25. nov 2023 @ Inge, og Hubert er Norwich ? altså egentlig synes jeg heller ikke helt hendes beskrivelse harmonerede med min opfattelse af racen, men mon ikke også hunden præges af det liv den tilbydes ... Talte og med en Norfolk opdrætter, den lød så lidt mere energisk

• #187   25. nov 2023 Hanne er der en grund til, at du umiddelbart har valgt skotten fra ? Du har måske skrevet det tidligere i et indlæg, men jeg ser og husker ikke alle indlæg. Jeg har bare indtryk af, at de skotter, du har haft, har passet vældig godt til dig.

• #188   25. nov 2023 Hanne, hvis du kan lide Norwich Terrier, hvorfor så ikke en Cairn Terrier? De er bestemt ikke velcrohunde og er nogle små, seje børster. smiley

• #189   25. nov 2023 Hanne - jo Hubert er en Norwich smiley
    Han bor sammen med en Spinone og vores morgenture er i selskab med Freja, Spinone Hubert og en Jack Russell.
    De får løbet og går ikke af vejen for noget smiley

profilbillede
  • #190   25. nov 2023 @ Lene, absolut ikke, og den er ikke valgt fra, men det var mere sådan at skulle jeg nå at prøve en anden race så er det sidste udkald .. og ja skotten passer så meget til mig/os ..

@ Skrighunden, igen en helt ude i hampen ting, dens udseende tiltaler mig ikke så meget som de der med den firkantede skæg snude ... hvilket er enormt upraktisk når hunden som min sidste vaskede gulvet rundt om vandskålen ...

Helt som udgangspunkt da jeg begyndte at tænke at vi "nok" skal have hund igen så var det faktisk en race uden frisørudgifter jeg tænkte, de der trimmeudgifter passer næppe til vores kommende pensionist indkomst .. og nej jeg kan ikke selv, har prøvet for år tilbage og nu er mine fingre med begyndende gigt så det kan jeg ikke ..

@ Inge, han ser da sej ud ... jeg har så forelsket mig i Black and Tan udgaven, dem hvor ryggen er sort

• #191   25. nov 2023 Cairn smiley Skulle jeg have terrier, skulle det helt sikkert være cairn smiley Men de er også sådan lidt corgi-agtige af sind smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#192   25. nov 2023 Jeg vil også have en cairn smiley smiley smiley

• #193   25. nov 2023 Norwich og Cairn ligner jo af udseende hinanden så meget, samme mængde skæg. smiley

Hvis vi skal have hund bliver det en og med tiden to, Cairn igen - vi ER bare til Terrier og Cairn'en er bare fantastisk. smiley

• #194   25. nov 2023 jeg kender ingen Cairn, har mødt en hos en kollega en gang, og der har været et par stykker her hvor jeg bor .. måske de har været gamle, de har virket lidt tunge i det .. måske jeg skal læse op .. der var ellers rigelig mulighed i dag men tænkte slet ikke i de baner .

• #195   25. nov 2023 Åh, hvor trist smiley Godt betjenten kunne aflive den på stedet!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-11-25-betjente-maatte-skyde-lidende-hund-med-tjenestepistol

• #196   25. nov 2023 Øv Hanne, skulle da have vidst at du var på udstilling i dag, så kunne vi have fået en kop kaffe sammen. smiley

Har du set på australieren?
    Det er nogle små seje hunde, og så er de nemme at klemme under armen så man kan tage dem med alle steder.

• #197   25. nov 2023 #196

Sådan en havde vi da jeg var barn - fed fed lille hund, men efter hvad jeg "har hørt" er der gået for meget udstilling og hr og fru Danmark i den og den er blevet fesen.

Men jeg har et soft spot for dem, må jeg indrømme smiley

profilbillede
  • #198   25. nov 2023 Jeg kender et par stykker, og de er bestemt ikke festen.

• #199   25. nov 2023 Er startet på en række Ole Henriksen produkter og ville ønske jeg havde gjort det før. Kæft de er gode

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#200   26. nov 2023 Stakkels lille Vilma har fået et maveonde og har skullet i haven tre gange med diarre i nat - og har dertil kastet op fire gange inde og ude.
    Jeg skal gerne være frisk til julehyggegæster i morgen - ups - håber på, at Vilma nu er færdig med at skulle i haven.
    Godnat smiley

• #201   26. nov 2023 God bedring til Vilma. Jeg tror der er noget i omløb. Kender rigtig mange hunde, der har haft dårlig mave og opkast de seneste uger - inkl. Ellie.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#202   26. nov 2023 Mange tak, Anne.
    Hvor længe varer sådan en omgang?

Vilma var oppe klokken seks igen - og SÅ stod vi op.
    Hun har ikke feber (38,1).
    Lige straks vil vi smutte på stranden. Forhåbentlig er der lige så meget gang i hende, som der var i går eftermiddags ved fire-tiden dernede i bidende kulde - men flot måne smiley

• #203   26. nov 2023 Isabelle

Ik for at male F.. på væggen, men der er udbrudt giardia i hovedstadsområdet. En veninde, der går i sch-klubben i Ballerup, fortæller om flere udbrud.
    Hvis det ikke bliver bedre, så var det måske noget du skulle tjekke for.

God bedring med hende smiley

• #204   26. nov 2023 Anni

Det er jeg glad for at høre. for jeg kan som sagt rigtigt godt li racen smiley - og HVIS jeg en dag går fra mallen og til terrier, ville det jo være fint at få sådan en, hvis den minder lidt om min Sofus fra dengang.
    Cairn´en siger mig intet, Fox´en er fed, men lidt for stor .. JRT er også rigtigt fin, men .. måske den kræver for meget ??
    Dunno .. men australieren er tilbage i "opløbet" smiley

• #205   26. nov 2023 Isabelle: Skye var syg i 7-8 dage. On and off de sidste, men de første 2-3 dage var grumme, mest om natten. Hun skulle ud konstant.
    Hun fik svær madlede men drak dog.
    Skånekost og ZooLac eller Prokolin er hvad de mange andre, hvis hunde har haft omgangssyge, i den sidste mdr. har brugt med god virkning.
    Kun kronisk syge og/eller meget gamle hunde har behøvet dyrlægebesøg (blod i opkast og aff.), og flere kunne nok være undgået hvis ikke vapserne har lidt pylrede ejere, og forståeligt, det her er den værste omgangssyge blandt hunde jeg nogensinde har oplevet, så jeg blev nervøs.
    Alle hundene er raske igen, ser det ud til. Skye er i hvert tilfælde helt på toppen igen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#206   26. nov 2023 Giardia håber jeg virkelig virkelig ikke, at det er. Det lyder ufattelig indviklet og krævende at slippe af med igen smiley

Jeg er ved at koge ris og kylling - håber det er OK at vente med Zoolac eller Prokolin til i morgen.

Åh til 7-8 dages sygdom OG til flere dages natteroderi smiley Men godt, at Vilma beder om at komme ud og ikke bare skider på gulvet smiley

Hun var rimeligt frisk på stranden - tog sig nogle løbeture med Kenia smiley

• #207   26. nov 2023 Med tanke på, at det evt kunne være Giardia, synes jeg ikke at det er særlig smart at lufte syge hunde på friluftsområderne............

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#208   26. nov 2023 Retfærdigvis tænkte jeg ikke et sekund på giardia, da jeg morgenluftede, Anni, men du har helt ret. I morgen går vi i "snore-skoven" - vi når næppe flere skov- eller strandture i dag.

• #209   26. nov 2023 Kan se jeg må finde en udstilling mere i foråret .. lige når jeg læser om den australske står der fx gøende og holder meget tæt til familien..

• #210   26. nov 2023 Giardia er altså ikke nogen alvorlig sygdom;) den er forholdsvis nem at behandle når den er i udbrud, der er rigtig mange hunde som er raske smittebærere og kun hvis hunden i forvejen er svækket bliver den syg.
    Jeg vil væde på, at langt over halvdelen af Danmarks hund, har parasitten i tarmsystemet uden at blive syge;)

• #211   26. nov 2023 Ahh, Bodil, helt så enkelt er det altså langtfra altid. Jeg kender mange, hvor de ikke er sluppet af med det efter første behandling, og så skal man hele rumlen igennem igen med vask, rengøring m.v. Det er dælme hårdt arbejde.

• #212   26. nov 2023 Isabelle, her varede det 4-5 dage, hvor der var 2 rigtig slemme nætter smiley Hendes morgenmad (BARF) blev skiftet ud med kallun på dåse, og så fik hun I/D til aften og en masse Canicur. Humøret og energien fejlede ikke noget, så jeg var ikke bekymret.

Det kan selvfølgelig være giardia, men som Bodil skriver, er der mange raske smittebærere. Og når nu du har en anden hund i husstanden (og dig selv), så burde både Kenia og måske også du selv være smittet - hvis altså det var giardia. Du kan overveje at få afføringen (Vilmas, ikke din egen smiley ) undersøgt, hvis forløbet strækker sig ud over en uges tid.

• #213   26. nov 2023 Hanne - Hvis du gerne vil have energi og selvstændighed, skal du måske tage et kig på de små ruhårede podengoer, de er fantastiske smiley De vil gerne deres familie, men er på ingen måde velcrohunde.
    Jeg har altid sagt, at hvis jeg skal have lille hund igen bliver det en ruhåret dværggravhund, men den lille podenco har væltet den af pinden, de er så charmerende smiley

http://www.myndeklubben.dk/index.php?OpenPage=racer/podpd.html

Der ligger nogle skønne billeder af dem i dette album fra Myndeklubbens udstilling i går:

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=kaj.froling&set=a.10227175281865248

• #214   26. nov 2023 Min 8 måneders har også haft en tur med dårlig mave, ikke diarré, hun kunne sagtens holde sig og bad ikke om at komme ud. Men tyndt, meget tyndt. Så hun har levet en uge på ris, kylling og CaniKur. Normal afføring fredag, så jeg begynder lige så stille at blande hendes eget foder i ris/kylling. Nu har hun lidt tynd mave igen, og hun nægter nu totalt at røre alt tørfoder. Jeg vil gerne have noget andet i hende end ris og kylling pga hendes alder. Så jeg har derfor prøvet at købe skånekost på piller. Men næh nej, det bliver spyttet ud, og så går hun bare fra foderet smiley
    Hendes mor er enormt kræsen, så jeg håber virkelig ikke det er det der begynder, men jeg har ikke set noget til det før.

• #215   26. nov 2023 Her har den også stået på dårlig mave. Laurids startede med at kaste op, kort efter vi var kommet hjem fra eftermiddags turen i fredags. Indtil omkring kl 4.00 om natten, lukkede jeg skiftevis hund ud og tørrede bræk op fra gulvet. Laurids har været almen sløj, har ikke spist ret meget. Fredag kunne han ikke holde vand i sig. I går kunne han holde vand i sig. Men ville ikke spise. I dag går det bedre og han har spist og virker også mere frisk.

God bedring til alle vovserne med dårlig mave

• #216   26. nov 2023 Var i skoven med yndlingsfolkene og træne eftersøgning smiley En af dem jeg træner med, har en ældre (stædig) eurasier, og går og glæder sig til at få en smart lille aussie. Hun prøvede at træne lidt med Ellie, og så længe jeg ikke står lige ved siden af, synes min lille hund tag det er fantastisk at gå med en anden fører smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#217   26. nov 2023 God bedring til alle syge hunde smiley

• #219   26. nov 2023 Flot John. smiley

• #220   26. nov 2023 Jeg har nu aldrig luftet mine hunde i fritløbsområder når de havde diarré,for der er da ikke grund til at smitte andre hunde med noget.

• #221   26. nov 2023 #213 Kirsten ... den ser enormt sød ud, og ja beskrivelsen er også ok hvis ikke der er for meget jagt i den .. men ingen opdrættere i DK af den lille ruhårede ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#222   26. nov 2023 Flot, John - siger jeg også smiley

Din vekslen mellem at lukke hund ud og at tørre bræk op lyder fuldstændig som min nat, JT.
    Jeg håber inderligt, at jeg får en mere fredelig nat, for jeg er godt nok træt - men også glad efter hyggelige timer med datter og familie smiley

God bedring med din hund, MC.

HVIS natten bliver lige så urolig som gårsdagens, kan jeg ihvertfald sove lidt længere end jeg kunne i morges smiley

Hvis man gerne vil træne, Anne, kan jeg godt forstå, at man skifter eurasieren ud med en liiiiiidt mere trænbar race smiley

• #223   26. nov 2023 Den eurasier er nu slet ikke så tosset smiley Den kom flot igennem C-klassen og har været i B-klassen resten af sin karriere. Den kunne såmænd sagtens have fået sin oprykning til A hvis ejer var gået efter det, men det gav ikke så meget mening. Men når han eller lige gider, så er han slet ikke så ringe endda smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#224   26. nov 2023 Nu har jeg ikke sådan styr på klasser, men B-klasse lyder fint fint for en stædig eurasier smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#225   26. nov 2023 Min yngste har lavet en sang med video til en af hans fars bedste venner - der døde for nogle år siden. Vennen var en del af en klovetrio og et ganske særligt menneske smiley
    Jeg er en "lille smule" stolt af at have lavet et barn, der kan lave den slags smiley

https://www.youtube.com/watch?v=f_quLNQ6ERU&ab_channel=SebastianMandel

• #226   26. nov 2023 Hanne - Den har en del jagt i sig.

Kennel Muscha's har opdræt af den lille ruhårede, de har også opdræt af engelsk cocker spaniel.

De deltager en del på myndeklubbens udstillinger og har nogle lækre frimodige hunde

• #228   26. nov 2023 Isabelle, tak og god bedring med din også smiley Jeg krydser fingre for i får lidt mere søvn i nat!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#229   26. nov 2023 Tak, John smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#230   26. nov 2023 Dagen har stået i familiens tegn, døtre, svigersøn og børnebørn kom tidligt og så gik jagten ind på ting til juledekorationer, dekorationsværksted og hyggeligt samvær smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#231   26. nov 2023 - Også her, CM - omend jeg også har diverse købeting gemt fra sidste år og forrige år og så'n smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#232   26. nov 2023 - Og MIN vanvittigt flotte dekoration smiley smiley smiley

profilbillede
  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

#233   26. nov 2023 Isabelle : Vi havde også købe ting, noget fra i år, noget fra andre år, men det er da hyggeligt, at man også kan samle fra "naturen" Vi havde aftalt en tur i skoven, men p.g.a. kulden med børn og hunde valgte vi, at gå på rov i vores have smiley Jeg synes det er imponerende hvad man alligevel kan finde i egen have smiley Grenen er fra vores container med afsavet grene fra træerne, de bruges normalt til bål, men i år også til juledekorationer smiley

Det vigtigste ER samværet med familien i hyggelig stunder smiley

• #234   27. nov 2023 Eeeeeeeelsker at det endelig er frostvejr smiley

Vi har kunnet gå vores sædvanlige morgentur, som bare har været for våd og mudret i mange uger. Ellie kan få spurtet noget ballade ud af kroppen, og Dorit tuller rundt og spiser sne og graver efter mus smiley

• #235   27. nov 2023 #225

Wauw !!!!
    Bare wauw - kæft, hvor er det flot lavet og hvor sangen og ordene bare passer.

Vær du bare RIGTIGT stolt - jeg måtte da lige se den én gang mere .. kan virkelig også godt lide sangen til.

Respekt !

• #236   27. nov 2023 smuk sang Isabelle ..

hvor er I kreative.
    Jeg har tilbragt det meste af min søndag i sengen, helt modsat dig Anne, hader jeg og min krop kulde og sne ,,

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#237   27. nov 2023 Tusind tak, Martine.
    Sønnen lavede sang og melodi først - og fik så idéen til filmen af den klovnedukke, han købte på et loppemarked for mange år siden.

Jeg er lidt misundelig på jer, der har sne. Men frosten kan også noget smiley

God bedring, Hanne.

• #238   27. nov 2023 Isabelle - Hvor er den smuk smiley
    Hold da op, jeg sidder sgu med tårer i øjnene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#239   27. nov 2023 Tusind tak, Inge. Jeg vil give rosen videre.

• #240   27. nov 2023 Isa, vil du hilse Sebastian og sige Tak for sangen.

Jeg sidder og tudbrøler. smiley

I dag er det 3 uger siden jeg mistede min far og denne passage i sangen, går lige i hjerte og sjæl:
    "En kærlig vind
    Blæser mig gennem minder
    Og efterlader min
    Stille verden".

Som nogen af jer måske kan huske, så ønskede min far, at hans bisættelse var i julens tegn.
    Her er lige et foto fra kirken, hvor I måske kan ane nissehuer og juledekorationer:

profilbillede
  • #241   27. nov 2023 Havde en superhyggelig eftermiddag igår sammen med min veninde. Vi havde plukket diverse grønt til kranse og så mødtes vi hos min veninde. Vi sad ude i en af deres udbygninger på havemøblerne blandt oplagret alt muligt og hendes fars flotte restaurede hestevogne og bandt kranse og drak varm kakao. Vi fik bundet to kranse hver. Billedet viser et udsnit (det er mine de to til venstre) smiley Vi skulle egentlig have haft selvskab af en tredie, der er uddannet blomsterbinder i en af de fancy butikker i kbh. Men trediemanden var desværre blevet syg med corona. Så vi forsøgte selv med lidt telefoniske instrukser. Det blev sg* da meget godt smiley Den lille bøf der er på den midterste krans er klippet af smiley I næste week-end har vi besluttet at mødes og lave nogle dekorationer smiley

• #242   27. nov 2023 Nu med billed smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#243   27. nov 2023 Åh, hvor bliver jeg rørt, Louise. Det er så smukt, at menneskene til din fars bisættelse tog nissehuer på - viste ham og hans kære, at de KENDTE ham smiley
    Det er også så fint med julepynten.

Jeg hilser Bastian fra dig. Jeg ved, han vil blive glad for din hilsen smiley

• #244   27. nov 2023 ...når postdamen har leveret pakker i vores carport. Og der ligger to godbidder ovenpå dem smiley

• #245   27. nov 2023 Obster, husk at læg godbidder til posten, hvis du har nogle som dine ikke gider. Både posten og skraldemændene skal selv købe de godbidder, de deler ud af, og de bliver så glade når vi hundeejere hjælper dem lidt på vej smiley

• #246   27. nov 2023 Fra nytår bliver xl Bully forbudt i England.
    Lige nu sidder der 200 på internater, og hvis de ikke finder et nyt hjem inden nytår skal de aflives.
    For at man kan få lov til at beholde sin Bully skal man sende en ansøgning til myndighederne, de skal neutraliseres og må kun færdes i kort snor og med mundkurv.

• #247   27. nov 2023 Anni, med de videoer der ligger af bully’er, så tænker jeg at det er den rigtige løsning. Det er selvfølgelig synd for de hunde som nu skal lade livet, men hellere dét end at leve i en verden, man slet ikke kan rumme at være i smiley

• #248   27. nov 2023 Anne, fuldkommen enig.
    Og dér er garanteret mange Bullyer som har ejere der også bliver aflivet, fordi det bliver mere bøvlet at have dem, og jeg tror, at en del Brianer som hellere ikke gider dem når nu de skal gå i kort snor og med mundkurv

• #249   27. nov 2023 Jeg har fået nyt job! Det glæder jeg mig til! smiley
    Men samtidig var det enormt svært at sige op, for jeg har bare nogle virkelig skønne kolleger, som jeg kommer til at savne virkelig meget! De er uden tvivl også både søde og sjove det nye sted, når jeg har lært dem at kende, men lige nu går jeg rundt og har det lidt ambivalent med hvad jeg har rodet mig ud i - selvom det er det helt rigtige for mig både fagligt og personligt at skifte job netop nu smiley

• #250   28. nov 2023 Tænk at være 15 år, og havde dræbt en jævnaldrende. FEMTEN!!! Det var lige 2 liv der blev smadret på et øjeblik. Og så begge deres familiers liv også smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#252   28. nov 2023 Meget meget trist smiley

• #253   28. nov 2023 "Trist .."

Mja, det er ikke lige det ord, der falder mig ind .. jeg tænker mere, det meget ærkedanske udtryk WTF !!!

Hvad sker der, så ikke en, men TO, børn / unge på F E M T E N år render rundt med en kniv ?? - og ovenikøbet er voldsparate nok til at benytte den imod et andet menneske !!!

Vi stod på den ene side af Kongevejen i Virum og tyrede æbler efter dem, på den anden side - de var nemlig dumme, fordi de boede på den forkerte side af Kongevejen.
    Og ja, det er en del år tilbage men .. SÅ mange år er det sq da heller ikke ???!!

Og nej, vi kommer ikke tilbage til Far til 4 og Lille Per tiden, men det her .. det er da stukket helt af, og jo mere jeg tænker over det, tror jeg at "tragisk" er mere rammende.

For mig ihvertfald ... smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#254   28. nov 2023 Fuldstændig enig Martine. Hvad fanden sker der for at to så unge gutter..
    og jeg kan ikke helt undslå tanken om hvor fanden er forældrene i det her..?
    Dybt tragisk at man i dagens Danmark bevæger sig ud bevæbnet med knive især.. Der er knivoverfald stort set hver evig eneste dag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#255   28. nov 2023 Ja, det er virkelig forfærdeligt, at der er SÅ mange knivoverfald i Danmark - langt flere, end jeg naivt gik rundt og troede.
    Jeg spørger som dig, Martine: HVORFOR render store børn rundt med knive? Desværre er det jo gerne sådan, at går man rundt våben på sig, bruger man dem gerne på et eller andet tidspunkt smiley

• #256   28. nov 2023 vi havde de fleste unger hjemme igår .. og talte også om de 2 knivoverfald begået af 15 årige mod 15 årige .. Det er så trist, jeg ved ikke med det i Kbhv om det var banderelateret, men det i Grenå var ikke, og det er jo ikke et klassisk område hvor man tænker at gå med kniv er nødvendigt (ikke at det nogensinde burde være det ) .. og senere så min ældste datter en eller anden udsendelse med unge afhængige af piller .... som hun sagde Hugo er 7, det er kun dobbelt op på hans alder før han er på vej ud i det der real life .. jeg tænker også, godt det ikke er mig, og priser mig lykkeligt for at have fået 3 gennem unge årene og nattelivet uden det er endt galt .. jeg ved mine 2 ældste ikke har prøvet noget med stoffer, og at den yngste har ...men heldigvis fandt hun det ikke spændende ...

• #257   28. nov 2023 Jeg er helt med Cokie og Martine i et her.
    Hvor er forældrene ????
    At dette har ødelagt to familier er jeg nu ikke sikker på. Mange familier er desværre ødelagt i forvejen, og mange af dem er det, fordi de desværre ikke vil andet.
    I mange familier er det jo ikke unormal at man render med knive og laver voldelige overfald.
    Og hvis familierne nu ville mere vare på deres børn og bekymre sig lidt mere om, hvad de gik og lavede, og tjekkede om de rendte med våben mm, så ville vi nok se mindre af volden og voldsparate unger.

Man læser ganske ofte, at unge på13 - 14 år er blevet overfaldet i byen kl 3 - 4 om natten.
    Jeg undrer mig altid over, hvad og hvorfor man laser sine børn i den alder rende rundt om natten.

• #258   28. nov 2023 Hvordan kan NOGEN pege fingre af den dræbtes forældre? smiley

• #259   28. nov 2023 Hvem peger fingre af den dræbtes forældre?
    Det er der ikke nogen søm helst der gør.
    Som sædvanlig tillægger du igen det skrevne noget andet end det der står, men det er jo ikke noget nyt med dig
    Håber, at du i dit job kan finde ud af at forholde dig til det der faktisk bliver skrevet frem for at fantasere dig til et eller andet.

• #260   28. nov 2023 Hvem peger fingre af den dræbtes forældre?

Ingen - min fejl. Jeg havde glemt (hvordan det så end kan lade sig gøre), at der havde været et andet knivoverfald også begået af en 15 årig. Jeg tolkede "to guttere" som dræbte og gerningsmand, men det var selvfølgelig de to forskellige gerningsmænd.

Men skru lige ned for retorikken, prinsesse fejlfri smiley Du er mere bidsk og utilregnelig end en XL bully....

• #261   28. nov 2023 Er der nogen der kan bruge sådan nogle plads til sår.
    De er til at de ikke hænger fast i sårene.
    Jeg har 2 - 3 kasser i overskud og synes at det er synd at de bare smide ud

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#262   28. nov 2023 Dejligt at blive inviteret til frokost af nye hundevenner. Mindre dejligt at komme hjem til opkast og tyndskid.
    Om det er Vilma, der ikke var helt rask alligevel - eller Kenia, der er blevet smittet, skal jeg ikke kunne sige, men stakkels hund, der ikke har haft mulighed for at komme ud smiley

• #263   28. nov 2023 Anne der er ikke noget Frk Evigmad ikke spiser smiley smiley men vi lægger en fin lille julegavekurv til postdamen her i nærmeste fremtid smiley

• #264   28. nov 2023 #261
    Vil det sige, at hullet i halsen er vokset sammen?
    Har du kunnet nyde et varmt bad?
    smiley

• #265   28. nov 2023 Desværre Lise Lotte, hullet er ikke vokset til.
    Jeg har også haft vanvittig ondt i halsen de sidste tre uger, og det kniber med at tale, nogle dage kan jeg slet ikke sige noget.
    Skal til Odense i morgen, så det bliver spændende om de kan finde ud af hvad der er galt.
    Måske syr de hullet når nu det ikke vokser tii af sig selv, ellers ser det sort ud med ønsket om julebadet smiley

• #266   28. nov 2023 Held og lykke med i morgen.

• #267   28. nov 2023 Tak smiley

• #268   28. nov 2023 I morgen skal jeg besøge min hvalp for første gang, den er nu lige lidt over 3 uger smiley

Det bliver spændende, om jeg allerede i morgen får at vide, hvilken hvalp der flytter hjem til mig efter nytår. Med lidt held bliver det den, som jeg på afstand har forelsket mig i smiley

Men de er sikkert totalt lækre alle 10 smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   28. nov 2023 Din stakkel, Anni. Jeg håber, hospitalet kan gøre noget for dig i morgen.

Held og lykke, Lise-Lotte. Husk at tage billeder, du kan poste på HG i morgen smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#270   28. nov 2023 Krydser alt for at hospitalet finder de vises sten, Anni. Det må være frygteligt ikke at kunne bade sig..

• #271   28. nov 2023 Krydser, krydser, krydser Anni smiley

Spændende Lise-Lotte smiley

• #272   28. nov 2023 Ihhhhh, Lise-Lotte, hvor er det spændende smiley

Jeg er ved at kredse mig ind på opdrætter af min næste hund, og skal forhåbentlig på hvalpebesøg om 5-6 uger. Og nej, jeg skal IKKE have en hvalp med hjem smiley Det er først når Dorit engang abdicerer, og hun har lovet at blive mindst 15 år smiley

• #273   28. nov 2023 Jeg fik iøvrigt mit Canelana dækken til Esh idag.

Jeg elsker alt ved det og håber virkelig, at det eksisterer imorgen stadigvæk - men lader han det være, er det helt sikkert at han ikke kommer til at fryse, og det har jeg det ret godt med smiley

• #274   28. nov 2023 pøj pøj Anni, håber virkelig de snart finder en løsning på dine udfordringer ..
    Det er sgu et ydmygt ønske at kunne få et julebad ...

@ Anne... uh det samme race du skal på besøg hos, så på Corgitosserne at en har fået en mega kuld ..

• #275   28. nov 2023 Lise Lotte, spændende.
    Jeg kan godt passe den det første halve år.
    Så slipper du for tis på gulvene smiley

• #276   28. nov 2023 Tak Anni, men jeg håber, at jeg overlever tis på gulvet smiley

Da Bonnie og Sissi havde hvalpe, var hvalpene næsten helt stuerene, da de var 6 uger.
    Jeg har faktisk altid fået ros for at levere næsten stuerene hvalpe. Det må jeg hellere huske at fortælle opdrætteren af min nye hvalp smiley

• #277   28. nov 2023 Dette beviser min påstand fra #276

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/36830-naesten_6_uger__og_renlige__

• #278   29. nov 2023 Hanne, ja, det er dem smiley De laver nogle lækre hunde, og så bor de jo lige rundt om hjørnet smiley Det er usikkert om de overhovedet fortsætter med at opdrætte - det kræver at deres kommende avlstæve ligger i hvalpekassen og dier nu. Og så kræver det at hun udvikler sig som forventet og bliver sat i avl. Og at der kommer hvalpe på et tidspunkt, hvor jeg mangler.

Det var præcis sådan det foregik da jeg bestilte Ellie, så selvom det har lange udsigter og der er mange men’er, så KAN det lade sig gøre smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#279   29. nov 2023 At jeg har leveret renlige hvalpe, har mine hvalpekøbere også været ret glade for. Selv har jeg kun været en lille bitte smule træt, når jeg har lukket hvalpe ud for at tisse mv flere gange hver nat - gaaaaaaaaab smiley

• #280   29. nov 2023 Martine - vi må se et foto af Esh i Canelana.
    Jeg synes det er sååååå fede de dækkener, at jeg næsten helt kan fortryde, at jeg ikke har bare én hund, der har brug for dem smiley

• #281   29. nov 2023 Må desværre skuffe jer, der kommer ikke nogen hvalpebilleder i dag, pga sygdom er besøget udsat til lørdag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#282   29. nov 2023 Æv, Lise-Lotte - især for dig.

Jeg kan konstatere, at det er Kenia, der nu er syg. Heldigvis har hun ikke skidt på gulvet i nat - ville have bedt om at komme ud - men jeg måtte lige tørre bræk op et par steder.
    Ingen af hundene vil spise. Om det er ren madlede, ved jeg ikke. Det kan også være, at de er trætte af kylling og ris.
    Vi tager en rolig dag og holder os langt væk fra andre hunde.

• #283   29. nov 2023 Jeg glæder mig bare til på lørdag smiley

Hvalpen flytter jo først hjem til mig efter nytår, så jeg overlever nok smiley

God bedring med dine to smukke hunde.

• #284   29. nov 2023 Øv bøv må nøjes med at sidde inde og kigge ud på sneen der stille drysser ned. Har vist fået covid: hovedpine, lidt snot i næsen og 39 i feber smiley Husbonden måtte gå morgentur med hundene og give køerne deres wrap alene.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#285   29. nov 2023 God bedring, Mette - surt at være syg på en smuk dag som i dag smiley

Tak, Lise-Lotte smiley

• #286   29. nov 2023 God bedring til alle syge hunde og mennesker.

Jeg kører til Slagelse Sygehus kl 13 .. med lidt held skal den K-tråd ud og jeg kan begynde med noget gen optræning af min finger. Den har været strakt ud i 5 uger .. tænker, at den er stiv om bare F ...

Det har sneet her - ikke meget, men dog lidt - det sjoveste at se var hønsene, som gik med MEGET høje knæløft lige i starten - hundene har jo set det tidligere smiley

• #287   29. nov 2023 Hov - billedet

profilbillede
  • #288   29. nov 2023 Krydser fingre for din finger Martine smiley

• #289   29. nov 2023 smiley
    Tak Lise-Lotte

• #290   29. nov 2023 Han er da en flot fyr, ham Esh smiley

• #291   29. nov 2023 Krydser fingre for at dine fingre fungerer bedste end du forventer

• #292   29. nov 2023 pøj pøj med fingeren ... på den anden side ville jeg fake lidt besvær til kæresten havde pakket alle julegaverne ind smiley ..
    Han har virkelig en dejligt udtryk .. sådan lidt aldersmæssigt klog

• #293   29. nov 2023 Jeg elsker denne tid, men hold op hvor jeg hader den jobmæssigt. Der er ikke andet end stress, nedbrud, hasteopgaver og ekstra arbejde stortset hver aften..
    Tæller ned til ferie! smiley

• #294   29. nov 2023 Hanne - Kæresten? smiley

• #295   29. nov 2023 Har Martine ikke en kæreste/mand ?

• #296   29. nov 2023 Jo jo - så vi går ud fra, at det er ham, du henviser til smiley
    "Han har virkelig en dejligt udtryk .. sådan lidt aldersmæssigt klog"

• #297   29. nov 2023 ohhhh den havde jeg ikke lige fattet smiley

det er fordi jeg hader at pakke gaver ind, og til jul er der rigeligt af dem her i huset, så jeg ville udnytte hvis jeg var ude af stand til opgaven ...

Tænker ikke Esh med det dejlige udtryk byder ind å den opgave smiley smiley

• #299   29. nov 2023 Nu har hun vel lavet mad til dig til alle dagene og lagt i fryseren. smiley

• #300   29. nov 2023 John, man må hverken sige "Eskimo" eller "negerboller". Men jeg elsker også begge dele smiley

• #302   29. nov 2023 Så fandt jeg langtom længe fedtkager i Kolding. Blev så glad da jeg så dem, men glæden forsvandt godt nok da jeg så prisen.
    45 kr for en lille bakke. Og jeg skal have både en hvid og en brun, men 90 kr, det synes jeg godt nok er overdreven, det vil jeg ikke give. smiley
    Men, men, men, det ender nok med at jeg trasker hen og køber et par bakker. smiley

• #303   29. nov 2023 Min lille knot i panden, har nu fået kemocreme i en måned, og var klar til næste (og forhåbentlig sidste) skridt - frysning. Og ja, det er samme frysebehandling som på fodvorter, og ja, det gør virkelig ondt at få det lavet i panden smiley

Jeg fik et lille rundt plaster på, dejligt! Hjem og lufte hunde (med hue trukket ned i panden), besøg af veninde og nu har jeg taget plasteret af. Og en del af huden, som plasteret klæbede til, fulgte med. Så nu er jeg rød, hævet og pletvis hudløs i panden smiley

• #304   29. nov 2023 Esh er idiotisk sød - seriøst, jeg har aldrig haft en hund med så meget sødhed indlagt smiley - men "flot" ??? Naaa .. jo, når han bevæger sig, men ellers ikke sådan rigtigt smiley

Jeg fik hevet den K-tråd ud - og det lettede øjeblikkeligt.
    Fingeren skal så småt begynde at bruges men må ikke belastes .. hvordan man så lige klarer det ? Har lige forsøgt med 10-finger system, men det gør ondt når jeg bruger den finger, så jeg fortsætter med 6-fingers smiley

Desværre er hypergranulationen der stadig, Jeg skal fortsætte med cremen og så håbe på, at det er OK om ca 14 dage, når jeg skal til tjek. Ellers står det på endnu en operation .. det gider jeg næsten ikke.

Så ikke heeelt fri håndvask gr creme og plaster - men denne gang KUN på den yderste halvdel af fingeren, og det har lettet enormt.

Og skal vi ik ha en ny tråd - vi er på side 2, og det er enormt irriterende at man skal bladre smiley

• #305   29. nov 2023 Martine, jeg synes bare, han ser majestætisk ud, som han står der i sneen og troner. Der er noget ved det blik der smiley

• #306   29. nov 2023 Tak Ida - og smag og behag ER jo bare forskellig.

Personligt synes jeg at kærestens Cliff er langt flottere, selvom jeg aldrig ville bytte smiley

• #307   29. nov 2023 Cliff smiley

profilbillede
Kommentér på:
Løs snak 24

Annonce