835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Sonja W
Sonja W
Emner: 1

Bilkøb Bilkøb

Hej, jeg købte for 2 måneder siden en brugt bil hos en forhandler, som lavede slutseddel med sit private navn og skulle have pengene kontant. Jeg ved og kan dokumentere st han er registreret forhandler. Nu viser det sig, at jeg skal have foretaget reparationer for mindst 20.000 kroner, bilen kostede 18000 og Han selv gav 9000 , jeg har kontaktet den tidligere ejer, fordi der skulle laves nogle ting, som åbenbart aldrig blev lavet. Jeg er grædefærdig . Hvad kan jeg gøre ???
Sonja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilkøb
  • #1   23. aug 2023 Det springende punkt er om du har købt bilen af en privatperson eller en forhandler?
    Hvad siger den skriftlige aftale helt præcist?
    Hvor og hvordan var bilen annonceret?

• #3   23. aug 2023 Hvorfor opretter man sig på Hunde galleri, for at skrive et indlæg om biler. Jeg vil mener at Bilgalleri ville være mere oplagt og måske med bedre rådgivning.

• #4   23. aug 2023 Det er jo netop det der er det springende punkt Jeanette o smiley købt privat, ingen garanti, købt af forhandler garanti smiley
    Og her er den købt af forhandler, ingen tvivl om det, man kan aldrig stille forbrugeren dårligere ved at lave en kontrakt på den måde;) hvis køber er gået ind til en bilforhandler og har købt en bil, så er det køb hos en erhvervsdrivende, uanset hvad der skrives på kontakten;)

• #6   23. aug 2023 Enig med Louise i # 3

Hvis ikke man har forstand på biler, så er det en god ide at man lige får sin mekaniker eller FDM til at gennemgå bilen inden køb.

• #7   25. aug 2023 Flere bilforhandlere (de små) sælger biler som privatsalg. Så slipper de for at give reklamationsret på bilen, og derved er bilen købt som beset. Det lader det til, at den er her, og så er det desværre ikke noget at komme efter andet end at punge ud.

• #8   25. aug 2023 #7 uanset hvad forhandleren sælger bilen som, så er det et salg fra en erhversdrivende og så gælder købeloven;) du kan ikke som erhvervsdrivende skrive dig ud af det, så købeloven gælder, TS kan fx gå til fdm eller en advokat, men det er sikkert nok at sige til forhandleren at man går videre med sagen, forhandleren kender formodentlig også loven.

• #9   25. aug 2023 Se fx her https://familieadvokaten.dk/breve-600/b600-388.html

• #10   25. aug 2023 Bodil, kan man også det hvis forhandler skriver, sælges for kunde?

Det har jeg blot set på nogle annoncer ( kigger selv efter bil)

• #12   25. aug 2023 Sjovt nok har "Sonja" ikke været på HG siden den 23.
    smiley

• #13   25. aug 2023 nej, det undrer mig ofte at folk orker at blive ved at skrive i tråde hvor trådstarter kun opretter og så ellers aldrig kommer på igen ..

var det ikke lige sådan i den med ham hvis mor skulle flytte og de ikke vidste om hunden skulle finde ny familie eller aflives ?

forstår ikke hvorfor man opretter tråde herinde hvis man ikke er "med" ... noget der irriterer mig mest er man ikke ved om dilemmaet er reelt eller opfundet til lejligheden

• #14   25. aug 2023 Man kan ikke skrive sig ud af at være erhvervsdrivende, hvis kunden køber bil i et firma så køber man bil hos en erhvervsdrivende, hvis man sælger kundebilen er man stadig erhvervsdrivende, hvis den formulering skal holde så skal du handle direkte med bilen ejer.

• #15   25. aug 2023 Tak for svar Bodil.
    Jeg havde nemlig en sælger i røret hvor jeg spurgte ind til garanti. Der fik jeg beskeden om, at han solgte den for en kunde, så derfor ikke de 12 mdrs garanti.

Valgte selvfølgelig ikke at købe der smiley

John jeg sælger også min gamle bil. Ikke fordi der er noget i vejen med den og jeg er super glad for den, men pga økonomi har jeg brug for at få en, i en billigere grøn afgift klasse.

Kommentér på:
Bilkøb

Annonce